• wherever you go,
    go with all your heart


         



    Hello everybody!

    Mijn vriend en ik hadden het over landen wat ons interessant leken en andere landen wat we 3 x niks vonden. Nu vroeg ik me af, welke (bekende) plaatsen of landen heb jij echt niks mee? En begrijp je niet waarom er zo'n sensatie omheen wordt gemaakt? Praat erover in dit topic.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2024 - 21:21 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik vind Parijs echt zwaar overrated, om eerlijk te zijn. Het is onwijs duur, vies, Parijzenaren weigeren Engels te spreken…


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik vind Parijs echt zwaar overrated, om eerlijk te zijn. Het is onwijs duur, vies, Parijzenaren weigeren Engels te spreken…

    Thank you for this comment, because I fully agree. 👍


    [ heaven knows ]

    Ik ben dol op curaçao, oostenrijk en Duitsland. Die eerste de mentaliteit van rustig aan en even gewoon terug zakken naar slenteren ipv rennen en het klimaat.

    Die twee laatsten omdat ik er zoveel fijne herinneringen heb aan vakanties en de mensen zo vriendelijk vind

    Ik heb absoluut niks met Frankrijk, de taal kan ik niet volgen maar ben er nog nooit geweest. Eigenlijk trekt niet heel veel mij 🤣


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    New York. Grote stad, maar alleen omdat het de wereldhoofdstad is basically en vanwege alle tech die er vandaan komt en hoge gebouwen. Niet voor mij weggelegd. Ik ga dan liever naar Six Flags of Disneyworld ofzo als ik naar Amerika zou gaan dan dat ik een week in New York rondloop en langs alle flashende schermen loop om te shoppen. Echt niet mijn ding en snap de hype niet.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    New York. Grote stad, maar alleen omdat het de wereldhoofdstad is basically en vanwege alle tech die er vandaan komt en hoge gebouwen. Niet voor mij weggelegd. Ik ga dan liever naar Six Flags of Disneyworld ofzo als ik naar Amerika zou gaan dan dat ik een week in New York rondloop en langs alle flashende schermen loop om te shoppen. Echt niet mijn ding en snap de hype niet.


    Wel eens in New York geweest? Ik zou er toch wel graag een keer heen willen, gewoon om het van mijn lijst te strepen.
    Vind wel dat je er een keer geweest moet zijn zeg maar :Y)

    Maar dan zou ik dingen als Carlos bakery willen zien en die jurken winkel uit say yes to the dress en wat al niet.


    You were born original, don't die as a copy.

    Londen en Budapest zijn echt mijn twee favoriete steden in Europa tot nu toe. Gewoon de algemene atmosfeer in die twee steden is geweldig. Het combineert history, cultuur, knusse winkelstraatjes en lekker eten zo goed.


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Wel eens in New York geweest? Ik zou er toch wel graag een keer heen willen, gewoon om het van mijn lijst te strepen.
    Vind wel dat je er een keer geweest moet zijn zeg maar :Y)

    Maar dan zou ik dingen als Carlos bakery willen zien en die jurken winkel uit say yes to the dress en wat al niet.


    Nooit geweest nee, maar het spreekt me ook niet aan, haha. Ik vind het niet per se een must die iedereen gehad moet hebben om af te strepen om eerlijk te zijn. Ieder zijn eigen ding, maar NY is niet mijn ding. Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom het zo'n hype eromheen heeft. Maar dat vinden mensen misschien ook wel van Tokyo terwijl ik juist echt van die stad hou.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ben er nog nooit geweest, maar New York. Druk en overprikkelend, de sfeer trekt me niet, zonder positieve tegenhanger waardoor ik enthousiast word om er naartoe te gaan. Ben in San Francisco geweest, dat vond ik top!
    Deels: Kaapstad. Ben er geweest en vond het geweldig maar voelde me er onveiliger dan in Manilla. En dat zegt wat. Continue over je schouder moeten kijken, je kon alleen op een paar plaatsen vrij bewegen (Waterfront) en je werd continue aangesproken.
    Daarnaast: alle strenge moslimlanden.


    No growth of the heart is ever a waste

    Derks schreef:
    Ik vind Parijs echt zwaar overrated, om eerlijk te zijn. Het is onwijs duur, vies, Parijzenaren weigeren Engels te spreken…

    haha, grappig dat je het zegt, daar had ik het dus ook over met mijn vriend. dat en oa. het verkeer lijkt me echt verschrikkelijk daar! ze lijken me ook best aso....


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Japan. Nog nooit geweest, maar het spreekt me ook echt niet aan om er naartoe te reizen.


    The soul needs autumn.

    Ik heb voorlopig nog niet echt plekken bezocht die tegenvielen. Budapest was geen zo'n leuke reis, maar dat lag aan mijn reisgenoten en niet aan de stad.

    Ik had wél een stad waarmee het totaal tegenovergestelde gebeurd is; ik zag er echt tegenop om een week naar Brussel te gaan, maar heb echt zo'n grote liefde voor die stad ontwikkeld. Er zijn zoveel vooroordelen over Brussel terwijl iedereen er gewoon superlief is en je er zoveel kunt ontdekken. De treinstations blijven kut tho


    help

    Derks schreef:
    Ik vind Parijs echt zwaar overrated, om eerlijk te zijn. Het is onwijs duur, vies, Parijzenaren weigeren Engels te spreken…


    Ik snap wel waarom mensen Parijs haten, oa om de redenen die jij noemt, maar ik blijf toch wel van de stad houden, haha. Er zijn voor mij genoeg fantastische musea en architectuur om de nadelen te overwinnen.

    OT:
    Van de plekken waar ik ben geweest vond ik Napels echt 3x niets, beetje zoals Parijs, maar dan zonder de voordelen ervan. Jezus wat was het er smerig en we moesten naar het volgende metro station lopen omdat de kaartjesmachine kapot was en er niemand zat die ons kon helpen (aka, er was geloof ik wel iemand, maar die persoon was niet behulpzaam).
    Het archeologische museum was fantastisch, maar ik zou aanraden om in Ercolano (of een ander nabij stadje) te verblijven.


    Stenenlikker

    Aurelia schreef:
    Ben er nog nooit geweest, maar New York. Druk en overprikkelend, de sfeer trekt me niet, zonder positieve tegenhanger waardoor ik enthousiast word om er naartoe te gaan. Ben in San Francisco geweest, dat vond ik top!
    Deels: Kaapstad. Ben er geweest en vond het geweldig maar voelde me er onveiliger dan in Manilla. En dat zegt wat. Continue over je schouder moeten kijken, je kon alleen op een paar plaatsen vrij bewegen (Waterfront) en je werd continue aangesproken.
    Daarnaast: alle strenge moslimlanden.


    Ben een keer naar New York geweest. Het is daar 10 keer zo druk dan in Amsterdam! Het is ook de stad dat nooit slaapt. Mensen die meer introvert zijn en gevoelig zijn voor prikkels raad ik new York ook niet aan.

    Ik vond Lissabon ook best wel tegenvallen eigenlijk. Vond het vooral best een vuile stad. Al heeft het ook zeker zijn mooie kanten.


    The soul needs autumn.

    Grace schreef:
    Ik vond Lissabon ook best wel tegenvallen eigenlijk. Vond het vooral best een vuile stad. Al heeft het ook zeker zijn mooie kanten.
    ja eens. ben in zowel lissabon als porto geweest, en waar porto echt heel fijn was, viel lissabon echt een beetje tegen omdat er zo veel vervallen was en zo.

    verder ben ik afgelopen september op aruba geweest. was leuk voor een keertje, maar ik hoef niet per se nu ook naar bonaire of curaçao. verder trekt parijs me ook niet echt, dan ga ik liever naar berlijn


    because i knew you, i have been changed for good