• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    "En daarmee zijn vertrouwen verliezen?" Vienna trok een wenkbrauw op. "Hij zou technisch gezien hem een opdracht kunnen geven, maar ik denk niet dat Fort er heel blij van wordt. En op dit moment is Fort een van zijn weinige troeven om in en uit de school te komen." Vienna keek naar Adam. "Plus waarom zou Zebediah Onyx dood willen hebben? Hij veroorzaakte best chaos hier. Daar zat Zebediah echt niet meer hoor."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Jester was inderdaad een logischere keuze geweest. Die had hij in hun tijdlijn ook dood willen hebben. Zuchtend haalde hij een hand door zijn haren. ‘Maar wie kan het dan hebben gedaan?’ Hij veerde iets op. ‘Of misschien was het wel een hallucinatie.’ Hij dacht terug aan wat ze tijdens Nenya’s naamfeest had gedaan. ‘In de vorige tijdlijn heeft Maaya iedereen laten geloven dat het huis in brand stond. Dit kan ze ook makkelijk hebben gedaan.’

    [ bericht aangepast op 5 jan 2023 - 12:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin legde even een hand op Adams schouder. "Onyx is echt dood, Adam," zei hij een beetje ongemakkelijk. "Ik heb het ook gezien. Dat was echt geen hallucinatie."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    'Maaya kan een hallucinatie zo ver trekken dat iedereen die een ruimte binnenkomt het ziet. Dus dan was jij er net zo goed door overrompeld als Jester en ik. Echt, dit verklaart juist alles!' zei Adam opgetogen.

    [ bericht aangepast op 5 jan 2023 - 12:57 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had nog nooit gehoord of Maaya dat kon. Hij keek naar Vienna, maar die keek zo afkeurend naar Adam. "Onyx is dood, Adam," zei hij nog maar een keer. Hij had medelijden met zijn vriend die zich zo wanhopig aan het idee vastklemde dat zijn oude vriend nog leefde. Merrin geloofde niet dat het een hallucinatie was. Hij had nog nooit een hallucinatie van Maaya meegemaakt, maar dit was te veel.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Dat wéét je niet!’ Adam kon de snauw niet tegenhouden, plotseling prikten de tranen in zijn ogen. Zijn hele lijf trilde. Amper een week geleden was alles nog goed geweest. Ja – Jester had toen voor zijn leven gevochten, maar iedereen had hem toen een warm had toegedragen. En nu waren Onyx en Jester allebei in monsters veranderd en kon het niemand schelen wat er met hen gebeurde en dit was allemaal zíjn schuld. Omdat hij zonder nadenken het verleden had veranderd. Iets wat niemand begreep, iedereen vond maar gewoon dat hij de nieuwe versies van zijn vrienden moest accepteren. Maar dat wilde hij niet. Dat kón hij niet als de ene na de andere gruwel zich voltrok – en nóg erger dan het daarvoor al was geweest.
          Door het waas van tranen heen en zag hij een roodharige gestalte lopen. Jester. Hij moest zijn theorie met Jester delen, die kon Maaya dwingen om de hallucinatie te stoppen. Hij flitste weg en stond zo plotseling voor hem dat Jester tegen hem aan liep. Adam struikelde iets achteruit.
          ‘Ik denk dat het een hallucinatie is! Dat deed ze in mijn tijdlijn ook, toen liet ze iedereen verbranden. Het was net zo levensecht!’

    [ bericht aangepast op 5 jan 2023 - 14:01 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna zag dat Merrin schrok van zijn vriend. Je zou denken dat hoe mensen op hem soms dingen los lieten, dat het wel een keer zou wennen, maar de jongen kroop als een klein bang vogeltje in elkaar. Voor ze het wist, had ze een hand op zijn schouder liggen. "Laat hem maar. Het is lastig om te accepteren als mensen dood zijn, zeker als anders betekent dat je iemand moet missen. Hij draait nog wel bij." Al begreep ze er weinig van waarom de jongen zo heftig reageerde op de dood van Onyx, ze had nu niet echt het idee gehad dat ze vrienden waren. Ze zag dat Merrin dankbaar glimlachte bij haar woorden.
          "Hoe is het met jou dan?" vroeg de jongen opeens. Vienna keek hem een beetje verbaasd aan. "Hoe bedoel je?" Merrin keek even om zich heen en voegde toen heel zacht toe: "Nou, na dinsdag?" Vienna snoof. "Gaat prima. Ik leef nog, dat zie je toch?" Vienna trok direct een complete muur weer op en verdreef alle genegenheid die op haar gezicht had gelegen. Merrin vroeg gelukkig niet verder.
          "Ik ga nog proberen wat te eten," zei de jongen alleen. Terwijl hij wegliep, bleef Vienna toch een beetje ongelukkig zitten. Ze had hem nu ook weer niet weg willen jagen!


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin liep met een zucht van zijn zus weg. Als Adam zo lelijk deed, en met dit nieuws, had hij niet echt zin in de grillen van zijn zus. Dus deed hij toch maar een poging om zijn eten op te halen. Hij was al naar de tafel van de panthers onderweg geweest, toen zijn oog viel op de jongen die eerder zo waakzaam was geweest laatst voor zijn deur. Toe aan een veel lichter gesprek en even gewoon een andere sfeer schoof Merrin aan bij de Rhino tafel. Hij had geen idee wat hij precies tegen de jongen moest zeggen, dus begon hij maar gewoon met: "Hoi."


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azraels ogen werden groot toen Blue opeens naast hem ging zitten. Was dit een hallucinatie – nee, triest als het was, Maaya was dood. ‘Hé.’ Hij glimlachte zenuwachtig naar de Panther. Hij vond het wel heel stoer dat hij hier gewoon aan tafel schoof, dat zag hij niet veel anderen doen. Niet de normale mensen, in ieder geval.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin wist niet zo goed wat te zeggen. "Uhm.. Ik weet.. ik weet eigenlijk je naam niet," zei Merrin met een blos. Hij kon zich niet herinneren dat ze zich aan elkaar hadden voorgesteld. "Ik ben Merrin," zei hij tegen de jongen naast hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    'Oh. Ik ben Azrael.' Hij wist niet zo goed of hij nu zijn hand moest uitsteken en deed het toch maar niet. 'Heeft je... heeft je vriend gezegd dat ik net naar je vroeg?'
    Dat zou wel verklaren waarom hij hier was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Uh.. Nee. Nee, eigenlijk niet. Ik zag je gewoon zitten en.. Nou jaa.." Merrin haalde even een hand door zijn haren heen. Hoe had hij dit ook alweer gedaan met Adam? Het had zoveel makkelijker geleken kennis te maken met iemand.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Blue was zo maar uit zichzelf naar hem toe gekomen! Een storm vlinders stak op in zijn buik. ‘We uh… Wil je nog wat leuks doen? Samen? Vandaag bedoel ik dan, naar de lessen ofzo? Of… of heb je andere plannen?’ Nerveus beet hij op zijn lip. Misschien was het veel te snel na de vorige keer dat hij het gevraagd had, werd hij nu niet opdringerig?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin had eigenlijk nog geen plannen gemaakt voor vandaag. De date met Adam was gisteren geweest en ergens -mocht het echt zo zijn dat hij en Adam een stel werden - dan vond hij het ook wel fijn een nieuwe gewone vriend te hebben. "D-dat kan wel denk ik. Ik heb na de lunch al geen lessen meer."


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    'Ik ook niet!' Er kwam een glimlach om zijn lippen die eigenlijk niet echt paste bij het feit dat er net een huisgenoot was overleden. Een beetje beschaamd keek hij naar de anderen, waar ook niet echt iemand zich daar druk om leek te maken. Zou ze überhaupt een afscheid krijgen? Hij vond dat iedereen verdiende. 'Mijn huisgenoot is dood,' zei hij aarzelend. 'Ik weet niet... Misschien moet ik daar wel eerst even een momentje voor zoeken, ofzo.'


    Every villain is a hero in his own mind.