• Hoi liefste Q'ers,

    Zoals jullie ondertussen wel gezien hebben, zijn we met de Qrew hard aan het werk aan een heropleving van Quizlet. Daaronder hoort ook het oplossen van vorige bugs of problemen van de site.
    Een van die problemen, werd ons aangekaart door calice. Er zitten momenteel creaties op de site die aanstootgevend kunnen zijn voor (nieuwe) users. RJ heeft ondertussen wat gesleuteld en gloednieuwe users zullen voortaan geen creaties meer zien die gelabeld zijn als 16+ of 18+.
    Maar daar willen we het niet bij laten. Achter de schermen hebben we het systeem van 'tags' zitten uitdenken. Dit zouden labels zijn die je aan je creatie kan geven, waardoor ze makkelijker te vinden zijn door andere users. Dit zou dan ook verhelpen dat je plots op een 16+/18+ creatie stuit, als je hier geen interesse voor hebt.
    Maar welke tags zouden we precies in leven roepen? Daar schakelen we graag jullie hulp voor in.

    Hieronder vind je een paar tags die we binnen het team reeds gevonden hadden:
    Genre-tags:
    - Actie
    - Romantiek
    - Thriller
    - Horror
    - Avontuur
    - Historisch
    - SF
    - Fantasy
    - Fluff

    Leeftijdsaanduidingen:
    - 16+
    - 18+

    Soort verhaal:

    - Fanfic
    - Onbekende personages

    Tropes:
    - Coffeeshop
    - Soulmate AU's
    - Love triangle
    - Friends to lovers
    - Enemies to lovers
    - Forbidden love

    Laat gerust weten wat jullie van dit systeem vinden en welke tags jullie nog missen! Samen maken we een waterdicht tag-systeem voor Q *O*

    Liefs,
    De Qrew

    [ bericht aangepast op 31 okt 2022 - 23:14 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Wat leuk!
    Ik weet niet of het technisch mogelijk is hier, maar bij ao3 hebben ze een systeem dat je ook je eigen tags kan schrijven. Die zijn dan meestal in de zoekbalk niet zo vindbaar, maar je kan wel specifieker in een paar woorden aangeven waar het over gaat, als je fanfictiom schrijft welke pairing je schrijft etc.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Jaa, daar hadden we inderdaad al even naar zitten kijken! We hebben er toch voor besloten om met een selectie vaste tags te werken omdat het zo makkelijker wordt om meerdere creaties onder één tag te vinden. Bovendien nodigt dat ook nog iets meer uit tot het plaatsen van een tag + je vermijdt schrijffouten c;
    Maargoed, zoals Bes in de beginpost ook al zegt staan we zeker nog open voor nieuwe toevoegingen, dus superpopulaire pairings kunnen misschien ook wel. Hangt er een beetje vanaf waarvan jullie aangeven dat jullie er behoefte aan hebben 😊


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    "#Childhood (friends)"?


    [ heaven knows ]

    Leuk! (:

    Misschien bij de genres nog drama? En LGBTQ+?

    Ik vind leeftijd-aanduidingen zelf altijd een beetje vaag. Je zou ook een soort waarschuwingen kunnen doen? Dat mensen kunnen aanvinken als één van deze thema's erin zit?
    * Niet-expliciete seksscènes
    * Expliciete seksscènes
    * Seksueel misbruik/seksueel geweld
    * Mental health-onderwerpen (de Nederlandse vertaling wil even niet in mijn coronahoofd opkomen)
    * Fysiek/emotioneel misbruik.
    * Expliciet geweldscènes
    * Drugs en/of alcoholmisbruik
    * Eetstoornissen
    * Zelfmoord(gedachten) en automutilatie

    Mensen met bepaalde triggers kunnen dan makkelijker zien of ze het verhaal beter links kunnen laten liggen. (:

    Over tropes ga ik nog even nadenken.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Naast pairings misschien uberhaupt fandoms? Zodat je makkelijker binnen je eigen fandom fanfics kan vinden?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Naast pairings misschien uberhaupt fandoms? Zodat je makkelijker binnen je eigen fandom fanfics kan vinden?


    Oh dat vind ik ook wel nice ja. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Necessity schreef:
    Naast pairings misschien uberhaupt fandoms? Zodat je makkelijker binnen je eigen fandom fanfics kan vinden?


    Oh ja, ook een leuk idee! Heb je een idee welke fandoms er zeker bij moeten?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Oh ja, ook een leuk idee! Heb je een idee welke fandoms er zeker bij moeten?

    Poeh dat vind ik een lastige. Zoveel fandoms lees ik zelf niet.
    Ik zou zeggen in elk geval Harry Potter, One direction, Tokio Hotel. Ik meende dat er richting formule 1 en zo'n k-pop band ook wel wat stories voorbij kwamen?

    Het kan natuurlijk ook een blijvend ontwikkelend tag-systeem zijn. Dat je op een later moment als je een fandom mist of een setting die alsnog kan aanvragen en die erbij gezet kan worden. Zo ontwikkelt het systeem zich door met de interesses van dat moment en geef je users de ruimte om op het moment dat ze een verhaal schrijven dan hun tags passend te maken.

    Ik vind het idee van Ringwraith ook mooi! Dan kan je toch in 1 oogopslag zien of sat soort onderwerpen erin zitten en die eventueel vermijden.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)
    Poeh dat vind ik een lastige. Zoveel fandoms lees ik zelf niet.
    Ik zou zeggen in elk geval Harry Potter, One direction, Tokio Hotel. Ik meende dat er richting formule 1 en zo'n k-pop band ook wel wat stories voorbij kwamen?

    Het kan natuurlijk ook een blijvend ontwikkelend tag-systeem zijn. Dat je op een later moment als je een fandom mist of een setting die alsnog kan aanvragen en die erbij gezet kan worden. Zo ontwikkelt het systeem zich door met de interesses van dat moment en geef je users de ruimte om op het moment dat ze een verhaal schrijven dan hun tags passend te maken.

    Ik vind het idee van Ringwraith ook mooi! Dan kan je toch in 1 oogopslag zien of sat soort onderwerpen erin zitten en die eventueel vermijden.


    Ohh, hier ben ik het zeker mee eens. Dat je later (net als nu via het subforum suggesties) gewoon een tag kan aandragen als je vind dat die mist. Misschien als er dan een stuk of tien nieuwe zijn ofzo dat er dan een poll gemaakt wordt waarin men kan stemmen op welke tag zij er ook graag bij willen? De top vijf dan toevoegen ofzo? Want het idee is natuurlijk om de poule bestaande tags wel aan de overzichtelijke kant te houden, dus als iedere suggestie zomaar toegevoegd wordt schiet dat uiteindelijk ook niet meer op, haha. Hoe klinkt dat aandragen + stemmen idee?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Voor wat betreft fandoms en pairings zou ik eigenlijk niet het stemsysteem invoeren. Als je voor een fandom schrijft of een specifieke pairing schrijft zou je in mijn mening niet moeten hoeven strijden om je tag doorgevoerd te krijgen maar heb je net als de grotere fandoms wat mij betreft gewoon recht op die tag 😅 anders stel je de kleinere fandoms meteen zo buiten en maak je het voor hen alleen maar lastiger om gevonden te worden ipv eenvoudiger wat het idee was.

    Qua rest van de tags, geen idee wat handig is daarin


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Voor wat betreft fandoms en pairings zou ik eigenlijk niet het stemsysteem invoeren. Als je voor een fandom schrijft of een specifieke pairing schrijft zou je in mijn mening niet moeten hoeven strijden om je tag doorgevoerd te krijgen maar heb je net als de grotere fandoms wat mij betreft gewoon recht op die tag 😅 anders stel je de kleinere fandoms meteen zo buiten en maak je het voor hen alleen maar lastiger om gevonden te worden ipv eenvoudiger wat het idee was.

    Qua rest van de tags, geen idee wat handig is daarin


    Ja, hier ben ik het mee eens. Stel je leest een GoT fanfic, dan zou het heel mooi zijn als je op de GoT-tag klikt en dan een overzicht ziet van alle fanfics in dat fandom. En dat je dan ergens anders een overzicht heb van alle fandoms waar al voor geschreven is? Voor de overzichtelijkheid kun je het nog onderverdelen in bekende personen-fanfics zoals sporters, artiesten en acteurs/actrices, en fictieve personen/werelden zoals boeken/films/series?

    [ bericht aangepast op 2 nov 2022 - 9:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Leuk! (:

    Misschien bij de genres nog drama? En LGBTQ+?

    Ik vind leeftijd-aanduidingen zelf altijd een beetje vaag. Je zou ook een soort waarschuwingen kunnen doen? Dat mensen kunnen aanvinken als één van deze thema's erin zit?
    * Niet-expliciete seksscènes
    * Expliciete seksscènes
    * Seksueel misbruik/seksueel geweld
    * Mental health-onderwerpen (de Nederlandse vertaling wil even niet in mijn coronahoofd opkomen)
    * Fysiek/emotioneel misbruik.
    * Expliciet geweldscènes
    * Drugs en/of alcoholmisbruik
    * Eetstoornissen
    * Zelfmoord(gedachten) en automutilatie

    Mensen met bepaalde triggers kunnen dan makkelijker zien of ze het verhaal beter links kunnen laten liggen. (:

    Over tropes ga ik nog even nadenken.^^


    Ik vind dit ook wel handiger, want ik vraag me af wat het verschil is tussen 16+ en 18+. Bier en sterke drank in België is zowat het enige dat in me opkomt :')


    Ik zie het niet meteen staan en vind het ook niet meteen helemaal een trope, maar misschien LGBTQ+?
    En nog qua trope: underdog of uitverkorene?

    [ bericht aangepast op 26 nov 2022 - 20:05 ]


    Mhm?

    Ik sluit me aan bij Ringwraith en Frisk wat het aanvinksysteem betreft.

    Eventueel Young Adult bij genres?

    [ bericht aangepast op 28 nov 2022 - 21:16 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.

    Frisk schreef:
    (...)

    Ik vind dit ook wel handiger, want ik vraag me af wat het verschil is tussen 16+ en 18+. Bier en sterke drank in België is zowat het enige dat in me opkomt :')


    Ik zie het niet meteen staan en vind het ook niet meteen helemaal een trope, maar misschien LGBTQ+?
    En nog qua trope: underdog of uitverkorene?


    Ik had LGBTQ+ als genre geopperd, maar dat is vooral omdat het op andere verhalensites ook zo is, haha. Trope is het ook niet echt.


    Every villain is a hero in his own mind.