• ALTERED STATE
    "Euphoric, narcotic, pleasantly hallucinant."




    A lot of people need something to take the edge off; to deal with the problems they have. We call this a coping mechanism. One turns to food, playing games, shopping or going a night out. But sometimes, that is not enough. That's when darker mechanisms come into play. Drugs, gambling, sex and relationship addictions. When one participates in such act, they get sucked into an altered state.
    Not that they are proud of it. They realise it's dangerous, ugly and a taboo. But they crave it, because it's what they need to survive.



    Q&A

    Wat kun je allemaal vinden in de story?

    - Informatie over Princeton High (Het gebouw, klassensysteem, docenten, schooljaren/tijden, regels et cetera).
    - Algemene regels van de RPG
    - Een snelcursus coping mechanismes (zeer aan te raden!)
    - Speeltopic regels
    - Schrijftips

    Waar speelt het verhaal zich af?
    Strausberg, Duitsland. In de buurt van Berlijn. Duitsland is een groot land, staat niet te ver af van de Nederlandse wet- en regelgeving. De RPG is wel in het Nederlands.
    Zijn personages van alle nationaliteiten toegestaan?
    Ja, sterker nog, dat wordt aangemoedigd. Jongeren van over de hele wereld komen naar Princeton High vanwege de goede reputatie van de school.


    Story line

    Zestien jongeren zitten op een school die alleen is weggelegd voor kinderen met rijke ouders. Op het eerste ogenblik hebben ze alles wat hun hart begeert: succesvolle ouders en allerlei materiele voorzieningen. Ze lijken niets tekort te komen. Maar je weet wat ze zeggen. Als het te goed is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.
    De omgeving van de jongeren blijkt alles behalve perfect of gezond te zijn. Achter al dat succes gaat een hoop schuil: verslaving, trauma, ontrouw, et cetera.
    De jongeren zelf maken dingen mee die ze nooit meer kunnen vergeten. Welke ongezonde coping ontwikkelen zij?


    Basis informatie


    Het verhaal speelt zich voornamelijk af op de school: Princeton High. Het is een kostschool voor jongeren van 16 t/m 23 jaar. De jongeren leren niet alleen de lesstof, maar wonen, werken en eten daar ook. In de weekenden en tijdens vakanties gaan ze naar huis. De jongeren wonen op de vierde verdieping, die met de lift te bereiken is. Elke jongere heeft een eigen kamer die van alle gemakken en luxe is voorzien. Ze delen alleen de keuken en de huiskamer. Verder is er een gezamenlijke studieruimte, in de vorm van de bibliotheek.

    Bij Princeton High werken docenten en begeleiders. De docenten verzorgen de lessen, de begeleiders letten op de jongeren (met name de jongere kinderen) en hebben de rol van opvoeder. De meeste begeleiders zijn strict, soms een tikkeltje te strict. Er is een apart klassensysteem dat is afgesteld op de richting waar jongeren uiteindelijk in willen werken.
    De verwachtingen op Princeton High zijn hoog gespannen en in het curriculum is geen ruimte om achter te lopen. Als je hier bent afgestudeerd, heb je 95,2% baangarantie. Het is een school die zijn reputatie graag hoog houdt, evengoed als de ouders en de kinderen van de ouders die er studeren.
    De ouders hebben belangrijke banen. Denk aan: politici, artsen, psychiater, rechters, advocaten, biologen, et cetera. Dat betekent dat ze vaak weg zijn en amper tijd hebben voor hun privéleven. Iedere ouder gaat hier op zijn eigen manier om. De een ongezonder dan de ander. De jongeren ontwikkelen (gevaarlijke) copingmechanismen om hiermee om te kunnen gaan. Uiteindelijk hebben ze twee keuzes. Kunnen ze dat mechanisme loslaten en worden ze succesvol, of belanden ze op straat, ver weg van het 'luxe' leventje dat hun ouders voor hun hebben gecreeerd?

    Mijn topicsss


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Same!
    De rol van mijn begeleider is trouwens af. Staat onder de rol van Jo. Come check it out!

    ---

    Het zou trouwens leuk zijn als er meer begeleidende rollen zouden komen, dus lijkt dat iemand interessant, kom solliciteren ;p

    [ bericht aangepast op 30 juni 2022 - 16:13 ]

    Oehhh i like him!
    Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat hij echt dwars door Icarus heen kijkt en Icarus regelmatig naar zijn kamer roept om met hem te praten.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Oehhh i like him!
    Ik heb zo'n vaag voorgevoel dat hij echt dwars door Icarus heen kijkt en Icarus regelmatig naar zijn kamer roept om met hem te praten.


    Ik heb hem wel met een reden als begeleider op zaken gezet, ja. Ghehe. Maar wie weet. We never know how both gonna aproach hm ;p

    Hahaha maar ik vermoed zo dat Icarus zich al meermalen in de problemen heeft gewerkt met zijn neiging ruzie/gevechten te zoeken om te ontladen. Dus hij zal al wel regelmatig naar Darius gestuurd zijn denk ik 😂 (die hopelijk voor Icarus ziet dat Icarus niet enkel een troublemaker is, maar dat er meer achter zit?)


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Hahaha maar ik vermoed zo dat Icarus zich al meermalen in de problemen heeft gewerkt met zijn neiging ruzie/gevechten te zoeken om te ontladen. Dus hij zal al wel regelmatig naar Darius gestuurd zijn denk ik 😂 (die hopelijk voor Icarus ziet dat Icarus niet enkel een troublemaker is, maar dat er meer achter zit?)


    Absoluut! Zodra de school er lucht van krijgt, zal hij in gesprek moeten met Darius. En inderdaad, die zal onder die laag proberen te kijken. Wordt interessant!
    Als je trouwens nog een andere rol wil, begeleider bijvoorbeeld, hoor ik het graag.

    Genre schreef:
    (...)

    Absoluut! Zodra de school er lucht van krijgt, zal hij in gesprek moeten met Darius. En inderdaad, die zal onder die laag proberen te kijken. Wordt interessant!
    Als je trouwens nog een andere rol wil, begeleider bijvoorbeeld, hoor ik het graag.

    Go Darius. Al zal die wel zijn best moeten doen :'D

    Daar heb ik geen tijd voor vrees ik.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Go Darius. Al zal die wel zijn best moeten doen :'D

    Daar heb ik geen tijd voor vrees ik.


    Haha, is nog altijd Icarius zijn eigen verantwoordelijkheid! Maar daar komt hij wel achter…
    We hebben nog iemand die een karakter als begeleider aan wil maken, dus ben benieuwd… now is the time to join people!

    Jolijn 'Jo' Faye Wilson

    ''18 - acteeropleiding''


    Ik ben op zoek naar mensen die een rol willen vervullen bij de volgende statements. Stuur me een prive bericht bij interesse in 1 of meerdere dingen.


    ❀ Een kamergenoot
    ❀ Vriendschappen
    ❀ Mensen die een crush op haar hebben
    ❀ Iemand waar ze een hekel aan heeft
    ❀ Iemand die een slechte invloed op haar heeft (in terms of samen drugs/drankgebruik et cetera)
    ❀ Iemand die een positieve invloed op haar heeft
    ❀ Iemand waar ze wel eens mee spijbelt
    ❀ Iemand die achter haar drugsgebruik komt
    ❀ Iemand waar ze tegenop kijkt

    Darius Jackson

    ''50 - Begeleider sector zaken”


    ❀ Student(en) die wekelijks op gesprek komt/komen in zijn kantoor (alleen sector zaken, medisch en psychologie) - Icarus Somner
    ❀ Bevriende collega's
    ❀ Iemand die een slechte invloed op hem heeft
    ❀ Iemand die hem inspireert
    ❀ Iemand die achter zijn levensverhaal komt

    Let me know! ~

    [ bericht aangepast op 3 juli 2022 - 12:35 ]

    MT 😊
    Ik wacht even tot er meer rollen staan & dan drop ik mijn relatie zoek lijstje voor Cate ✨️


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Wil iedereen een beetje vaart maken met het uitschrijven van zijn personage? Ik wil zsm beginnen 😊

    SoIace schreef:
    MT 😊
    Ik wacht even tot er meer rollen staan & dan drop ik mijn relatie zoek lijstje voor Cate ✨️


    Helemaal goed!