• Pure Times Are Over
    Rollentopic            Praattopic            Praattopic 2


    Inter Orbis Terrarum
    Metanoia Academy


    Het Inter Orbis Terrarum, oftewel de Tussenwereld, is een wereld die zich bevind tussen het sterfelijke leven en de onsterfelijkheid. De Metanoia Academy is het enige gebouw in deze tussenwereld, voor de rest zal men enkel natuur en dichtbegroeide bebossing kunnen vinden. Echter is deze niet zo uitgestrekt als je zou verwachten. Sommige leerlingen krijgen het zelfs voor elkaar om stiekem weg te sluipen naar de rand van de Tussenwereld waar de grens ligt naar het Demonenrijk waar het uitgaansleven hoog aangeschreven staat.
          De leerlingen aan de academie worden volitare’s genoemd. De kinderen worden opgeleid om te bepalen wie ze de rest van hun leven willen dienen; de Heer of de Duivel. Het is een keuze die uiterst serieus genomen moet worden, hoewel niet alle volitare’s deze keuze vanuit het hart kunnen maken. Ze worden in de gaten gehouden en vaak beïnvloed door de volleerde Engelen en Demonen die zich in het Metanoia bevinden.

    Het gebouw zelf ziet eruit alsof het een oorsprong heeft van maar liefst duizenden jaren geleden, wat ook zeker het geval is. Ondanks deze oudheid en het feit dat op sommige plekken het kasteel langzaam in verval raakt, is het toch voor iedereen duidelijk dat hij nooit in zal storten. Over elke versiering in het marmer en steen is nagedacht. Daarbij is elke millimeter versierd met inkervingen en details, sommige onleesbaar aangezien ze vergaan zijn door de tand des tijds. De waterspuwers die waken over het gebouw hebben zowel de vorm van Engelen als Demonen, maar zijn ook aanwezig in de vorm van draken, paarden, honden en andere dieren.









    Volitares

    Salhi      ♢      The Wanderer      ♢      Jayus
    Evelynn      ♢      The Girl That Went Rogue      ♢      Enjoy_20
    Nesrin      ♢      The Feisty Fireball      ♢      Jayus
    Lilith      ♢      The Night Owl      ♢      Blodreina
    Alyssa      ♢      The Optimistic One      ♢      Enjoy_20
    Florence      ♢      The Queen of Hearts      ♢      Iotte
    Amarina      ♢      Memory      ♢      LittleRomana
    Kali      ♢      The Little Rascal      ♢      Morrigann
    Ramsey      ♢      The Troublemaker      ♢      calice
    Elijah      ♢      The Kindhearted      ♢      Sisu
    Donovan      ♢      The Mysterious One      ♢      Iotte
    Elias      ♢      The Half-blood      ♢      Fika
    Martell      ♢      The White King      ♢      Jayus
    Luca      ♢      The Truth Slayer      ♢      Sisu
    Darrian      ♢      The Darkest One      ♢      LittleRomana
    Jeriah      ♢      The Golden One      ♢      LittleRomana
    Fenix      ♢      The Fire Aficionado      ♢      Dool
    Ruhn      ♢      The Moon      ♢      Paracosmal


    Docenten

    Asteria      ♢      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      ♢      Jayus
    Lysias      ♢      Taken van een Adviseur      ♢      LittleRomana
    Jacob      ♢      Engelenleer      ♢      calice
    Belial      ♢      Zelfverdediging & Invaller Boogschieten      ♢      Sisu
    Darion / Ziam      ♢      Beeldende Vorming & Muziek / Schaken      ♢      LittleRomana
    Evicka      ♢      Taken van een Aartsengel & Invaller Schermen      ♢      Jayus
    Kyle      ♢      Dans & Invaller Muziek      ♢      LittleRomana




                                                                                                   

    Regels

    — Quizlet huisregels
    — Zowel Engels als Nederlands is toegestaan
    — 16+ is toegestaan, wel aangeven aan begin van de post
    — Minimale woordenaantal staat op 150 woorden
    — Alleen ik, Nikita, maak de nieuwe topics aan
    — Vermelding post; naam, locatie en gezelschap
    — Laten we met z'n allen weer wat leven brengen op Q!




                                                                                                   

    Kamerindeling

    Ira : Alyssa, Amarina, Dinah, Jonah
    Castitas : Luca, Ramsey, Kali, Lilith
    Acedia : Ruhn, Elijah, Martell, Donovan
    Industria: Florence, Salhi, Evelynn, Darrian
    Humanitas : Elias, Jeriah, Fenix, Nesrin

    [ bericht aangepast op 11 april 2021 - 16:28 ]


    I have seen my own sun darkened

    "In every angel, a demon hides.
    And in every demon an angel stides."

    DARION
    "The Switch"
    ZIAM

    Darion/Ziam | 201 years old | Outfit | Gemeenschaps/recreatieruimte | Asteria

    Hij was richting Asteria gelopen, waar zij snel ergens in haar eentje was gaan zitten. Tijdens zijn toch naar haar toe, merkte hij op dat zij hem zag. Hierdoor zag hij haar schouders iets veranderen, maar meer ook niet. Echter, het moment dat haar ogen die van hem ontmoette, keek zij weg. Hij wist dat dit alles behalve disrespect was richting hem, waardoor hij dan ook niet een rechtsomkeert maakte, maar juist verder haar richting uit ging. "Kan ik naast je zitten?" vroeg hij eens hij bij haar was. Iets wat hij gewoon nog altijd deed, al had zij reeds laten weten dat het geen probleem was.
          Zijn ogen gingen kort naar het bekertje dat zij vast had, waardoor hij haar iets zag plukken eraan. Hierna liet zij haar handen haar jurk rechttrekken, waardoor er meer ruimte vrij kwam voor hem. Zijn mondhoeken krulde iets verder op, wetende dat dit haar antwoord was. Rustig nam hij dan ook plaats langs haar. "Dankje" zei hij daarbij ook nog eens even vriendelijk en dankbaar. Darion wilde haar gewoon altijd de kans geven om nee te kunnen zeggen, maar wist ondertussen ook dat hij eigenlijk gewoon langs haar zou kunnen komen zitten. Toch wilde hij alles behalve haar in de weg zitten en iedereen kon wel eens iemand niet in zijn of haar buurt willen hebben, om welke reden dan ook. Waarschijnlijk dan ook de reden dat hij het hoe dan ook nog altijd aan haar vroeg, zelfs na 150 jaar.
          Darion nam een slok van het water dat hij had gepakt. Hierdoor ontstond er eigenlijk een korte stilte, niet dat hij dit nou bepaald erg vond. Wel keken zijn ogen iets haar kant uit, toen hij op begon te merken dat haar lichaam iets zijn kant uit was gekomen. Rustig keek hij echter weer voor zich uit en liet hij zijn handen, met het bekertje erin, rusten op zijn schoot. Dit was waar Asteria echter begon met praten, beginnende over de nieuwe docenten. Hij merkte op dat haar bovenlichaam zich naar hem richtte, waardoor hij zijn blik op haar liet focussen. Haar hierdoor laten wetende dat zij zijn aandacht had. Hij keek haar dan ook gewoon kalm aan, wachtende op wat er verder zou komen over die nieuwe docenten. Het was echter vrij simpel, hun komst zat haar niet lekker.
          Net op het moment dat Darion zijn mond open wilde trekken, ontstond er commotie. Dit deed hem zijn lippen weer op elkaar laten zetten en kijken naar wat er gaande was. Zijn blik ging echter terug naar Asteria op het moment dat zij zijn naam uitsprak. Het was een stuk lager dan zij normaal zou doen, waardoor hij zijn lichaam bijna naar haar toe voelde gaan. Echter wist hij die actie tegen te houden, waardoor hij gewoon op kalme wijze haar aankeek. Zij was echter iets minder kalm te noemen over de situatie, maar vroeg toch aan hem of zij moesten in gaan grijpen.
          "Laten we even afwachten of zij zelf terug tot rust komen" zei hij, ook op iets lagere toon en met een geruststellende blik. Meteen ingrijpen, daar leerde ze dan ook weer niet van dat zij eigenlijk bepaalde dingen ook zelf moesten proberen op te lossen. Aan de andere kant, iets te ver laten gaan, dat was ook niet goed. Zijn blik ging dan ook weer terug, om de zaken verder te bestuderen. Dit was echter waar er iets nieuws door de hele ruimte heen ging. Hij had in de verte wel iets van Nesrin gehoord, maar niet geheel kunnen volgen. Nu was het Ramsey die er iets nieuws bij haalde. Het ging over iets van maanden geleden en hij sprak zonder problemen over intieme zaken. Soms kon hij gewoon niet geloven wat er over de lippen van sommige volitare's kwam. Misschien was hij in dat opzichte te goed gelovig dat hij wilde hopen dat zij zulke zaken eens binnen zouden houden.
          "Misschien moeten we-" zei Darion, maar stopte. Hij zag Evicka ingrijpen, waardoor hij haar gehele aura kon aanvoelen en daarnaast de kracht van haar vleugels. Zij liet Nesrin naar haar mentor gaan en ontfermde zichzelf over Ramsey, om daarna aan te geven dat iedereen moest proberen om nog even te genieten van de bijeenkomst. "Om terug te komen op wat je zei over de nieuwe docenten" zei hij en keek Asteria vervolgens weer aan. "Ook ik heb wel een bepaald gevoel erbij. We kunnen echter niet zomaar ergens vanuit gaan. Laten we voor nu hopen dat zij hier zijn om de volitare's te helpen in hun keuzes en alles te leren wat zij moeten weten daarvoor, dat is immers waar Metanioa voor staat, het helpen van de volitare's om een keuze te maken tussen Lucifer en God" sprak hij vervolgens. Hij kon het echter niet helpen dat zijn ogen toch nog even snel terug keken naar het hele gebeuren. Misschien juist omdat hij toch ook een bepaald gevoel had. Zowel een aardsengel als een adviseur, beide zeer hoog en vast elk met hun eigen taken en kijk op dingen. Zolang hier echter geen duidelijkheid in zou komen, kon hij er vrij weinig aan doen. Het enige wat hij kon doen was de boel in de gaten houden en de volitare's blijven helpen waar nodig was.



    LUCA

    The Truthfull one - With Martell & Alyssa - Outfit





    “Op het randje, zoals gewoonlijk.” Klonk Martell wat me verontschuldigend deed grijnzen. Na mijn breakup met Florence had ik me nogal laten gaan wat betrof eten. Maar ik had besloten dit jaar niet bij de pakken te blijven zitten dus moest ik de aangekomen kilo’s eraf sporten. Als het dan ook om douchen ging en mijn uiterlijke verzorging, dan kon ik de tijd nogal uit het oog verliezen. “Op het randje, maar wel optijd.” Voegde ik toe aan zijn woorden, waarna ik met de jongen stoeide.
    “Fijn je te zien.” Martells glimlach was zo eentje waar iedereen haast jaloers van kon worden al haf hij me niet veel daarna een ‘Moest dit nou’ blik toen ik zijn haren door elkaar had gehaald. De jongen kon het wel hebben, zijn haren sprongen toch koppig terug op hun zelfde plek. Enthousiast verkondigde ik dan ook blij te zijn dit jaar te overleven, waarop Martell me geamuseerd vroeg of ik haast verbaasd was. Eerlijk waar? Ja op sommige momenten had ik inderdaad gedacht het niet te gaan halen, Martell zat namelijk niet in zelfverdediging of Lacrosse waar je letterlijk overal heen en weer gegooid wordt.
    Het bewees ook maar weer eens na de Speech van Asteria dat we er nog altijd niet helemaal waren. Terwijl ik aan het converseren was met Martell en Alyssa zich net ook bij ons voegde werd haar begroeting bruusk verstoord door een vreselijk schelle stem. “HEY LUCA! NESRIN EN KALI HEBBEN GEHOORD DAT JE GOED BENT IN BED, INTERESSE OM DIT AAN ZE TE BEWIJZEN?” Alle gesprekken die op dat moment bezig waren werden gedoofd en hoewel ik met mijn rug naar de stoorzender gedraaid stond, wist ik dat iedereen aan het staren was.
    Mijn witte vleugels stonden opgeschrikt, mijn pluimen bedreigd omhoogslaand. Mijn schouders stonden gespannen en even kort sloot ik mijn ogen om me niet meteen om te draaien naar Ramsey. Echter had hij dan toch mijn mood verbrod. Tanden op elkaar klemmend opende ik mijn ogen, waarna ik mijn hoofd dan toch iets draaide om de jongen te spotten. De meeste Voltaires hadden ondertussen wat plaats vrijgemaakt, waardoor er een leeg pad leek te zijn tussen Ramsey en mij. De jongen negeren ging best moeilijk met alle ogen op ons gericht en erg graag stond ik nu ook niet in de spotlicht, zeker niet dit soort.
    Woorden maalden door mijn hoofd, twijfels of ik zou moeten reageren of niet terwijl de woorden langzaamaan doorsijpelden. Ik voelde me vernederd en bedreigd, waardoor ik me nu toch volledig omdraaide. Echter was het de hand van Martell die me tegenhield. De jongeman zette zelf een stap naar voren en sloeg beschermend zijn witte vleugels voor me uit. Echter de woorden die gezegd werden ontgingen me even. Mijn blik bleef strak gericht op Ramsey, mijn kaken nog steeds strak op elkaar geklemd. Ik hoorde hoor iemand joelend begon te roepen om een gevecht te gaan starten, wat het natuurlijk niet beter maakte. Het was echter Alyssa die me uit mijn kwaaie roes kon krijgen. Haar hand za ht tegen mijn rug aan, wat me verplichte om mijn blik van Ramsey af te halen en het op de zachtaardige blondine naast me te richtten. "Gewoon negeren. Het is een kinderachtige opmerking en het niet waard." Fluisterde ze me haar goede raad toe. "Bovendien wilt iedereen altijd een gevecht tot ze er zelf bij betrokken zijn. Dus laat je niet opjagen." Haar bemoedigende woorden deden mijn vleugels terug zakken en ik knikte zacht waarna ik haar een zwak dankbaar glimlachje schonk. Ze had gelijk, haar raad was één die ik eender ander ook zou aangeboden hebben. De steun van mijn twee vrienden deed de vernedering wegsmelten, daarbij als het Ramseys woorden anders aankeek, was het eerder een compliment te noemen.
    “Ik zou je willen vragen goed na te denken over je volgende stap,” Hoorde ik Martell zijn stem terug. Al vuurde Goblin Ramsey meteen weer zijn weerwoorden terug. "Ik help slechts een vriendin!" Riep de jongen door de hele zaal heen. "Ik ben zelfs bereid mijn kamer aan Luca uit te lenen, als hij ten minste interesse heeft... of heeft hij het te druk met jou afwerken 's nachts?" zijn woorden waren vreselijk ongepast en ik kon het nu dan ook niet laten om mijn ogen te rollen. Vervolgens bleek hij tussen zijn ruziezoekerij met mij nog eens ruzie te zoeken met Nesrin, die niet enkel Ramsey uitschonk, maar ook nog eens Florence denigreerde. Ik snoof even afkeurend over haar gedrag, waarna ik naast Martell ging staan. Mijn maatje bijstaand, maar ook verzekerend dat ik Ramsey aan kon zonder woede te gebruiken. Ik kon veel aan, maar zowel Florence als Martell erbij betrekken dat was pas een grens die ze overschreden. Mijn blik gleed dan ook even kort naar de Docenten, die nog niet ingegrepen hadden en daarna keek ik weer naar Ramsey. “Snap dat het kut is dat ik je niet meer hoef. Maar ik probeer je toch aan Luca te koppelen. Al denk ik niet dat hij je wilt... hij is akelig stil..” Ik voelde de blikken weer op me branden, maar het enige wat ik deed was mijn keel schrapen en mijn armen kruisen. Mijn vleugels zaten in rust op mijn rug en ik hield mijn hoofd even schuin, kort nadenkend over mijn woorden voor ik ze uitsprak. “ Je bent mijn woorden niet waard Ramsey.” Sprak ik. “Daarbij sla ik je uitnodiging om me ook maar 1 seconde in je kamer te vertoeven met erg veel liefde af.” De walgende grimas nog net van mijn gezicht halend. Mijn woorden waren luid genoeg om net Ramsey te bereiken, maar roepen deed ik niet. “Daarbij weten we beiden wel wie je bedoelt met ‘vriendin’ helpen. Sorry jongen maar ik ben echt niet geïnteresseerd in je.” Mijn ijzige ogen durfde ik nu uitdagend op hem te richten. Ik was een engel, maar steken geven konden wij ook. Daarbij zijn hele theater rondom Nesrin leek mij enkel te bewijzen dat de jongen zijn dominantie poogde te compenseren met zijn vulgair gedrag.

    Gelukkig voor mij kwam er eindelijk een leerkracht tussen ons. Een opluchting als het ware, maar ergens was ik ook iets kwaad op mezelf. Ik wist dat ik met mijn laatste woorden de jongen vast provoceerde, maar naar mijn gevoel moest toch iemand ingrijpen en toen de docenten dat niet deden, deed ik het maar. Ik zuchtte dan ook zacht van opluchting toen de nieuwe Docente Evicka naast Ramsey kwam vliegen. Ik draaide me dan ook licht verontschuldigend naar Martell en Alyssa toe, wetende dat ik de jongen niet helemaal kon negeren. “Ik moest its zeggen.” Zei ik dan ook fluisterend tegen mijn twee vrienden. En ik hoopte dat ze me begrepen. Ramsey was vreselijk onvoorspelbaar en mocht hij pogen Martell of Alysa fysiek aan te vallen, dan zou ik er zo tussen gesprongen hebben. De hevige windslag van Evicka ging door merg en been, waardoor ze mijn aandacht meteen weer opeiste, echter op een autoritaire en meer respectvolle manier dan Ramsey geweest.
    Wat de aarstengel te zeggen had tegen zowel Nesrin als Ramsey ontging me, al wist ik dat ik vast ook zo’n preek zou kunnen verwachtten als mijn acties als onverantwoordelijk gezien zouden worden. Ik knikte dan ook respectvol naar de machtige vrouw nadat ze iedereen toesprak. "Probeer allemaal nog een beetje te genieten van de bijeenkomst en ik ben zo weer terug."
    Ik zuchtte en liet mijn vleugels toch iets verslagen zakken. “Bedankt voor jullie steun echt waar.” Ik krabbelde kort ongemakkelijk aan mijn achterhoofd. “Is het akward als we hier blijven of willen jullie liever je mentor begroeten? Ik neem het zeker niet persoonlijk op als jullie het tweede kiezen.” Zei ik eerlijk. De gesprekken begonnen stilaan weer tot leven te komen al kon ik hier en daar nog wel de blikken van andere voelen. Niet wetend of ze me aankeken in een positieve of negatieve manier. “ Serveren ze chocolaatjes bij de koffie?”

    [ bericht aangepast op 14 april 2021 - 21:58 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    I'll make you scream my name one way or the other

    Outfit


    BELIAL

    Docent Zelfverdediging || Next to the stage || Wanna fight kid?


    Blijkbaar bestond er een bepaalde hiërarchie als het om koffie ging, naar mijn weten vroeg ze aan niemand in het bijzonder wie koffie wilde. Dat ze nu haar aura naar me flikkerde in een poging tot intimidatie deed mijn ogen tot spleetjes knijpen. Ik werd niet graag geïntimideerd, niet door demonen en zeker niet door witte trutten. Ik negeerde de zware onzichtbare druk die mijn ego neer poogde te duwen en snoof even kort. .“Sorry, Belial, maar volgens mij heb ik gemist wat je precies wilde hebben. Zou je het nog een keer willen herhalen en in het vervolg op je beurt wachten zodat je het geen tweede keer hoeft te herhalen?” Evicka had waarschuwend haar wenkbrauwen opgetrokken wat mij enkel mijn wenkbrauwen deed fronsen. Don’t try to flirt with me now baby girl.
    “Koffie, zwart.” Sprak ik opnieuw, hoewel minder brommig dan eerder, nogsteeds met een koppige ondertoon. De dame draaide zich ondertussen weer naar Darion, waardoor ze mijn oogrol niet opmerkte vooraleer ik mijn blik terug naar. Op dat moment kwam één van mijn mentorleerlingen aan komen draven, met achter hem nog een bekend gezicht. Het joch had duidelijk gisteren gefeest in het demonenrijk, dat was van meters ver te ruiken. Hij haalde echter verontschuldigend zijn schouders op, waardoor ik hem tegen zijn schouders aanduwde. Het joch had niets om zich schuldig over te voelen. De grens van het demonenrijk was zo danig makkelijk te vinden dat je het de monsters niet kwalijk kon nemen dat ze zich vol goten met alcohol en snoven wat er ook maar te vinden was op de grond.
    Daarbij zag ik Donovan wel als een kerel die na enkele glazen nog niet makkelijk omver te duwen was, zolang hij nog zijn vuisten kon gebruiken, vond ik het prima. “I won’t let you down, sir.” Klonk hij dan no gals een echte soldaat wat me even goed genoegend deed knikken. Was het niet dat hij een achterhangsel had staan, anders had ik hem al laten afdruipen. “ Heb je nog een gijzelaar mee? Ook een goedemorgen dwerg.” Sprak ik dan ook aan Kali die een uiterst slechte job deed om haarzelf te verbergen achter de reus. Alsof beter haar best doen haar onopmerkbaar te maken ervoor zorgde dat ze nog slechter in dit dan haar vermakelijke pogingen om mij om de grond te krijgen. Voor ik echter de twee kon wegwuiven klonk Ramseys stem door de hele zaal galmen. Eindelijk werd het hier een beetje interessant. Choals had me tien jaar geleden nog liggen omarmen voor ik hier heen kwam. For Satans sake, ik overleefde met pure chaos. Wilde soldate, pure demonen had ik tot onderdanige slaven gedrild. Dat was pas iets om u tegen te zeggen. Hier durfden de meeste gremlins niet eens wat doms zeggen, onderdanig aan de staffen die niets waren tenopzichte van de straffen die ik haf ik hell. Ik snakte naast naar een droppeltje chaotische mess en dat gaf Assface me. Althans het leek er zo op. Met een serieuze uitgestreken blik op mijn gezicht keek ik dan ook net zoals haast iedereen in deze zaal mee naar het toneeltje die zich voor ons speelde. Helaas was het maar weinig verzadigend voor mijn craving naar entertainment in deze plek.

    Ramsey deed zich voor als een bezeten chihuahua, echter in plaats van het lef te hebben zoals zo’n klein beest bleef ik echter nog wat op mijn honger zitten. Die kleine mormels waren letterlijk afstammelingen van Cerebus en nu haf Ramsey me eerder Beverlyhills chihuahua vibes.. Een ware marteling om naar te kijken. Pathetic.
    Nesrin was dan net hetzelfde. Luid keffend naar haar soortgenoot maar meer actie werd er niet ondernomen. Aan de andere kant had je dan twee van die ganzen, de ene die ik herkende de andere die me absoluut niet boeide. Hij zag er me ook zo’ reetveter uit die zou klagen als je hem achter een bakkie koffie vroeg – Ja Evicka , ik noemde deze kerel ook een trut in mijn gedachten-
    Valse hoop was duidelijk, er werd geen gevecht gestart, toch niet het waardig soort gevecht waarbij ze elkaars pluimen horen uit te rukken. Elkaar afrukken met vuile woorden deden ze dan wel, maar dat vond ik maar een beetje zielig. Wel vond ik het best amusant hoelang het duurde voor er ook maar één iemand van mijn collega’s zich tussen de kipjes wurmde. Naar mij moesten ze niet kijken, ik haf niet één zier om deze bijeenkomst van idiootische larven. “Als jullie me even willen excuseren, ik ben zo terug,” had Evicka nog gesproken, waarna ze in twee vleugelslagen naast Ramsey stond. De wind liet iedereens gewaad mee ritselen door de stoot en ook de krul in mijn haren wiebelde hierdoor even mee. Uitsloofster. “Dont you just wanna punch her.” Murrmelde ik dan ook geluidloos door mijn tanden. "Probeer allemaal nog een beetje te genieten van de bijeenkomst en ik ben zo weer terug." Eens het getetter in de zaal dan ook weer tot leven kwam, besefte ik dat ik nu nooit mijn koffie meer ging krijgen en ik ook veel meer had dan het dusitere goedje om de komende 90 jaar hier in verbannenis te overleven. Mijn blik richtte ik weer op Donovan en Kali die er nog steeds wat ongemakkelijk bij stonden. “Wat willen jullie? Een smooch on the lips? Get out of here.” Bromde ik dan ook tegen de etters die hier vast ook zo snel mogelijk weg wilden. “Shoo.” Woof ik ze weg.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH


    ELIJAH

    The Kind Hearted - Outfit - with Fenix and Jeriah




    Beetje afwezig keek ik voor me uit naar de zee van Volitaires die druk aan het praten waren. Sommige gingen naar hun mentors andere naar de koffie en thee. Ik twijfelde immers wat ik moest doen nu. Nesrin leek te druk bezig te zijn met haar nieuwe vrienden, mijn Mentor was ook in gesprek en ik wilde hen niet storen. Hier weggaan was ook onbeleefd en hier blijven leverde mij ook niet echt iets op. Ik zuchtte zacht en keek iets verrast op toen ik Felix door het volk zag drammen. Mijn vriendschap met de jongen was soms best complex te noemen en soms vroeg ik me af of hij me wel als vriend aanzag. Al waren het kleine momentjes als deze die mijn twijfels lieten wegsmelten. Fenix kwam zich bij me voegen met twee bekertjes koffie in zijn handen. Zonder iets te zeggen kwam hij naast me zitten wat me in stilte ook uitnodigde om hetzelfde te doen, dus zakje ik me naast de jongen neer. 'Ik heb wat voor je, misschien word je dan een beetje wakker.' Dankbaar nam ik het aangenaam warme bekertje aan. Echter blies ik wel even voor ik een slokje nam , iets wat Fenix niet deed. Het was som erg… verrassend hoe goed hij hete dingen kon binnenkiepen zonder enige kick. Of ik was iemand die te snel zijn tong verbrandde aan warme dingen… Ik trok mijn mouwen iets over mijn handpalmen om de warmte iets te dempen en nam dan een slok. Koffie bleef echt een godendrankje. “ Hoe-“ voor ik mijn klein kletspraatje nog maar kon starten met Fenix, galmde de akilige stem van Ramsey door de zaal. Wat er allemaal gebeurde wist ik niet al stond ik wel Alert toen de jongen mijn zusjes naam uitgalmde. Mijn kaak verstrakte iets. Iedereen wist wat voor eikel Ramsey was al leek de jongen zelf iedereen er nog eens te over laten herinneren. Ik zag Martell het voor zijn vriend opnemen al schrok ik me pas rot toen Fenix naast me begon te roepen. 'FIGHT FIGHT FIGHT!' Ik was zo opgeschrokken dat ik de hete koffie over mijn handen morste en hierbij ook nog eens over mijn mouwen kreeg. “Awutchh.” Murmelde ik dan ook zacht, waarna ik vragend naar Fenix keek met een blik van. ‘Moest dat nou?’ Hoewel ik het liefst natuurlijk zelf mijn vuist in Ramseys lome gezicht plantte – zag ik liever niet de malloot mijn vrienden aanvallen.
    Vervolgens hoorde ik Nesrin door de ijzige stilte heen, waardoor ik wat bezorgd mijn koffie naast me neer zette. Sinds Nesrin met Darrian was omgegaan was ze nogal… afstandelijker jegens mij. Maar ook andere mensen wisten de vlaag van Nessie te ontvangen. Ik knipperde dan ook iets verrast om haar woorden en krabbelde iets overeind in een poging haar te zien in de menigte. Het was dat ik al recht stond, anders was ik rechtgesprongen toen Ramseys stemgeluid weer door de zaal schaterde . Nessie, rustig maar. We weten allebei dat je vijf maanden geleden heel anders praatte. Toen kon je geen genoeg krijgen van mijn lul... Weet je lieftallige broer dat eigenlijk wel? Dat dat de reden is waarom je mij nu altijd achterna loopt... You want to get back on." Mijn mond viel iets open en mijn handen balden zich razend tot vuisten. Dit kon niet waar zijn, Nessie vertelde me haast alles ze zou toch niet? Het idee van Nesrin met die kwal deed me al misselijk worden. Het kon gewoon niet, dat zou ze Jeriah ook nooit aandoen, toch? Mijn maag vormde zich in een knoop en ik had al enkele stappen naar voren gezet, echter werd ik bijna gefoceerd door een hevige windstoot om weer stappen naar achteren te zetten. De nieuwe docente was ingesprongen. Echter voelde ik me daar niet veel beter door. Mijn blik gleed verslagen naar de vloer en daarna weer naar Fenix die nog steeds in zijn gemakje op de vloer zat. Mokkend plofte ik me dan ook weer neer naast de jongen en sloeg mijn benen in een kleermakershouding, waarna ik met mijn natte mouwen mijn bekertje koffie weer in de hand nam. “ Wat een eikel.” Mopperde ik ook en hoopte dat Fenix me ergens kon opbeuren met een éénzelfde haatwoord tegenover Ramsey.
    Het was echter Jeriah die eerst was om mijn zorgens iets te verlichten. "Elijah .Het is niet waar" sprak de rustige stem van Jeriah. Ik volgde zijn blik richting Ramsey "Wat hij zojuist zei, ik weet dat het niet waar is" vervolgde hij in een poging me gerust te stellen een opgelucht zuchtje wist hij dan ook uit me te krijgen, al knauwde ik nog steeds op mijn lip. “Ze zit wel in de problemen nu, niet?” vroeg ik Jeriah voorzichtig. Sinds enkele maanden was Nesrin veel tegendraadser geworden tegenover de docenten. En hoewel de meeste haar nog niet hevig hadden gestraft, leken de drie nieuwe leerkrachten me geen docenten die haar gedrag zouden tolereren. “Wat een geweldig begin van het jaar…” zuchtte ik

    [ bericht aangepast op 15 april 2021 - 21:50 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    JACOB
    671 years • Engelenleer • Gemeenschaps / recreatieruimte • Met de andere aanwezige docenten w. Kyle





    𝐸vicka knikte vriendelijk naar Jacob. "Wat lief dat je daar naar vraagt." Een grote glimlach verscheen op haar gezicht en Jacob kon zich niet inhouden om ook breed te glimlachen. Ze had zijn vraag opgemerkt.
    “Koffie, zwart,” verbrak Belial hun gesprek bruut.
    Jacob beet zijn tanden stevig op elkaar. Kon hij zich er niet buiten houden? Had hij niet door dat sommigen hier waren om een connectie te maken.
    “Maar als je het niet erg vindt, maak ik eerst even mijn ronde af voor de koffie. Misschien dat je vanavond zin hebt om langs te komen zodat je zelf kunt zien wat er van is geworden. Dan kunnen we ook bijkletsen, als vrienden onder elkaar. Ik heb je lang niet gezien.” Jacob voelde een zachte hand op zijn bovenarm. Hij was helemaal niet gewend aan lichamelijk contact. Hij kreeg het warm, ze raakt hem zo maar aan.
    Jacob glimlachte en keek kort naar de vloer van de recreatieruimte.
    "Ja, dat klinkt goed. Ik kom vanavond wel even langs.." reageerde hij, om zich kort achter zijn oor te krabben. "om bij te kletsen.. als vrienden." De woorden verlieten onhandig zijn mond.

    “Sorry, Belial, maar volgens mij heb ik gemist wat je precies wilde hebben. Zou je het nog een keer willen herhalen en in het vervolg op je beurt wachten zodat je het geen tweede keer hoeft te herhalen?” Ze richtte zich zonder terug te deinsen naar Belial toe. Haar hele aura liet doorschemeren dat je met deze vrouw geen spelletjes moest spelen.
    “Koffie, zwart.” verbeterde Belial zichzelf. Net goed, dacht Jacob, zou dit het jaar zijn dat Belial eindelijk op zijn plek zou worden gezet binnen de school?
    Evicka vervolgde haar ronde langs de docenten en Jacob keek opnieuw naar de vloer. Ze had hem uitgenodigd op haar kamer... Eerst al die aanraking en nu dit. Het ging allemaal erg snel. Het was dat hij Evicka al kende, anders had hij haar voorstel afgeslagen. Jacob nam liever de tijd om een connectie met anderen op te bouwen.

    Er ontstond commotie in de recreatieruimte. Een aantal Volitares leken ruzie met elkaar te hebben. Lelijke dingen werden door de ruimte heen gebazuind. Jacob keek op en zag meerdere leerlingen dreigend tegenover elkaar staan. Zijn ogen gingen naar Martell. Hij stond eervol met zijn witte vleugels uitgestrekt. Jacob keek trots naar de jonge Volitare. Hij bedacht zich dat hij Martell later vandaag zou complimenteren over zijn optreden.
    “Als jullie me even willen excuseren, ik ben zo terug,” Evicka landde na twee slagen met haar vleugels naast Ramsey neer. Jacob had de jongen nooit les gegeven en zijn aandacht werd eerder getrokken naar het meisje naast hem. Nesrin. Ben je nu al betrokken bij een incident? Dacht Jacob. Het was pijnlijk geweest om Nesrin te zien afglijden, haar steeds duisterder zien worden. Recht voor zijn ogen. Het pad dat ze momenteel bewandelde was niet het juiste voor haar, was Jacob van mening. Alleen wist hij niet hoe hij haar weer op het juiste zou krijgen. Misschien dat hij informatie bij Elijah moest inwinnen. Hij kon Nesrin niet volledig laten gaan, zonder een poging te doen om het licht in haar weer te laten branden.
    "Probeer allemaal nog een beetje te genieten van de bijeenkomst en ik ben zo weer terug." Sprak Evicka alle aanwezigen toe. Vervolgens verliet ze de zaal samen met haar mentorleerling.
    Voor de tweede keer deze ochtend klemde Jacob zijn kaken stevig op elkaar. De toon voor dit schooljaar was duidelijk gezet. Met deze aanpassingen in de staff leek het erop dat de dynamiek binnen de docenten ook veranderd was. Ergens zat hem dat niet lekker. Evicka kwam net kijken, maar greep al in bij de Volitares op haar eerste ochtend. Jacob dacht aan Lysias, de nieuwe docent Taken van een Adviseur én de mentor van Nesrin. Dat zat hem al helemáál niet lekker. De man leek niet uit het juiste hout gesneden om Nesrin te begeleiden in dit alles bepalende laatste schooljaar. Had ze hem echt uitgekozen als mentor?

    Jacob schudde zijn gouden veren uit, alsof hij daarmee ook de gedachten in zijn hoofd van zichzelf kon schudden. De enige docent waarover Jacob nog geen mening had gevormd was Kyle. Kyle zou de Danslessen verzorgen en daarnaast ook invallen voor Muziek. Jacob ademde diep in en uit en zette zichzelf ertoe om zich aan een gesprek aan te knopen met deze nieuwkomer. "Goede start van deze dag. Hoe is jouw verblijf op Metanoia tot nu toe?."

    [ bericht aangepast op 17 april 2021 - 10:26 ]


    KALI

    nineteen • outfit + dark denim jacket • little rascal • don and teacher squad • in a corner of the common room
          Haar mondhoeken krulden als automatisch omhoog bij het zien van de twinkeling in Don’s ogen. Haar eigen ogen twinkelden op dezelfde manier. Het was een klein wonder, hoe zo’n klein ding zijn hele norse houding liet veranderen. Kali had nog niet zijn hele gezicht doen openbreken met een glimlach, maar ze was zeer koppig. Ergens in dat afstandelijk overkomende lichaam moest wel lach verstopt zitten. “Sounds like a plan,” antwoordde ze simpelweg.
          Ze vervolgden hun weg richting Belial. Voor enkele seconden keek Kali hem aan. “Oh, Donovan mag mij elke dag van de week wel ontvoeren als hij daar zin in heeft.” Haar blik dwaalde al snel naar de rest van de zaal. Met een halfoor luisterde ze naar gesprek tussen de twee mannen, haar best doende om niet met haar ogen te rollen. Het was jammer om Don zo te zien. Hoe hij zich zo kon opstellen tegenover Belial zal altijd een raadsel blijven. Voor ze er goed en wel over kon over nadenken, schalde Ramsey’s stem door de zaal. Hij was niet iemand om uit te nodigen op je bruiloft, tenzij je van te voren al van plan was om halverwege tijdens de ceremonie weg te rennen. Ze had weinig zin om betrokken te raken bij deze drama. Iemand ging later nog een harde klap op zijn achterhoofd krijgen. Vanaf de andere kant van de zaal ving ze Flo’s blik op. Kali haalde haar schouders op, als teken dat ze hier niks mee te maken had. De blondine genoot hiervan, dat wist ze ondertussen wel. Dit ging het gesprek van de week worden – of totdat er iets anders zou gebeuren. Wat betreft was televisie hier niet nodig: deze school had genoeg drama om meerdere soaps te vullen. Ze wist niet of ze liever de zaal ontvluchtte, of deze chaos wilde bekijken met een flinke stapel snacks.
          Natuurlijk sprong Martell met zijn saviour-complex er ook tussen. Dit keer rolde ze wel met haar ogen. Hoewel het logisch was dat hij tussensprong voor zijn vriend, hoopte ze stiekem dat Ramsey hem een dreun zou verkopen, of enkele van zijn witte veren eruit zou rukken. Haar ogen gleden verder naar een witgevleugelde blondine die ze liever in haar blikveld zag, Alyssa. Haar engelachtige verschijning werd versterkt door haar witte jurk, iets waar Kali nooit in gevonden wilde worden, maar Aly schitterend stond. Haar hand rustte op Luca’s onderrug. Natuurlijk. Onmiddellijk keek ze de andere kant op.
          “Oh Satan wat is deze bullshit,” mompelde ze geërgerd nadat Nesrin zich er ook meebemoeide. Het was één ding dat Nesrin haar erbij betrok – Kali gaf bar weinig om haar dus Nesrin’s mening over haar kon haar niet veel boeien – maar Florence slutshamen was iets geheel anders. Haar ogen vernauwden zich en haar hoofd kantelde een tikkeltje opzij, als een roofdier die net haar prooi had gevonden. Oh, it’s on. Al snel vonden haar ogen die van Fenix. De twee waren ondertussen goedgenoeg op elkaar ingespeeld dat er geen woordenwisseling nodig was. Geregeld.
          Ramsey moest het nog weer erger maken, met een leugen die niet erg geloofwaardig was. Het was hoogtijd dat hij daar aan ging werken. Kali blikte omhoog naar Don. “Dit bevestigd wel weer Ramsey op zijn kop gevallen is bij zijn dood.” Het was zo belachelijk dat ze haast moest lachen.
          De beestenboel werd snel beeindigd door de imposante Evicka, die Ramsey de zaal uit begeleidde. Kali had liever gezien ze dat Nesrin op haar plek zette. Ze zou hem er later wel over uithoren. Hoewel, Ramsey kennende was daar weinig voor nodig. “Nou, dat was weer zeer vermakkelijk,” zuchtte Kali, nog steeds geïrriteerd door zowel Nesrin als Ramsey dat ze haar naam er ook tussen hadden gegooid. “Ik heb meer koffie nodig. Of vodka.” Ze negeerde Belial’s laatste woorden en trok Don mee richting het eten en drinken.
          Eenmaal gewapend met het zwarte goud, sleurde ze haar lange vriend opnieuw mee, ditmaal richting een van de hoekjes van de zaal. “Kom, ik heb geen zin mensen waar ik niet mee wil praten. Jij waarschijnlijk ook niet.” De rest van de dag ging al bestaan uit het chaos van het verhuizen en nieuwe kamergenoten, en daarna gezamenlijk avondeten, alsof ze een grote gelukkige familie waren. Hoe erg ze ook mocht opleven in chaos, ze had ook haar rust nodig en Don was daar perfect voor. Meestal dan.
          Het was nog steeds rumoerig, maar minder erg dan midden in de menigte staan. Kali maakte het haarzelf gemakkelijk op de vloer en trok Don naast haar neer. In een paar minuten van stilte, met de pratende Volitares als achtergrond geluid, zaten ze naast elkaar. Het is fijn om gewoon stil bij iemand te kunnen zijn, zonder dat het ongemakkelijk is.
          “Hey, Brombeer,” onderbrak ze de rust na een tijdje. De speelse schittering was weer in haar ogen te vinden. “Je ogen zijn blauw als de oceaan, en liefje, ik ben verloren op zee.” Zo goed als ze kon bracht ze de zin uit zonder te lachen, heel goed wetende dat zijn ogen donkerbruin gekleurd waren, en eerder deden denken aan pure chocolade.

    [ bericht aangepast op 17 april 2021 - 11:08 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Ruhn

    Volitare       •       The Moon ☾       •       21       •       Outfit       •       @ Gemeenschaps/Recreactieruimte       •       & Dinah, Jeriah > Alone

          Dinah snuift zachtjes, reagerend op Ruhn's eerdere opmerking omtrent Jeriah's uiteindelijke ja zeggen. Waarheid. 'Dat valt ook wel mee, zelfs Jeriah heeft zijn grenzen. Alhoewel ik wel zijn nagels mocht lakken en zijn veren mocht versieren met mooie roze linten — a true sight to behold.' Geruisloos weet een grinnik over zijn lippen heen te glijden, het overduidelijke beeld vereeuwigd binnenin zijn gedachten. Ruhn zou het gaan schilderen, om daarna cadeau te geven aan Jeriah. Terwijl zijn gedachten glijden richting het kleurgebruik, buigt hij naar voren om de bekers over te nemen — waardoor hij en Dinah plotseling dichtbij zijn. Wanneer de jongedame 'Hi' fluistert, weet hij niets te zeggen als antwoord, waardoor hij simpelweg blijft afwachten op vervolg.
          Ruhn's lippen krullen zichzelf langzaamaan omhoog in een jongensachtige grijns, maar Dinah is uiteindelijk degene die een stap achterwaarts plaats. 'Hey, het morsen van het hete water was niet mijn schuld deze keer — jij was degene die me liet opschrikken uit mijn concentratie.' Lachend rolt hij met zijn lichtbruine kijkers, dondersgoed wetend dat Dinah's concentratie verschrikkelijk is. Uiteindelijk geeft hij haar simpelweg een beweging met zijn hoofd, ten teken dat ze moet gaan lopen richting haar eindpunt — hij zou haar daarna volgen.
          Gedurende hun zoektocht naar Jeriah, plagen de twee Volitare's elkaar met hun aanstaande nieuwe kamergenoten. 'Ik vind eentje eerlijk gezegd wel voldoende,' laat Dinah weten — zodat één van Ruhn's vleugels een beweging maakt richting opzij, om zo een andere Volitare tegen de schouder te botsen. Terwijl hij een zachte verontschuldiging mompelt blijft Ruhn Dinah volgend, niet wetend wat haar woorden kunnen betekenen. Alhoewel. . . Dinah is de aardigheid zelve, hij weet dondersgoed dat ze niet meerdere mannen tegelijkertijd heeft.
          'De thee is voor Jer en de koffie. . .' Ruhn kijkt omhoog, plotseling oog in oog met Jeriah zelve. Natuurlijk is diens duistere broer momenteel nergens meer te bekennen. 'De koffie is voor jou. Als beloning ovor je goede daad. Ik zou zelf nog wel een tweede hierna achterover willen slaan, maar voor jullie eigen veiligheid zal ik me inhouden.'
          Ruhn kan de leugen ruiken, waardoor zijn kijkers veelzeggend richting Jeriah glijden. Alsnog houdt hij zijn mond wijselijk gesloten, wetend wat de grote druk is op Dinah's schouders rondom haar spiegelbeeld broers. Voordat hij iets kan zeggen, schalt de stem van niemand minder dan Ramsey luidkeels rond. Ruhn's kijkers schieten richting de kinderachtige probleemzoeker, een zucht omhoogkomend. Waarom Ramsey wordt aanbeden is een raadsel — het is simpelweg een pester, een van het laagste niveau.
          'Waarom was je ook alweer vrienden met die gast?'
          Ruhn sluit zichzelf af van de commotie welke vervolgens volgt, zichzelf stilletjes afvragend waar hij nu in godsnaam is beland. Ramsey dacht op momenten dat hij op het middelbare zat, of wellicht de basisschool. Mocht Kali niet bij hem blijven staan, zou Ruhn ver uit zijn buurt blijven.
          'Ik ben geen vrienden met die kerel,' mompelt hij dan, zichzelf wegdraaiend van Ramsey die wordt weggeleid door een leerkracht. Voordat hij meer kan zeggen, ziet hij Donovan en Kali gezamenlijk verdwijnen — waarbij Kali de jongen zelfs vast hield. Plotselinge warmte over zijn vingers doet hem opkijken van woede, waardoor hij merkt dat zijn hand zichzelf om het koffiebekertje heen heeft geklemd. De koffie brandt vurig op zijn huid, hetgeen hem in het hier en nu weet te houden.
          Vloekend houdt Ruhn het koffiebekertje uit de buurt van Dinah, terwijl zijn vleugels trillen van ingehouden woede. 'Ik zie je straks weer,' gromt hij dan, waarna hij richting de tafels loopt om het bekertje weg te kunnen gooien — daarbij zijn humeur volledig verliezend.








    Angel? Demon?
    All the same, cutting deep enough.








    Whatever causes night in souls, causes stars too.


    Evelynn
    19 | The girl who went roque | With Elias | gemeenschapsruimte | Outfit


    ”Some people are not meant to be tamed."

          ''Natuurlijk ben ik van de partij, altijd toch.'' had Elias op de roodharige dame geantwoord. Hij had het inderdaad nog nooit af laten weten. "Mooi! Dan weet ik zeker dat het goeie avonden worden." had Eve gezegd waarop ze kort grijnsde. Het was de waarheid. Als ze met Elias uitging dan gebeurde er altijd van alles. Zo gek als je maar kon bedenken en ze hield ervan. Hoe gekker, hoe beter. Terwijl Ramsey zijn stem door de hele ruimte galmde, lieten Eve haar ogen de jongen niet los. Ze bewonderde zijn lef. Daar moest ze zelf nog iets meer van zien te krijgen. Bovendien vond ze Ramsey zijn stommiteiten wel iets hebben. Ze vond het eigenlijk zelfs sexy. Het boeide hem duidelijk niets wat andere van hem vonden. Hij deed gewoon waar hij zelf zin in had. Dat wilde zij ook kunnen. Daarnaast deden de woorden die Ramsey uitsprak tegenover Luca haar vrij weinig. Ze voelde geen empathie voor de jongen zoals velen andere wel leken te doen.
    ''Zijn humor wordt ook steeds minder...'' sprak Elias zijn commentaar langzaam en zacht uit. Eve had haar schouders wat nonchalant opgehaald. "Hm Luca verdient ook wel eens iets van tegen gas.." antwoordde ze net iets verdedigender dan ze had gewild. Ze hoopte dan ook dat Elias de beschermde ondertoon zou hebben gemist. ''Doe nou niet...'' Eve liet haar ogen kort van Ramsey terug naar Elias afglijden. De jongen was net als haar nogal in de confrontatie opgegaan – zeker nu Martell tussen beide gesprongen was. Het voordeel was dat hij haar eerdere woorden misschien niet gehoord had. Terwijl Fenix de boel wat opstookte, leek Elias weer bij bewustzijn.

    ''Dit belooft zeker een chaotisch jaar te worden.'' Eve knikte instemmend. "Jup, het begint al goed op de eerste dag.. ik ben blij dat ik er niet bij betrokken ben.. veel te vroeg om nu al te pieken." antwoordde ze met een kleine grijns. Ze was nog maar net uitgesproken of het lot had zich tegen haar gekeerd. Ze hoorde Nesrin haar naam benoemen. De roodharige dame keek daarom weer op richting het tafereel. Het was een opmerking over haar en Florence geweest. Eve was niet blij geweest om beide hun namen in dezelfde zin te horen. Ze vond het simpelweg kut dat de blondharige dame die iedereen zo makkelijk om haar vinger wist te winden ook achter Ramsey aanzat. Ramsey zijn reactie maakte Eve pas echt pissig. Ze voelde hoe ze overspoeld werd met jaloezie. Niet alleen was hij nog goed bevriend met zijn ex en zaten Florence en zijzelf achter hem aan, nu had Nesrin het ook al met hem gedaan? De roodharige dame rolde dan ook geïrriteerd met haar ogen. "For fuck sake.." gromde ze chagrijnig terwijl ze zich van het hele spektakel afwendde. Ze had geen zin meer om langer te blijven luisteren dus nog voor Ramsey uitgesproken was had ze Elias bij zijn arm gepakt. Ze was de zaal uitgelopen en was ergens in de gangen gestopt. Ze had Elias al die tijd meegesleurd.
    "Sorry, ik wilde niet langer naar die bullshit luisteren. We kunnen zo wel weer terug hoor." verontschuldigde ze zich tegenover haar vriend terwijl ze tegen de koude muur van de gang aanleunde. Ergens wilde ze haar jaloerse gevoelens aan de jongen uitte maar ze wist dat hij haar misschien wel kon gaan beoordelen en dat was het laatste waar ze op dit moment zin in had.



    ”Feel like making a deal with the devil?"

    [ bericht aangepast op 17 april 2021 - 18:00 ]

    ☾       Dinah      ☽

    It is hard to sleep when your heart is at war with your mind

    20 years ⋆ The Devilish Angel ⋆ The Common Room > near the coffeetable ⋆ w. Jeriah, Ruhn > Darion & Asteria ⋆ Outfit






    "Op sommige tijdstippen kon ik Ruhn zijn onwetendheid wel vervloeken, maar op momenten zoals deze was het een zegen. Hij leek niet door te hebben dat ik op hem doelde met mijn opmerking over dat één man wel voldoende was voor mij. Bovendien was ik niet blind voor zijn gevoelens tegenover Kali,onze gezamenlijke vriendin. Natuurlijk wis ik dat het zinloos was te strijden voor iemand die zijn hart al verpatst had aan een ander, alleen maakte zijn lach het zo gemakkelijk om me mijn hoofd te laten verliezen.
          Eenmaal bij Jeriah aangekomen, viel het me op dat Darrian dat was verdwenen. Ik beet op mijn lip en wisselde een blik van verstandshouding met mijn oudste broer. Het betekende al veel voor me dat hij was komen opdagen omdat ik dat van hem gevraagd had. Ik probeerde Darrian’s afwezigheid af te doen met een grapje over dat Ruhn nu de extra koffie zelf op kon drinken want eerlijk gezegd zag hij er ook uit alsof hij er eentje extra kon gebruiken.
          Ik had nog nauwelijks te tijd gekregen om zelf een slok van mijn warme drank te nemen of het geschreeuw van Ramsey wist mijn aandacht op te eisen. Evenals die van Jeriah en Ruhn. Het koste me moeite om alles te volgen wat er gezegd werd en hier de logica aan te verbinden en uiteindelijk sloot ik mezelf af van de wereld om overprikkeling te voorkomen. Ik sloot mijn ogen en liet mijn hoofd vermoeid tegen Jeriah zijn schouder leunen.
          “Waarom was je ook alweer vrienden met die gast?” vroeg ik Ruhn terwijl ik hem een por gaf in zijn zijde. Nog steeds met mijn ogen gesloten deed ik halfslachtige pogingen om te horen wat er gezegd werd. Kali haar partnerkeuzes kwamen voorbij, evenals die van Fenix. Mijn mondhoeken gingen licht omhoog bij de gedachte dat Ramsey ervan uitging een kans te maken bij Evelynn – ze had namelijk geen man nodig in mijn optiek en kon genoeg zelf plezier uit het leven halen en Ramsey leek eerder een doodsvonnis te hebben. Florence werd genoemd waardoor ik mijn hoofd van Jeriah zijn schouder haalde en Nesrin ongelovig aanstaarde. Natuurlijk was het een algemeen bekend feit dat Florence bepaalde neigingen had, maar dan had Rin nog niet het recht op haar er zo op aan te spreken. Sommige waarheden konden best onuitgesproken blijven, naar mijn mening. Alhoewel Darrian er ook een handje van had om me ongezouten met de neus op de feiten te drukken.
          Alsof Nesrin haar opmerkingen nog niet genoeg was, wist Ramsey er nog een schepje bovenop te doen die mijn handen tot vuisten deed ballen. “Is dat waar?” vroeg ik met opeengeklemde kaken aan mijn broer. Echter leek ik te praten tegen het niets want Jeriah was Elijah zijn kant opgerend. Daarbij vroeg ik me af of ik überhaupt verstaan was, net zoals dat ik Jeriah’s eerdere woorden had gemist, aangezien een verfijnd uitziende vrouw met gigantische engelenvleugels op kwam draven om de boel te sussen. Waarschijnlijk zou ik Jeriah nogmaals moeten vragen om haar naam.
          “Ik ben geen vrienden met die kerel,” leek Ruhn plots uit het niets te zeggen. Hij was zichtbaar geraakt door de situatie, zelfs zo erg dat hij onbewust in zijn beker kneep en de substantie over zijn hand morste. “Ruhn? Gaat het?” Bezorgd wilde ik het bekertje van hem overnemen, maar hij hield deze bij me uit de buurt. “Laat mij je helpen. Alsjeblieft,” zei ik terwijl mijn ogen al op zoek waren naar een theedoek of iets in die richting.
          Ik besloot verder niets meer te zeggen zodra mijn blik viel op zijn vleugels die trilde van. . . woede? “Ik zie je straks wel weer,” bromde hij alvorens hij langs me heen liep. “Ja, oké. Tot straks,” mompelde ik – nu alleen gelaten door zowel Darrian, Jeriah en Ruhn. Ik haalde eenmaal diep adem en ging voor de tweede keer op zoek naar een theedoek om nonchalant de gemorste koffie van de grond te deppen. Er bleef nog wat restanten over, maar het meest had ik op weten de ruimen. De vieze doek dumpte ik op de koffietafel en mijn papieren bekertje gooide ik de prullenbak.
          Als ik het me goed herinnerde was het de bedoeling dat we nu op zoek gingen naar onze mentor om bepaalde zaken te bespreken. Wat die ‘zaken’ waren kon ik me niet goed meer voor de geest halen maar als het goed was zou Darion wel raad met me weten. Hij wist ook altijd raad met mijn kunstprojecten die vaak onder het kopje abstracte kunst vielen. Met doelgerichte passen liep ik op Darion af die met Asteria in gesprek was.



    Asteria

          728 years      |||      Leer van het Sterfelijke en Onsterfelijke      |||      Gemeenschaps / recreatieruimte      |||      Met Darion en Dinah      |||      Outfit     


    "And in that moment, she was broken,
    But she was fearless and she was utterly alive."




                Waar ik net Darion had laten weten dat de komst van de nieuwe docenten me niet helemaal lekker zat, ontstond er een commotie tussen de jonge volitare’s. Mijn spieren spande zich aan en met samengeknepen ogen sloeg ik het schouwspel gade. Op een lagere toon dan men van mij gewend was, prevelde ik Darion zijn naam. “Is het nu de bedoeling dat we ingrijpen?”
          “Laten we afwachten of zij zelf terug tot rust kunnen komen,” was zijn kalme antwoord waardoor ik hem een zijdelingse blik toewierp. Voor een kortstondig moment zochten mijn ogen de zijne op om daarna weer te focussen op de volitare’s. De woorden die over en weer werden geroepen, waren ronduit belachelijk te noemen. Bijna alsof Shakespeare dit toneelstuk dirigeerde. Hoe ik het al bijna 350 jaar uitgehouden had op deze academie was me een raadsel.
          Ik liet mezelf weer een ontspannen houding aannemen. Als de volitare’s ervoor kozen om met hun klauwen naar elkaar uit te halen, was dat niet alleen mijn verantwoordelijkheid. Bovendien hadden we een Aartsengel in ons midden die vast wel wist wat te doen, bedacht ik me sarcastisch. En ja hoor. Darion hoefde zijn vraag niet eens af te maken of de schijnheilige tante was al tussenbeide gekomen. De vrouwelijke volitare met het korte haar werd naar mentor gedirigeerd en de Aartsengel nam volitaire 1 onder haar hoede. Uitdrukkingsloos volgde ik haar bewegingen tot aan het moment dat ze de deur uit was, de afschuw vanwege het gemak waarmee ze haar kracht hanteerde verbergend.
          “Om terug te komen over wat je zei over de docenten,” begon Darion terwijl ik weer verder ging met het plukken aan de rand van het papieren bekertje in mijn handen. Ik leunde weer iets dichter naar hem toe zonder mijn ogen van het misvormde geval in mijn handen te halen. “Ook ik heb wel een bepaald gevoel erbij. We kunnen echter niet zomaar ergens vanuit gaan. Laten we voor nu hopen dat zij hier zijn om de volitare's te helpen in hun keuzes en alles te leren wat zij moeten weten daarvoor, dat is immers waar Metanioa voor staat, het helpen van de volitare's om een keuze te maken tussen Lucifer en God.” Ik perste mijn lippen op elkaar tot een dun streepje en met een ruwe beweging kneep ik het bekertje in mijn handen fijn.
          “Alsof beide zijden ooit gaven om de keuzes van anderen,” sprak ik mijn gedachten uit. Darion was de enige waarbij ik mijn verbitterdheid voor dit systeem niet onder stoelen of banken stak. Nee, dat was niet helemaal waar, maar in ieder geval de enige bij wie ik mijn gedachten hardop kon uitspreken zonder dat hij een oordeel over me velde. “Het enige waar zij om geven is het rekruteren van nieuwe soldaten voor in hun leger. In al mijn zevenhonderd jaar heb ik de spanningen nog nooit zo hoog op zien lopen.”
          De aanwezigheid van een derde persoon was me al eerder opgevallen, maar ik had er simpelweg voor gekozen om er geen aandacht aan te besteden. De vrouwelijk volitaire had zich afzijdig gehouden en ik geloofde dat ze wachtte tot ons gesprek tot een einde kwam. Ik gaf met een kleine beweging van mijn kin aan dat Darion niet verplicht was om in mijn aanwezigheid te blijven. We hadden immers de taak gekregen om met onze mentorleerlingen vast te stellen wat hun doelen waren voor in het laatste jaar. “Volgens mij staat er iemand op je te wachten.”

    [ bericht aangepast op 17 april 2021 - 20:02 ]


    I have seen my own sun darkened

    Jonah



    ''Sometimes we break so beautiful.''




    24 – The Fallen King - Outfit - With Asteria- Gemeenschapsruimte
    [justify][face=times]      Het was deze ochtend niet het felle zonlicht wat hem ontwaakte, maar iets anders. Jonah was altijd wel van het vroeg opstaan, maar deze keer had hij nog enorm veel behoefte aan extra slaap. Het liefste draaide hij zich nogmaals om, dat had hij zelfs al uitgeprobeerd alleen wist hij niet meer in slaap te vallen. Het begin van het schooljaar had er zeker mee te maken. Er was een tijd waar hij er niet enorm tegenop keek, waar hij er zelfs van genoot. De laatste keer dat hij dat gevoel had ervaren was inmiddels al 9 jaar geleden. Vóór het gevecht.
          Met een diepe zucht kwam hij overeind, wreef hij eens goed in zijn gezicht om vervolgens maar uit bed te kruipen. Hij had eerder deze week het plan gemaakt om een beetje op tijd bij de bijeenkomst te arriveren zodat hij in alle rust een plekje kon zoeken en zich niet door een menigte van Volitares te hoeven dringen.
          Hetgeen waar hij verreweg het meeste tegenop keek was de nieuwe kamer indeling. Naast dat hij het absoluut belachelijk vond dat ze ineens de groepsindelingen moesten aanpassen, vond hij het ook eng. Er waren genoeg mensen met wie hij absoluut niet op een kamer wilde eindigen. Hij had er zelfs al nagedacht over een plan B; met iemand zien te ruilen, en zelfs een plan C; stoppen. Of dat laatste ook daadwerkelijk mogelijk was, wist hij niet. Waarschijnlijk was dat niet het geval en zou een plan D op zijn plaatst zijn.
          Nadat hij zich fysiek en mentaal had voorbereid begaf hij zich naar de gemeenschapsruimte. Er waren al wat Volitares aanwezig, maar zoals voorspeld was het nog rustig en waren er nog genoeg plekken. Met zijn vleugel stevig opgevouwen op zijn rug verplaatste hij zich naar een van de voorste rijen. Onderweg ving hij een glimp op van zijn spiegelbeeld. Zo opgevouwen was er in eerste instantie niets vreemds aan hem te zien, enkel degenen die wisten waar ze moesten kijken konden zien dat één vleugel minder spieren bevatte en dat er hier en daar wat veren ontbraken. De echte schade was pas zichtbaar als hij zijn vleugels spreidde of als hij zijn bovenlichaam ontblootte en het litteken tevoorschijn kwam. Tegenwoordig gebeurde dat nog maar zelden. Zijn vleugels bleven dicht.
          Langzaamaan begon de ruimte vol te stromen en niet veel later begon Asteria aan haar speech. De gehele gebeurtenis trok een beetje aan hem voorbij. Hij hoorde de woorden wel maar ze drongen niet helemaal door. Alsof er een soort waas tussen hem en zijn omgeving in zaten. Hij wilde eigenlijk maar één ding weten en dat was de kamerindeling.
          Deze zou echter later pas bekend gemaakt worden en na de laatste mededeling kwam de zaal in beweging. Wat verloren liet Jonah zijn blik door de ruimte kijken, waardoor zijn blik kruiste met die van Jeriah. Jeriah die ondanks de vele afwijzingen vanuit Jonah zijn kant hem nog steeds uitnodigde om zich aan te sluiten bij het gesprek. Die naar hem glimlachte zonder spoor van afgunst. Waar had hij het aan verdiend? 9 jaar later en hij kon hem nog steeds niet los zien van zijn tweelingbroer.
          Het kwam daardoor best goed uit dat Ramsey herrie begon te schoppen. Zo kon Jonah zich weer terugtrekken in zijn waas van afwezigheid. Zelfs toen Martell zijn stralend witte vleugels spreidde. Het had Jonah trots moeten maken; Martell deed precies wat er van The White King verwacht werd en hij deed het nog goed ook. Desondanks gaf het Jonah alleen maar een bittere nasmaak.
          Het hele voorval werd bruut verstoord door Evicka waarna de rust weer terug keerde. De groepjes vielen steeds meer uit een. Ook Jeriah was inmiddels verwikkeld geraakt in een gesprek met Elijah en Fenix. Al betwijfelde Jonah of hij op de uitnodiging afgegaan zou zijn.
          Uiteindelijk viel zijn blik op Asteria, zijn mentor. Vaag meende hij zich te herinneren dat het de bedoeling was dat de Volitares hun mentor opzochten. De nieuwe opdracht blies weer wat leven in hem en met zijn beste masker op stapte hij op Asteria af. Hij was niet de enige die opzoek was naar zijn mentor, ook Dinah stond te wachten tot het gesprek tussen Asteria en Darion. Hij begroette haar met een glimlach en wachtte vervolgens geduldig totdat Asteria beschikbaar was.


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    Elias


    20 – The Halfblood - Outfit - With Evelynn - Gemeenschapsruimte
          ''Mooi! Dan weet ik zeker dat het goeie avonden worden.'' Zei Evelynn al grijnzend waarop Elias zijn eigen mondhoeken zich in een scheve grijns trokken. Het afgelopen jaar hadden ze genoeg goede avondjes beleefd. Het waren een van de weinige momenten waarop Elias even nergens bij stilstond, met praktisch iedereen kon opschieten en gewoon genoot van het leven. Uiteraard leverde de alcohol hier ook een bijdrage aan, iets wat hij eigenlijk steeds vaker consumeerde. Het zorgde ervoor dat hij wat losser werd, wat minder angstig was en misschien zelfs wel wat opener. Dat het een pad was dat alleen maar bergafwaarts leek te gaan nam hij maar voor lief.
          De roodharige jongedame zei nog iets over Luca tijdens het voorval met Ramsey, maar wat er precies gezegd was zou voor hem een raadsel blijven. Elias wat ze ver in gedachten verzonken om het bewust mee te maken.
          Hij knipperde even gehaast toen hij weer terug uit zijn gedachten kwam en wierp een blik op de dame naast hem. Ze had niets gezegd over zijn afwezigheid wat waarschijnlijk alleen maar voordelig was. Erg veel zin om een toelichting te geven had hij niet. Sterker nog, Evelynn had het woord alweer overgenomen. "Jup, het begint al goed op de eerste dag... ik ben blij dat ik er niet bij betrokken ben.. veel te vroeg om nu al te pieken." Het lot wat zich presenteerde in de 1 meter 58 van Nesrin dacht daar echter anders over.
          Al luisterend naar de uitbarsting van Nesrin sloeg hij zijn armen over elkaar en kantelde hij zijn hoofd lichtelijk. Drama genoeg op Metanoia. Het was absoluut niet meer te volgen wie met wie naar bed was gegaan, maar om eerlijk te zijn kon het Elias ook niet echt veel schelen. Ze moesten het lekker zelf weten.
          Diezelfde onverschilligheid ontbrak echter bij Evelynn. Na wat gevloek en gegrom pakte ze hem bij de arm en trok hem mee. Hij liet zich door haar wegleidden van de zaal, naar de gangen toe. Eenmaal buiten verontschuldigde ze zich waarna ze tegen de meur leunde. Elias liet zijn gewicht ook tegen de muur aan leunen. Wat onderzoekend nam hij haar in zich op. Dat Ramsey en Evelynn wel wat close waren ontging hem niet. Elias was echter op dezelfde feestjes geweest en had ze vaak zat zien flirten met elkaar. Dat deze verhouding echter zo ver was dat Evelynn niet echt het gezelschap van Ramsey kon waarderen was wel nieuw voor hem.
          ''Dus, heb je al wat in gedachten voor je eigen piekmoment? Dit kan je wel overtreffen.'' Probeerde hij de situatie wat te verlichten met een kleine glimlach. Hij kon echter niet ontkennen zelf ook wel nieuwsgierig te zijn naar de situatie. Zodra het om mensen ging die hij al vrienden zag boeide het hem al een stuk beter. Echt advies geven, daar was hij niet de juiste persoon voor. Wat wist hij nou van relaties? De enige relaties die hij gehad had waren allemaal binnen no-time weer afgebroken. Negen van de tien keer was Elias zelf daar verantwoordelijk voor, tot zijn eigen ergernis aan toe.
          ''Hoe zit dat eigenlijk tussen jou en Ramsey?'


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

          DONOVAN     
    I stopped fighting my inner demons, we're on the same side now
    21 • The Mysterious One • Outfit • with Kali • at recreatieruimte



    Throw me to the wolves and I'll return leading the pack



    “Heb je nog een gijzelaar mee? Ook een goedemorgen dwerg.” Belial’s blik gleed naar Kali, die ietwat verschuilt achter Donovan opgesteld stond. “Oh, Donovan mag mij elke dag van de week wel ontvoeren als hij daar zin in heeft.” Was haar felle antwoord. Hij moest eens weten. Voor Belial echter verder kon gaan werd hij, eveneens als de rest van de zaal, onderbroken door de luide stem van Ramsey. Gesprekken vielen onmiddellijk stil en tientallen hoofden draaide zich naar de jonge troublemaker toe, inclusief die van Donovan. Ramsey, die duidelijk genoot van de aandacht, had het op Luca gemunt, wier met zijn rug naar Ramsey aan de andere kant van de zaal stond. Teleurstellend genoeg was Luca niet in staat om voor zichzelf op te komen, waardoor zijn vriend Martell naar voren stapte, waarna ook Nesrin zich in de chaos mengde. Hij fronste even lichtelijk met zijn wenkbrauwen toen hij zijn eigen naam in combinatie met die van Kali voorbij hoorde komen. Het kon niet zo zijn dat Nesrin daar van af wist, toch? Hij wist bijna zeker dat Kali daar niets tegen Nesrin over zou vertellen, de twee meiden lagen elkaar volgens hem totaal niet.
    “Oh Satan wat is deze bullshit,” mompelde Kali op datzelfde moment geërgerd, waardoor zijn vermoedens bevestigd werden. Nesrin wist het in ieder geval niet van Kali. Ruhn was daarentegen wel een mogelijkheid waardoor Nesrin het geweten zou kunnen hebben. En trouwens, aan wiens kant stond zij eigenlijk?! Nesrin ging op dit moment namelijk goed tekeer tegen Ramsey en nam geen blad voor haar mond. Ze was sinds dat Donovan en Ramsey haar hadden gerekruteerd eigenlijk alles behalve makkelijk geweest. Tuurlijk, hij hield van een uitdaging, maar hij had zijn vraagtekens over haar loyaliteit binnen de groep. Al was dat niet zijn probleem, dat liet hij aan Ramsey over, als hij dat een probleem zou gaan vinden, dan zou Donovan daar vroeg of laat wel iets over te horen krijgen.
          Vanaf de zijlijn sloeg Donovan het hele spektakel tussen Ramsey, Luca, Martell en Nesrin gade. “Dit bevestigd wel weer Ramsey op zijn kop gevallen is bij zijn dood.” Lachte Kali half na het horen van de leugen die niet zo geloofwaardig uit Ramsey’s mond was gekomen. Donovan wist dat Ramsey beter dat dit kon, maar wat was hij blij dat hij net voor de bom ontplofte Belial was gaan opzoeken. Hij mocht Ramsey graag en hij stond altijd achter de troublemaker, maar Donovan had voor geen goud nu in de spotlight naast hem willen staan. Nadat de nieuwe docente Evicka tijdig had ingegrepen keerde de rust in de recreatieruimte terug.
          ”Nou, dat was weer zeer vermakkelijk,” zuchtte Kali, ze leek lichtelijk geïrriteerd. Belial’s aandacht was de gehele tijd getrokken door Ramsey maar verplaatste zich na Evicka’s optreden al snel weer terug naar Donovan en Kali, die er wat ongemakkelijk bijstonden. “Wat willen jullie? Een smooch on the lips? Get out of here.” Bromde Belial ietwat geïrriteerd. “Shop.” Woof hij het tweetal weg. Dat liet Kali zich geen twee keer zeggen. “Ik heb meer koffie nodig. Of vodka.” En negeerde Belial’s laatste woorden volledig, terwijl ze Donovan meetrok richting het eten en drinken, om hem vervolgens weer helemaal naar de andere kant van de zaal te slepen na het bemachtigen van haar koffie. “Kom, ik heb geen zin in mensen waar ik niet mee wil praten. Jij waarschijnlijk ook niet.” Was haar simpele reden. Gedwee liet hij zich mee voeren door de menigte tot ze de rand van de recreatiezaal bereikt hadden.
          Kali liet zichzelf bij een van de hoeken, waar het hoorbaar rustiger was, neerzakken tegen de muur en trok Donovan naast haar neer. Zwijgend zaten de twee voor een tijdje naast elkaar, met om hun heen druk pratende volitares, tot Kali de stilte verbrak. “Hey, Brombeer,” een speelse schittering vulde haar groene ogen. Ietwat vragend draaide hij zijn bovenlichaam naar haar toe zodat zijn donkere kijkers de hare konden ontmoette. “Je ogen zijn blauw als de oceaan, en liefje, ik ben verloren op zee.” Ze probeerde haar lach te verbergen maar haar ogen verrieden haar. “Kali, serieus? Voor een paar seconde bleef hij haar uitdrukkingsloos aanstaren. “Vraag me niet waarom, maar ik had toch beter van jou verwacht.” Voor een milliseconde krulde zijn mondhoeken lichtelijk omhoog terwijl hij ongelovig zijn hoofd schudde en zijn rug terug tegen de muur liet rusten. Zijn blik dwaalde door de zaal en herkende de blondine alvorens ze bij hem en Kali tot stilstand kwam. Florence. “Hey” begroette de blondine hen en wisselde een betekenisvolle blik met Kali uit. Dat was his call to go. Soepel kwam hij overeind en maakte plaats voor Florence. Voor hij wegliep draaide hij zich nog even naar de meiden toe. Boven hun uit torende hield hij Kali’s blik voor een paar seconde vast. “Vanavond. 10 uur.” Waarna hij ter afscheid knikte naar zowel Kali als Florence, die het zich net gemakkelijk had gemaakt op zijn oude plek. Met zijn handen in zijn zakken slenterde hij weg, de twee meiden achterlatend.

    [ bericht aangepast op 22 april 2021 - 0:02 ]


    someone out there feels better because you exist

    Ruhn

    Volitare       •       The Moon ☾       •       21       •       Outfit       •       @ Gemeenschaps/Recreactieruimte       •       & Dinah

          Verschillende Volitare's bekijken hem zorgwekkend, waarbij Ruhn zijn kijkers standvastig naar voren blijft concentreren om gesprekken te voorkomen. Ondertussen schieten meerdere beelden door zijn gedachten, de een nog duisterder dan de vorige — waardoor zijn twee opvallend gekleurde veren langzaamaan stormachtig grijzer worden, zijn tweestrijd opnieuw kenbaar makend. Alhoewel, het besef daarvan weet nog niet daadwerkelijk binnen te dringen — aangezien zijn concentratie is gehouden op het controleren van zichzelf, zijn woede langzaamaan opnieuw beteugelend.
          Hoofdschuddend glijdt een hand over zijn gezicht, trachtend om het hier en nu weer terug te halen. Zojuist is hij plotseling weggegaan van Dinah, hetgeen meer dan onbeleefd was. Ondanks dat bood de jongdame hem alsnog haar hulp aan, waar hij geenszins hardop op heeft gereageerd. Ruhn voelt zijn wangen opnieuw rood worden, ditmaal niet vanwege ongemak maar vanwege schaamte. Dinah verdiende beter dan zijn barse gedrag. En dat vanwege. . . Grommend besluit Ruhn dat het klaar is, genoeg met zelfmedelijden.
          Zuchtend schuift Ruhn Kali uit zijn gedachten, de zaak verloren. Daarna gaan zijn kijkers op zoek naar de bruinharige jongedame, welke hij vindt vlakbij hun gezamenlijke mentor. Dinah heeft de kunst docent bijna bereikt, welke in gesprek is met Asteria zelve.
          Voordat hij na kan denken, schiet Ruhn voorwaarts — zijn grijze vleugels tegen verschillende personen aanstotend. Voorzichtig glijdt hij een hand rondom Dinah's tengere bovenarm heen, waardoor hij haar op tijd kan tegenhouden. Nadat hij een verontschuldigende glimlach richting de docenten heeft geworpen — slechts één minuut is benodigd — draait hij Dinah naar zichzelf.
          'Fuck, dat was stom — het spijt me, Di.' Ruhn laat haar arm los, haalt zijn hand vervolgens door zijn lokken — welke alle richtingen op springen. Daarna zet hij zijn pet weer terug op zijn hoofd, het gewicht daarvan belachelijk vertrouwd. De koffie van zojuist brandt nog steeds, maar is al reeds vervagend. 'Zullen we samen Darion een bezoekje brengen?'


    Whatever causes night in souls, causes stars too.

    Martell◂
    22 years ▲ The White King ▲ Centre of the Hall > Coffeetable▲ w. Ramsey, Luca & Alyssa

    ━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━


    Be the reason someone BELIEVES
    in the GOODNESS of people

    ▸ Door de hele opschudding die Ramsey veroorzaakte, had ik nauwelijks de aanwezigheid van Alyssa opgemerkt. Haar verzachtende woorden leken totaal langs me heen te gaan, op het laatste gedeelte na. “Laat je niet opjagen.” De woorden waren eigenlijk voor Luca bedoelt, hoewel ik ze zelf ook ter harte nam. Vandaar dat ik slechts waarschuwend mijn vleugels spreidde om beide volitares aan het zicht te onttrekken.
          Ramsey leek te denken dat mijn waarschuwing geen enkele waarde hield. Zowel hij als Nesrin, die ik nog steeds als een vriendin beschouwde, leken niet in staat te zijn henzelf te kunnen beheersen. Na Ramsey zijn opmerking over hoe hij Nesrin aan Luca poogde te koppelen, leek ook bij mijn witgevederde vriend de maat vol te zijn. “Je bent mijn woorden niet waard, Ramsey,” sprak Luca zijn gedachten hardop uit. Ik deed een stap opzij om plaats voor hem te maken en legde daarbij een steunende hand op zijn schouder.” Daarbij sla ik je uitnodiging om me ook maar 1 seconde in je kamer te vertoeven met erg veel liefde af. Daarbij weten we beide wel wie je bedoelt met ‘vriendin’ helpen. Sorry, jongen, maar ben echt niet geïnteresseerd in je.”
          Gelukkig dat de Aartsengel Evicka tussenbeide kwam en Ramsey meesleurde de gang op. Ze vertelde dat ze zo terugkwam en hoopte dat wij nog van onze ochtend konden genieten. Dit was het moment waarop er een trotse glimlach over mijn gezicht gleed en ik haalde mijn hand van Luca zijn schouder af om hem vervolgens en goedbedoelde stomp tegen te geven. Het viel me immers zwaar om mijn vriend zo verslagen te zien met treurig hangende vleugels. “Je had mij helemaal niet nodig. Heb ik voor niets me staan uitsloven voor je,” zei ik op een zacht plagende toon.
          “Bedankt voor jullie steun, echt waar,” begon Luca en ongemakkelijk krabde hij zich op zijn achterhoofd en mijn eerdere trotse glimlach maakte plaats voor een bezorgde frons. “Is het awkward als we hier blijven of willen jullie liever je mentor begroeten? Ik neem het zeker niet persoonlijk op als jullie het tweede kiezen.” Bij zijn laatste woorden zochten mijn ogen die van Alyssa op. Ik kneep kort in mijn neusbrug en wilde net mijn mond opendoen om Luca te vertellen dat onze vriend veel meer waard was dan een mentorgesprek toen zijn volgende woorden me zachtjes liet proesten van de lach die ik probeerde in te houden.
          “Serveren ze chocolaatjes bij de koffie?”
          Nogmaals keek ik Alyssa aan en met een hoofdknik insinueerde ik dat beide een arm van Luca konden pakken om hem mee te sleuren naar de koffietafel. “Er is maar een manier om daarachter te komen, toch? We gaan pas weg als we jouw gelukzalige glimlach hebben gezien na het eten van chocolade.” Ik keek Alyssa aan ter bevestiging voor mijn woorden, of zij het er ook mee eens was. “En zo niet, dan hou je er eentje van me tegoed. Recentelijk hebben we nog geleerd hoe we zelf chocola kunnen maken,” opperde ik terwijl ik ditmaal door Luca zijn haar woelde. Later zou ik naar wel naar Jacob gaan voor een mentorgesprek. Hij liep immers niet weg en ik wist vrij zeker dat hij het wel zou begrijpen als ik iets later kwam.


    I have seen my own sun darkened

    ℟𝕒𝕞𝕤𝕖𝕪
    Volitare • 20 years old • The Troublemaker • Evicka's kantoor • Evicka



    "I AM READY FOR ANOTHER YEAR
    OF CHAOS AND ALCOHOL"



    "𝔸lles ging precies zoals gepland. Op deze eerste ochtend van het nieuwe schooljaar had Ramsey meteen zijn stempel gedrukt. Iedereen zou het vandaag over hem hebben.
    "Je bent mijn woorden niet waard Ramsey." Luca leek eindelijk moed bij elkaar geraapt hebben om zijn bek open te trekken. "Daarbij sla ik je uitnodiging om me ook maar 1 seconde in je kamer te vertoeven met erg veel liefde af." Saai.... dacht Ramsey. "Daarbij weten we beiden wel wie je bedoelt met 'vriendin' helpen. Sorry jongen maar ik ben echt niet geïnteresseerd in je." Luca wierp Ramsey een uitdagende blik toe. Eerlijk gezegd begreep Ramsey niet zo goed wat Luca bedoelde. Dacht hij dat hij met hem aan het flirten was? Hij was Fenix toch niet, dacht Ramsey. die had een oogje op de helft van de mannelijke gegadigden, hij toch niet? Dacht hij dat hij gay was?
    Voordat Ramsey kon reageren hoorde hij twee grote vleugels slaan in de ruimte. Het geluid van slaande vleugels was met niets te vergelijken, je herkende het meteen. De nieuwe docente wie tevens zijn mentor zou zijn dit jaar stond ineens naast Nesrin en Ramsey.
    "Nesrin, ik stel voor dat jij even gaat afkoelen bij je mentor, Lysias. En ik zou het niet wagen me tegen te spreken, jongedame," klonk de stem van Evicka serieus. Haar vleugels spreidde ze wijd, zodat ze imposant haar slanke figuur sierden. "En jij gaat met mij mee, jongeman. Ik weet niet precies wat er voorgevallen is, maar ik hoor graag wat je erover te vertellen heb op mijn kantoor." Aan het gezicht van Evicka te zien was het niet het moment om nog verdere spelletjes te spelen.
    Ramsey draaide zich om en zocht Fenix, snel trok hij een vies gezicht en rolde met zijn ogen.
    "Geen tegenspraak." Voegde ze er nog aan toe.
    Wat overdreven, deze hele onderbreking van een beetje geklier. Had ze niets iets spannenders te doen op dit moment? Ramsey vroeg zich af hoeveel seks de docenten met elkaar hadden. Eén ding was zeker; Evicka was nog niet uitgenodigd, anders was ze wel wat meer chill geweest. "Probeer allemaal nog een beetje te genieten van de bijeenkomst en ik ben zo weer terug."
    Ramsey voelde de hand van Evicka op zijn schouder en begeleidde hem richting de gang.
    Zijn ogen schoten door de kamer, hij had noch Evelynn, noch Florence deze ochtend gesproken. Blijkbaar moest dat wachten.

    Op de gang overwoog Ramsey voor een seconde om proberen weg te rennen of te vliegen, maar gezien de grootte van Evicka haar vleugels was dat een dom idee. Hij had geen schijn van kans. Het enige wat hem te doen stond was zichzelf uit deze benarde situatie lullen. Hij liep met tegenzin voor haar uit. Zo nu en dan probeerde hij om haar hand van zijn rug af te schudden. Hij had toch al laten zien dat hij mee ging? Die hand irriteerde hem.
    Eenmaal in Evicka haar kantoortje plofte Ramsey neer op de dichtstbijzijnde stoel, leunde achterover en sloeg zijn armen over elkaar heen. Hij keek haar aan met een verveelde blik en knarste geïrriteerd met zijn tanden.
    Wat een onzin, dat hij hiervoor apart werd genomen.

    [ bericht aangepast op 28 april 2021 - 22:06 ]