• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Hmm?’
          Het duurde even voordat Nish doorhad waar zijn vriend op doelde en hij glimlachte flauwtjes.
          ‘Daar moet je dan maar met Damon om vechten.’
          Die had hem helpen twee lijken begraven, wat toch óók wel het ultieme bewijs was voor een stevige vriendschap.
          Zijn gedachten dwaalden af naar Kris. Ze hadden het ding samen gekocht. Als iemand er het recht op had, was hij het.
          Er kwam een bijna onbedwingbare storm aan emoties in hem naar boven. Hij had de jongens zelf gewaarschuwd dat hij niet zou blijven leven, maar op de een of andere manier had dat minder geloofwaardig geleken op het moment dat hij Kris weer echt had gezien.
          Maar Kris had hem echt willen vermoorden, er was geen greintje aarzeling geweest Hij haatte hem echt tot in het diepst van zijn ziel en er was geen enkele kans dat de jongen hem ooit zou vergeven.
          Tegelijkertijd laaide er ook woede in hem op omdat Kris zo gehandeld had, omdat Yrla bijna dood was door Kris’ agressie (en door zijn eigen domheid). Zijn hoofd voelde vol, maar hij wilde Yrla niet alleen laten. Hij maakte dan nu wel grapjes, maar Nish wist ook wel dat het zijn manier was om om te gaan met het feit dat iemand hem bijna gedood had.
          ‘Hoe voel je je?’ vroeg hij de jongen nogmaals. Bezorgd liet hij zijn blik over zijn gezicht glijden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Kris hielp mee. Fayr zei er niets van, dus waren ze met zijn tweeën in stilte bezig. Ondertussen klikten langzaam in haar hoofd de puzzelstukjes aan elkaar. Kris had haar in de cel verteld dat zijn beste vriend hem daarheen gestuurd had. Hij had toen geen naam genoemd, maar later had Zebediah wel iets gezegd over dat Fox en Nish de enige maatjes waren die Kris had gehad. Hij had nog meer gezegd, maar daar dacht Fayr niet aan. Net, toen ze had gevraagd wat er gebeurd was, had Kris gezegd dat hij de pegels naar Nish gegooid had, en dat Yrla ertussen gesprongen was.
          Het was Nish, die beste vriend van hem.
          Ze verving de emmer met bloederig water voor een nieuwe met schoon water. 'Waar denk je aan?' vroeg ze uiteindelijk maar, zodat ze zichzelf een beetje kon afleiden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    Als hij zijn schouders op kon halen, had hij het gedaan. Maar de beweging stokte al voor hij begonnen was. “Alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden,” zei hij zacht. Hij was doodop, maar hij wilde nog niet in slaap vallen. “Het doet niet echt pijn meer, maar alles voelt wel zwaar. Het is meer zeurend nu.”
          Yrla zocht over de dekens terug naar Nish hand, die eerder stiekem toch best fijn had gevoeld. Hij klemde zijn hand om die van Nish. “En met jou?” Hoewel Yrla wel zat te grappen, wist hij ook heus wel dat hij niet onder een serieus gesprek vandaan kwam. Nish eerdere beste vriend had zojuist geprobeerd hem te vermoorden. En hoewel Nish het al die tijd geroepen had, was het toch anders dan als het echt gebeurde. Door zijn pijn was Yrla het bijna vergeten te vragen, maar hij had ook heus wel de verschillende emoties over Nish gezicht zien vliegen.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2021 - 15:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Aan de ene kant had Fire er wel bij willen zijn. Aan de andere kant achtte hij de kans vrij aanwezig dat hij Zebediah opnieuw in brand had willen steken en dat had hij al eens overleefd.
          ‘Dus Fox heeft Zebediah een videoboodschap meegegeven?’ Ongelovig schudde hij zijn hoofd. ‘Ik wist dat er maandag meer gebeurd was dan hij wilde vertellen.’
          Fox had echter zijn keuze gemaakt – en daardoor had hij Kris terug. Het waren keuzes die hij moest accepteren, zelfs al had het allemaal zo anders kunnen lopen.
          Op Jester laatste woorden gaf hij een begripvol knikje. Diep vanbinnen wist hij toch al wel dat hij dat wilde – hun strijd behelsde veel meer dan de Zuivering alleen en focuste zich veel meer op Zebediah, maar hij wilde alles toch even laten bezinken.
          ‘Zelfs als ik een Zuivering-bondgenootschap niet meer aan mijn afdelingsgenoten kan verkopen, hoop ik dat we wel één front tegen Zebediah kunnen blijven vormen. Daarover gesproken – Melissa kwam gisteren naar me toe. Zij heeft inmiddels ook in de gaten dat Zebediah niet dood is en zit er niet echt op te wachten om een marionet te veranderen.’ Hij keek Onyx aan. ‘Ze zei dat hij Maaya heeft benaderd en dat die nu net een uh, krolse kat is.’
          Onyx grinnikte vreugdeloos. ‘Ja, dat is me inmiddels duidelijk geworden.’
          Fire wist niet echt wat hij van zijn blik moest maken en vond het sowieso een onderwerp waar hij liever niet al te veel bij stilstond. ‘Ik heb gezegd dat ik zou doorgeven dat ze een gesprek wil voeren. Dus bij dezen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———
    Adam draaide zich om toen hij Yrla’s stem hoorde. Die zou hier nooit naar beneden komen om naar hem te zoeken, dus het moest Merrin wel zijn.
          ‘Ja, wij zijn ongedeerd. Nenya is wel even langs de ziekenboeg met Fox, maar het is niet ernstig.’ Hij glimlachte vluchtig naar zijn vriendje, maar zag hem toch echt niet graag in deze gedaante. ‘Je ziet er nog uit als Yrla,’ zei hij zachtjes. ‘Niet echt je knapste outfit,’ voegde hij er plagend aan toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris


    Kris haalde zijn schouders op. ‘De logeerpartij was waarschijnlijk van korte duur.’ Hij hield zijn blik op de grond gericht. Jester had al een opmerking gemaakt over dat hij niemand moest verwonden of zelfs maar dóden. Had hij geweten dat Nish langskwam? Wist hij wat er tussen hen was gebeurd? Maar waarom had hij hem dan niet gewaarschuwd?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish keek naar Yrla’s hand over de zijne. Deze hele opoffer-actie maakte gevoelens in hem los die hij helemaal niet wilde. Die jongen waardeerde hem zo erg als vriend dat hij er net bijna door gestorven was, dat kon hij nu toch niet verpesten met allerlei ongewenste gevoelens? Wat als er een moment kwam dat hij zich niet in de hand kon houden?
          Hij focuste zich op zijn andere gevoelens – die waar Yrla wél naar vroeg.
          ‘Het komt nog niet echt aan,’ mompelde Nish. ‘De laatste keer dat ik hem zag, had ik zo’n hekel aan hem dat ik hém dood wilde.’ En een echte reden daarvoor had hij niet eens. Hij begon zich af te vragen of Romeo die haat niet enorm had uitvergroot, zodat hij Kris zou verraden en Zebediah hem kon gebruiken voor zijn idiote plan. ‘En nu zijn de rollen omgekeerd. Behalve dat hij wel een reden had om dit te doen, en ik destijds niet.’ Met zijn vrije hand wreef hij over zijn gezicht. ‘Ik weet niet wat ik voel.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Een ander soort pijn dan ik ooit gevoeld heb.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Oh," zei hij een beetje beschaamd. Merrin probeerde op zijn gave te focussen, maar het lukte pas bij de derde keer dat hij in zichzelf terug veranderde. Even viel hij zijn vriendje om de hals. Merrin was verschrikkelijk opgelucht dat Adam niets had. Voor een moment trok hij zijn vriendje tegen zich aan. "En de rest? Is Vie er ook? Hoe is het met Fersephone?" Merrin keek even in de kamer en zag het meisje met een hoofdwond op een stuk hout liggen. Het zag er niet echt best uit en zonder er verder een seconde over na te denken, stapte hij de kamer in. Het zag ernaar uit dat het meisje haar bewustzijn was verloren. "Moeten we haar ook niet naar de ziekenboeg brengen?"
          Fersephone bleek echter niet zo out te zijn als Merrin had gedacht, want het blonde meisje gaf al zelf antwoord. "Waag het niet me aan te raken," beet ze hem toe. Merrin keek even aarzelend naar Adam achter zich en toen weer naar Phone. "Maar je hebt een hoofdwond. Ik kan je toch niet laten liggen?" zei hij aarzelend. Het meisje zuchtte diep. "Als je me aanraakt, breek ik waarschijnlijk je hand." Merrin knikte begrijpelijk en keek even achterom naar Adam. Ze moesten iets doen, toch? Hij keek even om zich heen naar de spullen die gebroken waren. Het zag er troosteloos uit. "En wat als we nu een brandcard maken? Dan hoeven we je niet aan te raken als je er zelf op kan gaan liggen." Kon ze dat? Merrin had geen idee. Maar het voelde beter dan stilzitten en niets doen, ook al wist hij dat hij daar waarschijnlijk Yrla zijn leven mee had gered.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    Hij keek even peilend naar Nish. “Je had destijds vast ook redenen om dat te willen, maar anders. Misschien niet eens van je eigen keuze.” Waarschijnlijk waren het ergens ook nog goede redenen, Kris was vast geen heilige, maar Nish verraad had gewoon een groter gevolg. En sprak in op zijn schuldgevoel. Daarnaast Zebediah was in die tijd ook al in de picture, wie weet wat die Nish allemaal wijs had gemaakt. Yrla was zoekende naar wat hij nu moest zeggen. Hij wilde niets invullen voor Nish, maar hem vooral laten praten. “Voel je je nog schuldig?” Vroeg hij zich af. “Boos misschien?”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    'Jester stuurt je vast niet weg,' zei Fayr, maar met dat ze het zei was ze er niet helemaal zeker meer van. Ze keerde zich maar weer tot de vloer. 'Het was Nish, hè? Die beste vriend waar je het over had?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    'Melissa?' herhaalde Jester en hij wist dat hij cynisch klonk maar kon er nogal weinig aan veranderen. 'Heeft die als Rhino niet eigenlijk niet zoveel te vrezen?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam keerde zich naar het gootsteenkastje en haalde daar een verbandtrommel uit. Hij gaf Fersephone ook de handdoek waar ze al eerder om had gevraagd.
          ‘Als je de wond een beetje dept, kunnen we kijken hoe erg het is. Misschien lukt het met pleisters? Als het gehecht moet worden, moeten we inderdaad wel naar de ziekenzaal.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Ik denk niet dat het schuldgevoel ooit weg zal gaan,’ mompelde hij. Zijn blik rustte op Yrla’s bovenlijf. Hoewel de stukken kristal verwijderd waren, stond het beeld in zijn geheugen gegrift. ‘En als je dood was gegaan, weet ik niet wat ik gedaan had,’ mompelde hij met neergeslagen ogen. Hij wist niet of hij met die schuld had kunnen leven. ‘Dus ja, ik ben ook boos. Op jou, op mezelf. Op Kris,’ mompelde hij. ‘Al had hij niet kunnen weten dat er iemand tussen sprong. Maar roekeloos was het wel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris


    ‘Ja,’ zei Kris bijna onhoorbaar. Het was iets waar hij nooit over had gepraat, er was immers helemaal niemand geweest om dat tegen te zeggen. Maar Fayr had al zoveel gehoord, afgelopen donderdag, zoveel waar hij zich voor schaamde, waarvan hij helemaal niet wilde dat iemand het wist. Dit kon er ook wel bij. ‘Alles… alles komt door hem.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire haalde zijn schouders op. ‘Niet alle Rhino’s zijn dol op Zebediah.’


    Every villain is a hero in his own mind.