• Hallo, ik heb geen flauw idee of iemand dit zal zien, maar zo ja, bedankt voor het klikken ^^

    Ik schrijf momenteel een Hunger Games fanfic (ja, alweer), en ik heb per ongeluk een dubbel aantal tributen nodig in vergelijking met normaal, oeps? Anyhow, ik herinnerde me dat hier een subforum voor gemaakt was, dus roep ik even om hulp. (Lees mijn informatie alsjeblieft goed door)

    INFO DUMP
    Het Plot
    Nu lijken de meeste THG fanficties vrij veel op elkaar in verhaallijn, en dit is nu niet echt een uitzondering, maar de Spelen die we hier volgen is de 150ste Honger Spelen (ik weet het, zeer origineel *kuch*), en je volgt voornamelijk een bondgenootschap tussen vier districten (oké, de helft van de tributen van vier districten). Aangezien het een kwartskwelling is, zijn er tweemaal zoveel tributen, en de tweede lading tributen zijn allemaal kinderen/dichtbijstaande familieleden van criminelen uit de districten.

    Wat ik nodig heb
    Ik heb alle hoofdpersonen, maar niet hun tweede lading districtsgenoten? Dus, de tributen die ik nodig heb zijn als volgt:
    - District 1 (1 vrouwelijke tribuut, 1 mannelijke tribuut: gewone tributen)
    - District 2 (1 vrouwelijke tribuut: kind van een crimineel, 2 mannelijke tributen: één kind van een crimineel, één gewone tribuut)
    - District 3 (1 mannelijke tribuut, 1 vrouwelijke tribuut: kinderen van criminelen)
    - District 4 (2 mannelijke tributen, 1 vrouwelijke tribuut: kinderen van criminelen)
    - District 6 (1 vrouwelijke tribuut: kind van een crimineel, 1 mannelijke tribuut: gewone tribuut)
    - District 9 (1 vrouwelijke tribuut, 1 mannelijke tribuut: kinderen van criminelen)
    - District 12 (1 vrouwelijke tribuut: gewone tribuut, 1 mannelijke tribuut: kind van een crimineel)

    Ik hoop dat dit niet enorm verwarrend is opgeschreven. Het is voor mij prima als de beschrijvingen van deze tributen vrij beknopt is, en het zou al enorm helpen als er een tribuut of twee bij wordt gemaakt (ik snap namelijk volledig als ik geen 17 tributen krijg vanuit hier, en ik kan zelf ook best wat uitwerken, but truth is, I just like seeing what other people create & I'm lazy).

    Lijstje met info die ik nodig heb
    (Lees aub eerst de bestaande personages door en probeer ze te differentiëren met wat ik al heb) (Dus pls geen "psychos" of zwaar getraumatizeerde tributen buiten armoede etc om want daar heb ik er echt al heel veel van)
    - Naam
    - Leeftijd (12-18)
    - District
    - Geslacht (en gender + verschilt dit?)
    - Uiterlijk (mag met foto, maar een beschrijving is ook prima/heb ik liever)
    - Innerlijk (hoe ze overkomen op anderen is belangrijker dan hun gedachtengang etc., ik ga hun interne monoloog namelijk niet schrijven)
    - Skills in de arena
    - Kwalificatie cijfer (1-12, al stel ik voor dat het tussen de 3 en de 9 in zit, ttm 11 voor Beroeps (District 1, 2 & 4))
    - Aandenken
    - Thuisleven
    - (Eventueel) Hoe snel mogen ze dood?

    Mocht je meer info hebben, dump dit er uiteraard bij. Nogmaals, het hoeft niet zo uitgebreid, al mag het wel.

    Hoofdpersonen
    Ik zet ze even onder een spoiler. Ik houd ze enorm beknopt aangezien ik jullie niet wil hinderen met het lezen van informatie die jullie nodig hebben. (En ja, ik weet het, ik heb belachelijk veel personages, dus wees gerust, de helft of zo zijn eerder side characters maar komen zoveel voor dat ik ze er toch even bij zet.) Mocht je personage lijken op een kleiner personage is dit geen probleem - lees vooral de echte hoofdpersonen door zodat die niet hun spotlight verliezen.


    HOOFDPERSONEN:
    Waarschuwing ze zijn allemaal oprecht verschrikkelijk

    Ze zijn letterlijk allemaal abuse survivors help

    VICI CARTWRIGHT | 16 JAAR OUD | DISTRICT 3 | M | MOODBOARD
    Vici woont, met zijn jongere zusje, samen met zijn oom en tante (en neef). Hij is een lichtelijk melodramatische en pretentieuze tiener die houdt van poëzie en de nacht, oh, en het zakmes dat hij overal naar heen sleept. (Cliché emo tbh) Hij is charmant en goed in sociale interactie als het moet. (Oh en hij heeft zijn biologische ouders vermoord omdat ze hem en zijn zusje mishandelden maar is er mee weg gekomen. Hij is strategisch of zo.)
    Wapen: Vici gebruikt messen en strategie. Hij is stiekem vrij laf en verstopt zich liever dan om te vechten, maar als het moet kan hij iemand wel steken.
    Uiterlijk: Vici heeft lichtbruin haar, blauwe ogen, een bril, en smalle bouw. Hij draagt voornamelijk zwarte kleding die hij er zelf iets alternatiever uit probeert te laten zien door ze aan te passen. Hij is zo'n 172 cm lang, maar wordt toch meestal wel als de juiste leeftijd ingeschat aangezien hij als vrij zelfverzekerd overkomt.

    LUMEN CARTWRIGHT | 12 JAAR OUD | DISTRICT 3 | F | MOODBOARD
    Lumen is Vici's jongere zusje (deze familie heeft pech), en haar persoonlijkheid bestaat voornamelijk uit het idolizeren van anderen die haar eigenlijk helemaal niet goed behandelen. Ze wordt op school dan ook voornamelijk gepest, ook door degenen die ze als vrienden ziet. Eh, arm kind, iemand geef haar een knuffel.
    Wapen: Heeft ze niet.
    Uiterlijk: Lumen is zo'n 145 cm lang. Ze heeft lang, stijl blond haar dat ze meestal in vlechten draagt. Ze heeft grote blauwe ogen met een flink stel wallen eronder. Meestal draagt ze vrij simpele kleding, met een voorkeur voor de kleur blauw. Ze wordt meestal als jonger ingeschat dan ze werkelijk is.

    MICHAEL CADY | 17 JAAR OUD | DISTRICT 6 | M/NB | MOODBOARD
    Michael is een jongen met een hoop onderdrukte woede. Hij is opgegroeid in een enorm Christelijk gezin en heeft als reactie besloten dat hij alles en iedereen haat. Hij is enorm slim, maar ook vrij impulsief, wat vaak voor onhandige situaties zorgt. Michael heeft wat problemen met waan ideeën en overtuigt zichzelf er vrij vaak van dat hij op de één of andere manier helderziend zou zijn of op een andere manier begaafd is, wat ook de reden is dat hij een bondgenootschap gesloten heeft met tributen van de districten uit de tafel van drie. (3, 6, 9, 12) Ehm, anyway, naast zijn mentale problemen is hij eigenlijk vooral een nerd met woede aanvallen.
    Oh, en zijn kinderloze oom is een moordenaar, vandaar dat hij nu mee moet doen met de Spelen.
    Wapen: Michael weet verontrustend veel over martelwerktuigen, en creeërt het liefste zelf wapens (of vallen als hij samen kan werken met Doll). Als dit niet kan gebruikt hij echter een tweehandig zwaard.
    Uiterlijk: Michael heeft halflang donkerbruin haar en donkerbruine ogen met een wat donkerdere huid. Hij is wat rijker en kan dus werkelijk alternatieve kleding verloorloven (iets waar Vici zeer jaloers op is) - of in ieder geval genoeg zodat het lijkt alsof hij iets alternatiefs draagt, zelfs al is veel ervan meestal zwarte werkkleding. Hij draagt graag donkere makeup aangezien hij dramatisch is. Michael is zo'n 170 cm lang.

    DOLL LITTLE | 17 JAAR OUD | DISTRICT 9 | F/NB | MOODBOARD
    TRIGGER WARNING: Cults
    Doll is opgegroeid in een cult en is het grootste deel van haar jeugd kwijt aan gebrainwashed worden door de volwassenen in haar leven. Ze is officieel geadopteerd door Hansen Little, ook wel bekend als de poppenmaker, en staat bekend als één van zijn "real life dolls". Anyway, naast haar traumatizerende verleden is ze intelligent en stil. Ze is vrij goed in manipulatie als dit nodig is. Haar humor is opvallend morbide.
    Wapen: Doll kan niet overweg met wapens - haar beste wapen is haar intelligentie en talent voor verstoppen. Vallen zetten of valstrikken bedenken kan ze daarentegen wel goed.
    Uiterlijk: Doll heeft, tot haar eerste nacht in het Capitool, lang, donkerbruin haar. Bij haar aankomst in het Capitool besluit ze het af te knippen tot iets boven de schouders wegens een zenuwinzinking. Ze heeft grote donkerbruine ogen en is opvallend mager voor iemand uit een rijkere familie. Ze draagt bij de boete voornamelijk kleding die men doet denken aan een victoriaanse pop, maar zodra ze er zelf controle over krijgt verandert dit al gauw naar rommelige, jongensachtige kleding. Doll is zo'n 165 cm lang.

    BELLFLOWER COLEMAN | 15 JAAR OUD | DISTRICT 12 | M | MOODBOARD
    Bellflower is een onstabiel weeskind. Het opmerkelijkste aan hem is waarschijnlijk het feit dat hij zijn vriendje vermoord heeft en zijn lijk bewaart - rip iedereen die in zijn buurt komt? Ik weet ook niet hoe hij hiermee weg is gekomen? Anyhow, evenals Vici en Michael is hij verder vooral een cliché cringy emo die belachelijk melodramatische liefdesgedichten schrijft en mensen af probeert te schrikken met lugubere opmerkingen. (Ik weet ook niet waarom er zoveel moordenaars de spelen in worden gestuurd)
    Wapen: Bellflower kan met de meeste wapens wel wat - hij is goed in improvisatie. Omdat hij cliché is houdt hij het meeste van messen. Voor de aesthetics.
    Uiterlijk: Bellflower heeft warrig zwart haar en enorme grijsbruine ogen. Hij draagt simpele T-shirts en broeken en mag al blij zijn als hij schoenen heeft die beide nog heel zijn. Hij komt vrij duidelijk uit de Laag. Hij is zo'n 180 cm lang - proficiat Bellflower, je bent de langste van de groep.

    JACKDAW WEBB my beloved <3 | 18 JAAR OUD | DISTRICT 12 | F/NB | MOODBOARD
    Jackdaw is een biseksuele protistuee (ik heb geen zin om hier al teveel op in te gaan) en evil en enorm manipulatief. Ik heb geen idee hoe ik haar verder moet beschrijven naast dat ze ook belachelijk veel trauma meegemaakt heeft in haar jeugd en dat ze gerelateerd is aan een crimineel (haar vader). Oh, en ze is semi getraind voor de Spelen, dus naast twee moordenaars hebben we nog een derde nuttige tribuut in het bondgenootschap.
    Wapen: Een morgenster.
    Uiterlijk: Jackdaw heeft schouderlang zwart haar en grijsblauwe ogen. Ze komt, net als Bellflower, uit de Laag. Ze is zo'n 170 cm lang. Ze draagt nogal revealing goth kleding die ze voornamelijk krijgt van cliënten/mensen die haar knap vinden.


    BEROEPSTRIBUTEN (side characters, alleen handig om te lezen als je een beroepstribuut maakt, anders maakt het me tbh niet uit):
    APOLLO VERNES | 16 JAAR OUD | DISTRICT 1 | M | MOODBOARD
    Apollo is de zoon van een inmiddels al geëxecuteerde oplichter - al heeft hij het grootste deel van zijn jeugd doorgebracht bij ontzettend rijke adoptie ouders. Hij is sluw en strategisch en neemt al gauw de leiding bij een subgroep van de beroeps (aangezien hij geen zin heeft in een gevecht aangaan met de luidere, fysiek sterkere andere beroeps). Apollo is nogal vol van zichzelf en is er heilig van overtuigd dat hij zal winnen.
    Wapen: Apollo kan overweg met wel meerdere wapens, maar gebruikt het liefste een handboog of zwaard.
    Uiterlijk: Apollo heeft zwart haar tot zijn kin en grijze ogen. Hij is tamelijk bleek en heeft een kalme houding. Hij ziet er tamelijk androgyn uit en lijkt ook niet enorm atletisch - maar schijn bedriegt. Apollo is erg modebewust en draagt graag kleding die ik het beste kan beschrijven als "dark academia". Hij is zo'n 178 cm lang.

    VENUS GABRIEL | 16 JAAR OUD | DISTRICT 1 | F | MOODBOARD
    Venus is, tot iedereens verbazing, geen vrijwilliger, maar verzekert het publiek ervan dat ze wel zelf mee wil doen. Ze is niet echt heel erg voorbereid op de Spelen en doet vooral mee omdat ze een crush op Apollo heeft. Venus is vriendelijk, luchthartig, en een hopeloze romanticus - oh, en enorm impulsief.
    Wapen: Venus is, eigenlijk, helemaal niet getraind, maar kan dankzij Apollo redelijk overweg met een speer. Ze zal echter niet op de voorgrond worden gezet door de beroeps.
    Uiterlijk: Venus heeft lang, stijl blond haar, grote blauwe ogen, en is klein gebouwd in ieder aspect. Ze is zo'n 158 cm lang. Ze valt voornamelijk op wegens de cutesie fashion in pastelkleuren die ze graag draagt.

    BEATRIX GEORGE | 18 JAAR OUD | DISTRICT 2 | F | MOODBOARD
    Beatrix is een mix tussen een stereotypische "mean girl" en een cliché beroeps - behalve dan dat ze Apollo heel erg mag omdat hij klaarblijkelijk iedereen verleidt of zo.
    Wapen: Beatrix kan met wel meerdere wapens overweg, zoals de meeste beroeps, maar gebruikt het liefste werpmessen.
    Uiterlijk: Beatrix is zo'n 164 cm lang en heeft schouderlang witblond haar (wat waarschijnlijk geverfd is). Ze heeft hazelkleurige ogen en wat sproeten. Ze houdt van wat schaarse kleding, met voorkeur in de kleur roze. (Want tbh ik houd van roze en nu moeten al mijn personages hieronder lijden)

    LOPHII GILBERT-BAIT | 18 JAAR OUD | DISTRICT 4 | F | MOODBOARD
    Lophii is een optimistische nihilist zonder schijnbare angsten voor wat dan ook. Ze hangt voornamelijk rond bij Apollo's groepje wegens de meisjes - Lophii is nogal gay en flirt met alles dat er enigzins vrouwelijk uitziet. Ze is extravert, charmant, en een beetje vreemd.
    Wapen: Lophii kan, zoals de meeste beroeps, met wel meerdere wapens overweg, maar houdt van drama en absurditeit, dus gebruikt ze waarschijnlijk iets heel stoms zoals een hengel, of simpelweg een drietand maar om te roepen dat ze een Griekse god is.
    Uiterlijk: Lophii is 174 cm lang en valt het best te beschrijven als "lanky". Ze is tamelijk atletisch maar niet perse bulky - een zwemmers lichaam, je weet wel. Ze heeft schouderlang felrood haar dat alle kanten opspringt, scheve bruine ogen, veel sproeten, en een scheve grijns. Ze gooit qua kleding vanalles bij elkaar maar neigt naar jongensachtige dingen.


    ANDERE PERSONAGES DIE EEN SOORT VAN BELANGRIJK ZIJN MAAR NIET ECHT:
    TAMARA BONNET | 14 JAAR OUD | DISTRICT 6 | F | MOODBOARD
    Er is vrij weinig opvallends te zeggen over Tamara naast het feit dat Michael haar tijdelijk meesleept in het bondgenootschap - ze is een vrij normaal meisje uit District 6 en heeft veel sociale angst. That's it. That's the character. Oh en ze was Michael's klasgenoot dus ze is nogal aanhankelijk aan hem voor een tijdje (maar dan gaat ze dood so).
    Wapen: Geen, rip.
    Uiterlijk: Tamara heeft relatief lang bruin haar en bruine ogen. Ze is zo'n 167 cm lang en draagt graag sweaters. Niets bijzonders is verder echt te melden.

    ZIPPY HENRY | 16 JAAR OUD | DISTRICT 8 | M | MOODBOARD
    Zippy is een tribuut die tijdelijk bij de beroeps wordt gesleept omdat Venus hem knap vindt. Er is niets bijzonders aan Zippy naast het feit dat hij van pretentieuze poëzie houdt en zwarte nagellak draagt in het Capitool.
    Wapen: Geen.
    Uiterlijk: Zippy heeft zwart haar, donkere huid, bruine ogen, en scheve glimlach. Hij is zo'n 177 cm lang.

    GRIST MILLER | 13 JAAR OUD | DISTRICT 9 | M | MOODBOARD
    Doll's districtgenoot - Grist is vriendelijk en ietwat naïef. Hij wordt ook tijdelijk in het bondgenootschap getrokken aangezien Doll hem aardig vindt (en zich verantwoordelijk voor hem voelt wegens zijn leeftijd), maar hij sneuvelt al vrij vroeg.
    Wapen: Geen lol rip
    Uiterlijk: Grist heeft lichtbruin haar, grijze ogen, en is mager. Zijn kleding is somehow altijd te groot. Hij is zo'n 157 cm lang.


    Anyhow, ik heb vooral de districtgenoten van District 6, 9, en 12 nodig (en evt die van 3), voor hun tijd in het Capitool, maar again, dit mag super kort. Alvast bedankt haha

    [ bericht aangepast op 15 sep 2021 - 21:40 ]


    obsessive rage

    Hey, dit is mijn meest favoriete manier om mijn verantwoordelijkheden te ontlopen (yeah)
    Heb je nog steeds al deze dingen nodig, of zijn er inmiddels al wat dingen ingevuld?
    Anyway, laat maar weten welke je het liefst het snelst ingevuld hebt, dan duik ik daar zsm bovenop


    Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

    Samanthablaze schreef:
    Hey, dit is mijn meest favoriete manier om mijn verantwoordelijkheden te ontlopen (yeah)
    Heb je nog steeds al deze dingen nodig, of zijn er inmiddels al wat dingen ingevuld?
    Anyway, laat maar weten welke je het liefst het snelst ingevuld hebt, dan duik ik daar zsm bovenop


    omg held!!! ik wilde dit nog in de tqg chat gooien maar ik ben daar super lang inactief geweest so-
    ik heb dit zeker nog nodig ^^ ik heb niet perse een deadline of iets, dus geen haast, maar ik ben wel erg into jouw personages always so-


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    (...)

    omg held!!! ik wilde dit nog in de tqg chat gooien maar ik ben daar super lang inactief geweest so-
    ik heb dit zeker nog nodig ^^ ik heb niet perse een deadline of iets, dus geen haast, maar ik ben wel erg into jouw personages always so-

    En laat ik nou net een excuus zoeken om mijn artikelen niet te lezen. Ga denk ik beginnen bij D3, daar had ik wel ideetjes voor. Wil je dat ik ze hier stuur, of is het doc appen/mailen/whatever praktischer?


    Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

    Samanthablaze schreef:
    (...)
    En laat ik nou net een excuus zoeken om mijn artikelen niet te lezen. Ga denk ik beginnen bij D3, daar had ik wel ideetjes voor. Wil je dat ik ze hier stuur, of is het doc appen/mailen/whatever praktischer?


    either way works for me! kijk maar hoe het insturen het makkelijkste werkt voor je - ik ben nu weer redelijk alert op whapp en mail dus ik zie het sowieso wel denk ik


    obsessive rage

    Oh ik heb inspiratie! De mannelijke van 12 komt er aan 😁

    ahhh thank youuuuu!!!!


    obsessive rage

    Naam: Carlos White
    - Leeftijd (12-18): 17
    - District: 12
    - Geslacht (en gender + verschilt dit?): Man
    - Uiterlijk (mag met foto, maar een beschrijving is ook prima/heb ik liever): licht getinte huid, bruin haar, groene ogen. Litteken op rechter onderarm.
    - Innerlijk (hoe ze overkomen op anderen is belangrijker dan hun gedachtengang etc., ik ga hun interne monoloog namelijk niet schrijven): Rustig, teruggetrokken. Vader is crimineel. Zorgzaam. Anderen kunnen heb moeilijk peilen.
    - Skills in de arena: goed met planten, voedsel vinden.
    - Kwalificatie cijfer (1-12, al stel ik voor dat het tussen de 3 en de 9 in zit, ttm 11 voor Beroeps (District 1, 2 & 4)): 4
    - Aandenken: stoffen voodoo poppetje, rode bloedkleur, stro haartjes
    - Thuisleven: woont met moeder en broertje. Vader verdwenen.
    - (Eventueel) Hoe snel mogen ze dood?
    Afhankelijk van het spelverloop; aantal dagen.

    Mocht je meer info nodig hebben, gil maar!

    Ik wil wel iemand van D9 of zo doen (Als het niet erg is dat het een paar dagen kan duren xD)


    Everyone loves myths ~ But not everyone knows it

    @koekjesbij: aaaa super bedankt!!!!

    @megaeraaa: pls doe ik heb vertrouwen in je skills


    obsessive rage

    Elecc Lockstar, D3 (Dit is het fancy document want ik ga niet de moeite doen om hier ook een fancy opmaak te maken want op Q is dat moeilijk. Bij deze wel dus nog de platte tekst)
    Naam: Elecc Lockstar
    District: 3
    Leeftijd: 15 jaar
    Gender & Seksualiteit: Over dit onderwerp heeft Elecc voor lange tijd niet echt nagedacht, maar sinds ongeveer een jaar begint het steeds meer te spelen bij hem. Hij is geboren en identificeert zich als man, waar hij zich tot nu toe altijd comfortabel bij gevoeld heeft, maar eenmaal in het Capitool komt hij er al snel achter dat hij eigenlijk helemaal geen bezwaar heeft tegen andere pronouns, zolang ze respectvol gebruikt worden. Wel is hij al tot de conclusie gekomen dat hij vrouwen erg knap vindt, al is hij er niet helemaal over uit of dat op de ‘ik wil er ook zo uitzien’, op de ‘ik vind haar aesthetically pleasing’ of op de ‘ik zou haar willen zoenen’ manier is - of allemaal tegelijk. Datzelfde gevoel ervaart hij echter ook bij mannen, en het wakkert vooral Ellecs natuurlijke nieuwsgierigheid aan. Hij heeft dus geen idee wat zijn seksualiteit is, maar is van plan om erachter te komen door trial en error. Mocht iemand hem dus willen zoenen, is dat iets waar hij (puur wetenschappelijk, uiteraard) zeker voor open staat (helemaal als dat iemand is zoals de schijnbaar erg aantrekkelijke Apollo, hoewel hij veel te geïntimideerd is door de lange, waarschijnlijk erg sterke Beroeps om ooit zelf met hem te gaan praten).
    Uiterlijk: Elecc heeft een uiterlijk dat in zijn district relatief veelvoorkomend is: blauwe ogen en donkerblond haar, maar met name ook de grauwe huidskleur en het matige postuur van iemand die teveel binnen zit. Hoewel hij eigenlijk wel degelijk om zijn uiterlijk geeft, ziet hij er, voor zijn aankomst in het Capitool, niet bijzonder verzorgd uit: zijn steile haar is warrig en heeft de ongemakkelijke lengte van iemand die net te lang gewacht heeft met naar de kapper gaan en nu onbedoeld een matje heeft. Dit is enigszins de schuld van zijn moeder, die met de beste bedoelingen altijd luidkeels verklaard heeft dat alleen het innerlijk telt, en die om je uiterlijk geven al snel als iets ‘ijdels’ en ‘Capitoolachtigs’ ziet. Spiegels komen er daarom in huize Lockstar niet in, ook al zou Elecc een aanzienlijk makkelijkere schooltijd gehad hebben als hij daar wel toegang toe gehad had. Het helpt niet mee dat hij nauwelijks groter dan 1,60 m. is en een bril draagt (wederom omdat zijn moeder lenzen maar ‘onnodig, ijdel gedoe’ vindt), zij het met een lage sterkte, waardoor zijn uiterlijk in eerste instantie ‘nerd’ schreeuwt. De door zijn vader gebreide sweaters en spencers helpen ook niet echt, hoewel Elecc deze eigenlijk best graag draagt (je kunt geen nee zeggen tegen iets dat met liefde gemaakt is. En hé, zijn vader kan goed breien, ze zijn comfy). Deze kledingkeuze blijft dus ook tot de arena zijn kenmerk, ook al heeft hij de eerste trainingsdag al snel spijt dat hij geen sportshirt heeft aangetrokken, en maakt hij die fout geen tweede keer. Hoe meer tijd je met Elecc spendeert, hoe meer je erachter komt dat zijn uitstraling niet het ‘ik ben bezig met complexe berekeningen in mijn hoofd’-soort dromerig is, maar eerder ‘is een eenhoorn eigenlijk gewoon een magere neushoorn?’- soort dromerig (tja, iemand moet natuurlijk de écht belangrijke vragen stellen). Ook lijkt hij, in een enigszins comfortabele omgeving, zelfverzekerder dan men misschien zou verwachten: Elecc heeft een erg open houding, staat altijd rechtop en loopt met zulke stevige passen dat mensen meestal onbewust voor hem aan de kant gaan (van zijn moeder geleerd). Dit neemt alleen maar toe in het Capitool, nadat hij kennis gemaakt heeft met zijn voorbereidingsteam - de eerste mensen in zijn leven die op een positieve manier aandacht geven aan zijn uiterlijk en met hem meedenken op dit gebied. Zodoende verandert zijn uiterlijk wat in zijn tijd hier: hij experimenteert wat met (gekleurde) haarextensions (helemaal zijn ding) en eyeliner (niet helemaal zijn ding) en komt tot de conclusie dat hij een knot of een staart eigenlijk heel goed kan hebben. Ook doet hij een poging om hakken te dragen, maar nadat hij vrijwel meteen op zijn gezicht gaat, besluit hij dat hij sneakers toch comfortabeler vindt. Wel draagt hij af en toe plateauzolen, om ietsje minder klein te lijken naast zijn leeftijdsgenoten.
    Karakter: Een van de dingen die meteen opvalt aan Elecc, is dat hij uit alle macht probeert om optimistisch te blijven, ook al heeft hij daar nu weinig reden toe. Hij is, door zijn goede humor, vaak een gezellig gezelschap en hij kan een erg goed luisterend oor zijn. Ook is hij enigszins koppig en eigenwijs, en doet hij dingen graag op zijn eigen manier, maar hij is wel bereid om te luisteren naar de feedback die hij krijgt. Daarnaast is hij erg dromerig en lijkt hij snel afgeleid te zijn (dat is ook zo). Hij heeft wat concentratieproblemen en wordt snel onrustig, en wil eigenlijk altijd iets in zijn handen hebben om mee te friemelen.
    Elecc zou niet snel uit zichzelf zijn mening geven, maar als erom gevraagd wordt, is hij zonder twijfel eerlijk. Wel blijft hij hierin altijd vriendelijk en beleefd. De jongen is best goed met woorden, en zal er niet snel iets stoms uit flappen. Wel vergeet hij regelmatig dat niet iedereen een gezin heeft zoals hij, dus als hij adviezen probeert te geven, is het meestal een 'praat met je ouders, die willen je echt wel helpen'. Dat veel mensen hier echt waardeloze families hebben, is voor hem dus een soort enorme cultuurshock. De optie dat iemands ouders hun kind ooit echt kwaad zouden doen, is nooit echt in hem opgekomen. Hij leeft erg mee met anderen en is niet bang om zijn vrij heftige emoties te uiten - en zal dus in de aanloop naar de Spelen regelmatig huilen, want daar heeft hij alle reden toe.
    Verder is hij behoorlijk avontuurlijk en heel erg nieuwsgierig, waardoor hij niet alleen teveel (persoonlijke) vragen stelt (hij is gewend dat mensen erg open zijn over hun gevoelens), maar ook roekeloze dingen doet. Het is dan ook waarschijnlijk dat hij sterft in een ongeluk ('ik vraag me af of ik die rotswand kan beklimmen/in deze stroming kan zwemmen' en 'wat zou er daarboven/in deze enge grot zijn?') omdat hij de mogelijke negatieve gevolgen van zijn acties niet heeft overwegen. Wel is hij daardoor dapper en heeft hij niet veel irrationele angsten. Verantwoordelijk is hij echter niet echt te noemen, en hij kan zowel zichzelf als anderen behoorlijk overschatten.
    Verleden & Leefsituatie: In tegenstelling tot veel mensen in Panem, heeft Elecc eigenlijk een heel gelukkig leven gehad. Hij is de enige zoon van ouders die heel veel van elkaar en van hem houden, en met hun leven in een vrij rijk district, zijn ze eigenlijk nooit iets tekort gekomen. Chip, Eleccs vader, had een hele goede baan als tech support in het Capitool, waar hij voornamelijk werkte met hologrammen als de Spelmakerstafel en de dodenportretten tijdens de Spelen - en concerten van overleden artiesten. Hoewel hij hierdoor soms vrij lang van huis was, zorgde hij ervoor dat hij altijd wel tijd maakte voor zijn familie, al was het maar door dagelijks te bellen en door cadeautjes mee naar huis nemen - voornamelijk zelfgemaakte en -gebreide dingetjes. Maggie, Eleccs moeder, houdt zich vooral bezig met buurtvereniging van hun wijk, waarvoor ze met plezier allerlei activiteiten organiseert, van taartenbakavonden tot selflove-groepsgesprekken.
    Geen enkel gezin is echter perfect - van jongs af aan krijgt Elecc te horen dat hij veel op zijn vader lijkt en dat hij vast een hele goede technicus wordt. Hoewel dit nooit de bedoeling is geweest, legden zijn ouders hiermee behoorlijk wat druk op hem. Niet alleen is Elecc heel erg slecht met technologie (de computer aan krijgen is al erg veel gevraagd), hij heeft er ook nog eens een bloedhekel aan. Eigenlijk is hij veel meer geïnteresseerd in de kunst- en cultuurvakken, waar in het uitermate technische District 3 nauwelijks aandacht aan besteed wordt. Hierdoor voelt Elecc zich, ondanks zijn technisch gezien zo gelukkige leven, nooit echt op zijn plek. Hij heeft het gevoel dat hij mensen teleurstelt, dat hij niet goed genoeg is en dat hij nooit echt kan worden wie hij wil zijn. Hij voelt zich min of meer gevangen in zijn district en de beperkingen die dat hem oplegt, en droomt van een ander leven, ver buiten Panem, waar hij een carrière kan najagen die hij graag wilt. En van vliegen.
    Eleccs schooltijd is zeker niet altijd een pretje geweest. Niet alleen waren zijn cijfers op zijn zachtst gezegd matig, hij is ook een tijdlang het mikpunt geweest van spot. Hoewel het voor een groot deel Maggies 'geen spiegels in mijn huis' regels waren die voor deze spot zorgden, was het ook haar opvoeding die ervoor gezorgd heeft dat Elecc hier mee om kon gaan. Ondanks dat hij regelmatig verwensingen toegeworpen kreeg, was hij behoorlijk goed in dit van zich af laten glijden, en als zijn zelfbeeld al schade ondervond, was het in ieder geval niet vanwege opmerkingen over zijn uiterlijk - hoewel hij hier zelf nooit echt blij mee geweest is, heeft hierdoor nooit echt minder van zichzelf gehouden. Hij heeft heel erg van zijn ouders meegekregen dat zijn innerlijk sowieso mooi is, en twijfelt daar niet aan. Het hielp ook dat hij altijd goede vrienden gehad heeft die hem steunden, en dat sommige van die vrienden groter en sterker waren dan de pestkoppen. Het gepest is na een tijdje weer gestopt, en Elecc is nooit echt eenzaam of echt heel ongelukkig geweest.
    Hoewel ze altijd voldoende geld hadden, heeft de familie Lockstar een vrij sobere levensstijl. Ze hechten niet heel veel waarde aan materiële zaken. Dat zou je echter niet denken als je hun enorm rommelige huis ziet: Chip is een enorme chaoot, en dus liggen zowel zijn technische werk dingetjes als zijn wol en breinaalden overal. Eleccs troep ligt er ook tussen, voornamelijk zijn boeken, zijn mislukte (opgegeven) schoolprojecten en af en een hele hoop kwasten en kleurpotloden van hem en zijn moeder. Gelukkig hebben ze een werkbank die groot genoeg is om alles naar één kant te schuiven om plaats te maken voor een canvas of schetsboek. Bijna alles in hun huis is zelf gemaakt: niet alleen hebben Chips ouders het ooit zelf gebouwd en staan er handafdrukken en groeistreepjes van zowel Chip en zijn broers als van Elecc op de muren, ook dingen als lampen zijn zelf in elkaar geknutseld (inclusief geschilderde en gebreide lampenkappen). Alles in het huis schreeuwt dat er een hele chaotische maar gelukkige familie woont (en dat geluk gaat nu kapot. Als een piñata. Maar dan met pijn en verdriet in plaats van snoepjes. Maakt niet heel erg uit hoe lang het duurt voor Elecc doodgaat, als het maar tragisch is).
    Het was ongeveer een week voor de aankondiging van de Kwartskwelling, dat zijn leven een hele ongelukkige wending nam. Chip verbleef, zoals gewoonlijk in de aanloop naar de Spelen, enkele weken in het Capitool, om daar de nodige voorbereidingen te treffen en wat nieuwe Spelmakers wegwijs te maken in het systeem - het minst favoriete deel van zijn werk, omdat het duidelijk maakt dat hij een van de mensen is die de Spelen mede mogelijk maakt. Hij wist echter ook dat als hij het niet zou doen, er minstens honderd anderen zouden zijn die zijn baan maar wat graag wilden hebben. Tijdens een pauze hier, toen Chip in zijn eentje bezig was met het repareren van een bug, bleek dat een van deze nieuwe Spelmakers zijn werk voor de komende Spelen open had laten staan, wat Chip per ongeluk zag. Toen hij vervolgens na de pauze de Spelmaker in kwestie hier vriendelijk op aansprak en uit wilde leggen hoe hij zijn werk beter kon beveiligen, werd de bewaking er echter bij geroepen en werd Chip voor spionage gearresteerd - geen terechte claim uiteraard, maar het is makkelijker om iemand die teveel weet te arresteren, opsluiten en veroordelen, dan om het plan voor de Hongerspelen last minute om te gooien. Dit jaar hadden ze een hele effectieve manier om mensen als Chip het zwijgen op te leggen: naast het feit dat hij letterlijk het zwijgen opgelegd is, doordat hij op nationale televisie tot Avox gemaakt is (en nu dus waarschijnlijk District 3, en dus zijn eigen zoon moet dienen), kwam zijn zoon in de Hongerspelen terecht, als de zoon van een crimineel.
    Elecc weet niet wat er gebeurd is. In een paar dagen tijd is heel zijn leven geruïneerd: zijn vader stopte met bellen, werd onbereikbaar en verscheen vervolgens als een spion op televisie, waar zijn tong er werd uitgesneden. De volgende dag werd de Kwartskwelling aangekondigd. Elecc begrijpt niet wat er aan de hand is, hij weet alleen vrij zeker dat zijn vader geen spion is en probeert anderen hiervan te overtuigen, en te achterhalen wat er echt gebeurd is. Hij weet dat hij moet winnen en terug naar huis moet - met zijn vader als Avox in het Capitool, is zijn moeder alleen, en ze heeft het ontzettend zwaar met de gebeurtenissen. En daarnaast wil Elecc ook gewoon niet dood.
    Wapens en Vaardigheden: Heel veel nuttige vaardigheden heeft Elecc niet. Hij is niet sterk of snel en in tegenstelling tot veel districtsgenoten niet goed genoeg met techniek om bijvoorbeeld een drone of landmijn te herprogrammeren. Dat neemt niet weg dat Elecc een vrij slimme jongen is en niet-technische dingen vrij snel leert. Bovendien heeft hij Lord of the Flies gelezen, dus heeft hij enig idee van hoe wel (en niet) te overleven. Wat hij wel heeft, is dan ook een motivatie om zoveel mogelijk vaardigheden te leren in zijn tijd in het Capitool. Een van deze vaardigheden is vechten met een dolk (een training die hij begint na eerst dramatisch Macbeth te citeren als de instructeur hem het wapen aangeeft) en met een klein zwaard. Hij is helaas geen natuurtalent, maar gelukkig zijn de meeste mensen dat niet, en dus weet hij er tijdens de privésessies toch nog een 6 uit te slepen. Ook doet hij wat pogingen met afstandswapens, maar daar stopt hij maar mee als hij merkt dat een boog voor hem net zo goed hogere wiskunde is als, nou ja, hogere wiskunde. Hoewel de jongen in theorie weet hoe een hologram werkt (zijn ouders hebben hem op jonge leeftijd een liedje geleerd dat de werking uitlegt) zou hij niet uit kunnen leggen hoe je er een maakt, laat staan er zelf een maken (maar hij zou wel het liedje kunnen zingen). Onthouden welke planten eetbaar zijn en welke niet, gaat hem gelukkig wel goed af, en hij heeft zwemlessen gehad. Ook kan hij lezen en schrijven - in een behoorlijk netjes handschrift. Het is niet iets waar hij iets aan heeft nu, maar hij moet zijn overwinningen pakken waar hij ze kan krijgen.


    Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

    Het doc (dat er for some reason alleen in afdrukopmaak decent uitziet) : Diode Bellforge, D3
    En hier de platte tekst:
    Naam: Diode Bellforge
    District: 3
    Leeftijd: 17 jaar
    Gender & Seksualiteit: Over Diodes gender en seksualiteit valt niet heel veel te zeggen, want ze heeft er zelf nooit echt over getwijfeld. Ze is als vrouw geboren en identificeert zich ook zo, en hoewel ze behoorlijk zeker is dat ze mannen wel degelijk aantrekkelijk vindt, zit ze helemaal niet op een romantische relatie te wachten. Labels maken haar allemaal niet zo heel veel uit en ze gebruikt ze zelf ook niet echt, en kan enigszins geërgerd raken als mensen vervolgens toch per se een label willen horen. Eigenlijk vindt ze het allemaal wel prima, zolang je haar niet aanraakt zonder toestemming en je haar niet zoent.
    Uiterlijk: Als je op basis van uiterlijk zou moeten bepalen uit welk district Diode komt, zouden de meeste mensen gokken dat ze uit District 1 of 4 komt (hoewel haar huid toch wel aanzienlijk lichter is dan dat van de meeste mensen in het vissersdistrict): op basis van haar groenige ogen en haar lichte, blonde krullen tot op haar schouders. In haar thuisdistrict is ze daarom ook een vrij opvallende verschijning, en wordt ze door veel mensen als knap gezien. Ze zal niet onder stoelen of banken schuiven dat ze het daar mee eens is, en op een opmerking dat ze er goed uitziet zal je eerder ‘weet ik’ als antwoord krijgen dan ‘bedankt’ of ‘jij ook’. De kleding die ze draagt is ook vrij opvallend: Diode deinst niet terug voor felle, warme tinten en het maakt haar niet uit als haar kleding weinig verhullend is - zolang het maar comfortabel zit. Stiekem draagt ze dergelijke kleding ook om een beetje in te schatten met wat voor mensen ze te maken heeft: met de mensen die er geen nare opmerkingen over maken, respectvol zijn en haar zeker niet gaan nafluiten, kan ze het over het algemeen goed vinden. Bij de mensen die het als een uitnodiging zien of die haar wél nafluiten, weet ze heel goed hoe ze bij de gegevens van de idioot in kwestie kan komen, waardoor hij mogelijk ineens hele hoop spam krijgt van mails die virussen bevatten.
    Wat verder opvalt aan Diode, is dat ze een erg grote tas met zich meezeult, waar meer in lijkt te zitten dan men zou verwachten. Niet alleen zitten hier namelijk dingen als een kleine paraplu en haarelastiekjes in, maar ook dingen als technisch gereedschap, een hoop USB-sticks, altijd wel minstens één technisch apparaat. En een föhn. Alles zit echter wel door elkaar, dus hoewel de kans groot is dat als je bijvoorbeeld een zaklamp nodig hebt, Diode er een voor je heeft, het kost haar wel een tijdje zoeken tussen alle andere dingen om hem te vinden. Mede hierdoor kan Diode soms overkomen als een verstrooide professor, maar het helpt ook niet mee dat ze regelmatig vergeet haar speciale, zelf in elkaar geknutselde computerbril af te zetten, en hem dus vaak op haar hoofd laat staan. Dit is echter meestal niet de eerste indruk die mensen van Diode hebben: meestal wordt ze in de eerste plaats gezien als een ‘enorm vrouwelijk’ meisje of als een soort ‘mean girl’.
    Eenmaal in het Capitool, verandert er niet heel veel aan haar uiterlijk. Tijdens de trainingen doet ze wat pogingen haar wilde krullen vast te maken, maar omdat ze besluit dat ze het zelf niet echt mooi vindt, geeft ze het al snel op en besluit ze de haren in haar gezicht maar gewoon te negeren. Wel heeft het Capitool een bredere selectie aan hakken waar ze dankbaar gebruik van maakt - ze was al lang, ongeveer 1,80 m., maar hierdoor lijkt ze helemaal een van de langste tributen. Ze wordt dan ook vaak ouder geschat dan ze eigenlijk is. Het zelfvertrouwen dat ze eigenlijk altijd wel uitstraalt, wankelt enorm tijdens de trainingen - zeker als ze een poging doet tot het trainen met wapens. Dit blijkt overduidelijk niet haar ding en al snel druipt ze af.
    Karakter: Diode is charismatischer dan de mensen die over haar horen verwachten, maar aanzienlijk minder charismatisch dan de mensen die haar zien zullen denken. Ze komt zelfverzekerd over - en is dat ook - maar het is duidelijk dat ze geen blad voor de mond neemt. Dit kan veel mensen tegen de borst stuiten - het blijkt meestal erg snel dat het ‘domme blondje’ dat ze voor zich dachten te hebben eigenlijk erg slim is en een hele grote mond heeft, inclusief een fiks repertoire aan scheldwoorden. Eigenlijk houdt ze helemaal niet zo van nieuwe mensen leren kennen of van praten, maar als je een onderwerp aanboort waar ze wel geïnteresseerd in is, kan ze een hele lange tijd doorpraten zonder er iemand tussen te laten komen (helaas is het meestal onsamenhangend en niet te volgen). Luisteren naar anderen is niet echt haar ding - ze heeft de vrij vervelende neiging om iedereen te onderbreken of zinnen af te maken als ze denkt dat ze weet wat iemand wilde zeggen. Ze is simpelweg erg ongeduldig, zeker met andere mensen, en kapt daarom gesprekken vaak op deze manier af.
    Ook is het meisje enigszins opvliegend. Ze is geen kritiek gewend - ze is het überhaupt niet gewend dat dingen haar niet lukken - en kan best snel gaan snauwen of zelfs boos worden als iemand probeert een advies te geven. In veel gevallen zal ze in ieder geval te koppig zijn om te luisteren: het meisje is er meestal van overtuigd dat ze het allemaal prima zelf uit kan zoeken (dat is niet zo). Verder heeft het meisje een gevaarlijke dosis nieuwsgierigheid, dat haar motiveert tot het meeste wat ze doet - ze is gewoon erg benieuwd of ze iets kan, of of ze iets kan leren, en zal het vaak gewoon proberen. Haar eigen veiligheid, die van anderen, en dingen als regels en wetten vergeet ze daarin helaas meestal. Ze ziet het punt er ook niet zo van in: waarom zouden regels haar tegen houden? Regels kunnen haar immers niet fysiek tegenhouden - niet echt, in ieder geval. Ze vergeet vaak dat sommige mensen haar wel kunnen stoppen, en als iemand haar verteld dat iets niet mag, zal ze hier bijzonder nukkig op reageren, en tenzij er echt gevolgen lijken te zijn alsnog doorgaan. Dit maakt haar een beetje een lastig mens om mee samen te werken, hoewel het niet te ontkennen valt dat ze veel goede ideeën en nuttig tactisch inzicht heeft. Ze zal altijd proberen om de leiding te pakken, als ze samenwerkt, en kan een beetje bazig zijn - dit omdat ze ervan overtuigd is dat ze het vaak beter weet dan anderen.
    Ze kan erg arrogant overkomen door deze houding, maar ze heeft hierbij wel vaak de beste bedoelingen, en zal op haar ietwat botte manier wel degelijk proberen om anderen te helpen. Ze staat sterk in haar schoenen en als ze het ergens niet mee eens is, zal ze haar mening en anderen die ermee te maken hebben stellig verdedigen. Ze is niet snel bang (al zou haar dat soms goed doen) maar ook zeker niet erg verantwoordelijk, en haar hubris is zeker haar fatale zwakte. Daarnaast kan ze behoorlijk lang boos blijven, en op enigszins kinderachtige manieren proberen om wraak te nemen.
    Verleden & Leefsituatie: Diodes verhaal begint bij de onstuimige relatie van haar ouders, die kort na de geboorte van Diode uit elkaar gingen. De relatie was sowieso instabiel, aangezien haar moeder erg onvoorspelbaar was en het paar erg veel moeite had met rondkomen nu ze een extra mond te voeden hadden. Toen Diode een paar maanden oud was, raakte haar dronken moeder betrokken bij een geweldsincident en ging iemand te lijf, waarna ze voor mishandeling werd gearresteerd, waarna ze een flink aantal zweepslagen kreeg, evenals een gevangenisstraf. Geschrokken door de uitbarsting, beëindigde Diodes biologische vader, Xander, de relatie en verbrak hij ieder contact. Twee jaar later ontmoette hij Mac, met wie hij al snel ging samenwonen, en die nu Diodes tweede vader is. In de jaren die volgden, adopteerde het stel nog een meisje, Gamma, die drie jaar jonger is dan Diode. Het stel had het nog altijd niet erg breed, maar de beide mannen wisten werk te vinden in een dronefabriek en doen erg hun best om hun dochters een zo goed mogelijk leven te bieden. Diode ging dus gewoon naar school, waar ze al snel uit bleek te blinken in de verschillende vakken - voornamelijk de vakken met computers.
    Het enige probleem van Diodes nuttige talent is het feit dat ze meer nieuwsgierigheid heeft dan ethisch besef, en dat niemand precies weet hoe ze haar buiten het systeem kunnen houden. De oplossing waar haar docenten mee kwamen, was haar een bijbaantje geven: Diode zou mogen proberen verschillende systemen binnen te dringen, maar dan wel laten weten hoe ze dat gedaan had en hoe zoiets voorkomen kan worden. Omdat Diode wist hoe hard haar vaders werkten voor haar carrière en graag een steentje bij wilde dragen, stemde ze zonder aarzeling in. Bovendien vindt ze het oprecht een leuke uitdaging: ze is heel erg benieuwd of ze ergens binnen kan komen. Toch beperkt ze haar digitale inbraken niet helemaal tot haar baantje - als ze kwaad op iemand is, heeft ze wel wat creatieve manieren om wraak te nemen. Hoewel wat ze doet nooit echt schadelijk is, heeft Diode hier wel de reputatie mee opgebouwd dat ze overweg kan met alle technologie en dat ze er alles mee kan bereiken - wat uiteraard niet helemaal waar is. Regelmatig zoeken mensen haar op als ze met een technisch probleem zitten. Vaak zijn dit serieuze dingen, maar Diode heeft ook mensen geholpen (en weggestuurd, op dagen waarop ze geen goed humeur heeft) die bij haar kwamen omdat ze hun wachtwoord vergeten waren of wilden dat iemand anders hun huiswerk zou maken. Daarnaast heeft ze ook regelmatig te maken gehad met mensen die aan haar vroegen waar ze Diode konden vinden - volledig in de overtuiging dat ze op zoek waren naar een man. Heel veel van hen heeft ze echter niet weg hoeven sturen: de meeste van deze mensen weigerden zich überhaupt te laten helpen door het meisje, en zijn op hoge poten haar werkkamer weer uitgestampt, op zoek naar iemand die beter bij hun beeld van een getalenteerde technicus is.
    Hoewel deze uit de hand gelopen hobby best wat tijd in beslag neemt, heeft Diode daarnaast zeker nog een leven. Ze spendeert graag tijd met haar gezin en haar vriendinnen en is soms ook behoorlijk veel tijd kwijt met gamen, of gewoon met software aanrommelen en zien wat er gebeurt. Ze zorgt er in ieder geval voor dat ze de weekenden met haar zusje en vaders doorbrengt, aangezien haar vaders niet erg veel vrije tijd hebben door hun lange werkdagen. Aan haar biologische moeder denkt ze eigenlijk niet veel - ze ziet haar sowieso niet als familie - en hoewel ze weet dat haar moeder vast gezeten heeft vanwege een geweldsdelict en dat Xander haar niet meer wil zien, staat ze er eigenlijk niet bij stil dat ze de dochter is van een veroordeelde crimineel. Ze kent haar moeder helemaal niet en heeft ook niet de behoefte haar te leren kennen, heeft ze jaren geleden besloten, omdat ze heel erg gelukkig is met haar gezin zoals het nu is. Hierdoor besefte ze niet helemaal dat ze, in de ogen van het Capitool, wel degelijk een dochter van een crimineel is, en dat ze tijdens deze Spelen daarom dubbel zoveel risico liep, tot het moment waarop ze getrokken werd. Uiteraard was dit dus enorm schrikken - ook voor haar gezin, dat hier ook niet echt rekening mee gehouden had, en haar klasgenoten en vrienden, die hier voor het grootste deel überhaupt niet vanaf wisten. Aangezien Diode ontzettend niet dood wil, is ze van plan om zich volledig op de overwinning te richten: hoewel ze in theorie beseft dat moorden fout is, is ze wel degelijk van plan om zichzelf te verweren met haar eigen talenten, die op sommige manieren wel degelijk dodelijk kunnen zijn.
    Wapens en Vaardigheden: Diode ziet er niet uit alsof ze iets nuttigs zou kunnen - haar lengte wekt de indruk dat ze misschien best hard zou kunnen rennen, maar ze lijkt niet sterk. In de praktijk is ze noch sterk, noch snel, maar wel heel slim (met name op haar eigen vakgebied). Het meisje is niet voor niets een van de meest veelbelovende kinderen op haar school in jaren - in vrijwel alle technische vakken blinkt ze uit, en met name digitale apparaten lijken geen geheimen voor haar te kennen. Eerlijk is eerlijk, ze is niet de allerbeste in werken met haar handen (de apparaten die ze maakt zijn meestal verre van mooi, ook al probeert ze ze op te leuken met verf, glitter en stickers), maar District 3 heeft een heel slim educatiesysteem - veel van de vakken die aangeboden worden onder het mom van ‘een manier om later een goede technicus te worden’, zijn in de praktijk erg nuttig in de Hongerspelen. Hoewel Diode bijvoorbeeld nooit met echte explosieven gewerkt heeft, heeft ze wel les gekregen over apparaten met een opvallend vergelijkbaar mechanisme. Ook heeft ze les gehad over duurzaamheid, wat eigenlijk meer een cursus was in ‘hoe maak ik bepaalde apparaten met onbewerkte grondstoffen’. Dit is echter niet echt Diodes ding - ze weet in theorie wel hoe ze zoiets moet doen, maar pas als ze elektriciteit tot haar beschikking heeft, is ze echt in haar element (dat wordt dus hopen op elektriciteitskabels. En bliksem. Of een arena met een sci-fi thema). Helaas worden de sponsorgiften al ruim honderd jaar niet meer per drone bezorgd, exact vanwege wijsneuzen zoals Diode. Ze zal het dus waarschijnlijk moeten doen met de mijnen en misschien krachtvelden, als ze de bron daarvan kan vinden. Het is onwaarschijnlijk dat ze deze Spelen met een computer gaat kunnen winnen (hoewel ze iedereen ingemaakt zou hebben als het een battle royale game geweest was in plaats van een echte battle royale). Om haar kansen te vergroten, is Diode op zoek naar een bondgenootschap. Niet alleen zal ze proberen uit te vissen of er een geschikte partner in crime te vinden is met aanvullende technische kennis uit haar eigen district of District 5 (en ze komt er al vrij snel achter dat Elecc niet echt geschikt is, ook al mag ze hem graag, en waarschijnlijk is ze ook niet echt overtuigd dat ze het met de Cartwrights zou kunnen winnen) ze is ook op zoek naar iemand die het spierkracht deel kan doen. De Beroeps vertrouwt ze hiervoor niet genoeg, maar hé, er zijn bijna vijftig tributen, dus er zit vast wel iemand tussen die ze vertrouwd en met wie ze klikt. En die zich erin kan vinden om het hele Hongerspelen probleem te proberen op te lossen met explosieven en mogelijke brandstichting - defensief, uiteraard. Als ze haar explosieven te pakken weet te krijgen, is de kans ook best groot dat dit niet helemaal goed gaat - Diode is roekeloos en nieuwsgierig genoeg om de fout te maken met haar ontploffende dingen te experimenteren. Sterven in haar eigen onbedoelde explosie (en daarin waarschijnlijk haar bondgenoten en mogelijk wat ongelukkige mensen in de buurt meeslepen) is dus, net als fysiek overmeesterd worden (dat kan al vrij snel zijn) een hele mogelijke dood voor Diode.
    Als het op overige kennis aankomt, heeft Diode een bijna willekeurig lijkende kennis. Ze weet in theorie dat eten zoeken en vuur maken nuttige dingen kunnen zijn, en ze kent door de games die ze gespeeld heeft zelfs wat manieren om vuur te maken (hoewel ze nog nooit echt zoiets geprobeerd heeft) en een aantal eetbare planten, maar dit is een riskante onderneming. Hoe slim Diode ook is, haar interesse en geheugen hebben hun grenzen. Hoewel het meisje erg goed is in logisch nadenken, is ze helemaal niet goed in dingen uit haar hoofd leren, dus bijleren in het Capitool gaat hem niet echt worden voor haar. Daarnaast verbetert haar matige conditie ook niet voldoende in de korte tijd waarin de tributen kunnen trainen. Ze probeert het een en ander met een kruisboog, maar met hele matige resultaten. Diode kan prima lezen en schrijven, maar zwemmen heeft ze al meer dan tien jaar niet gedaan en ze is er nooit echt goed in geweest. Tijdens haar privésessie zal ze dus proberen de Spelmakers te laten zien waar ze wél goed in is - rommelen met de lichten en de gevechtssimulaties en dergelijken. Hoewel het er best indrukwekkend uit kan zien, is het allemaal niet bijzonder nuttig of gewelddadig, dus het is waarschijnlijk dat de Spelmakers niet echt overtuigd zijn. Op een voldoende hoeft ze daarom niet te rekenen. Het zou wel kunnen dat ze wat meer steun krijgt van het publiek, doordat ze best knap is, en wel een redelijk interview neer zou kunnen zetten.

    Als ik andere personages ga maken, ga ik proberen me aan het korte format te houden, want oeps ik heb hier eigenlijk zo niet de tijd voor


    Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

    je bent geweldig ik houd van je (en een korter format is ook prima, i love your characters regardless)


    obsessive rage

    Fancy doc (oeps, I did it again): Daphne Daylily

    Naam: Daphne Daylily
    District: 12
    Leeftijd: 15 jaar
    Gender & Seksualiteit: Het makkelijke van aan de norm voldoen, is dat je je identiteit meestal niet uitgebreid uit hoeft te leggen, aangezien iedereen allang met deze norm bekend is. Daarom is het mogelijk om vrij kort te zijn over Daphne’s gender en seksualiteit: ze is een cisgender, heteroseksueel meisje. Ze heeft nog nooit een relatie gehad, maar ziet haar toekomst toch voor zich op een manier die wij traditioneel zouden noemen: een ‘nuclear family’ met een leuke, respectvolle echtgenoot en een aantal kinderen. Wat Daphne betreft, mag het echter best nog wel even duren - ze dacht immers dat ze alle tijd had, met haar hele toekomst nog voor zich.
    Uiterlijk: Wie Daphne ziet, weet meteen dat dit meisje niet uit de Laag komt: haar bleke huid, stijle, blonde haar, sproetjes en blauwe ogen verraden haar afkomst als iemand uit District 12’s hogere klasse. Als haar uiterlijke kenmerken dit nog niet verraden hadden, hadden de meeste mensen het wel gezien aan haar kledingstijl. Hoewel het meisje geen juwelen draagt, is wat ze draagt wel van goede kwaliteit. Ze kan zich zachte, witte jurken permitteren, en hoeft niet bang te zijn dat er vlekken op komen door zwaar werk. Toch zitten er aan het einde van de dag meestal wel wat vlekken op, met name groenige en gelige vlekken van gras, tot de ergernis van Daphne’s ouders. Ook zul je haar, als het even kan, vaker zonder dan met schoenen zien, en als het dan echt moet, zullen het meestal ballerina’s zijn. Waarschijnlijk zou Daphne er beter aan doen om gewoon een tuinbroek te dragen, maar broeken passen niet bij haar esthetiek, en dus moeten haar lange, zwierige rokken maar onder haar levensstijl in de buitenlucht lijden. In het Capitool is er echter minder tijd om te spelen, en dus ziet ze er over het algemeen gewoon uit als de keurige dochter die haar ouders graag willen presenteren - ze doet haar best - met een schone jurk en bloemen en linten in haar haren. Eigenlijk ziet ze er meestal uit alsof ze zo een van de von Trapp kinderen had kunnen zijn.
    Daphne heeft een erg verlegen, teruggetrokken en beleefde uitstraling. Dat verandert niet als ze eenmaal in het Capitool is. Ze is duidelijk niet heel erg op haar gemak in groepen en doet haar best om niet echt op te vallen. Gelukkig voor haar is ze niet erg lang, 1,56 m., waardoor ze sneller over het hoofd gezien wordt. Omdat ze best een knap meisje is, krijgt ze regelmatig complimenten, maar dit betekent niet dat ze ook weet hoe ze daarmee om moet gaan. In de meeste gevallen zal ze simpelweg gaan blozen en heel zacht een bedankje mompelen.
    Leefsituatie & Verleden: Het gezin van Daphne had in een schoolboek op de foto kunnen staan als een voorbeeld van “het perfecte gezin”, en dat is ook wat de vele gezinsfoto’s in het vrij grote, maar oude huis van de familie Daylily af lijken te beelden: vijf oprecht gelukkige, lachende mensen, meestal in een prachtig paviljoen in een ruime tuin. Voor lange tijd leek dit beeld van het gelukkige gezin oprecht te kloppen. Daphne’s ouders zijn al ruim vijfentwintig jaar heel erg gelukkig samen, niet alleen als een getrouwd stel, maar ook als zakenpartners. Op jonge leeftijd heeft Daphne’s vader de bloemisterij van zijn overleden vader overgenomen, waarbij zijn creatieve vriendin hem veel hielp, uiteindelijk bij hem introk in het oude familiehuis, met hem trouwde en twee zoons en een dochter met hem kreeg. De relatie tussen Daphne en haar nu negentienjarige broer, Ash, en haar zeventienjarige broer, Rider, is zoals je die zou verwachten van broers en zussen: op sommige dagen kunnen ze het heel goed met elkaar vinden, op andere dagen zouden ze elkaar willen defenestreren. Ze hebben binnen het gezin wel altijd de stille afspraak gehad om zich niet voor Daphne aan te bieden, omdat het hele gezin wist dat dat waarschijnlijk zou betekenen dat twee van de drie kinderen sterft. Ze zouden elkaar nooit genoeg kunnen beschermen - zeker niet in een kwartskwelling met dubbel zoveel deelnemers, dus als Daphne haar naam hoort, weet ze dat ze afscheid van haar familie zal moeten gaan nemen.
    Als het maar even kan, is Daphne in de tuin of het park te vinden, in de zon, rustig zingend en armbandjes vlechtend van bloemen, maar ze heeft er ook niet veel bezwaar tegen om haar ouders in de winkel te helpen - ze is best wel goed in bloemschikken. Ze heeft niet heel veel hechte vrienden, maar genoeg om op te kunnen rekenen als het even wat minder gaat. Het afgelopen jaar zijn de spanningen in huis opgelopen, waardoor Daphne meer ruzie heeft met haar ouders, met name haar moeder, die vind dat ze meer thuis moet zijn - die ruzies zijn echter, paradoxaal, de voornaamste reden dat Daphne haar huis ontvlucht.
    Deze spanningen ontstonden ongeveer een jaar geleden. In deze tijd ging het met de winkel niet erg goed, waardoor het gezin relatief krap bij kas kwam te zitten. Het was geen echte armoede, maar het was wel enigszins zorgelijk. Om zijn gezin te helpen, besloot Ash, toen net achttien, om wat bij te verdienen in de mijnen. Het was gevaarlijk werk en het betaalde niet fantastisch, maar aan ander werk kon een net volwassen jongeman in District 12 niet echt komen. Na een maand ging het echter al mis: een gasexplosie in de mijn liet een gang instorten. Hierbij kwam een groot deel van Ash’ regiment om het leven, waaronder een paar. Hoewel de jongen zelf overleefde zonder grote verwondingen, was zijn gehoor permanent beschadigd en hield hij er een enorm trauma en survivor’s guilt aan over. Hoewel hij heel erg hard hulp nodig had, was het ontzettend moeilijk geworden om nog met hem te communiceren, behalve door te schrijven, en de jongen begon al snel depressieve klachten te vertonen, naast frustratie over het feit dat hij geen contact meer met mensen kon maken en de heftige PTSS-symptomen die het ongeluk hem gaven. In een poging om hun zoon en broer te helpen en weer met hem te kunnen praten, besloot het gezin om gebarentaal te leren, maar hoewel dat enigszins hielp, was van het geluk van het gezin inmiddels al niet heel veel meer over. Er werd meer geschreeuwd, meer gehuild, en Daphne’s broer Rider, die altijd erg close met Ash geweest was en zijn situatie niet aan kon zien, begon te drinken en kwam steeds minder thuis, waardoor het geschreeuw eigenlijk alleen maar naar Daphne kon zijn, die wel nog iedere avond braaf thuis kwam (zij het steeds later). Daphne heeft het, net als de rest van haar gezin, erg moeilijk met de situatie, omdat ze de broers die ze kende definitief kwijt lijkt te zijn. Ze doet heel erg haar best om de gebarentaal te leren en zo toch meer contact met hem te kunnen leggen (en oefent eigenlijk altijd, door als ze praat ook te gebaren, ook als ze niet meer in haar District is), maar het blijft moeilijk om tot hem door te dringen - er zijn veel dagen waarop Ash nauwelijks ergens op reageert, of alleen maar met lege ogen naar enige foto die van zijn regiment gemaakt is staart.
    Karakter: Daphne’s leven is niet meer zo makkelijk en zorgeloos als het ooit was. Toch is ze nog altijd optimistisch en hoopvol. Ze gelooft echt dat dingen beter kunnen worden - totaan de trainingen, waar dat volledig instort en Daphne in een schim van zichzelf verandert. Ze weet dat alleen een goede bondgenoot haar kansen zou kunnen keren, maar ze is geïntimideerd door de grote groep en durft uit zichzelf niet echt contact te leggen. Tot de trainingen is ze echter het meisje dat de mensen uit District 12 wellicht kennen: enigszins dromerig, kalm maar vrolijk en meestal iets aan het neuriën of zachtjes aan het zingen. Ze praat niet veel, en als ze wel praat is het zacht, onzeker en net wat te beleefd. Als iemand lief tegen haar doet, zal ze zich enorm aan diegene vastklampen, want ze is eenzaam en bang, uiteraard. In een samenwerking zal ze niet snel de leiding nemen, maar wel ontzettend haar best doen om iets bij te dragen - niet dat ze tijdens de Spelen echt iets kan doen.
    Ze komt erg kwetsbaar en jong over en hoewel ze niet heel snel huilt, is ze niet bang om dat in het openbaar te doen en wordt ze door veel mensen alsnog als "overemotioneel" gezien. Ze wil heel graag met iemand over haar gevoelens praten, maar bij haar thuis was dat het afgelopen jaar erg lastig, en dat is het in de aanloop naar de Hongerspelen hoogstwaarschijnlijk ook. Door haar vrij strikte, enigszins elitaire opvoeding, kan ze zelf wel enigszins bevooroordeeld zijn - zo wordt ze sowieso al erg nerveus van mensen, maar nog een heel stuk meer van de kinderen van criminelen in deze Hongerspelen. Deze vooroordelen vervagen na een paar dagen bij de mensen die laten merken dat ze echt niet zo eng zijn, maar tegenover de echt intimiderende tributen blijft ze heel erg schichtig en bang. Met haar houding geeft ze heel erg haar zwakke positie prijs - de Beroeps lusten haar hoogstwaarschijnlijk rauw. Ze vermijdt praten met mensen die ze niet kent en conflicten gaat ze al helemaal uit de weg, want ze kan er niet goed mee omgaan als er tegen haar geschreeuwd wordt. Ze kan dus vrij makkelijk gedwongen worden om dingen te doen die ze niet wil, simpelweg omdat ze bang is dat de ander boos zal worden als ze niet meewerkt. Als ze toch een enigszins gelijke en vriendschappelijke band met iemand krijgt, zal ze proberen diegene toch een beetje gerust te stellen: samen doodsbang zijn is al beter dan in je eentje. Ze klampt zich vast aan haar optimisme zolang ze maar kan. Hoewel ze haar onzichtbaarheid altijd als bescherming gezien heeft, is ze ook bang om helemaal vergeten te worden. Met haar interview probeert ze, door alles ook te gebaren - iets wat ze hard geoefend heeft - daarom niet alleen haar broer te bereiken. Ze wil graag een verschil maken voor meer mensen in Panem, zodat ze niet zomaar verdwijnt zonder dat iemand zich haar herinnert.
    Wapens en Vaardigheden: Afgezien van goed kunnen lezen, erg netjes kunnen schrijven en een beetje kunnen zwemmen, heeft Daphne niet heel veel vaardigheden die tijdens de Hongerspelen van pas zullen komen. Het zal dan ook voor niemand een echte verrassing zijn dat ze een diepe onvoldoende haalt op haar privésessies en dat ze waarschijnlijk een van de eerste doden is. Tijdens de trainingen komt het meisje al heel snel de conclusie dat ze niet kan vechten én niet wil vechten, wat resulteert in een flinke huilbui bij het boogschieten als de trainingen nog maar net begonnen zijn - ze realiseert zich dat ze écht geen schijn van kans maakt, en daarin heeft ze gelijk. De rest van haar tijd probeert ze maar te investeren in dingen die naast nuttig nog een beetje leuk voor haar zijn: zodra Daphne begint te accepteren dat ze snel dood gaat, komt ze ook tot de conclusie dat ze haar laatste dagen niet miserabel stuntelend met wapens door wil brengen. Ze leert een vuur maken, camoufleren, schuilplaatsen maken en breidt haar plantenkennis uit - ze kent veel bloemen en weet welke je beter niet aan kunt raken, maar of een plant eetbaar is, is iets heel anders - maar daar houdt het wel een beetje op. Eigenlijk is ze überhaupt niet veel in de trainingszaal te vinden in de niet-verplichte-maar-wel-nadrukkelijk-aanbevolen trainingsuren. In de praktijk is ze meer op haar verdieping, waar ze - als haar districtsbegeleider haar niet tegenhoudt - probeert met de Avoxen te praten, met behulp van het beetje gebarentaal dat ze kent.


    Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

    Yo als je nog steeds personages nodig hebt... ik heb nog een Engelstalig character sheet? Geen tijd om m helemaal te vertalen maar als dat niet uitmaakt dan mag je mn kindje zeker wel gebruiken


    Mati en sheva yelu. This action will have no echo.

    I was really interested in helping you further with some chars! Until I saw the date... Haha, ik ben nog steeds wel geïnteresseerd je verder te helpen hoor, maar ik heb geen idee eig of je nog op zoek bent ernaar. So, I'm patiently waiting for your answer, before I start writing one for you. :]


    Don't walk. Run, you sheep, run.