• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    Yrla kon het zich niet helemaal voorstellen, maar misschien was het hele beeld te ongrijpbaar. “Dan geef je Zebediah toch de schuld! Hij is de grote boeman hier, en degene die jullie allemaal voor de gek houdt.” Yrla probeerde Nish wel ergens te begrijpen, maar wilde het gewoon niet. “En daarbij, als we de situatie toch zo beschrijven. Als jij Kris vermoord had, dan heeft hij nog een beste vriend die je met liefde om legt en dan ben ik alsnog alleen. Plus ik zou niet blij zijn met wat je gedaan hebt.” Want om eerlijk te zijn, zag hij Onyx daar wel voor aan, ondanks Fox. Hij schakelde per ongeluk terug naar het nu. “Volgens mij is Fox wel de laatste die hiermee eens zou zijn. Het feit dat Zebediah een moordenaar van hem gemaakt heeft, deed hem volgens mij flink zeer. En dan gaat Kris het hier doodleuk doen uit wraak.” Yrla zakte terug in de kussens en kreunde van de pijn, omdat hij zich zo op wond. Hij kende Fox dan wel niet zo goed, maar Yrla had zijn verdriet gezien die avond met Damon.
          ”Ik snap dat je je rot voelt door wat er gebeurd is al die jaren terug, maar je bent niet verantwoordelijk voor alles was Zebediah daarna geflikt heeft.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    'Lijkt me niet,' zei Fayr. 'Misschien als je hem of Onyx aanvliegt. Je kan hem vast zover krijgen als je je best doet, maar hij gebruikt zijn gave niet echt zo.' Ze dacht daar even over na want ze wist eigenlijk het verschil niet echt wanneer Jester het deed en wanneer niet. 'Als hij dat wel deed won hij vaker discussies, denk ik.' Fayr haalde haar schouders op. 'Ik gebruik de mijne net als Vie soms zonder er zelfs bij na te denken, maar Jester valt er meer op terug dan dat het zo'n tweede natuur is. Zeker tegenover Dezi of Yrla was het vaker Onyx die dingen gedaan kreeg dan hij.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ‘Toph,’ antwoordde Fire, die een blik op Onyx wierp.
          Onyx had niet geweten dat die twee vrienden waren, hij had zich niet met hen beziggehouden. Maar hij wist natuurlijk wel wat er met zijn afdelingsgenoot gebeurd.
          ‘Ze veroorzaakte een aardbeving in de klas, waardoor een deel van het lokaal instortte. Er raakten er een paar gewond en ze hebben haar toen van school verwijderd.’
          Jester had het verhaal vast weleens gehoord, maar het was lang geleden gebeurd, nog voor hij en de anderen er waren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish boog zijn hoofd. Hij wist niet of hij het daarmee eens was. Yrla kon zeggen wat hij wilde, maar als hij Kris niet verraden had, was het misschien wel nooit gebeurd.
          ‘Ik snap Kris,’ zei Nish. ‘Dat is alles. En ik denk dat de kans groot is dat ik hetzelfde had gedaan. Dat maakt het misschien niet goed, maar het is wel de waarheid.’
          Stel dat Onyx hem vanavond ergens totaal onverwacht naartoe leidde en hem uitleverde aan Zebediah… Hij wist niet of hij daar ooit overheen zou komen. Zeker niet als Zebediah dan met Yrla zou gaan doen wat hij een paar dagen geleden bij Nish had gedaan.
          Misschien dat Yrla het wel nooit kon begrijpen zolang hij niet zelf die onmacht had gevoeld. Die controle die weg was, terwijl je het meest walgelijke moest doen wat je kon bedenken… Zijn slokdarm verkrampte.
          ’Je - je kan maar beter rusten,’ zei Nish met dichtgeknepen keel. ‘Ik kom later wel weer bij je kijken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Er ging iets mis in dat hoofd, hij kon het zien op Nish gezicht. Maar Yrla wist niet wat hij voor de jongen kon doen. Hij kneep een keer in Nish hand. “Misschien begrijp je het beter, omdat je zowel Zebediah als Kris beter kent als ik. Maar dat maakt het nog niet slim of goed inderdaad.” Yrla vond het vooral egoïstisch, maar om eerlijk te zijn had hij niet geweten wat hij had gedaan als Kris wel Nish vermoord had. In ieder geval een enorme pak rammel.
          ”Oké,” zei Yrla die eigenlijk niet wilde dat Nish ging. Dit moest een enorme impact hebben op zijn vriend. “Doe rustig aan ook.” De woorden flapten er al uit voor hij er erg in had, maar Yrla kon niet ontkennen dat hij zich zorgen maakte om Nish.


    It's never gonna happen, Guys.

    Kris


    ‘Met Dezi liep het anders mooi klote af. Als ie een beetje verstand heeft, neemt ie nu het zekere voor het onzekere.’
          Hij veegde de laatste rode vlek van de vloer.
          ‘Het stickertje PTSD kreeg ik al opgeplakt en na wat er net gebeurd is ga ik straks zeker voor sociopaat door.’
          Hij geloofde nooit dat Jester het bij een waarschuwend praatje ging laten. Maar goed, als Nish gewoon buiten de campus bleef was er verder niks aan de hand. Hij hoefde z’n excuses niet, dat had hij net wel duidelijk gemaakt. Hij ging dan maar lekker ergens anders met Yrla en Onyx rondhangen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

    Toch licht geamuseerd keek ze op. ‘Alsof hij daar niet mee om kan gaan. Onyx was ook echt geen lieverdje hoor.’


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris


    Daar moest Kris om grinniken. 'Oké, daar heb je een punt.' Hij stond op en strekte zijn rug. 'Moet je niet even kijken hoe het met je zusje gaat?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone wilde hun hulp afslaan, maar ze had ook wel in de gaten dat ze niet zomaar weg zouden gaan. Haar gave was echter voor de afgelopen vijf minuten al rustig, dus durfde ze iets beter dat ze bleven. Daarnaast was ze in haar hoofd veel te druk met de woorden die Adam tegen haar gezegd Dat Kris Yrla had aangevallen. Dat hij steenscherven had in zijn lijf. Dat hij waarschijnlijk bijna.... Ze wilde liever niet aan het woord denken. Ergens wilde ze niets liever dan boven gaan helpen, dan kijken hoe het met Yrla ging. Ze waren toch een soort van... vrienden toch? Haar hoofd werkte echter niet mee, maar ze had wel in de gaten van de handdoek die ze van Adam kreeg, dat haar lichaam niet explosief meer was, dat ze niet alles wat ze aanraakte zou slopen. "Help me eens overeind, wil je?" Ze stak een hand naar voren, waar ze even later aarzelend een andere hand om voelde. Fersephones gave reageerde niet eens, het was gewoon op. Iets wat ergens een opluchting was. De kamer draaide meteen zodra ze recht op zat, maar als ze een tijdje zo bleef zitten, kwam het beeld langzaam tot stand.
          Met tegenzin liet ze zich door de jongens helpen. "Ik denk dat een tripje ziekenzaal sowieso niet verkeerd is, jongens. Ik kan mijn arm niet bewegen." Fersephone moest een geërgerde zucht onderdrukken. Ze vond het verschrikkelijk dat ze afhankelijk nu was van deze twee jongens. Alhoewel, ergens had ze het ook wel erger kunnen treffen. Merrin en 8175 waren ook weer niet de verkeerdste. Maar goed, wat er ook uit haar hoofd kwam, ze kon haar arm nog altijd niet bewegen. En Fersephone had een vaag vermoeden dat ze hem gebroken, en misschien in het ergste geval wel verbrijzeld had. Hij deed in ieder geval verschrikkelijk veel zeer, ook al probeerde ze de pijn van haar gezicht te weren. De pijn in haar hoofd was echter ook scherp, waardoor haar aandacht ietwat van haar arm afgetrokken werd.

    [ bericht aangepast op 5 dec 2021 - 20:51 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Als ik – of Merrin, die is langer – je ondersteun, denk je dan dat je bij de ziekenzaal kunt komen of moet ik de rolstoel van Jester naar beneden halen?’ vroeg Adam. Hij wierp een bezorgde blik op Fersephones arm, die krachteloos naar beneden hing. Was ze verlamd geraakt? Als het gebroken had, had het vast wel veel meer pijn gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 7 dec 2021 - 11:06 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    'Ja,' zei Fayr. 'Waarschijnlijk wel.'
          Fersephone zou boos zijn. Fayr had immers haar belofte gebroken, ondanks dat er echt niet zomaar een andere oplossing geweest was. Stiekem was ze echt wel bezorgd om haar zus, maar ze had ook helemaal geen zin in de woede. Misschien zou ze wel nog een keer ontploffen als ze Fayr nu zag. Dat zou pas erg zijn. Fayr rechtte haar rug en knikte naar de spullen. 'Kan jij die wegzetten?' Ze glimlachte naar hem toen hij knikte en ging de trap af richting Phone. Beneden was het een ravage. 'Fersephone? 8175, Merrin?' riep ze aarzelend.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Er ging een lampje bij hem branden. 'Hé, ja. Dat was bij Cackle, of niet?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Ik zou het niet meer weten,' antwoordde Onyx. 'Ik was aan het spijbelen. Ik weet alleen nog dat het hondenweer was en dat de wachttoren minder waterdicht bleek dan me lief was.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester grinnikte. 'Ik heb het verhaal gehoord, volgens mij. Hij schrok zich dood.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.