• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 31 jan 2022 - 21:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mt


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Hij grinnikte. 'Nou, dat is zeker een optie.' Hij dacht na en plotseling kwam er een leuk idee in zijn hoofd op. 'Ik heb al iets anders bedacht. Jij hebt vast zin om zo met mij - en eventueel Raf, als die jongen eindelijk een keer komt - even bij de keuken in te breken?' Ze haalden daar wel vaker hun snacks op. Die huiselfen wilden je het liefst overal mee bedienen. Daar kon hij nu mooi gebruik van maken. 'Of heb je andere spannende plannen voor je date?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Voorraadkast met Nomad


    Nomad sprak geen woord, maar de manier waarop hij Lee nog iets steviger tegen zich aantrok liet de vlinders in zijn buik rondrazen. Hij sloot zijn ogen even, snoof heel subtiel zijn geur op en genoot van de warmte die hem omringde. Toen Nomad hem weer iets losser liet, keek Lee op. Er lag een vochtige glans over Nomads grijze ogen.
          Lee voelde zijn benen week worden.
          Er hing plotseling een spanning in de kleine ruimte die hij alleen als magisch kon omschrijven. Even haperde zijn ademhaling. Keek Nomad nu echt naar zijn lippen?
          Plotseling spookten de woorden van Elsie weer door zijn hoofd, over Nomad.
          Ik dacht dat hij gay was.
          Zou het misschien toch…?
          Opeens voelde zijn mond droog. Hij zou Nomad nooit zomaar kunnen zoenen, hij kwam niet eens in de buurt van zijn lippen. Maar hij wilde het… Hij wilde het zo graag. Hij had nog nooit zo graag iemand willen zoenen. Een beetje nerveus bevochtigde hij zijn lippen. De intensiteit ging niet weg uit Nomads blik.
          Net toen hij zijn hals toch wat wilde strekken, klonk er een klik en de deur zwaaide open.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Hij schrok zich rot en schoot naar achteren toen er plotseling aan de deur gemorreld werd en hij een halve seconde later openvloog. Zijn wangen begonnen te gloeien toen tot hem doordrong wat hij net had willen doen. Dat was wel het láátste wat hij nu moest doen!
    Hij wist dat dit er heel gek uit moest zien en wat voor beeld dit zou kunnen oproepen. Er maalde door zijn hoofd wat hij als smoes moest verzinnen, maar hij kon niets bedenken - zeker niet omdat hij tegelijk zijn vader vervloekte omdat die dit alles zoveel moeilijker maakte. Hij probeerde los te laten wat er allemaal had kunnen gebeuren als Lenin hem níet zou bedreigen - maar door het moment van net was dat ineens een stuk moeilijker.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie's hart leek naar haar tenen te vallen. Met de bloembol in haar hand staarde ze naar de twee jongens, die wel heel dicht bij elkaar hadden gezeten - en wat ze zonet had vermoed, was nu realiteit. Had ze dan toch gelijk gehad? Viel Nomad toch ook op jongens?
    Ze probeerde de tranen, die achterin haar oogkassen gevaarlijk dreigden, weg te knipperen. 'D-deze is voor jou, v-voor je voet,' zei ze en ze drukte de bloem in Lee's handen. Daarna zette ze een stap naar achteren - en toen nog één, en nog één - en toen liep ze vlug weg.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Bibliotheek - Jeremy


    Had hij echt willen blijven? Isa voelde schaamte naar haar wangen schieten. “Ik was boos en gekwetst. En je weet hoe koppig ik dan kan zijn,” mompelde ze tegen zijn shirt. Het was niet echt een excuus, wel wat ze gedaan had. Hoewel zijn woorden haar pijn deden, lieten ze ook wel blijken hoeveel hij om haar gaf, meer dan ze gedacht had afgelopen jaren. Het maakte dat haar binnenste opwarmde en een schop gaf aan de enorme eenzaamheid die ze wel eens voelde. Blythe had het al zo vaak gezegd dat ze niet zo moeilijk moest doen, dat Jeremy om haar gaf, maar ze had haar beste vriendin gewoon niet willen geloven.
          ”Ik geef wel om je,” gaf ze met een blos toe. Ze liet Jeremy los en wees naar haar gezicht. “Kijk hoe ik eraan toe ben,” gniffelde ze. Waarschijnlijk zag ze er niet uit. “Zegt genoeg toch?” Isabella streek de tranen van haar wangen. “Oké, vergeven en vergeten,” beaamde ze zijn woorden met een knikje. Hoewel ze net tranen met tuiten vergoten had, voelde ze zich vreemd genoeg erg opgelucht, misschien zelfs wel blij. “Vanavond dan maar wat leuks doen? Verloren tijd inhalen?” stelde ze aarzelend voor.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vivienne Lyon
    Naar de voorraadkast met Elsie

          Met een goed gevoel liepen de dames naar de voorraadkast, nouja, Vivienne was Elsie vooral gewoon gevolgd. Ze leek trots op de bloembol en was er enthousiast over, het was dan ook een super leuk idee om iedereen zo'n bol te geven. Eenmaal aangekomen bij de voorraadkast draaide Elsie de sleutel om in het gat en trok ze de deur open, waar twee jongens stonden. Die waren net ook in het lokaal. Vivienne's mond viel open en bleef stilstaan bij de opening, achter Elsie. De twee jongens stonden ook met hun bek vol tanden. Elsie's stem klonk gebroken, toen ze de bol aan Lee gaf. Ze zette een paar stappen naar achteren en liep toen snel weg. Vivienne keek nog even kort naar de jongens, maar besloot toch Elsie achterna te lopen. Ze holde een klein stuk, om haar bij te houden, maar besloot de eerste minuut nog niks tegen haar te zeggen. Pas toen ze wat verder in de gangen waren, ging ze voor Elsie stilstaan, om haar in een stevige knuffel te trekken.
          'Sorry,' bracht ze zacht uit.


    - thank you for existing -

    Evan Hale
    Buiten - Casper

    Evan keek Casper met een pokerface aan. Hij wilde buiten blijven? Het was hartstikke koud.
          'Gast, je moet rust nemen met dat been.' Ging hij er dan ook tegenin. Evan wreef even met zijn handen tegen elkaar aan, om ze op te warmen.
          'Je kan beter in de common room bij de haard gaan zitten.' Ging hij nog even verder met zijn overtuiging. Tenzij... hij nog iets wilde uitvreten. Zou hij nog weer naar Rosalie gaan? Hij keek Casper weer even twijfelachtig aan.
          'Of eh, heb je iets beters te doen.' Zijn wenkbrauwen gingen iets de lucht in en wiebelden een paar keer op en neer. Hij liep richting Casper, gaf hem een klop op zijn schouder en liep vervolgens langs hem heen.
          'Ach, maakt ook niet uit, niet sterven aan de kou, oké?' bracht hij nog uit terwijl hij weer richting de deuren liep.


    - thank you for existing -

    Rafaël Wilson
    Herbology - Rhae


    Ja, dat maakte dit verdorie ook zo lastig. Hij wist eigenlijk ook niet zo goed wat hij op Rhae moest antwoorden. "Ja," beaamde hij dan maar en haalde even een hand door zijn haar heen. "Ik weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen," gaf hij eerlijk toe. Hij had nu wat, twee dates met Blythe gehad? Het was in ieder geval niet zo magisch als hij zich al de hele zomer had voorgesteld. Rafaël onderdrukte een zucht. Hij moest Blythe maar snel spreken, voor hij zich in de penarie werkte.
          Hij keek op naar Rhae en grijnsde. "Heb jij niet al een leuke jongen gespot hier dan? Je hebt al een hele week gehad om er eentje te vinden."

    [ bericht aangepast op 11 jan 2022 - 15:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    -

    [ bericht aangepast op 11 jan 2022 - 16:02 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Lee Williams
    Voorraadkast met Nomad


    Een beetje beduusd keek Lee naar Elsie, die hem een bloembol aanreikte. ‘Oh, wat lief.’ Voor hij die woorden goed en wel had uitgesproken, stapte ze naar achteren en liep ze weg. Vanwaar die haast? En hoe had Elsie geweten dat hij hier was?
          Hadden anderen het dan ook gezien?
          Hij begreep wel dat dit Nomad liet schrikken – zijn gezicht was dan ook bleek.
          ‘Ik praat wel met haar,’ zei hij zacht, waarbij hij even een hand tegen Nomads arm legde. ‘Ik heb geen idee hoe ze wist dat ik hier was.’ Hij schonk de jongen een bemoedigende glimlach en stapte toen het voorraadhok uit.
          Iets verderop zag hij het meisje staan, in een omhelzing met de nieuweling. Huilde ze nu? Bezorgd liep Lee naar het tweetal toe. ‘Hé Elsie… gaat ie wel?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rhae Storm
    Op de gang met Rafaël

    ‘Zeker wel,’ antwoordde ze met een lach. ‘Ik heb vanmiddag zelfs iemand op date gevraagd en hij zei ja.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Herbology - Rhae


    Rafaël grijnsde. "Oh echt?! En wie is de gelukkige?" vroeg hij met wiebelende wenkbrauwen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rhae Storm
    Op de gang met Rafaël

    ‘Dat houd ik nog even voor mezelf,' zei ze met een knipoog. Ze kon zich wel indenken dat Nomad het niet prettig vond dat iedereen straks al wist dat hij een date had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Leerlingenkamer met Justin


    ‘Een lekker warm bad in de prefects-badkamer – met een beetje hulp van Raf. Krijg ik een lekker zacht huidje van.’ Ze grijnsde. ‘Dus diefstal is volgens jou het toppunt van romantiek? Ik zou na twee jaar lang van mijn crush gedroomd te hebben toch wel op een zelfgekookt tiengangenmenu hopen.’

    [ bericht aangepast op 11 jan 2022 - 17:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.