• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    •
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 11 nov 2021 - 9:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 17 nov 2021 - 21:07 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    ‘Doe ik.’ Zijn blik ontmoette even die van Casper, die niet goed leek te weten of hij iets tegen Rosalie moest zeggen en toen maar weer voor de makkelijke uitweg koos door niets tegen haar te zeggen.
          ‘Jij bent ook het eerste uur vrij, toch?’
          ‘Oh.’ Een beetje zelfbewust haalde hij een hand door zijn krullen. Wilde Casper samen iets doen? Hij dacht weer aan hun kus van gisteren. Die nog een keer overdoen? Hij voelde zich beschaamd voor de paar vlinders die door zijn buik fladderden terwijl Rosalie naast hem stond. ‘Ja, dat klopt.’
          ‘Mooi. Zie ik je zo buiten?’
          Hij werd een beetje zenuwachtig. Kwam het door Romans woorden van gisteren? Door wat er met Vinnie was gebeurd had hij daar niet zoveel over nagedacht, maar het was vast raar als je eerste kus door iemand onderbroken werd.
          ‘Is goed.’ Lee keerde zich weer tot Rosalie. ‘Oké, let’s go.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Lee


    Het was vreemd, bijna buitenaards om Lee en Casper zo’n doodnormaal gesprek te horen voeren. Een ding was in ieder geval wel duidelijk. Casper negeerde haar. Had ze dan beter niets kunnen zeggen? Ergens zou ze opgelucht moeten zijn met het idee dat Casper haar negeerde, dat zou betekenen dat hij haar met rust liet. Het deed het echter niet volledig. Ergens diep van binnen wist ze dat ze met hem wilde praten, over wat er gebeurd was. Ze wilde weten of hij er spijt van had of dat hij het gewoon haar verdiende loon had gevonden. Langs de rand van haar ogen voelde Rosalie tranen prikken. Niet hier..
          Rosalie volgde Lee zijn aanwijzingen en al gauw werd de herrie van stemmen minder, wat betekende dat ze de grote zaal uit waren. Met het idee dat ze niet meer in de grote zaal waren met mensen begonnen de tranen vrijelijk over haar wangen te stromen. “Zijn we alleen?” Vroeg ze hem, maar voor ze het antwoord af wachtte van Lee vroeg ze al door: “Dat deed ik best oké toch?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    ‘Oh Roos,’ zei hij zacht toen ze begon te huilen. Hij nam haar ietsje verder uit zicht van de Grote Zaal en trok haar in een knuffel. ‘Ja, je deed het geweldig, Mosh stond echt met z’n mond vol tanden en dat heb ik zelden gezien. Hij loopt al helemaal niet vaak weg. Vond je het eng?’ Was het ontlading wat ze nu voelde? Ergens kon hij zich dat moeilijk voorstellen, ze was behoorlijk zelfverzekerd overgekomen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Grote zaal - Lee


    Ze grinnikte door haar tranen heen om Lee zijn woorden. Ze porde hem even in zijn zij. “Ik huil niet om die klaploper, gekkie.” Mosh kon haar gestolen worden. Rosalie aarzelde even voor een moment, maar Lee was nu al zo lief. En even een ander perspectief dan Novalie of Tilly (of Andreas). “Dat was mijn eerste confrontatie met Casper,” zei ze zachtjes. Rosalie schudde even met haar handen in een poging de spanning eruit te halen. “Ik denk dat de spanning er gewoon even uit moet.” Rosalie veegde haar tranen van haar wangen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    ‘Ja, dat begrijp ik wel. En het is ook zo lastig dat je hem niet kan zien. Hij werd nogal zenuwachtig toen we naar de tafel liepen.’ Hij grijnsde een beetje flauwtjes. ‘Hij is gewoon best een hork.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Gang - Lee


    “Hij zei geen eens hoi,” zei ze tot haar eigen verbazing beledigd. Ze liet Lee zijn woorden even doorkomen. Zenuwachtig? Had hij verwacht dat ze voor hem kwam? Ergens wilde ze dat gesprek wel een keer, maar voorlopig nog even niet. Ze wilde eerst wat zekerder zijn. Plus misschien was een paar lessen zelfverdediging van Charming ook niet verkeerd. Als het dan wel echt fout zat en Casper misschien wel gemeen was als Daphne, kon ze in ieder geval zichzelf verdedigen. Of hem misschien wel betaald zetten.
          Rosalie schrok van die gedachte. Ze was niet wraakzuchtig, maar ze had ook niet echt verwacht dat ze dat zou moeten zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    Lee grinnikte zacht. ‘Nee, ik denk dat hij nog wel tien minuten aan het prakkiseren is of hij hoi, of hallo, of hé, of Rosalie, had moeten zeggen. Normaal had hij je waarschijnlijk met een knikje begroet maar dat kun je niet zien. Al hád hij ook wat onverstaanbaars kunnen brommen, maar mij aanspreken was denk ik makkelijker.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Evan Hale
    met Casper


    Aan de andere kant van de Slytherin tafel stonden ineens twee studenten, Hufflepuff studenten. Evan herkende Lee, maar hij leek druk in gesprek met Mosh, dus besloot hij niks te zeggen. Casper had zijn naam gehoord en ging daar op in, waardoor Evan observerend het gesprek volgde. Toen Lee en de meid de tafel verlieten, keek Evan Casper met opgetrokken wenkbrauwen aan.
          ’Nou dat was gelukkig totaal niet ongemakkelijk,’ hij schudde zijn hoofd. Hij had wel gezien dat de dame geen zicht had, wat wel een aantal dingen duidelijk maakte, maar toch gedroeg Casper zich raar.


    - thank you for existing -

    Andreas Williams

    Mosh? Wat had ze nou weer te zoeken bij Mosh? Hij gaf een afkeurende zucht, maar liet zijn zusje vertrekken met Lee. Andreas liep richting de Gryffindor tafel, naar een plek waar hij Mosh kon zien en van een afstandje bekeek hij het gesprek. Rosalie leek stevig in haar schoenen te staan en Mosh leek zelfs een beetje met zijn bek vol tanden te staan, tot een punt waar hij de tafel zelfs verliet. Andreas kon een glimlach niet onderdrukken en schonk tevreden wat sap voor zichzelf in.
          ’Goedzo zusje,’ fluisterde hij in zichzelf.


    - thank you for existing -

    Rosalie Williams
    Gang - Lee


    Rosalie aarzelde. Was dat het? Wist Casper gewoon niet wat te zeggen? Dat kon ze zich niet helemaal voorstellen. Zelfs toen ze Casper leerde kennen, had hij nog dingen gezegd. En dat was het moment dat hij tegen de hele wereld aanschopte. Ze had hem niet leren kennen als iemand die snel met zijn mond vol tanden stond of niet wist wat te zeggen. "Als jij het zegt," zei ze schouderophalend. Misschien was Casper ook wel veranderd in deze afgelopen twee jaar. Of kende ze hem niet zo goed als ik dacht. Rosalie zuchtte. Ze wist niet zo goed waarom ze hier zo moeilijk over deed. Was ze teleurgesteld? Had ze meer van hun eerste ontmoeting verwacht? Ze wist het niet zo goed. Misschien had ze inderdaad wel gehoopt dat hij normaal zou doen, dan zou er niet zo de nadruk liggen op wat er gebeurd was. "Ik ga naar mijn les denk ik."
          Muggle studies was een nogal dom vak om te volgen, zeker gezien haar vader een dreuzel was en ze al veel van de dreuzelwereld kende. Maar ze had het vak nodig voor het feit dat ze straks met hen wilde gaan werken. Al was het soms hilarisch dat de tovenaars er behoorlijk naast zaten met hun beeld over dreuzels.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rafaël Wilson
    Common room - ochtend - Jordyn en Justin


    Rafaël haalde zijn schouders op. "Dat ik vooral leuke dingen ga doen en wel zie waar het eindigt." Er stond nog een date met Blythe vandaag, maar na zijn gesprek met Jordyn en hoe gisteravond was gelopen voelde hij zich daar niet helemaal comfortabel bij. Misschien had Jordyn gelijk. Moest hij gewoon leuke dingen gaan doen en het allemaal geen naampje geven. Misschien maakte dat het makkelijker.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2021 - 7:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Lee Williams

    Lee twijfelde of hij nog iets moest zeggen over Casper, maar hij deed het toch maar niet. Rosalie moest zelf maar ondervinden dat hij helemaal zo erg niet was – en daarvoor was het toch echt Casper zelf die de eerste stap moest zetten en op zijn minst eens fatsoenlijk zijn excuses moest aanbieden en zeggen dat dit nooit zijn bedoeling was geweest. Of wist ze dat al? Hij wilde het bijna vragen, maar slikte de vraag of ze dacht dat hij het expres had gedaan toch maar in. Ze begon niet voor niets over haar les; ze wilde er niet langer over praten.
          ‘Ik loop wel met je mee!’ Hij haakte zijn arm langs die van haar. ‘Ik heb Evan trouwens gestrikt voor die blinddate!’ Soort van dan, want Nora enzo, maar hij had op zich best enthousiast geklonken. Het ging vast door. Bovendien was Rosalie toch niet het type dat in zak en as ging zitten als Evan plots een vriendin had; dan zocht hij wel een andere leuke date voor haar. ‘Misschien in het weekend?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Justin floot. 'That's my man! En wat voor leuke dingen ga jij dan doen?' Hij stapte in zijn onderbroek zijn bed uit en trok een broek aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Gang - Lee


    “Oh.” Rosalie beet even op haar onderlip. “Ik vind het echt een super leuk idee enzo. Alleen ben ik net weer on dating terms met Justin,” Zei ze lichtelijk beschaamd. Ze legde even haar hand op Lee zijn arm. “Ik vind het wel super lief dat je dat voor me geregeld hebt, maar met twee jongen tegelijk daten is niet zo netjes he,” zei ze grinnikend.


    It's never gonna happen, Guys.