• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Donderdagavond


    Fox


    Fox schoot in de lach. ‘Toe maar!’
          Hij betwijfelde of Yrla dat aan zijn ex had durven voorstellen, die was waarschijnlijk weggevlucht. Toch had hij nog wel genoeg nuchtere hersencellen over om te beseffen dat hij nu niet over Merrin moest beginnen. Fox kwam overeind van het bed en rolde de bureaustoel naar het midden van de kamer toe, waarna hij er een uitnodigend gebaar naar maakte.
          ‘Heb jij stiekem een lijst met dirty nummers op je iNet staan voor zulk soort gelegenheden?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla schoot in de lach. "Nee, jij wel dan?" Toch wel een beetje gespannen ging de jongen in de stoel zitten. Hij had niet verwacht dat Fox hierin mee zou gaan, maar hij was stiekem ergens wel gewoon nieuwsgierig. Ze maakten alleen maar lol toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester tikte met zijn vinger tegen de rand van zijn iNet.
          Sarah?
          Het kon. Niet dat hij het zijn ex echt zag doen, maar iedereen had een prijs of een breekpunt. Als Maaya erin geslaagd was om Onyx' leven aan dat van haar te verbinden zou hij met haar sterven als zij haar eigen keel doorhaalde, en was er niets wat Onyx verder nog kon redden. Ze zou hem eindelijk weer terughebben.
          Ja, dat zag hij haar wel doen.
          Hij sloot de camera af en toetste daarna haar nummer in. Ze nam bijna meteen op.
          '...Hallo?'
          'Ik heb een tweetal vragen en ik heb een eerlijk antwoord van je nodig. Zolang je me de waarheid vertelt gebeurt er je niets--en reken maar dat ik het weet zodra je ook maar iets voor me achterhoudt. Twee vragen, twee antwoorden, en ik laat je weer met rust.'
          'Whatever.'
          'Kan je ook twee mensenlevens aan elkaar binden?'
          Sarah was even stil, en hij stelde zich voor hoe er een frons tussen haar wenkbrauwen verscheen. 'In theorie.'
          'Heb je het ooit gedaan--dit, of iets wat erop lijkt?'
          'Nee. Hoezo? Wat moet je, Jes?' vroeg ze, haar stem net iets verstoord door de verbinding, maar Jester drukte al op het rode knopje om het gesprek te beëindigen. Sarah had nog nooit twee mensenlevens aan elkaar verbonden. Dus dat kon het niet zijn. Shit.
          Jester stak zijn hand uit naar de tijdreiziger. 'We gaan nog een tripje maken. Terug naar vannacht. Jij zegt dan wel dat er niemand was, maar dat zie ik wel eens even voor mezelf. Je zei het immers net al, Maaya's illusies voelen levensecht aan en jij bent niet in staat er doorheen te kijken.'
          Misschien had ze zo ingebroken en alsnog Onyx vermoord. Of was het heel iemand anders geweest die bij Jester wel door de mand zou vallen en bij Adam niet.
          Maar Adam schudde zijn hoofd. 'Dat kan niet.'
          'Wat bedoel je "dat kan niet"?' vroeg Jester fronsend. Toen herinnerde hij het zich weer. Gefrustreerd gebaarde hij met zijn vrije hand. 'Ah, ja. Dat paradox als je jezelf ziet. Nou, naar de gang dan.'
          De tijdreiziger aarzelde opnieuw.
          Jester vernauwde zijn ogen. 'Wat?'

    [ bericht aangepast op 8 jan 2023 - 22:34 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    'Ik ben daar dan al twee keer in het gebouw.’ Hij wist niet precies wat er dan zou gebeuren, maar hij wilde dat niet uitproberen. Straks maakte hij de boel wéér erger. ‘Wat hoop je daar dan te zien? Misschien kunnen we uitzoeken wat er met Maaya is gebeurd.’ Degene die haar had vermoord was ongetwijfeld ook degene die Onyx had gedood. Misschien een vijand van vroeger, iemand die nog met beiden een appeltje te schillen had. ‘Ik kan ons naar het zwembad brengen, halverwege de nacht?’ Hij aarzelde. Dat betekende dat er óók drie versies van hem op Experium waren, zij het met iets meer afstand. Een vierde keer was helemaal om problemen vragen, dus dit was de sprong die hij dan wilde wagen, die hen waarschijnlijk het meest kon opleveren.

    [ bericht aangepast door een moderator op 10 jan 2023 - 13:11 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester betwijfelde momenteel of er iets met Maaya was “gebeurd” of dat ze het zelf gedaan had, maar het kon inderdaad geen kwaad om te weten hoe zij dan precies aan haar einde gekomen was. In het geval dat er inderdaad een derde persoon in het spel was, liepen ze die in ieder geval niet mis. ‘Nou, kijk aan. Je leert in ieder geval nog altijd snel.’ Jester stak zijn iNet in zijn zak en draaide zich af van het bed. 'Let's go, Robin.'

    [ bericht aangepast op 8 jan 2023 - 22:36 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Donderdagavond


    Fox


    ‘Helaas niet. Al vraagt dit natuurlijk om een guilty-pleasure liedje,’ zei Fox met een grijns waarna hij ‘Baby One More Time’ opzocht en even zijn allerbeste Britney Spears-imitatie weggaf, inclusief wiegende heupen, het haar over zijn schouder slaan en een héle zwoele blik. Helaas struikelde hij onderweg naar Yrla over een rondslingerende schoen, waardoor hij half boven op zijn vriend viel en ze door de vaart een stuk naar achteren rolden op de stoel. ‘Maar goed dat ik de hakken overwege heb ik gelaten, anders was ik nu vast dood.’ Hij zette zijn handen op Yrla’s schouder om zichzelf omhoog te hijsen. ‘Deze stoelen zijn echt niet gemaakt voor een lapdance,’ zei hij toen zijn knie tegen de armleuning kwam. ‘Je moet maar wat meer naar voren zitten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Robin? Hoezo Robin?
          Adam merkte dat het hem moeite kostte om zich te concentreren. Hij haalde een paar keer diep adem in een poging zijn focus terug te vinden en hield zijn blik expres van dat van Onyx’ bed afgewend. Het lukte hem niet goed om de melodie vast te houden die hem normaal hielp om zich aan het juiste moment in de tijdlijn te binden, het was net alsof de klanken los waren geraakt.
          Hij merkte dat hij begon te zweten – en pas toen besefte hij ook dat hij Jester helemaal niet vasthad.
          ‘Het lukt niet. Ik… ik kan me niet concentreren.’ Hij ademde diep in en uit, maar de rust keerde niet terug in zijn gedachten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Goden, moet ik dan ook alles voor je voorkauwen?' Geïrriteerd stapte hij op de jongen af tot hij voor hem stond, en trok hem bij zijn nek ver genoeg naar beneden dat hij de woorden recht in zijn oor kon zeggen en hij er heel zeker van zou zijn dat alles goed aankwam. Zijn vingers jeukten om het joch gewoon een klap te verkopen, maar in plaats daarvan ademde hij beheerst in en zocht een zachtere stem uit. Adam kende een andere versie van hem, toch? Nou, dan moest hij die nu maar even voor de geest halen.
          'Shh,' suste hij, 'stil maar. Alles komt goed. Focus je op het geluid van mijn stem die je weer helemaal netjes en mooi bij elkaar raapt. Je hebt dit al honderd keer eerder gedaan, je kan het echt nog wel een keer. We zijn samen één geheel en je gaat gave om ons heen wikkelen en ons exact naar de juiste plek en tijd brengen. Het zwembad, drie uur 's ochtends. Land ons weer bij het bubbelbad, net zoals de vorige keer.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Jesters stem zorgde ervoor dat hij wat ontspande, dat het kalmer werd in zijn hoofd. Hij gaf een knikje, waarna hij zich voorbereidde om de tijdsprong te maken. Alles ging goed – hij voelde de omgeving verdwijnen.
          Toen was het alleen of hij een donker gat in werd gesleurd. Gewichtloos, leek hij opeens wel. Hij tastte om zich heen, maar Jester was hij kwijt. Paniek vlamde door hem heen en hij schreeuwde – maar het was net alsof hij in een betonnen koker terecht was gekomen en zijn kreet daarin gevangen bleef.


    Every villain is a hero in his own mind.

    AltAdam
    ———

    Hij bevond zich in een zwembad. Het was er schemerig, de geur van chloor was scherp.
          Hoewel het muisstil was, merkte hij dat hij niet alleen was.
          Jester stond naast hem.
          Jéster.
          Vaag kwamen er indrukken binnen. Dat Onyx dood was. Dat ze hier waren om hem te redden.
          Hem redden? Nou echt niet!
          Instinctief zette hij een pas bij Jester vandaan. Op dat moment realiseerde hij zich ook wat anders: zijn lichaam deed weer wat hij wilde! Ja, hij had net gevochten om weer controle te krijgen, om wie zich dan ook als hem voordeed uit zijn hoofd te krijgen, maar steeds als hij dacht dat het lukte, glipte het hem door de vingers. En nu was het echt gelukt! Hij keek naar zijn handen, wiebelde zijn vingers. Ja, hij was echt terug!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester keek om zich heen en knikte tevreden. 'Kijk, zie je wel. Niets aan het handje.' Een blik in het zwembadwater vertelde hem ook dat er nog geen dooie Maaya in dreef, dus ze waren nog op tijd om erachter te komen wat de fuck zich er nou allemaal had afgespeeld. 'Kom op.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    AltAdam
    ———

    Adam schudde zijn hoofd. 'Ik - ik hoor hier niet te zijn. Je hebt me gedwongen!' Eerst had hij gedacht dat het Fox' ex was, maar het was natuurlijk veel logischer als Jester zélf hem zo erg beïnvloed had dat hij geen enkele zeggenschap meer over zijn eigen lichaam had gehad.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Fronsend draaide Jester zich om. Angst, verwarring en boosheid stonden ineens over Adam's gezicht geschreven. Niet echt de tijdreiziger waarmee hij zojuist vertrokken was, dat mocht wel wezen. Wat meteen het risico met zich meebracht dat de jongen weg zou flitsen en hem hier in zijn eentje achter zou laten. Ze stonden ongeveer één flinke stap uit elkaar. Naar elkaar te kijken.
          'Ah,' zei Jester, op het moment dat er ook een iets vastberaderer blik op Adam's gezicht verscheen. 'Shit.' En terwijl hij dat laatste zei verschoof hij zijn gewicht en bewoog zijn schouder naar achteren, om zijn vuist vervolgens, precies zoals Onyx hem dat geleerd had, met volle kracht tegen Adam's kaak te laten rammen. Even nog verwijdden diens ogen nog van schrik en wankelde hij naar achteren, en daarna zakte hij als een zoutzak in elkaar.
          Vloekend schudde Jester zijn hand heen en weer (schedels en kaken waren niet echt bekend om hun veerkrachtigheid), het geluid galmend in de holle ruimte. Waar de fuck was dit nou weer over gegaan? Hem helpen was Adam's eigen idee geweest, dus waarom de jongen nu ineens begon te brallen over dat hij gedwongen was begreep Jester ook niet. In ieder geval hurkte hij ongeduldig naast de jongen neer, en begon na een minuut of wat maar alvast tegen zijn wang te tikken.
          'Aarde aan Doornroosje. We hebben niet de hele nacht de tijd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Yrla had gegrinnikt om Fox imitatie van Britney Spears. Op verzoek van de jongen schoof Yrla meer naar de punt van de bureaustoel. Daarbij pakte hij Fox vast en trok hem dichter naar zich toe. De hele beweging liet een heet verlangen in hem omhoog schieten, wat nog erger werd, toen Fox een begon te bewegen. Yrla legde zijn handen op de heupen van zijn vriend en keek naar hoe Fox zijn gang ging.
          Op het moment dat hij opkeek, naar Fox zachte, bruine ogen leek er een grens tussen hen verbroken te zijn. Yrla wist niet wie er begonnen was, maar opeens hadden hun lippen elkaar ontmoet en waren ze in een verhitte zoen geraakt.


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    Adams kaak brandde. Hoe dat kwam, wist hij niet. Hij opende zijn ogen, keek recht in het gezicht van Jester. Vage beelden dreven langs. Het zwembad. Een dood lichaam in bed. Met bloed – heel veel bloed. Glazig staarde hij de ander aan.
          ‘Waarom deed je dat?’
          Adam verstijfde bij het horen van die stem. Het was net alsof iemand hem een gedachte influisterde, alsof iemand wilde dat hij dat hardop uitsprak. In plaats daarvan hield hij zijn lippen stijf op elkaar.


    Every villain is a hero in his own mind.