• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2022 - 18:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Damon



    Damon verstijfde. Shit. Dit was niet— Hij wist nog niet wat hij moest zeggen. Hij had er de hele nacht wakker over gelegen, maar iedere poging tot een uitleg van Zebediah's bezoekje was in gedachten gestrand bij zijn vriend die wit wegtrok en hem vol afschuw en walging aanstaarde om daarna op te staan en te verdwijnen en niet meer terug te komen. Nooit dat Nish hem nog hetzelfde aan zou kijken als hij wist dat Zebediah en Damon hetzelfde bloed deelden.
          Zijn maag kromp onaangenaam samen, en Damon wierp een vluchtige blik opzij. De tosti onder zijn neus maakte hem kotsmisselijk en hij duwde het bord nog wat verder bij zich vandaan. 'Hé. Lekker geslapen?'
          Tering, hij klonk als een naamloze zonder ballen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    Jester haalde een schouder op. 'Wel oké,' mompelde hij. 'Als het kan ga ik liever niet meer alleen over het terrein, maar dat is sowieso voor de hele afdeling wel verstandig. Dus. Nouja, weer wat geleerd.' De wind streek langs zijn gezicht en hij kroop iets dieper weg in de kraag van zijn jas. Als hij geweten had dat ze vandaag naar buiten gingen, had hij wel een warmere trui aangetrokken vanochtend.
          Toen het stil bleef boven hem vroeg hij uiteindelijk terug, 'Hoe gaat het met—' Hij schraapte zijn keel en probeerde normaal te klinken. 'Met mama?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish fronste lichtjes, hij vond de vraag wel heel onDamonachtig. ‘Jij hebt vannacht zo zorgwekkend goed geslapen dat je jezelf ergens in een droom kwijt bent geraakt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    Verward fronste hij zijn wenkbrauwen. 'Wat? Ik vroeg het me gewoon af, dat is alles. Maar laat maar, dan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle



    ‘Die schrok zich wild toen ik haar zaterdag vertelde hoe je eraan toe was.’ Even aarzelde hij. Hij had het zelf gevaarlijk gevonden, maar Esther had erop gestaan. ‘Ik heb een brief bij me, van haar. Ik zal het in een boek in de bibliotheek achterlaten en je de titel wel berichten onder het mom van extra huiswerk.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap


    '
    'Dat doe je normaal nooit.' Jester stak de rolmaat uit. 'Er is een geel pocket dat heet "Never Split the Difference". Laat hem daar maar in achter.' Hij stond op en stak zijn handen diep in zijn zakken. Ergens zou hij half willen wensen dat hij de waarheid niet meer wist. Ondanks dat Cackle altijd streng geweest was en weinig vaderlijk, had Jester hem diep van binnen toch wel een stukje vertrouwd. In ieder geval meer dan de andere docenten. Nu... Het voelde niet veilig meer. Jester verschoof ongemakkelijk zijn gewicht, de vraag loodzwaar op zijn lippen. Maar Onyx was twee jaar ouder dan hij. Fire was gisteren vijfentwintig geworden. Hij haalde diep adem, en vroeg, 'Wat bedoelde je met dat Zebediah de beste manier zou zijn om hier weg te komen? Wat gebeurt er als je afstudeert?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Merrin keek met vermoeide ogen naar Onyx op. Hij had zich nauwelijks op zijn lessen kunnen concentreren, zo moe was hij. Maar hij had die nacht niet kunnen slapen, bang het moment te missen dat Adam zou terugkeren. Hij had zelfs gezien dat Fox tot twee maal toe was komen kijken. De nacht had ellendig lang geduurd, maar er was nog altijd geen teken van zijn vriendje. Dat bezorgde hem een fikse buikpijn.
          "Ik weet het niet," zei hij aarzelend. "M-m-maar ik denk dat zijn mentor erbij halen niet echt een goed idee is. W-w-wat als ze er inderdaad wat van v-vindt en dan j-juist Adam weghaalt?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish haalde zijn schouders op. ‘Gewoon. Nog steeds niet al te best,’ mompelde hij, waarna hij aan de gesmolten kaas aan de randen van zijn tosti begon te pulken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Damon



    'Oh,' zei Damon. Hij deed een poging zijn gave op te roepen in de hoop wat goud richting Nish te kunnen sturen, maar net zoals bij zijn gaveles gebeurde er vrijwel niets. Gefrustreerd klemde hij zijn vingers tot een vuist en weerstond nog net de neiging om die vervolgens tegen de tafel aan te rammen. Waarom deed zijn gave nu óók nog eens kut? Hij haatte dit. 'Balen,' wist hij er uiteindelijk nog uit te krijgen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kassander


    Robin en Kassander haalden hun lunch, maar besloten die op een rustigere plek op te eten, een eind bij de massa in de eetzaal vandaan zodat hij zich makkelijker kon focussen. Hij had nog nooit contact gezocht met iemand buiten het schoolterrein. Hij wist ook niet zeker of het zou lukken.
          Nadat hij in elk geval geen lege maag meer had, sloot hij zijn ogen. Hij dacht terug aan Zebediah, aan de behoedzaamheid die hij bij zowel zichzelf als zijn beste vriend en die Zebediah gevoeld had. Hij liet zichzelf in gedachten omhoog zweven, boven het terrein en negeerde de pulseerde, oplichtende massa aan krioelende lijntjes rond het schoolgebouw.
          Er waren een paar andere flinterdunne lijntjes die buiten de hekken waren. De twee die het dichtstbij waren, moesten Rory en Nathaniël zijn. Hij zocht naar het andere lijntje, donkerpaars was die. Hoe meer hij zich erop concentreerde, hoe dikker het lijntje werd, tot hij hem uiteindelijk moeiteloos kon volgen door wat nog het meest op een grauw wolkenkleed leek. Uiteindelijk trok er een trilling door zijn slapen en wist hij dat hij zijn bestemming had bereikt.
          ‘Zebediah?’

    Zebediah


    Zebediah liet zijn lepel in de kom yoghurt vallen toen hij opeens iemand zijn naam hoorde zeggen in zijn hoofd. Automatisch wierp hij een blik om zich heen, maar de enige andere mannelijke persoon in de ruimte was Romeo, en die keek hem op het moment met opgetrokken wenkbrauwen aan.
          Negeer het maar gewoon.
          ‘Ik ben het, Kassander. Ik heb net twee mensen ontmoet die het terrein van Inquirium zijn binnengedrongen. De vriend van mijn broertje en de broer van een of andere Gabriel. Ze willen die jongens bevrijden. En weten of die Gabriel nog leeft, hij is hij snel, heb ik begrepen.’

          Zijn gedachten schoten naar Yrla. Even kwam er aarzeling op, wat kon hij tegen die jongen zeggen? Al snel besefte hij dat Kassander zijn twijfels misschien ook wel kon oppikken.
          ‘Yrla, heet hij nu.
          Hij onderdrukte de neiging om na te denken over de opties die dit hem bood. De broer van Yrla en de vriend van die tijdreiziger… Dat kwam hem ook nog weleens uit.
          ’Ik zou ze graag ontmoeten. Wellicht kunnen we elkaar helpen. Laat ze naar de ingang van het nationaal park gaan, dan laat ik ze daar om twee uur ophalen.’
          Even was het stil. Toen klonk er: ‘Zal ik doen. Ik zoek later weer contact.
          Zebediah wachtte even af. Was hij nu weg? Of luisterde hij nog altijd mee? Hij vond het maar akelig dat hij dat niet kon voelen. Hij ving Romeo’s zoekende blik.
          ‘Dat was de telepaat van Inquirium. Die heeft een groter bereik dan men weet.’ Dat kwam hem dan wel weer mooi uit. ‘Blijkbaar hebben twee mensen de school daar gevonden. De broer van Yrla en iemand die op zoek is naar die tijdreiziger.’

    Romeo



    Romeo knikte even langzaam, toch iets onder de indruk dat ze de andere school hadden gevonden. “Buitenstaanders,” zei hij bedachtzaam. Blijkbaar was er toch een moment gekomen dat de buitenwereld hen gevonden had in plaats van andersom. “Ik neem aan dat je ze niet laat lopen?” Er vlogen allerlei mogelijkheden door zijn hoofd heen wat ze met die jongens konden doen.

    Zebediah


    ‘Ik laat ze om twee uur door Fort ophalen. Yrla heeft me nog geen reden gegeven om aan hem te twijfelen, maar het is toch wel… handig om zijn broer hier achter de hand te hebben.’

    Romeo



    “Wie weet komen ze nog van pas,” zei hij met een schouderophalen. “Inquirium vind je niet zomaar. Daar is vast wat voor nodig.”

    Zebediah


    Daar had zijn vriend zeker gelijk in. ‘Wat anders nog, trouwens…’ Veel meer viel er op dit moment toch niet over die vreemden te zeggen. ‘Vannacht heb ik met Damon gesproken. Hij was wat minder happig dan ik hoopte. Heeft hij nog… vrienden daar op Experium? Mensen om wie hij geeft?’

    Romeo



    Romeo moest even zijn hersens kraken. Damon was altijd een prima kamergenoot geweest, maar veel had hij niet om zich heen gehad. “Nish, dat is de enige denk ik. Of je moet een aantal van zijn favoriete snoepjes pakken. Ik weet dat hij een aantal voorkeuren had bij wie hij graag zijn..” Romeo had even moeite hoe hij het moest noemen. “Waar hij graag zijn gave op los liet.”

    Zebediah


    ‘Hij is bevriend met Nísh?’ reageerde Zebediah. Goh, dan was het hopen dat ze niet té close waren. ‘Die is overgelopen trouwens, schuilt nu bij de Panthers, vermoed ik.’
    Had het zin om met Nish te dreigen? Iets gaf hem toch het gevoel dat hij daarmee het tegenovergestelde effect zou bereiken. ‘Denk je dat hij zwicht onder druk? Of kan ik hem beter… een paar hapjes aanbieden?’

    Romeo



    “Ik denk dat laatste,” zei Romeo bedachtzaam, terwijl hij terug dacht aan zijn kamergenoot. Die leek erg weinig om dingen te geven, behalve zijn gouden bolletjes. “Volgens mij is Damon wel de laatste die bezwijkt onder druk of misschien als je zijn snoepvoorraad jat, maar ik denk dat hij dat je vooral betaald zet.”

    Zebediah


    Zebediah nam zijn lepel weer vast. ‘Misschien moet ik hem dan maar een heel vrolijk, lief kindje bezorgen. Daar is hij dan wel even zoet mee.’


    It's never gonna happen, Guys.

    David J.N. Cackle



    David beet op zijn wang. Natuurlijk wilde Noah dat weten. Dat gold waarschijnlijk voor iedere leerling op Experium. Beschaamd wendde hij zijn blik af. ‘Als ze nog eens je herinneringen doorzoeken en ze weten dat ik je dat verteld heb, zullen ze mij en je moeder uit de weg ruimen.’ Hij liet het aan Noah over om die keuze zelf te maken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Als,' zei Jester. 'En ik denk ook niet dat ze je die opmerking erg in dank af zullen nemen. Maar ik kan je ook dwingen, als je dat liever hebt. Dan heb ik je geen keuze gelaten.'

    [ bericht aangepast op 10 dec 2022 - 22:55 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx slaakte een diepe zucht. Hij was niet dusdanig goed op de hoogte van Adams kunnen dat hij kon inschatten of Adam zelf terug kon komen. ‘Hij heeft nog niet eens zijn naam, wat dat betreft heeft hij nog wel wat… ruimte.’ Al wist je dat op Experium maar nooit. ‘Maar hij kan ook een paniekaanval hebben gehad en gewoon wat tijd nodig hebben…’ gaf hij toe. Hij haalde een hand door zijn haren. ‘Oké, misschien moeten we dan inderdaad nog wat langer wachten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik weet het niet..." zuchtte Merrin. De tranen stonden al weer hoog aan de rand van zijn ogen. "Ik weet het echt niet..." Merrin wilde niet voor de neus van Onyx gaan huilen, dus keek hij maar vlug de andere kant op. "K-kunnen we - niet zelf... Iets?"


    It's never gonna happen, Guys.

    David J.N. Cackle



    ‘Dat komt op hetzelfde neer, aangezien ik daar dan toestemming voor zou geven.’ Weifelend nam hij een iets andere houding aan. Hij vond het doodeng om dit zijn zoon toe te vertrouwen, om het leven van zijn vrouw in de handen te leggen van een jongen die hen misschien wel nooit zouden vergeven voor hun aandeel in zijn leven hier. Als hij – net als Clive – wraak wilde, dan bood hij hem nu die kans.
          ‘De afgestudeerden worden verkocht,’ zei hij toen. ‘Aan de hoogste bieder. Experium… kampt met geldproblemen. Jij bent een uitzondering – van jou willen ze alle gegevens over de afgelopen jaren hebben en daarna mogen we met z’n drieën vertrekken. In theorie dan. Ze kunnen ons ook door het hoofd schieten en in een greppel gooien.’

    [ bericht aangepast op 10 dec 2022 - 22:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.