• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique

    [ bericht aangepast op 31 jan 2022 - 21:04 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Gangen - Rhae


    "Flauw hoor," zei hij met een flauwe glimlach. Rafaël keek even omhoog naar de trappen en weer terug naar Rhae. "Wel, ik wens je veel plezier op je date dan. Diegene is een echte bofkont." Hij gaf Rhae een spontane knipoog, waarna hij een beetje ongemakkelijk daarna een hand door zijn haar haalde. Dat was ook wel een beetje overdreven. Uit zijn ongemak sprong hij maar op de eerste tree, om dat te verbergen met een vrolijke grijns. "Hoewel ik ons gesprek heel vermakelijk vind, helaas scheiden hier onze wegen," zei hij met een halve buiging. "Ik heb met Jordyn en Justin afgesproken. Veel plezier met je date. Als je nog iemand zoekt om te oefenen voor de try-outs, roept u maar." Hij salueerde naar Rhae en haastte zich daarna snel de trappen op, voor er nog meer ongemak over dit gesprek zou vallen. Of ze meer vragen zou stellen over Blythe. Rafaël zuchtte. Daar moest hij zich iets mee.
          Eenmaal boven bij de Gryffindortoren was hij haast uitgeput van het lopen op alle trappen. Weekend! Rafaël kroop door het gat heen de leerling kamer in. Hij spotte Justin en Jordyn al snel verderop. Hij liep grijnzend op hen af en ging bij Jordyn op de leuning van de stoel zitten. "Hee!" Hij keek even tussen Justin en Jordyn heen en weer. "Heb ik iets gemist?" vroeg hij toen hij hun blikken zag.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2022 - 17:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley
    Leerlingenkamer met Justin


    'Jus' meesterplan voor een fantastische date is cheap vreten uit de keuken jatten,' zei Jordyn tegen Raf. 'Ik zei dat ik toch wel een zelfgekookt tiengangenmenu zou verwachten als ik twee jaar lang over een date met mijn crush had gedroomd.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Hij gaf haar een plagerig duwtje. 'Ik had in die twee jaar prima ander gezelschap,' zei hij met een knipoog. 'Maar ik vermoed dat ik haar gelukkiger maak met gejat eten dan wanneer ik zelf iets zou proberen te maken. Raf kent mijn gebrekkige kookvaardigheden.' De jongen had eens bij hem gelogeerd en toen had Justin geprobeerd een pasta te maken, maar dat was nogal taai en bijna oneetbaar geworden.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room - Jordyn/Justin


    "Oh, dan rent ze er inderdaad heel hard vandoor. Niet te kanen," zei hij met een glimlach op zijn gezicht bij de herinnering aan het feit dat Justin een keer voor hem had willen koken. Lief gebaar, verschrikkelijke uitwerking. "Voor zo ver dat lukt," zei hij bedachtzaam, toen hij ineens dacht aan wat er bij Herbology was gebeurd. "Heb je al gehoord wat er gebeurd is?" vroeg hij Justin aarzelend.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2022 - 21:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Vaag. Ik kreeg een briefje dat Roos gebeten was door een plant? Hoe is ze eraan toe? Hoe is het gebeurd?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room - Justin/Jordyn


    "Geen idee," zei Rafaël, terwijl hij zijn schouders ophaalde. "We hoorden opeens een gil en Rosalie haar plant was ineens een meter hoog. Ik heb niet precies gezien wat er gebeurd is, ik zat er te ver vanaf. Maar in ieder geval zij en Lee gingen naar de ziekenzaal." Rafaël kon er ook niet echt wat verder over zeggen. "Volgens mij wist professor Sprout ook niet goed wat er gebeurde."


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Wat een vaag verhaal, zeg.' Hij schudde zijn hoofd. Hij vroeg zich af of ze dan überhaupt nog zin had om af te spreken. Hij kon zich voorstellen dat ze veel last had en ook erg geschrokken was. 'Zulke planten horen toch niet zomaar te groeien? In het briefje dat ze stuurde, leek het nog wel een beetje mee te vallen, klonk het meer als een soort onhandig ongelukje.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room - Justin/Jordyn


    "Nee, en zelfs als ze groeien worden deze planten normaal nooit zo groot." Rafaël moest even duiken in zijn kennis, maar hij had het idee dat Sprout had gezegd deze les dat ze hoogstens kleine zoogdieren kon eten, dit zag eruit als een plant die wel een hond op kon, of zoiets. "Maar ik heb verder echt geen idee wat er gebeurd is. Dat kun je beter straks aan Rosalie zelf vragen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    Hij knikte. 'Dan moet ik straks maar wat eten ophalen bij de keukens. Zin om mee te gaan?' Hij keek zijn vrienden aan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Common Room - Justin/Jordyn


    "Natuurlijk, ik sla wat lekkers nooit af." Hij keek even naar Jordyn met een grijns, toen terug naar Justin. Rafaël genoot enorm van eten als hij dat kon. Misschien kon hij zelf wat lekkers meepikken voor straks! "En we weten ook heus wel dat je dit niet kan zonder dat we je handje vasthouden, dus komt goed hoor," plaagde hij Justin. Raf sprong van de stoel af en zag dat Jordyn ook overeind kwam. "Lead the way, monsieur."

    [ bericht aangepast op 11 jan 2022 - 21:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Nomad knikte - en voelde de moed in zijn schoenen zakken toen de situatie tot hem doordrong. Hij had in een kast gezeten met Lee. Lee, die openlijk gay was. Hij hoopte van harte dat Lee Elsie en het andere meisje op het hart zou drukken dat er níks tussen hen speelde, dat ze gewoon een overleg hadden gehad, dat ze een kruid hadden gezocht voor Lee's wond, of wát dan ook. Als de waarheid boven tafel zou komen, zou het afgelopen zijn. Met hem, én met Lee.
    Zijn lichaam trilde toen hij de deur uitliep. Zijn blik ging kort naar Lee en Elsie, maar hij liep er niet naartoe. In plaats daarvan liep hij weg, naar buiten. Hij had enorme behoefte aan een sigaret.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie knikte, maar schudde daarna haar hoofd, en knikte daarna weer. 'Ik was gewoon een beetje dom,' zei ze zachtjes, terwijl ze haar tranen probeerde te bedwingen. 'H-het is oké. Het komt wel goed. Hopelijk vind je je plant mooi.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Casper Ainsworth
    Astronomietoren met Rosalie

    Het was dan misschien niet bloedheet, maar om nou te zeggen dat het koud was… Het was nog gewoon zomer. En Casper was gewend veel tijd buiten door te brengen, zelfs als het vroor of regende boeide dat hem weinig. Niettemin kwam Evan wel dicht bij de waarheid, waardoor hij blij was dat de jongen wegliep. Hij wachtte nog een minuut of vijf tot hij zich niet kon voorstellen dat ze elkaar nog tegenkwamen en ging toen op weg naar de astronomietoren.
          Rosalie zat in de vensterbank, met haar uil op haar bovenbeen, die zacht kraste toen het hem opmerkte. Net als dinsdag speelde de wind met haar lichte lokken – een beeld dat hem om de een of andere reden nog steeds deed staren.
          Bang dat ze hem toch kon voelen staren, liep hij verder en schraapte hij zijn keel om ook zelf zijn aanwezigheid bekend te maken. Hij zakte naast haar op de balustrade neer, stiekem opgelucht dat hij zijn been kon ontlasten. Dat van haar voelde vast niet beter aan, dus dat ze dit voor hem over had gehad, gaf hem toch een warm, bruisend gevoel vanbinnen.
          ‘Dus dit vind jij de allerbeste locatie en het leukste gezelschap om het weekend in te luiden?’ vroeg hij.

    [ bericht aangepast op 11 jan 2022 - 22:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams
    Op de gang met Elsie en Vivienne

    'Ja, zeker wel! Ik zal er goed voor zorgen,' verzekerde hij haar. 'En het is superlief dat je dit deed. Echt niet dom, hoor!'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    Elsie beet op haar lip. Hij was zo lief! Waarom was hij niet gewoon ook verliefd op haar? Ze zouden het zo leuk kunnen hebben. Ze voelde zich knullig en durfde niet naar Lee te kijken, bang dat ze dan zo huilen. Ze wilde helemaal niet huilen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain