• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 31 jan 2022 - 21:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Astronomietoren - Met Charming


    Rosalie voelde dat ze even warm werd van Charming zijn opmerking. Opnieuw was hij degene die erin geloofde dat ze meer kon, ondanks haar handicap. Dat was gewoon prettig te horen als iemand dat tegen je zei. "Wel een beetje ja. Soms vind het wel lekker, voorbereid zijn. Als je blind bent, gebeurden dingen veel sneller als verrassing, maar soms even de lijntjes volgen is ook wel lekken. Daarnaast moet ik mezelf nu wel een beetje voorbereiden op dingen. Zonder Ravi kom ik nergens en als ik mijn toverstok vergeet, kom ik in de problemen." Ze grijnsde even. "Dat kan jij weten."
          Rosalie toverde haar gezicht tot een glimlach. "Ik hou nog steeds enorm van verassingen, maar de terugkeer naar Hogwarts was wel een hele grote stap, dus natuurlijk wilde ik voorbereid zijn op wat ging komen. Er moesten ook best veel dingen voor me aangepast worden, zodat ik hier les kon volgen. Maar professor Sprout wilde met alle liefde helpen om Hogwarts zo vriendelijk mogelijk voor me te maken." Rosalie haar gezicht betrok een beetje. "Misschien had ik gewoon gehoopt dat hier komen de negatieve bubbel van thuis zou doorprikken, maar ook hier gebeuren nog dingen natuurlijk. Dat is gewoon niet anders."


    It's never gonna happen, Guys.

    Elena Sonya Petrova

    'Interessante keuze om dan met een uitwisseling mee te doen,' zei Elena in het Russisch. Ze leunde ietsje naar voren. 'Ik had niet het idee dat je het op je vorige school niet naar je zin had.'

    [ bericht aangepast op 12 jan 2022 - 20:30 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Bibliotheek - Jeremy > Slaapkamer Ravenclaw - Rhae en Blythe


    Isabella lachte ietwat zenuwachtig. “Nee, nee. Het is wel goed.” Ze keek even naar het punt waar Thomas verdwenen was. Hopelijk was die echt weg. Ze ging nu echt niet alleen terug. “Ik ga alleen wel even wat makkelijkers dan aantrekken denk ik.” Ze gunde Jeremy een zenuwachtig glimlachje. Omdat ze absoluut niet alleen wilde lopen, startte ze heel langzaam en liep samen met Jeremy op naar de ravenclaw toren. Ergens had ze de neiging zijn onderarm te pakken, alsof dat haar zou beschermen van de spoken die boven haar hoofd hingen. In elke hoek dacht ze Thomas opnieuw te zien, maar de blonde jongen was nergens te bekennen.
          Eenmaal terug in de Ravenclawtoren durfde ze pas te wijken van zijn zijde. Isabella gunde Jeremy even een zenuwachtig lachje en liep daarna gehaast de trap op in de richting van haar slaapkamer. Tot haar grote schrik zag ze dat Rhae en Blythe allebei in de slaapkamer waren. Ze had nu niets meer te verbergen toch?! Het was goed gekomen met Jeremy! Isabella liep met een blos op haar wangen de kamer in. "Hoi meiden," zei ze haast verlegen.

    [ bericht aangepast op 12 jan 2022 - 20:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Aleksi Viktor Shikhranov
    Common room met Elena

    Aleksi trok zijn wenkbrauwen op. Hoeveel wist ze van zijn laatste maanden daar? Hij wist dat Mikhail daar niet over gesproken had. Hij ging er dan ook niet op in en vroeg: 'Is dat dan de reden dat jij hier bent? Omdat je Koldovstoretz zo verschrikkelijk vond?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Common Room - Jordyn/Justin


    Rafaël had het cakeje en bonbon uit beleefdheid maar aangenomen. Lonny kon soms erg op haar tenen getrapt zijn als hij niet aannam wat ze gemaakt had, maar als hij eerlijk was, vond hij chocola helemaal niet lekker. Rafaël bedankte de elf en gaf gauw de bonbon door aan Jordyn, waarvan hij wist dat die wel dol op chocolade was. Rafaël nam een hap uit zijn cake en keek tevreden de keuken rond. "Opschepper," zei Rafaël rollend met zijn ogen, toen hij Justin de naam van een willekeurige huiself hoorde opnoemen. De jongen at even zijn mond leeg en keek toen naar een van de kleine elven die voor zijn neus stond.
          "Justin hier heeft vanavond een hele romantische date, maar hij wil haar eigenlijk verrassen met een picknick. Kunnen jullie iets moois voor hem maken?" Rafaël zag alle elvenogen in de richting gaan van Justin, waarbij sommige een misschien wel iets te grote glimlach op hun gezicht hadden. Rafaël grinnikte, wetend dat Justin waarschijnlijk niet op deze aandacht zat te wachten. Voor Raf het wist, gingen er al een aantal aan de slag om iets voor Justin in elkaar te knutselen. Rafaël leunde even achterover naar Jordyn. "Wil jij ook iets voor straks?" vroeg hij haar.

    *Lonny - Huiself van de Wilsons

    [ bericht aangepast op 12 jan 2022 - 20:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Elena Sonya Petrova

    Ze haalde haar schouders op. 'Buitenlandervaring staat goed op je cv.' Ze bekeek hem even. 'Ik weet dat dat niet de reden is dat jíj gekomen bent, maar daar wil je vast niet over praten.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vivienne Lyon
    Naar de voorraadkast met Elsie & Lee

          Vivienne keek hoe Lee wegliep, terug naar de voorraadkast. Zodra hij uit het zicht was, keek ze weer naar Elsie. Ze schudde met haar hoofd na haar woorden. Wat een lullige streek, om wel iemand te zoenen, maar vervolgens wel te zeggen dat je geen gevoel of iets hebt. Normaal gesproken, als je zoiets doet tijdens een feest, is het anders, maar bij vrienden, bij mensen die je goed kent, dan kan je dat niet maken.
          'Zullen we snel die kant op gaan? Voor hij terug is?' Ze wees naar het eind van de gang, de andere kant op. 'Of wil je er met hem over praten?' Ze keek Elsie even met een schuin hoofd aan. Het maakte haar niet uit, maar ze had ondertussen wel wat afkeer gekregen tegen die Lee.


    - thank you for existing -

    Casper Ainsworth
    Astronomietoren met Rosalie

    ‘Ik vind het sowieso wel bad ass dat je je hier gewoon weer heen bent gekomen en niet op een zolderkamertje gaat zitten wegkwijnen,’ zei hij. ‘En dat een peptalk van een idioot als ik je er enigszins van kan overtuigen om toch te blijven,’ grinnikte hij, waarbij hij plagerig haar schouder aanstootte. Hij twijfelde of hij Enzo nog ter sprake moest brengen omdat hij nog zogenaamd van niets wist – net als van haar been – maar hij wilde haar ook weer niet terugbrengen naar negatieve gedachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    Er was iets compleet veranderd aan Isa's houding. Blythe vermoedde dat ze een gesprek had gehad met Jeremy - die dan gelukkig goed was verlopen. 'Hé! We zijn bezig met de puzzel in de Ochtendprofeet. "Afrikaanse vogel", maar het begint met een Q - wij komen er niet uit.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rosalie Williams
    Astronomietoren - Met Charming


    Rosalie grinnikte om zijn opmerking. Maar daarna keek ze met een iets serieuzere glimlach naar hem. "Dank je. Dat je dit voor me wilde doen. Ik weet dat we elkaar nog niet zo goed kennen, maar dit had ik even nodig." Ze voelde zich al weer stukken beter en verheugde zich erop zo weer naar beneden te gaan en haar voor te bereiden voor haar date. Het viel voor een paar tellen stil tussen hen, waar Rosalie gebruik van maakte om even zijn woorden door haar hoofd te laten rollen. En uiteindelijk werd ze toch een beetje nieuwsgierig. "Mag ik je wat vragen? Je hoeft niet te antwoorden hoor, als je dat niet wil." Rosalie ging even verzitten. Van die stenen muur kreeg ze toch best last van haar kont. "Je zei dat het niet voor iedereen goldt, dat de eerste jaren als een magische plek voelde. Heb je- Waren jou eerste jaren op Hogwarts niet leuk?" vroeg ze aarzelend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Elsie Bee

    Elsie schudde haar hoofd. 'Dat vind ik wat onaardig, hij haalt nu bloembollen voor ons.' Ze toonde een kleine glimlach. 'En die moeten nog naar de andere gewonde mensen!'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Slaapkamer Ravenclaw - Rhae en Blythe


    "Een Quetzal," raadde ze. "Al komen die volgens mij meer voor in midden-Amerika." Isabella had geen idee waarom ze dit wist, maar waarschijnlijk was het door Novalie die veel meer van dieren hield dan dat zij dat deed. Isabella liep een beetje ongemakkelijk naar haar hutkoffer en begon erin te neuzen. Ze trok snel een broek uit haar koffer, een wit T-shirt met daarboven haar favoriete zachtroze vest. Het was eigenlijk een best lekker idee om uit haar uniform te gaan. Terwijl ze zich omkleedde, keek ze even naar de meiden achter haar die verder gingen met hun puzzel en voor een moment kreeg Isabella een glimlach op haar gezicht. Ja, ze was echt blij met Blythe als vriendin.


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    'Dat is een letter te veel,' zei Blythe. 'Maar ik ben alsnog verbaasd dat je überhaupt een vogel met een q kent.' Ze grijnsde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Isabella Fitzgerald
    Slaapkamer Ravenclaw - Rhae en Blythe


    "Novalie," zei ze, alsof dat alles uitlegde. Samen met haar zus had Isabella veel dierenraadspelletjes gedaan, als ze weer eens moesten wachten tot hun ouders klaar waren met het opruimen van de winkel, of zoiets. Isabella trok haar zachtroze vest aan en voelde zich een beetje opgelaten nu opeens, omdat ze wist dat Jeremy beneden stond te wachten. En ze had geen zin om alles uit te leggen wat er net gebeurd was. Het was weer goed. Punt.
          Daarnaast wilde ze niet toegeven dat ze weer voor het eerst in twee jaar op een bezem ging zitten. Waarom had ze daar ook alweer mee ingestemd?! "Ik - uhm.. ga weer. Jeremy... Nou ja..." Ze lachte een beetje schaapachtig en haalde beschaamd een hand door haar haren. Ze wist echter dat Blythe heus wel door had wat ze bedoelde. "Zie ik jullie straks?"

    [ bericht aangepast op 12 jan 2022 - 21:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Keukens met Justin en Rafaël


    ‘Ik ben net een vreetschuur,' antwoordde Jordyn schouderophalend. 'Lee moet wel een diner uit rotte vis samenstellen als ik het niet te hachelen vind. Ik neem tenminste aan dat er voor ons ook een romantisch diner bij kaarslicht op de planning staat, anders hadden we vast niet al om zes uur afgesproken.' Ze viste de bonbon uit de verpakking en stak hem tussen haar tanden. 'Ongelofelijk, Rafje, dat je dit niet te bikken vind. Voor ons dan geen body chocolate paint, mochten wij nog eens op de amoureuze tour gaan.'

    [ bericht aangepast op 12 jan 2022 - 21:36 ]


    Every villain is a hero in his own mind.