• Hallo allemaal!
    Sinds ik een aantal seizoenen geleden een ‘Even tot hier’-aflevering zag op tv, ben ik hé-le-maal fan van dat programma.

    De corona crisis bijvoorbeeld, en hoe het kabinet in Nederland daar mee omging, gaf genoeg aanleiding voor Niels van der Laan en Jeroen Woe om hier satire over te maken. En zo over nog vele andere actuele onderwerpen van de desbetreffende week.

    Kennen jullie het? Volgen jullie het?





    In dit topic kunnen we het hebben over oude Even tot hier afleveringen met bijbehorende liedjes en covers en natuurlijk over de wekelijkse nieuwe aflevering!

    Sinds afgelopen zaterdag, 11 november, is er weer een nieuw seizoen begonnen.

    [ bericht aangepast op 17 nov 2022 - 17:28 ]

    Ik kijk echt vrijwel nooit tv dus ook Even tot hier is volledig aan mij voorbij aan het gaan, maar soms komen de Simpele liedjes voorbij op TikTok en daar heb ik altijd wel een goeie tijd mee 😂
    Heb net ook de videos van Het Spook van de Operatiezaal gekeken (met de promise van Phantom, I mean, I had to) en my goodness, wat geweldig :'DD Mad respect voor hun tekstschrijvers hahahahaha


    Dramatic

    Renna schreef:
    Ik kijk echt vrijwel nooit tv dus ook Even tot hier is volledig aan mij voorbij aan het gaan, maar soms komen de Simpele liedjes voorbij op TikTok en daar heb ik altijd wel een goeie tijd mee 😂
    Heb net ook de videos van Het Spook van de Operatiezaal gekeken (met de promise van Phantom, I mean, I had to) en my goodness, wat geweldig :'DD Mad respect voor hun tekstschrijvers hahahahaha


    Ik kijk ook geen TV (heb dat ook niet in het abo enzovoorts), maar voor Even Tot Hier maak ik wel echt een uitzondering omdat het zo briljant is! Dat kijk ik altijd terug :Y).

    Ik geloof eigenlijk dat ze vooral de teksten zelf schrijven, maar zou inderdaad logischer zijn als een team van tekstschrijvers hen daarbij ondersteunt op zo'n intens korte termijn ('t wordt 's middags opgenomen, 's avonds uitgezonden en soms zitten er gewoon dingen van die dag in!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Ik kijk ook geen TV (heb dat ook niet in het abo enzovoorts), maar voor Even Tot Hier maak ik wel echt een uitzondering omdat het zo briljant is! Dat kijk ik altijd terug :Y).

    Ik geloof eigenlijk dat ze vooral de teksten zelf schrijven, maar zou inderdaad logischer zijn als een team van tekstschrijvers hen daarbij ondersteunt op zo'n intens korte termijn ('t wordt 's middags opgenomen, 's avonds uitgezonden en soms zitten er gewoon dingen van die dag in!


    Ik heb een keer gelezen hoe zo' n week verloopt waarin ze een nieuwe aflevering maken. Even zoeken. AH! Gevonden.

    Hoe krijg je een wekelijks satirisch tv programma als even tot hier van de grond?

    Krullie schreef:
    (...)

    Ik heb een keer gelezen hoe zo' n week verloopt waarin ze een nieuwe aflevering maken. Even zoeken. AH! Gevonden.

    Hoe krijg je een wekelijks satirisch tv programma als even tot hier van de grond?


    Ah, ja, super interessant om te lezen! Ik heb het ergens ook ooit in een krant of zoiets gelezen, in een interview met hun, maar dit is toch nog iets uitgebreider en recenter! Dankjewel voor het delen (flower)
    Wat super tof dat Emilio Guzman er ook bij zit, ik vind hem ook altijd briljant. Heel tof om zo een 'kijkje achter de schermen' te krijgen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oooh! ik kijk dit ook graag. Ik was echt happy toen ze vorige week weer begonnen waren.


    It's never gonna happen, Guys.

    Derks schreef:
    (...)

    Ah, ja, super interessant om te lezen! Ik heb het ergens ook ooit in een krant of zoiets gelezen, in een interview met hun, maar dit is toch nog iets uitgebreider en recenter! Dankjewel voor het delen (flower)
    Wat super tof dat Emilio Guzman er ook bij zit, ik vind hem ook altijd briljant. Heel tof om zo een 'kijkje achter de schermen' te krijgen.


    Wie is Emilio Giman? Wat doet hij nog meer?

    Slughorn schreef:
    Oooh! ik kijk dit ook graag. Ik was echt happy toen ze vorige week weer begonnen waren.

    Hee leuk dat je ook kijkt, Danique :D

    Krullie schreef:
    (...)
    Wie is Emilio Giman? Wat doet hij nog meer?


    Emilio Guzman is ook een cabaretier, zijn broer (Javier Guzman) is wat bekender. Ik ben in 2018 (?) naar zijn theatervoorstelling in de Stadsschouwburg Utrecht geweest, ik vond het super tof. Heb er heel hard om gelachen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    even tot hier spoilers van de aflevering van vandaag ssh :p

    ik ging helemaal stuk om la boheme over de gelijkenissen tussen matthijs van nieuwkerk en khadija arib, gewoon ook omdat la boheme matthijs zijn favoriete lied is. en het feit dat ze een oud-keeper erbij haalden om piano te spelen, omdat miguel moest keepen :') ik ga stuk. helemaal weer een topaflevering
    (oh, en ik ben verliefd op mempoes depay)


    because i knew you, i have been changed for good

    SPICA schreef:
    even tot hier spoilers van de aflevering van vandaag ssh :p
    ik ging helemaal stuk om la boheme over de gelijkenissen tussen matthijs van nieuwkerk en khadija arib, gewoon ook omdat la boheme matthijs zijn favoriete lied is. en het feit dat ze een oud-keeper erbij haalden om piano te spelen, omdat miguel moest keepen :') ik ga stuk. helemaal weer een topaflevering
    (oh, en ik ben verliefd op mempoes depay)

    Goed idee van de spoiler. Hierbij mijn reactie ook in een spoiler, zodat degenen die het morgen terugkijken geen spoilers hoeven te lezen!
    Ik vind het ook briljant bedacht, al helemaal in zo'n korte tijd. En ik vond de tussendoor opmerkingen over DWDD ook scherp. Sowieso was dit een topaflevering! De katten WK was daarbij een mooie afsluiting, met goeie woordgrappen in het voorstukje daarvan en tijdens de race. (cat)
    Het is trouwens jammer dat ik sowieso geen WK kijk en het anders nu wel zou boycotten, want ik doe gerust mee aan de regenboogactie. (Alleen wel jammer dat het nog nodig blijkt.)

    [ bericht aangepast op 19 nov 2022 - 22:38 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Phlegethon schreef:
    (...)
    Goed idee van de spoiler. Hierbij mijn reactie ook in een spoiler, zodat degenen die het morgen terugkijken geen spoilers hoeven te lezen!
    Ik vind het ook briljant bedacht, al helemaal in zo'n korte tijd. En ik vond de tussendoor opmerkingen over DWDD ook scherp. Sowieso was dit een topaflevering! De katten WK was daarbij een mooie afsluiting, met goeie woordgrappen in het voorstukje daarvan en tijdens de race. (cat)
    Het is trouwens jammer dat ik sowieso geen WK kijk en het anders nu wel zou boycotten, want ik doe gerust mee aan de regenboogactie. (Alleen wel jammer dat het nog nodig blijkt.)


    Dat katten WK idd. Wauw! Hoe geniaal bedacht, echt super leuk.
    Ik kijk ook geen WK, zou het ook niet doen om redenen. Maar ik vind die regenboogactie als tegengeluid wel grappig bedacht. Ben benieuwd of volgende week hun desk nog steeds een regenboog is!.


    It's never gonna happen, Guys.

    De aflevering was weer geweldig.

    Het is inderdaad sneu dat zoiets als een regenboog actie nog nodig is, maar blij dat er aandacht aan word besteed! Kijk ook geen WK, maar wil wel meedoen aan regenboog actie. Maar hoe fragiel is trouwens je mentale capaciteit als je denkt dat een regenboogtrap of bankje je gay maakt?

    En dat TikTok dus nog erger is geworden. Met het feit dat ze nu ook echt gewoon alle data van je mobiel kunnen vergaren. Zat al te twijfelen of ik het ging verwijderen. Maar oké, zo goed als elk ander social platform doet dat ook, in mindere mate wel.

    Er zijn ook klachten gekomen over het stukje van de Oranje opstelling op de dam. Mensen vonden het te ver gaan om zo 4 mei te gebruiken.


    Credendo Vides


    Dat nummer van Paul de Leeuw, FANTASTISCH.

    Ik vind het ook echt ZO stom dat de regenboogbank hier (Ede) helemaal zwart geverfd is, klootzakken. Het was een lekker vrolijke bank, met een mooie gedachte, moeten mensen dat weer verpesten. Van mij mag het zo snel mogelijk weer een regenboogbank zijn! Denk alleen dat ze het wellicht als vandalisme opvatten als ik met regenboogverf alles ga verven, maar ik vind het een mooi nummer en een mooie oproep.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vond de aflevering van gisteren weer echt BRILJANT!

    [ bericht aangepast op 1 jan 1970 - 1:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 1970 - 1:00 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Ik vond de aflevering van gisteren weer echt BRILJANT!


    Ja ik ook!!! Ik heb m net teruggekeken.

    Er zaten weer briljante woordgrapjes in. Laf land ipv love band, bijvoorbeeld. Hoe bedenken ze het. En dat liedje met die kinderen erbij. 'Papa, ik schaam me voor je.'

    De afloop met de alwetende vond ik deze keer wel voorspelbaar.

    [ bericht aangepast op 1 jan 1970 - 1:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 1970 - 1:00 ]

    Krullie schreef:
    (...)

    Ja ik ook!!! Ik heb m net teruggekeken.

    Er zaten weer briljante woordgrapjes in. Laf land ipv love band, bijvoorbeeld. Hoe bedenken ze het. En dat liedje met die kinderen erbij. 'Papa, ik schaam me voor je.'

    De afloop met de alwetende vond ik deze keer wel voorspelbaar.



    Ik was wel MEGA teleurgesteld dat ze niet Stef Bos in de studio hadden om dat liedje mee te doen. Maar Jody Bernal was ook wel heel tof. Het liedje is erg catchy geworden!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly