• Het is vandaag 1 december, en dat betekent dat het weer tijd is voor WHAMAGEDDON!

    Mocht je WHAMAGEDDON nog niet kennen, kort samengevat houdt het in dat je zo lang mogelijk niet naar WHAM!'s nummer Last Christmas luistert.

    Er zijn vier simpele regels voor dit spel:
    1. Je probeert zo lang mogelijk te 'leven' zonder het origineel van het nummer Last Christmas van WHAM! te luisteren.
    2. Dit spel start op 1 december om 00:00 uur en eindigt op 24 december om 23:59 uur.
    3. WHAMAGEDDON geldt alleen voor het origineel. Dus mocht je toevallig een cover horen, of naar een remix luisteren, dan ben je niet af.
    4. Je bent af zodra je het nummer herkent. Dus stel dat je één milliseconde van het nummer hoort en je herkent het, dan ben je af.

    Regel 4 vind ik het zelf best wel lastig, want wat als het een cover of een remix is? Dus voordat je bepaalt dat je af bent, luister even naar de rest van het nummer, misschien kun je jezelf nog redden!

    Let the games begin!



    Oh, en mocht je behoefte hebben aan WHAMAGEDDON-merch, dat is blijkbaar zo gewild dat je merch kan bestellen. Van muismatten, mokken, kaarsen en laptopstickers tot kerstjurkjes, babyrompers, sportbh's en hoodies.

    Laat je het even weten in dit topic als je af bent? Of als je weer een dag door bent gekomen zonder geWHAM!d te worden? :Y)

    Quizletters die al naar het WHAM!halla gestuurd zijn:

    1 december 2022
    Ledecky - door een playlist
    Frodo - door een playlist

    2 december 2022
    Niemand!

    3 december 2022
    Niemand!

    4 december 2022
    Niemand!

    5 december 2022
    Derks - om 11:38 uur dankzij SkyRadio

    6 december 2022
    AliceLeBlanc - onbekende oorzaak

    7 december 2022
    Necessity - om 16:34 uur dankzij een stalgenoot
    l_l3 - door Snapchat

    8 december 2022
    Niemand!

    9 december 2022
    Catmint - in de controlekamer
    DreamerN - dankzij Q-music, vlak voor de top 40 kwam.

    10 december 2022
    Toreador - om 8:52 uur dankzij werk

    11 december 2022
    KerstKrull - dankzij 100% NL
    Phlegethon - door een eigen nostalgie-playlist
    Arca - door TikTok

    12 december 2022



    [ bericht aangepast op 11 dec 2022 - 22:04 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik zag dit net op mijn fb tijdlijn voorbij komen, zegt me heleeeemaal niks (krul)
    Daarbij luister ik veel te graag naar kerstliedjes en zou ik het verschil tussen het origineel en een cover niet eens weten. Dus ach....ik kijk wel toe met mijn popcorn hoe de rest het er vanaf brengt (blush)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik zag dit net op mijn fb tijdlijn voorbij komen, zegt me heleeeemaal niks (krul)
    Daarbij luister ik veel te graag naar kerstliedjes en zou ik het verschil tussen het origineel en een cover niet eens weten. Dus ach....ik kijk wel toe met mijn popcorn hoe de rest het er vanaf brengt (blush)



    Hahaha ik dacht even: oh, het verschil tussen het origineel en de cover, ik deel wel even linkjes zodat je het weet!
    En toen dacht ik: Okay, maar zodra ik het nummer op YouTube opzoek en het maakt iets van geluid DAN BEN IK AF (cat).
    Plus, als jij dan ook even luistert voor het verschil, dan ben je zelf ook af.

    Anyways, vandaag nog de WHAMAGEDDON omzeild. Nog niet gehoord gelukkig! :Y) Alvast 1 dag bijna overleefd (of jinx ik het nu?)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat een geweldig spel 😂 Ik heb echt een enorme hekel aan dat nummer dus ik doe heel graag mee hahahahaha


    Dramatic

    Kijken hoe snel ik dit jaar af ga, vorig jaar was dat letterlijk op 2 dec. xD


    Credendo Vides

    Renna schreef:
    Wat een geweldig spel 😂 Ik heb echt een enorme hekel aan dat nummer dus ik doe heel graag mee hahahahaha


    Extra goede motivatie om het te vermijden dus :Y)

    DreamerN schreef:
    Kijken hoe snel ik dit jaar af ga, vorig jaar was dat letterlijk op 2 dec. xD


    Hahaha, ik ben heel erg benieuwd! Bekijk het positief, je hebt de eerste 24 uur in ieder geval al overleefd!!!! En als je 2 december ook nog overleeft dan ben je al verder dan vorig jaar :Y)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ok, aangezien ik dezer dagen echt bijna een shut-in ben en ik geen radio luister, schat ik mijn kansen best goed in; :Y)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Garganta schreef:
    Ok, aangezien ik dezer dagen echt bijna een shut-in ben en ik geen radio luister, schat ik mijn kansen best goed in; :Y)


    HÉ, XAN, IT'S YOU!!!!!!! Ik herken je nu pas, hahaha.

    Nou ja, op de radio ben ik nog niet gefucked tot nu toe, het komt ook niet in m'n eigen afspeellijsten voor.
    Ik ben vooral bang dat iemand 'm op insta ofzo in een story flikkert, of dat NOS Stories het als achtergrondgeluidje gebruikt bij een post over december/sneeuw/kerst ofzo.

    Of dat ik boodschappen doe in de supermarkt en dan...

    Ja, best wel veel reële kansen om af te geraken.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    HÉ, XAN, IT'S YOU!!!!!!! Ik herken je nu pas, hahaha.

    Nou ja, op de radio ben ik nog niet gefucked tot nu toe, het komt ook niet in m'n eigen afspeellijsten voor.
    Ik ben vooral bang dat iemand 'm op insta ofzo in een story flikkert, of dat NOS Stories het als achtergrondgeluidje gebruikt bij een post over december/sneeuw/kerst ofzo.

    Of dat ik boodschappen doe in de supermarkt en dan...

    Ja, best wel veel reële kansen om af te geraken.

    Hahaha lol. Hi!

    Hmm. Mijn telefoon staat meestal op stil, dus ik denk dat op stories ook wel een minieme kans is en ik denk dat ze in de Spar hier geen muziek spelen want wie wil er nu Sabam betalen (cat)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    ik kan dit op z'n meest overleven tot wanneer ik moet werken volgende week zaterdag, want dan is sinterklaas voorbij en gaat in de supermarkt waar ik werk de kerstplaylist aan
    en een kerstplaylist kan niet zonder wham 🙃


    because i knew you, i have been changed for good

    Ik luister regelmatig skyradio waar ze al een week druk bezig zijn met kerstmuziek :'D dus ik vrees dat ik al verloren heb voordat dit topic überhaupt geopend was?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik heb gisteren al verloren, het stond in een playlist die ik luisterde. (no_chears)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik heb gisteren al verloren, het stond in een playlist die ik luisterde. (no_chears)


    Same, al was het mijn eigen kerst playlist hahaha


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik had geen idee dat dit bestond, maar nice, haha.

    Gezien ik normaal niet zo van de kerstmuziek ben en geen radio luister, schat ik mijn kansen goed in! Nu hopen dat die paar bezoekjes aan de supermarkt het niet gaan verpesten, haha.


    Stenenlikker

    Necessity schreef:
    Ik luister regelmatig skyradio waar ze al een week druk bezig zijn met kerstmuziek :'D dus ik vrees dat ik al verloren heb voordat dit topic überhaupt geopend was?


    Als ze gisteren WHAM! met Last Christmas gedraaid hebben, dan ben je af. Maar alles vóór 1 december telt niet :Y)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ledecky schreef:
    Ik heb gisteren al verloren, het stond in een playlist die ik luisterde. (no_chears)


    Frodo schreef:
    (...)

    Same, al was het mijn eigen kerst playlist hahaha


    Jongens, jongens, jongens, jongens...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly