• Heyhallo lieve users van Quizlet,

    Een korte update van de stand van zaken achter de schermen, betreffende het contact en de communicatie met Robbert-Jan.

    Kort gezegd: die is er al even niet meer. We hebben herhaaldelijk geprobeerd hem via Quizlet te berichten en op het e-mailadres waar wij van op de hoogte zijn, maar helaas zonder succes. Ondertussen zijn we overgestapt op andere sociale media kanalen, we hopen hem daarmee wel te kunnen bereiken.

    Hierdoor is er ook nog geen nieuws over het oplossen van bugs of verdere technische problemen en zal dat er waarschijnlijk ook nog even niet komen. Met dit bericht willen we jullie even betrekken in de huidige stand van zaken, zodat het voor jullie ook niet enkel giswerk blijft hoe het er nou achter de schermen aan toegaat. Het verhaal is niet lang en ook niet bijster interessant, maar zodoende zijn jullie op de hoogte!


    Hopelijk gaat het allemaal goed met jullie en hebben jullie een fijne zomer gehad, veel schrijfplezier voor de komende maand en we spreken jullie later weer!


    Veel liefs,

    Melissa, Anne, Bes, en Froukje.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Wauw. Dan stap ik over naar RPGRealm, daar heb ik tenminste meer zekerheid.


    [ heaven knows ]

    Even een geheel random topic hierover, want ik had wel enkele vragen. Ik neem aan dat er wel wat kosten aan Q vast zitten om de site online te houden en evt andere dingen die er aan vast zitten. Daar had ik enkele vragen over eig. Geen idee of jullie, de Qrew, hier iets over weten, maar zo ja, zou het mij eig geruster houden als ik meer details weet over de hoe en wat. Ik vraag me eig voornamelijk af of 1) er bekend is wat de prijs precies is van Q online te houden + bijkomende kosten, en 2) wat is de tijdsperiode dat dit beschermt / voor hoe lang?
          Waarom ik dit vraag is vooral vanwege de onduidelijkheid hoe dat nu geregeld is w.b.t. de kosten e.d. van Q, want als RJ van de aardbodem verdwenen is... wie zorgt er dan voor Quizlet? Quizlet is namelijk nog tot heden online en Rutger is niet meer de eigenaar, de vorige eigenaar is net zo in het duister verdwenen en als RJ ook helemaal niets meer laat weten...?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Addams schreef:
    Even een geheel random topic hierover, want ik had wel enkele vragen. Ik neem aan dat er wel wat kosten aan Q vast zitten om de site online te houden en evt andere dingen die er aan vast zitten. Daar had ik enkele vragen over eig. Geen idee of jullie, de Qrew, hier iets over weten, maar zo ja, zou het mij eig geruster houden als ik meer details weet over de hoe en wat. Ik vraag me eig voornamelijk af of 1) er bekend is wat de prijs precies is van Q online te houden + bijkomende kosten, en 2) wat is de tijdsperiode dat dit beschermt / voor hoe lang?
          Waarom ik dit vraag is vooral vanwege de onduidelijkheid hoe dat nu geregeld is w.b.t. de kosten e.d. van Q, want als RJ van de aardbodem verdwenen is... wie zorgt er dan voor Quizlet? Quizlet is namelijk nog tot heden online en Rutger is niet meer de eigenaar, de vorige eigenaar is net zo in het duister verdwenen en als RJ ook helemaal niets meer laat weten...?

    Dit is de reden voor mijn angst dat Q van de één op de andere dag weg kan zijn. Zou super zijn als we hier iig wat rust in zouden hebben. 😨


    ars moriendi

    Addams schreef:
    Even een geheel random topic hierover, want ik had wel enkele vragen. Ik neem aan dat er wel wat kosten aan Q vast zitten om de site online te houden en evt andere dingen die er aan vast zitten. Daar had ik enkele vragen over eig. Geen idee of jullie, de Qrew, hier iets over weten, maar zo ja, zou het mij eig geruster houden als ik meer details weet over de hoe en wat. Ik vraag me eig voornamelijk af of 1) er bekend is wat de prijs precies is van Q online te houden + bijkomende kosten, en 2) wat is de tijdsperiode dat dit beschermt / voor hoe lang?
          Waarom ik dit vraag is vooral vanwege de onduidelijkheid hoe dat nu geregeld is w.b.t. de kosten e.d. van Q, want als RJ van de aardbodem verdwenen is... wie zorgt er dan voor Quizlet? Quizlet is namelijk nog tot heden online en Rutger is niet meer de eigenaar, de vorige eigenaar is net zo in het duister verdwenen en als RJ ook helemaal niets meer laat weten...?


    1) Nee, niet exact. Kosten die we weten zijn de server en backups "en nog een paar andere kleine dingetjes". De advertenties en credits leveren wel iets om om dat te dekken, of het alles is of niet weten we niet, credits zijn in ieder geval laag. We hebben ooit overwogen de site zelf over te nemen, helaas konden we daar niet verder mee omdat het bod van Rutger voor de site op 2.500 euro uitkwam en dat zat ver boven wat wij konden bieden. Voordat we met die onderhandelingen verder konden ging het stokje door naar Guido en hebben we niet nog meer informatie kunnen krijgen over de lopende kosten van de site.
    2) Eveneens: geen idee. Ik zou zeggen dat er maandelijks een rekening van komt, maar weten doe ik het niet.

    >> Nog even een sidenote over de copyrights/auteursrechten van Quizlet. Houd er rekening mee dat deze van RJ zijn, nadat hij ze van Guido (en die van Rutger) heeft overgekocht. Dat betekent dat hij als enige het recht heeft te mogen beslissen over het "beschermde werk openbaar te maken" en als enige het recht heeft "het beschermde werk te verveelvoudigen". Openbaar maken is bijvoorbeeld het plaatsen van een foto op een website, of het maken van een website en die open stellen voor het publiek.
    Dit betekent dat als er een Quizlet2.0 wordt gestart, dit een schendig is van de auteursrechten van RJ. Behalve gewoon... niet cool, is het ook strafbaar. Het is net als met plagiaat op een story: iemand kan wel vinden dat je een zooitje maakt van een verhaal, maar als zij een eigen verhaal starten dat net zo is als de jouwe maar dan net een slagje "beter" / anders, sta jij ten volste in je recht als je dat verhaal bij ons komt melden. Zo staat RJ ook ten volste in zijn recht als hij de schade van gemiste inkomsten etc. zou willen verhalen op de beheerders van de nieuwe site. Zo'n schadeclaim kan oplopen tot tienduizenden euro's en kan ook leiden tot een rechtszaak.

    Voor de oplettende lezer: in die hoedanigheid is fanfictie inderdaad ook illegaal. Dat klopt. c: Zoek het verhaal van The Harry Poter Lexicon eventueel eens op. Rondom fanfictie die niet gericht is op commerciële doeleinden zijn de regels weer net wat grijzer (zolang het maar geen winst wegneemt bij het originele werk o.i.d.) maar bij het maken van een tweede Quizlet site zal dat niet zo zijn. En de connectie tussen Quizlet2.0 en huidig Quizlet zal direct te leggen zijn (al alleen maar door de historie van deze forumberichten), hoe anders het er ook uit zal gaan zien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dat klinkt allemaal niet zo hoopgevend dan. ):
    Ik ben me echt zenuwachtig aan het maken hierin, ik mag er niet aan denken dat ik mijn hele story kwijtraak. (Ik zal maar snel een back - up maken) , of al mijn lezers zou verliezen. Ik zit al jaren op Quizlet, ik denk dat het voor veel mensen een veilige haven is die ze niet willen verliezen. Hopelijk kan er wel een oplossing worden gevonden want dit vind ik maar stresserend.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    @ProngsPotter Het is voor iedereen op Quizlet natuurlijk stressgevend dat deze situatie gaande is. Het is voor iedereen in het duister tasten atm. Ik begrijp dat de Qrew ook maar beperkte informatie heeft over deze situatie en zo snel mogelijk de zaak opgelost wilt zien. Dus het is fijn dat je zo uitgebreid gereageerd hebt op mijn reactie! Bedankt dat je daar de moeite voor gedaan hebt.

    Dat is wel een flink bedrag waar Rutger op uit is gekomen. Ik ben eig benieuwd naar wat de beredenering is van hem voor zo'n hoog bedrag? Van wat ik weet is er ook nog een andere site van hem lopende, dat aan het dode eind is, maar die is tot op heden nog online voor zover ik weet. Als dit niet zo is, graag een correctie hier. Wellicht dat het zo eindigt voor Quizlet en de site niet offline gaat?
          Het is jammer dat er weinig informatie, over de site zelf, bekend is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gedacht had dat zulk soort informatie, wellicht niet tot in de details, maar wel in een grote verhaallijn is besproken achter de schermen van Quizlet. Het is namelijk moeilijk te werken met beperkte informatie voor iets wat wel het werk is voor de crew. Het lijkt mij tevens erg frustrerend voor de Qrew om met kleine stukjes informatie te werken. Is het misschien een idee die dingen met Rutger te bespreken, gewoon puur voor de informatie. Of is daarmee het contact compleet afgesloten? En Ledecky is tevens een administrator; weet zij wellicht meer informatie of weegt haar woord wat zwaarder tegenover RJ (aangezien het in deze positie wel naaste collega's zijn)?

    Nogmaals bedankt voor de uitgebreide reactie.
    :)

    [ bericht aangepast op 31 aug 2021 - 15:21 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Addams schreef:
    @ProngsPotter Het is voor iedereen op Quizlet natuurlijk stressgevend dat deze situatie gaande is. Het is voor iedereen in het duister tasten atm. Ik begrijp dat de Qrew ook maar beperkte informatie heeft over deze situatie en zo snel mogelijk de zaak opgelost wilt zien. Dus het is fijn dat je zo uitgebreid gereageerd hebt op mijn reactie! Bedankt dat je daar de moeite voor gedaan hebt.

    Dat is wel een flink bedrag waar Rutger op uit is gekomen. Ik ben eig benieuwd naar wat de beredenering is van hem voor zo'n hoog bedrag? Van wat ik weet is er ook nog een andere site van hem lopende, dat aan het dode eind is, maar die is tot op heden nog online voor zover ik weet. Als dit niet zo is, graag een correctie hier. Wellicht dat het zo eindigt voor Quizlet en de site niet offline gaat?


    Natuurlijk, graag gedaan! 😊 Laten we hopen dat alles gewoon weer op zijn pootjes terecht komt, veel meer kunnen we niet echt doen.

    Het valt nog wel mee hoe hoog dat bedrag was. Volgens een vriend van ons die in de IT zit was het zelfs een koopje voor een site als Quizlet, haha. De site bestaat al een flinke tijd en heeft een heel groot gebruikersbestand. Ondanks dat het "tegenvalt" hoeveel users er dagelijks online zijn was dit een redelijke prijs. Dit was ook het bod dat hij aan ons als Qrew deed, normaal gesproken zou hij het dubbele gevraagd hebben, wat ook nog steeds niet heel buitensporig geweest zou zijn.

    Addams schreef:
          Het is jammer dat er weinig informatie, over de site zelf, bekend is. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gedacht had dat zulk soort informatie, wellicht niet tot in de details, maar wel in een grote verhaallijn is besproken achter de schermen van Quizlet. Het is namelijk moeilijk te werken met beperkte informatie voor iets wat wel het werk is voor de crew. Het lijkt mij tevens erg frustrerend voor de Qrew om met kleine stukjes informatie te werken. Is het misschien een idee die dingen met Rutger te bespreken, gewoon puur voor de informatie. Of is daarmee het contact compleet afgesloten? En Ledecky is tevens een administrator; weet zij wellicht meer informatie of weegt haar woord wat zwaarder tegenover RJ (aangezien het in deze positie wel naaste collega's zijn)?

    Nogmaals bedankt voor de uitgebreide reactie. :)


    Nope, het is pas sinds dat we om informatie gingen vragen om de site eventueel over te nemen dat we daar iets van inzicht in kregen. Normaal gesproken houden wij ons alleen bezig met wat zich op de site zelf afspeelt (meldingen, fakers, wedstrijden, etc.). We hebben zelf geen bevoegdheid (of kennis van zaken) voor de technische problemen, of inzicht in de inkomstenbalans van de site. Dat loopt/liep allemaal via de beheerder. De winst van bijvoorbeeld de credits en de kosten van de server hebben geen impact op een lopende zaak waar twee users elkaar beschuldigen van plagiaat, dus voor ons was dat ook gewoon niet relevant.

    We overleggen intern even over het voorstel Rutger te benaderen, dank voor de suggestie!

    Ledecky / Melissa weet exact evenveel als wij, haha. Al het contact met Rutger, Guido, en RJ loopt / liep al via haar. Ze heeft zelf jaren in het moderatorteam gezeten, tot ze uiteindelijk het stokje van Erica overnam als administrator. Haar functie heeft niet te maken met IT, maar houdt vooral in dat ze nog meer bevoegdheden heeft binnen Quizlet zelf. Denk bijvoorbeeld aan het benoemen van nieuwe Qrew leden, of hen uit hun functie halen als ze willen stoppen c:


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ontzettend balen dat het destijds niet gelukt is om Q naar jullie te laten gaan; mensen die echt hart hebben voor de website. Zoals hierboven al wordt gezegd, zijn er nog veel mensen hier die Q beschouwen als een veilige haven en er nog met ontzettend veel plezier komen.

    Overigens is dit niets negatiefs tegenover RJ, want wie weet wat er in privésferen afspeelt. Maar het zou toch wel heel fijn zijn om iets van een reactie te krijgen. Mede omdat jullie, de crew, zich er zo hard voor inzetten. Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar vind ik het belangrijk om hier nog op te reageren. Ik zou zo graag ook iets willen betekenen voor de site, maar dat is dus niet mogelijk. Dat geeft een groot gevoel van machteloosheid.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Everglow schreef:
    Ontzettend balen dat het destijds niet gelukt is om Q naar jullie te laten gaan; mensen die echt hart hebben voor de website. Zoals hierboven al wordt gezegd, zijn er nog veel mensen hier die Q beschouwen als een veilige haven en er nog met ontzettend veel plezier komen.

    Overigens is dit niets negatiefs tegenover RJ, want wie weet wat er in privésferen afspeelt. Maar het zou toch wel heel fijn zijn om iets van een reactie te krijgen. Mede omdat jullie, de crew, zich er zo hard voor inzetten. Ik val waarschijnlijk in herhaling, maar vind ik het belangrijk om hier nog op te reageren. Ik zou zo graag ook iets willen betekenen voor de site, maar dat is dus niet mogelijk. Dat geeft een groot gevoel van machteloosheid.


    Wat jullie als users wel kunnen doen is laten zien hoeveel Quizlet voor jullie betekent door middel van jullie activiteit. Open topics, schrijf (short) stories, maak quizzen, gooi je mooiste creaties in de spotlight en zorg voor veel interactie bij creaties van anderen (kudo's, reacties, promoten bij vrienden, etc.). Zodat als RJ tijd vindt om te reageren, hij een levendige site voor zich ziet waar het de moeite waard is om er tijd in te stoppen *O* Start een wedstrijd, begin een nieuw forumspel, enneh, om het lekker heel cliché af te sluiten: Laat zien wie je bent! Laat zien wat Quizlet voor jou is. ❤️


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Wat jullie als users wel kunnen doen is laten zien hoeveel Quizlet voor jullie betekent door middel van jullie activiteit. Open topics, schrijf (short) stories, maak quizzen, gooi je mooiste creaties in de spotlight en zorg voor veel interactie bij creaties van anderen (kudo's, reacties, promoten bij vrienden, etc.). Zodat als RJ tijd vindt om te reageren, hij een levendige site voor zich ziet waar het de moeite waard is om er tijd in te stoppen *O* Start een wedstrijd, begin een nieuw forumspel, enneh, om het lekker heel cliché af te sluiten: Laat zien wie je bent! Laat zien wat Quizlet voor jou is. ❤️


    Heel erg mooi gezegd en altijd blijven zal ik zeker doen c:


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Beste,
    Bedankt voor de update! Hopelijk wordt Rj snel gecontacteerd en crasht de website niet voordat hij (hopelijk) terugkomt.


    Isn't Baji-san awesome?

    Hebben jullie intussen al iets gehoord?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Hebben jullie intussen al iets gehoord?


    Nee helaas niet. We hebben recent nog via andere kanalen geprobeerd maar zonder resultaat.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.