• Het is vandaag 1 december, en dat betekent dat het weer tijd is voor WHAMAGEDDON!

    Mocht je WHAMAGEDDON nog niet kennen, kort samengevat houdt het in dat je zo lang mogelijk niet naar WHAM!'s nummer Last Christmas luistert.

    Er zijn vier simpele regels voor dit spel:
    1. Je probeert zo lang mogelijk te 'leven' zonder het origineel van het nummer Last Christmas van WHAM! te luisteren.
    2. Dit spel start op 1 december om 00:00 uur en eindigt op 24 december om 23:59 uur.
    3. WHAMAGEDDON geldt alleen voor het origineel. Dus mocht je toevallig een cover horen, of naar een remix luisteren, dan ben je niet af.
    4. Je bent af zodra je het nummer herkent. Dus stel dat je één milliseconde van het nummer hoort en je herkent het, dan ben je af.

    Regel 4 vind ik het zelf best wel lastig, want wat als het een cover of een remix is? Dus voordat je bepaalt dat je af bent, luister even naar de rest van het nummer, misschien kun je jezelf nog redden!

    Let the games begin!



    Oh, en mocht je behoefte hebben aan WHAMAGEDDON-merch, dat is blijkbaar zo gewild dat je merch kan bestellen. Van muismatten, mokken, kaarsen en laptopstickers tot kerstjurkjes, babyrompers, sportbh's en hoodies.

    Laat je het even weten in dit topic als je af bent? Of als je weer een dag door bent gekomen zonder geWHAM!d te worden? :Y)

    Quizletters die al naar het WHAM!halla gestuurd zijn:

    1 december 2022
    Ledecky - door een playlist
    Frodo - door een playlist

    2 december 2022
    Niemand!

    3 december 2022
    Niemand!

    4 december 2022
    Niemand!

    5 december 2022
    Derks - om 11:38 uur dankzij SkyRadio

    6 december 2022
    AliceLeBlanc - onbekende oorzaak

    7 december 2022
    Necessity - om 16:34 uur dankzij een stalgenoot
    l_l3 - door Snapchat

    8 december 2022
    Niemand!

    9 december 2022
    Catmint - in de controlekamer
    DreamerN - dankzij Q-music, vlak voor de top 40 kwam.

    10 december 2022
    Toreador - om 8:52 uur dankzij werk

    11 december 2022
    KerstKrull - dankzij 100% NL
    Phlegethon - door een eigen nostalgie-playlist
    Arca - door TikTok

    12 december 2022



    [ bericht aangepast op 11 dec 2022 - 22:04 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oke oke, ik ga eens kijken hoelang ik dit volhoudt. Drie december vandaag en helemaal nog geen kerstliedjes gehoord, mede door het feit dat ik al een paar dagen ziek lig en dus geen radio oid geluisterd heb.
    Vandaag wel boodschappen doen dus ik ben benieuwd 🙈


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik was gisteren op een groot treinstation waar een reiziger een liedje speelde op een piano en toen ik me dat besefte 'hee ik hoor muziek live van een piano' er schoot door mn hoofd heen, neee niet wham! Vanwege dit topic, haha

    Hij ging een liedje van Queen spelen.

    KerstKrull schreef:
    Ik was gisteren op een groot treinstation waar een reiziger een liedje speelde op een piano en toen ik me dat besefte 'hee ik hoor muziek live van een piano' er schoot door mn hoofd heen, neee niet wham! Vanwege dit topic, haha

    Hij ging een liedje van Queen spelen.


    Hahaha, gelukkig dat het een liedje van Queen is! Maar volgens mij mag het nummer op een piano ook gewoon (blush) volgens mij telt dat als een cover! Tenzij WHAM! naar die piano toe gekomen is om zelf een live versie te zingen, natuurlijk.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    haha ik zie het al helemaal voor me. de geest van george michael die op een willekeurig station in nederland verschijnt om last christmas te zingen 😂😂

    ik ben nog altijd niet af, maar waarschijnlijk volgende week rond deze tijd wel


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    haha ik zie het al helemaal voor me. de geest van george michael die op een willekeurig station in nederland verschijnt om last christmas te zingen 😂😂

    ik ben nog altijd niet af, maar waarschijnlijk volgende week rond deze tijd wel


    Heerlijk toch!

    Ik ben vooral benieuwd welk bedrijf ik mag gaan haten want ik zie het maar zo gebeuren dat er een reclame gemaakt wordt met dat nummer en dat ik daardoor af raak (cat).

    Er is namelijk al een reclame gaande met Driving Home For Christmas.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nog steeds niet af 💪


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Me neither, haha.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mijn vriend had dus bijna expres het nummer opgezet om me te laten verliezen, gezien hij toch al verloren had (cat)


    Stenenlikker

    Merigold schreef:
    Mijn vriend had dus bijna expres het nummer opgezet om me te laten verliezen, gezien hij toch al verloren had (cat)


    :O wat een sadist!
    Maar hoe heeft hij verloren dan? ZO SNEL AL!

    I'm still going strong (hoera)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben ook nog steeds in de running. Het was gisterenavond toch bijna de hele tijd piratenmetal in de auto, dus daar kon geen Wham tussen zitten (cat)


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Whoop, ik doe ook nog mee! (yeah)


    Credendo Vides

    ik had niet verwacht dat ik het zolang vol zou houden, maar ik zit nog in het spel somehow? gisteren zelfs skyradio durven luisteren!


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.


    Maandag 5 december, 11:38 uur.
    Ik ben af 😭😭😭


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik doe nog steeds mee! Maar voor hoelang? :'D


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Kwam vanochtend aan bij m'n dagbestedings-/reïntegratieplek en ze draaiden hier dus Sky Radio, the Christmas Station. Dus toen ik binnen kwam zei ik al: oh neeeeee, straks ben ik af...

    Niemand wist wat WHAMMAGEDDON was, dus dat heb ik even uitgelegd. En een uurtje later was ik af 😭😭😭😭


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly