• Hoi allemaal,

    Ik zou heel graag RPG'en weer oppikken op een overzichtelijke plek en aangezien het hier weer wat leeft, wil ik het graag eens proberen.

    Dat oppikken bedoel ik echt ontzettend letterlijk. Mijn goblinbrein wil namelijk niets liever dan gewoon dezelfde shit waarmee ik al vier jaar in mijn hoofd zit te herkauwen.
    Dit zou de zesde(!!!!) in de rij zijn. In mijn verdediging, de laatste is meer dan twee jaar geleden geopend (en nooit vertrokken).

    Het zou dan gaan om een vernieuwde versie van deze RPG's, rond Ash Doe:
    één,
    twee,
    drie,
    vier,
    vijf,

    Gelukkig wil ik het wel ook graag wat anders aanpakken:
    Ik zou er meer een open, low energy RPG van willen maken. Dat houdt in:

    - je kan zo enthousiast zijn als je zelf wil: geen minimumwoordenaantal. Wil je graag 1 keer per week een giga-post schrijven? Prima. Wil je graag fast-paced one liners schrijven? Ook prima. Dat komt vanzelf wel goed.
    - Er is niet echt een plan: ik geef een beginsituatie, maar de rest volgt zichzelf wel. Denk aan die dorps RPG's waarbij je gewoon een setting hebt en de personages zich verder zelf ontwikkelen. Samen komen we dan wel op ideeën (hoop ik).

    Dit betekent dus ook dat het volledig los kan groeien van het oorspronkelijke idee, en dat vind ik helemaal prima!

    Nu, het oorspronkelijke idee (de setting) zou dan zijn:
    - Drie jaar eerder zijn drie meisjes (5de-6de middelbaar) vermoord of vermist geraakt.
    - Één moord is zogezegd opgelost: de moordenaar zou een 17-jarige jongen geweest zijn (mijn oorspronkelijke baby, Ash). Deze is opgepakt en veroordeeld, maar zou in de gevangenis gestorven zijn bij een gevecht. (In werkelijkheid is hij overgebracht naar een top secret faciliteit, maar dat is verder niet belangrijk).
    - De andere moord en verdwijning zijn niet opgelost.
    - Sommigen denken dat Ash ze alle drie vermoord heeft, anderen denken dat er nog iets anders aan de hand is... alle theorieën kunnen.

    En dat is het. In de vorige topics liet ik hem ontsnappen, maar dat zou ik nu niet direct willen doen, omdat het verhaal misschien totaal de andere kant opgaat. Het idee is dat we wat vertrekken uit de rouw en de pijn die nog wat rondsluimert, maar dat is dus een startpunt. De rest is up to us!

    Eventueel, mocht dat meer interesse opwekken, is een ander startpunt ook prima: tijdens de moorden/verdwijningen (maar dat lijkt me dus moeilijker en is wel al plotdriven), vlak na de veroordeling (als alles nog vers is), toch wanneer hij ontsnapt is... Ik sta echt open voor alles!

    Ik weet niet hoe ik het doe, maar dit is toch weer een brok tekst. Als je erdoor geworsteld bent en je bent geïnteresseerd, laat het dan even weten hieronder (:

    Mocht het niets worden, ook prima! Hopelijk komen er nog wat ideeën van andere mensen waar ik met vernieuw enthousiasme aan kan meedoen :D

    Toedels

    (ps: als je dit aanspreekt, maar enkel als ORPG: pb me!)

    [ bericht aangepast op 27 nov 2022 - 14:45 ]

    Voor wie niet wil typen: Doe je graag mee?

    33.3% (3 stemmen)
     
    Jazeker!

    33.3% (3 stemmen)
     
    Hangt van het uiteindelijke startpunt af

    22.2% (2 stemmen)
     
    Nope

    11.1% (1 stem)
     
    Liesje, verzin alsjeblief iets nieuw, jij goblin


    Mhm?

    mt :$


    “You don’t get STDs from blood oaths, you get STDs from dirty toilet seats and drinking the water in Mexico.”

    Ik hou van Ash 💕 Happy to see you back!!

    Reeses schreef:
    Ik hou van Ash 💕 Happy to see you back!!


    Dankje! <3


    Mhm?

    Klinkt leuk, ben mogelijk geïnteresseerd!


    Omnia mutantur, nihil interit

    Varjak schreef:
    Klinkt leuk, ben mogelijk geïnteresseerd!

    Leuk! Ik zal, als ik het van de grond stamp, de link ook hier posten (:

    [ bericht aangepast op 1 jan 1970 - 1:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 1970 - 1:00 ]


    Mhm?

    You know me, I love Ash en de rpgs die je gemaakt hebt. So I am in! 😍

    [ bericht aangepast op 1 jan 1970 - 1:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 1970 - 1:00 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    ik heb al jaaaaaren niet meer gerp'd en ik mis het stiekem best wel, dus color me interested

    [ bericht aangepast op 1 jan 1970 - 1:00 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 1 jan 1970 - 1:00 ]


    because i knew you, i have been changed for good

    Leuk!


    Mhm?

    SPICA schreef:
    ik heb al jaaaaaren niet meer gerp'd en ik mis het stiekem best wel, dus color me interested

    Same, I need to write.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    klikje


    Mhm?

    Frisk schreef:
    klikje


    Damn, dat klinkt zo nice! I want in :Y)


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien