• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 16 okt 2022 - 18:27 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Niet echt nee.’ Met een zucht liet Onyx zich achterover op het bed vallen. ‘Iemands bloed stelen. Wat een hond is het ook.’ Hij haalde een hand over zijn gezicht. ‘Ik snap Yr ook wel. Wij zijn met zijn drieën dit plan aangegaan en we hadden kunnen bedenken dat die lul hem niet zou vragen om knuffels uit te delen. Maar tering – ik vind dit nogal wat. Hopelijk kan Kris ons in elk geval een idee geven wat hij dan met dat bloed wil doen, is het niet zo erg als ik vrees en ziet Merrin er ook heil in. Want het stiekem doen? Ja – de Onyx van twee maanden geleden had er zijn schouders over opgehaald, maar ik niet. Ik weet het niet man, zeker niet nu Adam weg is. Straks jagen we hem zo Zebediahs armen in.’



    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Precies ook waar ik bang voor zou zijn, ja. Wat mij betreft is de meerwaarde van Yrla als spion dat we afweten van de plannen die Zebediah maakt en de dingen die ons anders zonder ons medeweten aangedaan zouden worden en dat we zelf kunnen bepalen welke dingen Zebediah wel of niet in handen krijgt. Als Yrla de opdracht krijgt om iemand te doden voeren we die toch ook niet uit alleen maar om zijn dubbelrol in stand te houden? Dan stoppen we er toch mee?' Jester zuchtte en draaide zich om zodat hij op zijn buik kon gaan liggen. Hij liet zijn hoofd op zijn handen steunen terwijl hij naar zijn vriend keek. 'Wat deed je het goed trouwens,' mompelde hij glimlachend. 'Met Yr. Zonder jou had hij denk ik niet toegestemd om te wachten tot we meer informatie hebben van Kris.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Gisteren flipte hij nog na een of andere opmerking en moesten we z'n kamer uit, dus het is progress.’ Een langgerekte gaap overviel hem, die hij weinig succesvol achter zijn arm verborg. ‘Ik heb het wel weer gehad met deze dag.’ Hij schoof zijn onderarm onder zijn hoofd. ‘Weet je nog een leuke vakantiebestemming voor vanavond?’

    [ bericht aangepast op 19 nov 2022 - 22:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester dacht even na. 'Kies jij maar. Strand of zombies, waar je zin in hebt.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Een zombiestrand it is.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fort


    Nerveus stond Fort voor de deur. Zelfs met zijn gave, bleef hij het akelig vinden om op een plaats te zijn waar hij helemaal niet mocht komen. Waar ze meteen een klopjacht op hem zouden openen als ze erachter kwamen dat hij vrij rondliep. Hij was daarom opgelucht dat het voorbij middernacht was, dan sliepen de meeste leerlingen toch wel. Een paar uur geleden had hij ook al moeten opdraven, al had hij toen alleen Zebediah heen en weer moeten transporteren. Nu moest hij een wildvreemde jongen ervan overtuigen met hem mee te gaan.
          Zachtjes klopte hij aan. Hij betwijfelde of iemand daar wakker van zou worden, maar als hij het harder deed was hij bang dat hij ook anderen wekte.


    Damon



    Hij hoorde het eigenlijk maar nauwelijks, en ook alleen maar omdat hij zijn koptelefoon nog om zijn nek had hangen in plaats van dat hij hem ophad. Had er nou net iemand aangeklopt, of verbeeldde hij zich dat nou? Damon staarde met een opgetrokken wenkbrauw naar de deur, maar verder bleef het stil. Nish was onderhand wel naar binnen gekomen, maar die hoorde nu hoog en droog bij de Panthers over schaapjes te dromen.
          ‘...Hallo?’

    Fort


    Een antwoord. En die klonk niet eens zo chagrijnig. Fort duwde de deurkruk omlaag en zwaaide de deur iets open, zodat hij naar binnen kon kijken. Zebediah had niet de moeite genomen om ook maar íéts te zeggen over wat de jongen kon.
          Hij schraapte zijn keel. ‘Hallo,’ antwoordde hij onhandig. ‘Er is eh, iemand die jou wil spreken.’


    Damon



    Verrast bleef hij met de witte loper in de lucht hangen. Hij herkende de jongen niet, die hem vanaf de andere kant van de drempel zenuwachtig aankeek. Nou vond Damon zichzelf niet zo’n heel sociaal wezen, maar hij kende toch wel zo ongeveer iedereen—in ieder geval van gezicht. Deze gast had hij nog nooit eerder gezien.
          Vanuit de speakers van zijn koptelefoon dreef de muziek als een dun lint door de stilte.
          De klok tikte traag verder.
          ‘Ik hoor er anders nog vrij weinig van.’

    Fort


    Fort krabde op zijn hoofd. In zijn gedachten ging hij nog eens de instructies van Zebediah na. Nee, dit moest echt de goede kamer zijn. Dat wees het lege bed ook wel uit, hij had begrepen dat Romeo hier vroeger had geslapen.
          ‘Jij bent nummer 4912 toch? Damon?’


    Damon



    Damon dacht daar twee seconden over na en schudde toen zijn hoofd. ‘Nooit van gehoord,’ zei hij. ‘Nou wieberen, anders eet ik je op.’ Hij keerde zich weer terug naar het bord en vond de zaak daarmee wel klaar.

    Fort


    Fort trok zijn wenkbrauwen op. Hem opeten? Wat moest dat voorstellen? Kon hij in een monster veranderen? Dat verklaarde wel waarom Zebediah interesse in hem had…
          Fort rechtte zijn schouders. ‘Zeker weten? Daarmee loop je dan wel de kans mis om dit terrein te verlaten.’
          Hopelijk trok dat zijn aandacht.


    Damon



    Nou, dat trok zijn aandacht wel. Damon richtte zijn blik opnieuw op de vreemde jongen en bekeek hem langzaam van top tot teen. Hij fronste. ‘Wat?’

    Fort


    ‘Mijn gave is teleporteren,’ verklaarde Fort. Trots vloeide door zijn borstkas toen hij dat uitsprak, want hij had een gave waar velen jaloers op zouden zijn. ‘En ik woon niet op dit terrein. Ik kan gaan waar ik maar wil.’


    Damon



    ‘Mooi, dan kan je lekker ergens anders heen. Tief op man, ik ben bezig.’ Damon zette beslist de witte loper neer en besteedde geen aandacht meer aan Zebediah’s handenwringende teleporteur.
          Eerlijk, hij dacht dat hij zich waarschijnlijk wel redden kon waar hij terecht zou komen, maar hij bespaarde Nish liever het drama om zijn favoriete panthers over te moeten halen om hem weer bij Zebediah vandaan te vissen. Zoveel brownie-points had zijn vriend momenteel ook weer niet over.

    Fort


    Fort had gedaan wat hem verteld was. Dat de jongen geen zin had om mee te komen, daar kon hij ook weinig aan doen en dus teleporteerde hij naar de plaats waar hij Zebediah had afgezet. Die keek geïrriteerd opzij toen hij in zijn eentje verscheen.
          ‘Hij uh, was niet zo happig.’

    Zebediah


    Zebediah onderdrukte een zucht, al had hij ergens ook niet verwacht dat het makkelijk zou zijn. Damon kende hij niet heel goed, maar hij wist wel dat die een aardig portie argwaan bezat.
          ‘Breng mij dan maar naar hem toe. Maar zodra het lijkt alsof hij zijn gave gebruikt – dan zie je mijn gezicht wel betrekken doordat hij me met nare herinneringen overspoelt – moet je me weghalen. Ook als hij zijn gave op jou gebruikt.’
          Fort gaf een braaf knikje, pakte hem bij zijn arm en een tel later stonden ze in de slaapkamer van Romeo en Damon. Slaap had de knul blijkbaar niet, want hij zat te schaken.
          Het kriebelde om aan de andere kant van het bord te gaan zitten, maar hij hield zich in en bleef op twee passen afstand staan. In zijn hand hield hij Damons dossier – of in elk geval een aangepaste kopie ervan.
          ‘Je had geen zin in een nachtelijke wandeling?’

    Damon



    Het was nou niet zo dat hij de kriebels van Zebediah kreeg, daarvoor had hij te lang een badkamer en campus met de knakker moeten delen. Toch gleed er bij het horen van zijn stem genoeg kou langs Damons vingers om vast te kunnen stellen dat hij er niet helemáál relaxt bij bleef zitten.
          In ieder geval deed hij alsof ze er niet waren, en reikte onverstoorbaar over het bord heen om de zwarte koning een hokje op te schuiven. Voordat het zou opvallen duwde hij ook zijn gave weer rustig wat naar zich toe, tot hij de kille golfslag tegen zijn huid voelde klotsen. Damon trok zijn arm weer terug en bestudeerde het bord, voordat hij zijn schouders ophaalde.
          ‘Nee,’ zei hij simpel, en keek om. Verwijderd worden van de school leek Zebediah weinig gedaan te hebben, want hij leek geen spat veranderd. Hij stond daar alsof hij nooit was weggeweest.
          Even was het stil.
          ‘Hoor jij niet dood te zijn?’

    Zebediah


    ‘Voor de wereld is iedereen hier dood,’ reageerde Zebediah schouderophalend. ‘Dus het is maar net wat je definitie van dood is.’


    Damon



    ‘Ah.’ Damon vond dat nou niet heel verhelderend. Hij keek maar weer naar zijn schaakbord. ‘Nouja, mijn definitie van “dood” is “niet-meer-ademhalen-dood”, maargoed. Wat wil je?’

    Zebediah


    ‘Zelfs dat zegt niet alles,’ antwoordde Zebediah, denkend aan Noah. Volgens Fayr was die een tijdje dood geweest. Echt dood. ‘Maar goed. Ik heb hand weten te leggen op een paar Experium-dossiers, waaronder die van jou. Daar vond ik… interessante informatie.’
          Zebediah wist niet helemaal of hij dit wel goed aanpakte. Hoe reageerden twee broers als ze elkaar terugvonden? Tranen waren nou niet echt zijn ding en hij kon zich moeilijk voorstellen dat Damons échte broer die zou vergieten.
          Hij reikte het dossier naar de jongen uit.


    Damon



    Fronsend pakte hij de beige folder aan. ‘Sensationeel. En wat moet je hiervoor terug?’ vroeg hij, terwijl hij het ding al opensloeg. Hij besliste daarna zelf wel of hij dat ging doen of niet.

    Zebediah


    Zebediah deed een poging tot een aarzelende glimlach. ‘Een omhelzing, misschien.’


    Damon



    Het eerste vel was wit en leeg, en Damon stak zijn middelvinger op terwijl hij de pagina omsloeg. De volgende was volgeschreven met informatie. En er zat een foto bij. Daar bleef zijn aandacht als eerste haken, want ondanks dat hij Zebediah er nog best voor aanzag om de helft van dit dossier zelf bij elkaar geluld te hebben, was een foto wat minder makkelijk te vervalsen.
          Hij verwachtte er niet zoveel van te schrikken als hij deed. Het was en mager joch, nauwelijks acht of negen, allemaal scherpe hoeken, bleke huid en piekerig zwart haar. Hij keek net naast de camera, niet erin maar naar de persoon erachter. Het was geen vrolijke foto.
          Ernaast stond een rijtje gegevens.

    Experiment:
    Naam:
    Gave:
    Geboortedatum:
    Geboorteplaats:
    Ouders:
    Naaste familie:
    4912
    Elijah Snyder
    Autonoom/Kunstmatig
    Onbekend (01-01-2000)
    Onbekend
    Onbekend

    Roan Snyder [Zie: Experiment 1]

    Zijn gave golfde ongedurig om hem heen. De notitie over zijn gave begreep hij niet echt, maar dat zou vast wel verder uitgelegd worden. Zijn geboortedatum, geboorteplaats, ouders, allemaal onbekend, maar daaronder stond wat er blijkbaar verder van zijn familie gevonden was—een naam, en een nummer.
          Damon bevroor.
    Het maakte niet uit dat alle leerlingen elkaar aanspraken met hun eigen verzonnen namen waardoor die nummers langzaam uit het collectieve geheugen verdwenen, hij wist wie dat experiment was.
          Eigenlijk had hij het best gevonden als hij het níet had geweten.
          Opeens ergerde hij zich aan de filmmuziek die hij eerder had opgezet en hij liet het dossier half los om zijn iNet op te pakken en iets anders aan te zetten. Hij had heel sterk de neiging om het ding los te koppelen en de muziek door zijn speaker te zetten in plaats van zijn koptelefoon zoals nu, maar dat werd hem waarschijnlijk zowel door Zebediah als Darian niet in dank afgenomen, dus hij deed het niet. Hij schakelde over naar Joker en bladerde wat door het dossier heen.
          Zebediah had nog steeds die nerveuze glimlach op zijn gezicht staan.
          ‘Ik hou er niet van om aangeraakt te worden,’ zei Damon afwezig. Hij sloeg nog een pagina om. ‘Maar, hoi, ofzo.’

    Zebediah


    Het was een opluchting dat Damon dat zei, want de enige die hij ooit in zijn armen was gehouden, waren Noah en Fox en daar wilde hij het graag bij laten.
          ‘Goed. Dat hebben we dan niet van een vreemde.’
          Hij dacht na over zijn volgende stap. Het had weinig zin om na te denken over hoe een normale familie zich zou gedragen, maar hij probeerde er wel een beeld van te vormen. Een vader, moeder. Een broertje. Dingen die hij nooit gehad had.
          Tot zijn ergernis flitste Noahs gezicht langs en hij kneep geërgerd zijn lippen op elkaar. Waarom kon hij dat snotjong niet gewoon vergeten? Die was hem allang in de armen gesprongen, maar Damon was zo’n beetje zijn tegenpool.
          ‘Ik kan je hier weghalen,’ opperde Zebediah uiteindelijk. Daar had iedereen oren naar, toch? En dat was vast wat een oudere broer zou voorstellen in hun situatie.


    Damon



    Zijn vrijheid. Damon moest het Onyx en Jester nageven, maar ze waren goed voorbereid geweest op de kaarten die Zebediah speelde om hem naar zijn kant te halen. Eng goed, haast. Het maakte hem er iets geruster op dat Nish voor hen gekozen had—en hij bij extensie dus ook.
    Damon blikte kort naar de teleporteur. ‘Hij zei al zoiets.’ Hij aarzelde even. ‘En dan?’

    Zebediah


    ‘Dan kun je mij helpen de twee scholen neer te halen of je daar niet mee bemoeien en doen wat je maar wilt.’ Natuurlijk zou hij Damon niet zomaar ergens heen laten gaan – als het moest zou hij hem gewoon dwingen zich bij hen aan te sluiten – maar hij had toch liever dat er een grondbeginsel van loyaliteit was. Zebediah keek even naar het schaakbord en nam toen aan de andere kant plaats. Hij bekeek de stukken en verschoof toen de loper. ‘Wat voor leven zou je willen, als je hier weg bent?’


    Damon



    ‘De twee scholen neer te halen?’ herhaalde Damon verward, meer van zijn stuk gebracht van het feit dat er iemand met zijn tengels aan zijn spel zat dan van die mededeling. Het was niet eens zo’n slechte zet ook. Zijn blik gleed opnieuw naar de teleporteur, en er viel een kwartje. ‘Experium is niet de enige?’

    Zebediah


    ‘Nee, zo’n vijftig kilometer verderop zit nog een school, Inquistium. Zij hebben de Zuivering vorig jaar doorstaan.’


    Damon



    Damon wist niet helemaal wat hij liever deed, Zebediah aan de praat houden of hem juist doodzwijgen en kijken of hij dan vertrok. Hoe sneller zijn vroegere afdelingsgenoot weer opkraste hoe beter. Hij liet zijn koning en toren van plaats wisselen.
          ‘En de afdeling die verloor?’

    Zebediah


    ‘Niet iedereen van die afdeling verdween. Ik heb begrepen dat er naast de groepsprestatie ook een individuele beoordeling was. De tien die er het beroerdst voorstaan, worden geschorst. Het bestuur besluit dan wat er met de afgeschreven leerlingen gebeurt. Sommige experimenten worden als afgerond of mislukt beschouwd en zij worden in een verbrandingsoven geschoven, sommigen worden in pods bewaard tot een moment dat ze ze weer nodig denken te hebben.’
          Zebediah vond het geen probleem om deze informatie te delen. Niet zozeer omdat hij er Damons vertrouwen mee dacht te kunnen winnen, maar eigenlijk was het wel mooi als zulke dingen uitlekten en meer en meer mensen zich tegen Experium wilden verzetten.


    Damon



    ‘Lekker dan.’ Dus zelfs als de Elephants verloren, zat hij nog niet safe. Iemand zoals Helene zag Experium vast nog wel heil in, en ook van Kijo verwachtte hij niet dat die zomaar in de oven zou eindigen. ‘En hoe ben jij daaraan ontkomen dan? Of gaat het anders als je gewoon verwijderd wordt?’

    Zebediah


    ‘Ik werk samen met een medewerker. Die heeft me naar buiten gesmokkeld en doet dat ook met andere leerlingen die ik daarna opvang. We zijn al met aardig wat.’


    Damon



    ‘Wat lief,’ zei Damon, die dat toch allemaal wel iets te mooi vond klinken en er weinig van geloofde—zelfs als hij de andere kant van het verhaal nog niet gehoord zou hebben. ‘Een bende olijke weesjes in opstand tegen supercriminelen. Moet je nog een soundtrack? Ik kan wel wat bij elkaar gooien.’


    Zebediah


    Zebediah haalde zijn schouders op. Zijn blik hield hij op het spel gericht terwijl hij zijn volgende zetten overdacht. Hij zette de meest rechtse pion een stap vooruit. ‘Als jij denkt dat dat anderen ook motiveert…?’


    Damon



    Damon zond hem een spottende blik. ‘Sinds wanneer moet jij mensen motiveren om ze te laten doen wat je wil?’

    Zebediah


    ‘Intrinsieke motivatie is nog altijd sterker dan opgelegde motivatie,’ antwoordde Zebediah. Hij kon iemand een opdracht geven, maar dat was anders dan loyaliteit afdwingen.Dat is meer Noahs specialiciteit, dacht hij grimmig.


    Damon



    Damon lachte schamper. ‘Wat zit er voor jou eigenlijk in?’

    Zebediah


    ‘Wraak,’ bromde Zebediah.


    Damon



    ‘Ja, vast.’ Niet heel overtuigd richtte Damon zijn aandacht weer op het bord. ‘En daarna kan iedereen gewoon gaan?’

    Zebediah


    ‘Dat zien we dan wel.’
          Zebediah was zo druk met het plannen van de twee invasies dat er nog niet echt ruimte was voor wat ze daarná gingen doen. Hij wist ook niet wat hij dan wilde. Ergens heen, met Fox. Hij dacht niet dat hij verder veel nodig had. Een paar bedienden waren leuk, maar verder had hij heus geen behoefte om zich met de rest van alle leerlingen bezig te houden.


    Damon



    ‘Met hoeveel man zit je nu daar dan?’ Damon verzette een paard, en had er eigenlijk direct spijt van. Hij hoopte dat Zebediah het niet zou zien.


    Zebediah


    ‘Zo’n vijfendertig oud-leerlingen, daarnaast heb ik op beide scholen nog wat leerlingen die zich bij me hebben aangesloten.’


    Damon



    ‘Mensen die ik ken?’

    Zebediah


    ‘Ik weet niet wie jij kent. In elk geval Thor.’


    Damon



    Damon trok een vies gezicht. ‘Ja, dan blijf ik liever hier hoor.’

    Zebediah


    ‘Wie zou je terug willen zien dan?’ Voor zover hij zich kon heugen, was de jongen altijd een einzelgänger geweest.


    Damon



    Damon trok een wenkbrauw op. ‘Ik dacht dat je m’n dossier gelezen had.’

    Zebediah


    ‘Daarin stond niet je reusachtige lijst van vriendschappen vermeld.’
          Hij had niet veel aandacht aan dat dossier besteed, hij wist wat Damon kon en dat was voor hem genoeg.


    Damon



    ‘Nee dat zal wel niet,’ zei Damon droog. ‘Maar ik steel geluk. Om het voor mezelf nog leuk te houden moet de persoon in kwestie er wel iets van bezitten. Van die springerige types, die zijn vaak de moeite wel waard. Cherry, Fox, of Jester. Yrla, soms. Kijo als ze in een goede bui is, Fayr, Helene, of nieuwe stelletjes doen het ook altijd goed.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Ik hoef niet zo nodig weg, eigenlijk. Al helemaal niet als Thor en die zenuwachtige kwartel bij de deur de basislijn zijn.’

    Zebediah


    Waarom zou iemand in vredesnaam níét weg willen? Die gast had niets en niemand en kon elk moment in een verbrandingsoven worden geschoven. Of was er wel iemand voor wie hij bleef? Misschien moest hij dat eens uitzoeken.
          Hij besloot geen overhaaste stappen te nemen, het vroeg vast een moment van bezinning als iemand je broer bleek te zijn.
          ‘Wat jij wilt.’ Hij sloeg het paard. ‘Is er nog wat anders wat ik voor je kan doen?’


    Damon



    Damon had niet gedacht dat Zebediah in staat was die drie woorden achter elkaar uit te spreken zonder dat het droop van sadistisch leedvermaak. Het bracht hem een beetje van zijn stuk.
          En Zebediah pakte het paard.
          ‘Nee,’ antwoordde Damon uiteindelijk. ‘Zoals ik al zei; ik zit hier wel best. Wel—’ Shit, ging hij dat woord nou echt uit zijn strot krijgen? ‘Bedankt.’ Straks zijn ze weg, dan deed hij zijn koptelefoon op, het volume omhoog, tot de geluidsgolven de herinnering uit zijn brein hadden gedrild.
          Damon keek even op en glimlachte half. ‘Roan.’
          Als hij maar niet nog een keer voorstelde om hem aan te raken, want hij sprong liever van het dak van de school. Hopelijk voordat Zebediah dat idee zich weer in zijn hoofd haalde wendde Damon zijn blik af en begon hun gedane zetten terug te draaien tot hij zijn eigen spel weer voor zich had.

    Zebediah


    Dat was jammer. Hij had gehoopt het broedervuurtje op zijn minst een beetje warm te kunnen houden, maar Damon maakte het hem niet makkelijk. Het terugzetten van de schaakstukken gaf ook wel aan dat het gesprek voorbij was. Nou ja, hij wist genoeg. Damon stond niet te popelen om zich bij hen aan te sluiten en hun zogenaamde gedeelde bloed veranderde daar weinig aan. Als de tijd daar was, zou hij hem met zijn gave aan het werk zetten.
          ‘Goed dan. Geniet dan nog maar even van je comfortabele leventje hier, broertje. Lang zal het niet duren.’ Hij stond op en gaf een knikje naar Fort dat hij klaar was om te vertrekken. ‘Ik zie je wel weer.’


    Damon



    ‘Hmmm-hmm,’ knikte Damon, terwijl hij zijn koptelefoon opzette. ‘Succes.’ Met zijn ogen op het bord gericht switchte hij zonder op het scherm van zijn iNet te hoeven kijken automatisch al naar de juiste playlist.
          Hij zag de twee jongens verdwijnen vanuit zijn ooghoek. Voor de vorm verzette hij nog een schaakstuk—de witte koningin—voordat hij rillend zijn gave eindelijk liet gaan. Zijn dossier lag nog steeds naast hem op het bed. Elijah Snyder.
          Wat de fuck ging hij Nish nu vertellen?

    [ bericht aangepast op 9 dec 2022 - 13:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    MAANDAG 7 NOVEMBER

    [ bericht aangepast op 9 dec 2022 - 14:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox was voor zijn doen vroeg in de eetzaal. Doordat Adam niet was teruggekeerd, had hij slecht geslapen. Tot tweemaal toe had hij vannacht stiekem een kijkje in de kamer van de jongens genomen, maar Adams bed bleef onbeslapen.
          Merrin was nog niet in de eetzaal. Hij zou straks nog wel even langsgaan, zelfs al waren er weinig opbeurende woorden die hij tegen zijn vriend kon zeggen. Het was sowieso nog rustig in de eetzaal, wat Fox’ onrust enkel vergrootte. Hij was opgelucht toen er iemand naast hem kwam zitten – en tegelijkertijd verrast toen het Nish bleek te zijn. Tot een paar dagen geleden zou die echt niet vrijwillig naast hem zijn gaan zitten, maar het gesprek dat ze vlak voor Kris’ komst hadden gehad, had toch iets veranderd.
          Ze wisselden een begroeting en vroegen toch nog een beetje aftastend naar hoe het met de ander ging. Een ontspannen gesprek was het niet, maar nou ja, het was vooruitgang?
          ‘Hoe gaat het met Yrla? Hij zag er gisteren nog wel erg bleek uit…’
          ‘Wel goed, geloof ik. Het herstel heeft wel veel van zijn lichaam gevraagd.’
          Een klein glimlachje gleed om Fox’ lippen toen hij terugdacht aan de vorige dag, toen de twee naast elkaar hadden gezeten tijdens de vergadering en Yrla’s hand verdacht lang op Nish’ been had gelegen. Bij beide jongens had hij al een beetje gepolst en niet al te veel duidelijkheid gekregen, toch wist hij vrij zeker dat er wel wat aan de gang was.
          ‘Hij heeft twee dagen bijna alleen op bed gelegen volgens mij. Misschien moet je hem wat afleiding bieden, ofzo. In de buitenlucht.’
          Nish vernauwde zijn ogen iets terwijl hij Fox’ gezicht bekeek. ‘Waar zat je aan te denken dan?’
          ‘Er is een plek waar je kan schaatsen. In het bos. Kris en ik zijn er vannacht nog geweest. Er ligt een kistje met van die ombindschaatsen. Wij hebben het echt fantasich gehad gisteravond. Misschien doet het jullie ook goed.’
          Nog steeds keek Nish hem aan alsof hij een addertje onder het gras verwachtte. Maar die was er niet – echt niet.
          ‘Ik zal er eens over nadenken,’ zei Nish uiteindelijk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Na muziek en een snelle kus van Onyx, zette Jester koers naar het lokaal waar hij altijd zijn gavelessen volgde. Hij had zijn rugzak over één schouder geslingerd en liep ontspannen met zijn handen in zijn zakken de gang over, maar vanbinnen bonkte zijn hart onaangenaam tegen zijn ribben. De deur stond zoals altijd open. 'Mijn nederige, nederige excuses voor het missen van de lessen,' begon hij direct, zodra hij zijn vader--mentor--achter diens bureau zag staan. Hij dropte zijn tas naast de deur en liet zich tegen een van de tafeltjes aanleunen. 'Het leven was een tikje zwaar, maar ik doe het weer hoor.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    Het was net alsof zijn ribben van staal waren en weigerden uit te zetten, iedere keer als hij uitademde. Nu Noah wist wie hij was, vond hij het verdraaid moeilijk om te doen alsof dat níét zo was.
          ‘Ik had niet anders van je verwacht,’ antwoordde hij ietwat neerbuigend. Ondanks de afstandelijkheid in zijn stem, liet het hem niet koud om zijn zoon nu gezond en wel voor zich te zien staan. Zijn blik tastte dan ook even de handen van zijn mentorleerling af, die er weer puntgaaf uitzagen. ‘Kijkend naar de resultaten die je de afgelopen periode hebt geleverd, denk ik dat het tijd wordt om wat nieuws te proberen. Heb je al eens geprobeerd een dier of een plant te beïnvloeden?’
          Aanvankelijk had David zoiets niet voor mogelijk gehouden, gezien hun gebrek aan intelligentie, maar nu de jongen zijn wil ook aan objecten kon opleggen, leek dat hem wel een terrein dat de moeite van het verkennen waard was.
          En – nog belangrijker: dan zouden ze naar buiten moeten en bestond de kans dat ze vrijuit konden spreken. Aan de ene kant beangstigde dat hem – aan de andere kant spookten er de afgelopen dagen veel te veel vragen door zijn hoofd waar hij echt een antwoord op wilde hebben.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Natuurlijk was het uitgerekend Maxwell die hen tijdens het eerste uur een voor een bij zich riep om hen te ondervragen over de verdwijning van Dezi. Onyx was ervan overtuigd dat iedereen hetzelfde nietszeggende antwoord zou geven: dat ze haar niet buiten de lessen om zagen en dat ze op een andere campus sliep, aangezien ze drie van hen (of vier, inmiddels) had geprobeerd te doden en dat Experium blijkbaar geen moer deed. Van Adams verdwijning was Maxwell nog niet op de hoogte, vragen daarover zouden wellicht minder eenduidig beantwoord worden. De buikgriepsmoes kon nog steeds makkelijk aangehaald worden, aangezien ze die vorige week voor de halve afdeling hadden gebruikt, maar ze konden het ook op zijn gave gooien of doen alsof ze van niets wisten. Misschien dat ze dat later vandaag ook maar met elkaar moesten kortsluiten.
          En hopelijk komt hij straks gewoon terug.
          Want inmiddels was de jongen al 24 uur weg. Onyx voelde zich ontzettend machteloos.
          Na de les schoot hij Merrin even aan. ‘Wat denk je, moeten we zijn mentor op de hoogte brengen? Ze hebben zo’n ding waarmee ze hem kunnen terughalen toch? Of in elk geval weten waar hij is? Of lopen we het risico dat ze hem te onbekwaam vinden als hij al vier dagen in het verleden blijkt te zitten?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester schudde van nee. Muren had hij ondertussen best redelijk onder de knie, vond hij toch zelf, maar gezien hij dat niet onder toezicht van Experium had geleerd voelde hij er ook vrij weinig voor om dat nu zomaar met ze te gaan delen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    ‘Goed. Dan gaan we naar buiten.’
          ‘Spannend.’
          Het was het enige wat 4184 onderweg naar buiten zei. Hij was deze zwijgzaamheid niet gewend. Was het een gevolg van het trauma dat hij vorige week had doorgemaakt? Of kwam het doordat hij pasgeleden had ontdekt dat David zijn vader was? Of door alle geheimen die dit weekend aan het licht waren gekomen?
          David nam de jongen mee naar een grasveldje. Hij was bang dat het argwaan wekte als hij helemaal uit het zicht zou gaan. Hij stak een rolmaat naar de jongen uit. ‘Probeer het gras maar eens te laten groeien.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Met tegenzin liet Jester zich op de kille grond zakken. In tegenstelling tot de sloten open te kunnen kwebbelen zag hij het nut er niet zo van in om gras langer te laten groeien, dus terwijl hij de rolmaat aanpakte en zich op het gras concentreerde vroeg hij, 'mag ik in verband met heftig gavegebruik van gisteren ook doen alsof?'
          Nog net een opmerking die door een luisterend Experium als grapje opgevat kon worden, toch? Of zat de opnameapparatuur alleen maar in Cackle's lokaal en konden ze hier vrij praten? Hij wist het niet. En gezien zijn vader de afgelopen vijf jaar weinig interesse had getoond in het zijn van zijn vader, durfde hij ook niet helemaal te hopen dat dat nu misschien anders zou zijn. Misschien werd Cackle er juist wel giftig van als hij erover begon en was het de druppel die de emmer deed overlopen om Experium alsnog van alles op de hoogte te stellen.
          Of misschien was Jester zelf onderhand paranoïde aan het worden.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    David J.N. Cackle


    ‘Dat mag.’ David onderdrukte de neiging om over zijn schouder te kijken – hij wist dat er niemand in de buurt was. ‘Als je mijn tijd op een andere manier nuttig besteedt.


    Every villain is a hero in his own mind.