• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2022 - 18:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'U vraagt, wij draaien.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    ‘Mooi. Vertel me dan eerst maar over Clive. Waarom wil die jou dood hebben? En hoe kan hij überhaupt nog in leven zijn?' Hij zette een hand in zijn zij, het ongeduld dat doorgaans tijdens de lessen naar voren kwam, hoefde hij niet te veinzen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ochtendhumeur is weinig veranderd,' mompelde Jester, turend naar het gras. 'Clive is via een medewerker de school uit gesmokkeld. En hij is pissig en wil wraak. Nou leek het hem een lollige manier om ook al míjn naamlozen af te fikken en ik vond dat niet zo prachtig en stak er een stokje voor, et voila. Daarvoor heeft hij me ook al aan Experium uitgeleverd natuurlijk, maar dat herinnerde ik me op dat moment nog niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    David fronste. Was er echt een medewerker die hem naar buiten had gesmokkeld? Al moest dat haast wel – anders kwam je hier echt niet vandaan. Zeker niet in zo’n toestand als Clive was geweest, meer dood dan levend. ‘Hij wil wraak nemen op 861?’ giste David. ‘Maar waarom viel hij dan jou aan? En waarom wil hij de Naamlozen iets aandoen?’ Hij begreep er geen snars van – het leek haast wel of Noah een geintje met hem uithaalde en wilde ontdekken hoeveel onzin hij hem op de mouw kon spelden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester wreef over zijn voorhoofd. 'Wraak op de school. Op Experium, op zijn vader die hem een een proefkonijn veranderde en hem volstak met naalden. Hebben jullie nooit gemerkt hoe kwaad hij altijd was?' Hij zuchtte. 'De Naamlozen horen bij een nieuwe editie studenten. Volgens mijn informant zouden die bestand zijn tegen Clive's gave. Daarom wilde hij die voor de zekerheid ook maar uit de weg ruimen, door hen te laten falen, of zoals de Naamloze van de Rhino's: gewoon laten te verdwijnen. Hij viel mij aan omdat ik zijn plannen dwarszit. Ik laat zijn mensen verdwijnen, ik onderschep zijn informanten, en ik haal zijn mensen naar mijn kant. Hij wil me weg hebben omdat zijn haat voor Experium groter is dan wat ik ooit voor hem was. Hij wil me weghebben omdat ik kan wat ik kan. Omdat als Experium achter zijn plannen komt, ik misschien wel jullie troefkaart ga zijn. Zeker als jullie die rem helemaal uit m'n kop halen. Daarom.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    Dubois die zijn kind vol stak met naalden? Waar haalde Noah dat vandaan? Hij dacht aan het stugge schoolhoofd, aan het gemak waarmee ze kinderen hier als mislukte experimenten beschouwden. Maar toch… Dubois’ eigen vlees en bloed? Ergens had hij juist het gevoel gehad dat Zebediah daardoor juist meer vrijheid kreeg dan anderen. Maar misschien was dat wel omdat hij bang was dat zijn jarenlange werk anders voor niets was geweest – als Noahs theorie in ieder geval waar was. Daarvoor zou hij eerst de bron van zijn informatie moeten weten. Hij luisterde verder naar zijn verhaal en voelde een vlaag van trots door zich heen gaan toen zijn zoon zich zo tegen die tiran bleek te verzetten. Tegelijkertijd was het een harde werkelijkheid om te beseffen dat hij geen idee had gehad van wat er allemaal speelde en hoe pijnlijk het allemaal voor Noah geweest moest zijn. Het kostte hem moeite om naar de juiste woorden te zoeken. De jongen had zich jarenlang in de steek gelaten gevoeld, hij kon nu niet zomaar weer de vadersrol op zich nemen.
          Toch sprak het voor zich dat hij hem moest helpen. Hij moest dit aankaarten – en tegelijkertijd was dat ook enorm lastig omdat hij deze vertrouwensband met zijn zoon niet bekend mocht maken. Het moest via iemand anders gaan. En hij moest uitzoeken welke docent een verrader was. Zijn eerste gedachten gingen naar Maxwell uit, aangezien dat Zebediahs mentor was geweest en hij in het bestuur zat die bepaalde wat er met afgeschreven leerlingen gebeurde.
          ‘Iemand van jullie moet dit melden,’ zei hij tegen Noah. ‘Maar niet… jij. Of je vriend, die staat te dicht bij je. Als ze lucht krijgen van je teruggekregen herinnering\en… van wat je werkelijk allemaal kan…’ Hij schudde zijn hoofd. De stap van herinneringen terughalen naar herinneringen modificeren of zelfs weghalen, was heel klein. ‘Ik weet niet of ze je dan een troef of een gevaar vinden.’

    [ bericht aangepast op 10 dec 2022 - 8:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Natuurlijk ben ik gevaarlijk. Een geladen pistool is gevaarlijk. Het is echter aan jou om het bestuur ervan te overtuigen dat ik júllie geladen pistool ben. Misschien als het nieuws van Zebediah's plannen jullie bereikt dat je kan voorstellen me te vertellen wie je echt bent. En mama ook. Dat creëert vast voldoende loyaliteit dat ik het niet in mijn hoofd zou halen me tegen jullie te keren, denk je niet?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    ‘Maar ben je dat echt, hún geladen pistool? Ik zou niet weten hoe ik het bestuur ervan moet overtuigen dat er geen kans bestaat dat je je toch aan Clives zijde zal scharen. Ik kan hun moeilijk vertellen dat hij je door middel van 4685 heeft geprobeerd te doden. Dan komt ook aan het licht dat jij verantwoordelijk bent voor haar dood.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Daar had zijn vader helaas toch wel een punt. 'Ik ga niet naar hem als jullie me wat beters kunnen bieden,' antwoordde Jester, die snel wat beters probeerde te verzinnen. Maargoed, toegeven dat hij de beste vriend van Zebediah wekenlang illegaal gevangen had gehouden deed nou ook niet echt veel om te bewijzen dat hij een beste jongen was, in plaats van een even losgeslagen projectiel als Zebediah zelf. 'Of vraag het me onder invloed van waarheidsserum. Ik weet dat het bestaat, en dat jullie het hebben.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    ‘Waarheidsserum is slechts een momentopname. Dat je nu niet van plan bent om één front met hem te vormen, kan veranderen als je inziet dat die jongen waarschijnlijk wel de beste manier is om levend van Experium weg te komen. Bovendien ben jij niet de enige meester in manipulatie. Als jij je vriend in stukjes dreigt terug te krijgen, kan niemand inschatten welke kant je kiest.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester klemde zijn kiezen op elkaar. 'Je bent niet erg behulpzaam.' Hij prutste met de rolmaat en deed alsof hij de lengte van het gras opmat. Misschien toch over Romeo vertellen. Maar dat deed weinig af aan zijn vader's laatste argument. Had Zebediah daar ook al aan gedacht? Of zou de frustratie om dat zijn vorige poging hem te vermoorden mislukt was genoeg zijn om ervoor te zorgen dat hij zich vast bleef bijten in die optie zonder verder te kijken naar andere mogelijkheden om hem uit de weg te krijgen?
          'Als één van jullie Onyx iets aandoet ga ik hemel en aarde bewegen om ervoor te zorgen dat de verantwoordelijke binnenkort letterlijk geen hart meer heeft.' Hij keek op, zijn kaak strak. 'Zebediah kan dreigen wat hij wil, maar tot nu toe zit ik zijn plannen enkel nog dwars. Als hij aan Onyx komt praat ik zijn hart tussen zijn ribben vandaan, en die conclusie trekt hij zelf waarschijnlijk ook wel.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle



    David keek zijn zoon onderzoekend aan. ‘Daar kun jij van overtuigd zijn, ik durf te stellen dat het een risico is dat de rest van het team niet wil nemen. Ik zeg dit niet om je dwars te zitten, Noah. Ik heb alleen niet zoveel zeggenschap als jij denkt. Ze weten dat ik met mijn rug tegen de muur sta wat jou betreft. Daarom kan de informatie hen beter via iemand anders bereiken.’

    [ bericht aangepast op 10 dec 2022 - 13:48 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Dat sowieso.' Nish, misschien. Die was los van Yrla of hem door Zebediah overvallen. Maar als hij ging vertellen dat hij Zebediah gezien had, gingen er mensen vragen stellen. Vragen die Nish niet wilde beantwoorden over herinneringen die hij niet wilde herbeleven. Misschien Yrla dan, mochten ze besluiten dat het bespieden van Zebediah hen niet veel meer bracht dan nieuwe problemen zoals over Merrin's bloed. Maaya wist er ook van. Zebediah was ook alleen naar haar toegekomen. Als hij zijn gave op haar gebruikte, kon zij misschien wel naar haar mentor stappen? Hoewel hij liever ver bij het meisje uit de buurt bleef. 'Ik en de rest verzinnen wel iemand die het kan melden. Als ze het ermee eens zijn dat dit de beste koers van actie is.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle



    Zwijgend stemde David daarmee in, terwijl hij in gedachten naging of er nog meer dingen waren die hij wilde vragen. Eigenlijk was er maar één die er op dit moment echt toe leek te doen, en hij vond het misschien wel de moeilijkste om te stellen. Het overschreed een grens waar hij jarenlang bewust bij vandaan was gebleven, maar nu Noah zijn herinneringen toch al terughad voelde het cru om nog langer te doen alsof er geen bloedband tussen hen bestond. Hij schraapte zijn moed bij elkaar en vroeg, bruusker dan hij wilde door het ongemak. ‘Hoe gaat het nu met je. Na… alles?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish had het gevoel dat er vandaag geen einde aan de lessen kwam. Na afgelopen dinsdag was dat sowieso al het geval geweest, maar hij had gehoopt dat het weekend daar verandering in zou brengen. Hij voelde zich echter niet meer op zijn plaats tussen zijn afdelingsgenoten, nu hij daar niet eens meer sliep. Geen van hen wist wat er allemaal aan de hand was en oppervlakkige gesprekken aanknopen was er om de een of andere reden niet meer bij.
          Tijdens de lunch ging hij dan ook niet bij hen zitten. Even flitste zijn blik heen en weer tussen de tafel van de Panthers en die van de Rhino’s, maar toen er bij die eerste alleen een paar meiden zaten, schoof hij naast Damon aan tafel.


    Every villain is a hero in his own mind.