• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen... In die tijdlijn, en in een andere.



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Prequel 1: Klik ^^
    Prequel & Alt 2: Klik ^^
    Prequel & Alt 3: Klik ^^
    Prequel & Alt 4: Klik ^^
    Prequel & Alt 5: Klik ^^
    Prequel & Alt 6: Klik ^^


    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "W-w-werkelijk?" vroeg Merrin geschrokken. Liep er een massamoordenaar rond ofzo? "G-gecondoleerd. Wat erg," zei hij zacht. Merrin aarzelde. "W-we kunnen ook een andere dag afspreken als je dat liever hebt?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    ‘Ik mocht haar niet echt,’ gaf hij toe. 'Maar het voelt een beetje vreemd om te doen alsof het niet gebeurd is en tegelijk weet ik ook niet echt hoe je zoiets doet. Afscheid nemen ofzo.’ Hij dacht aan Herby, die hij in zijn eerste jaar was kwijtgeraakt. Had vermoord. Het schild stond nog steeds op zijn bureau, hij streelde er nog dikwijls over. Toch was het vreemd dat hij een dier dan meer respect betuigde dan een mens.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Afscheid nemen. Dat had hij alleen van zijn vader gedaan, maar daar had hij zielsveel van gehouden. "Normaal zeg je lieve woorden over elkaar, dat je diegene gaat missen. Maar dat is vooral als je echt om iemand gaf." Merrin aarzelde. "Misschien kan je straks gewoon even langs haar kamer of foto lopen en een knikje geven? Dat is toch een soort van teken van respect?" Merrin aarzelde. "I-i-ik weet dat we elkaar niet zo goed kennen, maar wil je graag dat ik mee ga?"

    [ bericht aangepast op 5 jan 2023 - 17:22 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael voelde zijn wangen warm worden. Wat een lief aanbod! Het zou wel aandacht trekken als hij door het Rhino-house zou lopen met Merrin. Niet dat het hem heel veel zou kunnen schelen, want zijn gave was gevaarlijk genoeg om met rust gelaten te worden, maar hij was wel bang dat sommigen ongepaste opmerkingen zouden maken, zeker omdat hij hen weleens gevraagd had om Merrin niet lastig te vallen. En de kamer van Maaya… nou ja, daar hoefde hij ook niet per se heen. Het bracht hem echter wel op een idee.
          ‘Misschien dat ik ergens een kaarsje voor haar kan branden. Op een rustige plek.’ Hij waagde een blik in Blues hemelblauwe ogen. ‘Zou je dan misschien met me mee willen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    ”Natuurlijk,” knikte Merrin, die blij was dat ze een soort middenweg hadden gevonden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Azrael voelde zich opgelucht dat hij dit niet alleen zou hoeven doen. Rai had het ook wel willen doen als hij dat gevraagd had, maar dat voelde toch anders, zeker omdat Blue hiermee gekomen was.
          Even viel er een stilte, waarin Azrael naarstig naar een nieuw gespreksonderwerp zocht. Bijna wilde hij vragen wat Blues gave was – al wist hij dat allang – maar dan moest hij ook over die van hem vertellen en mensen konden daar heel verschillend op reageren. Als hij wilde, kon hij met zijn gave heel veel kwaad doen en zijn afdelingsgenoten hadden niet bepaald de beste reputatie – al gold dat natuurlijk ook voor de Panthers. Wat dat betreft zou Blue dan misschien niet zo snel oordelen.
          Voor hij tot een gesprekonderwerp kon komen, viel er een schaduw over hen heen. Toph zette haar hand in haar zij en keek Blue denigrerend aan. ‘Wat doe jij hier? Weer een nieuw vriendje aan het scoren?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Het kostte hem een paar tellen om zich te herstellen van de naamloze die ineens recht voor zijn voeten was opgedoken, maar al snel rechtte Jester zijn rug weer. De jongen had de tranen haast in zijn ogen staan--onzin. 'Denk je echt dat ik dat niet als eerste gecheckt heb?' Jester begon weer te lopen. 'Het is Maaya niet. Bovendien hoorde ik zojuist dat ze dood is.' Hij wierp een blik over zijn schouder. 'En veeg die tranen van je gezicht. We zitten gewoon nog in een verkeerde tijdlijn die met een paar uur verdwijnt zodra jij terugspringt en alles weer terugbrengt naar het oude. Niets hiervan is echt, dus hou je kop erbij.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Maaya was ook dood? Maar… Maar dan is het geen hallucinatie.
          Dan was Onyx echt dood. En Adam kon hem niet redden, want íémand had dat van een afstandje gedaan. Iemand die hier niet op school zat, want niemand hier had zo’n gave. Voor zover ik weet.
          ‘Ik… Zo makkelijk gaat dat allemaal niet.’ Adam veegde inderdaad zijn tranen weg, maar ze kwamen bijna meteen weer terug. ‘Iemand moet het van een afstand hebben gedaan. Hoe vinden we die dan? Ik kan niet steeds opnieuw dat tijdvak terug.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Stapje voor stapje, Adam. Eerst eens uitzoeken wat de bosheks ineens geveld heeft.' Hij had er flink de pas in gezet, en ondertussen doemde het zwembad in de verte alweer op. 'Toeval bestaat niet, maar om de een of andere reden heeft ze wel haar polsen doorgesneden in exact dezelfde nacht dat iemand dat bij Onyx heeft gedaan.'
          Maaya was ronduit geobsedeerd geweest met Onyx. Zou ze een hallucinatie gecreëerd kunnen hebben waardoor Adam en hijzelf het niet gemerkt hadden dat ze naar binnen sloop? "Als-ik-hem-niet-kan-hebben-dan-niemand", zo'n idee? Maar de laatste maanden hadden ze geen omkijken naar haar gehad. Misschien was het toeval en misschien zocht hij naar verbanden die er niet waren, maar ergens diep van binnen voelde hij dat er iets niet klopte. En hij ging er exact achterkomen wat dat was.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 20:21 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    De haren kropen omhoog bij Merrin over zijn huid, toen hij de stem hoorde. Hij keek even op naar Toph, maar gek genoeg was ze toch iets minder dreigend nu zonder Vienna. “Gaat dat jou iets aan?” vroeg hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Azrael


    Toph trok haar wenkbrauwen op. ‘Oh, krijgen we een grote mond nu je naast Az zit?’
          ‘En terecht, tenzij je de rest van de dag alleen nog de energie wilt hebben om net aan te blijven ademen.’
          Het meisje stuurde hem een pissige blik, maar liep daarna verder. Maar beter ook, want hij had dat wel vaker bij haar gedaan. Loze dreigementen werkten niet.
          Aarzelend glimlachte Azrael naar de jongen. Moest hij iets vragen? Het was misschien wel hét moment om uit te zoeken hoe het nu precies zat met Blues liefdesleven. ‘Is uh, is het dan over met je vriend?’ vroeg hij voorzichtig.


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Vervangende post voor donderdagnacht)


    Zebediah


    Zebediah nam het zekere voor het onzekere. Eerst had hij overwogen Maaya gewoon in haar bed te vermoorden, precies zoals Fire was overkomen. Toch vond hij het te riskant met Melissa in de kamer, die in een oogwenk een liaan om zijn nek kon wikkelen om hem te wurgen. Daarom had hij Fort opgedragen om Maaya op te halen en naar het binnenzwembad te brengen, waar hij nu met zijn handen in zijn zakken stond te wachten.
          De teleporteur verstond zijn vak echter goed; erg lang hoefde Zebediah niet te wachten. Maaya kwam languit op de grond terecht, haar voeten staken boven het water uit. Verwilderd keek ze om zich heen. Zebediah knielde bij haar neer, zij het op enige afstand zodat ze hem niet kon aanraken.
          ‘Hallo Maaya. Dat is een tijd geleden.’
          Het meisje vloog overeind, direct kneep ze haar ogen dicht. Met het mes dat hij al in zijn hand had, doorboorde hij haar handpalm, zodat haar ogen weer openvlogen.
          ‘Verroer je niet.’ Een smadelijke grijns kwam om zijn lippen. ‘Nog niet.’
          Hij kwam weer overeind. Doodstil bleef het meisje zitten.
          ‘Je vraagt je vast af waarom je hier bent. Zo’n hekel heb ik immers nooit aan je gehad. Vat het dan ook niet persoonlijk op. Ik verleen iemand een gunst, dat is alles.’ Hij wierp een blik op het mes, dat nog steeds uit haar hand stak. ‘En helaas voor jou, ben jij net aan de verkeerde persoon verbonden. Tragisch, wel. Vooral omdat je nooit een tweede kans hebt gekregen, in tegenstelling tot mij.’ Hij keek op haar neer. ‘En eerlijk gezegd is jouw leven maar een schamel offer als ik Fox daarmee terugkrijg.’ Hij reikte haar het mes aan. ‘Snijd je keel door.’
          Paniek flitste in haar ogen – iets wat hem toch een voldaan gevoel gaf.
          Haar vingers sloten zich om het heft, ze bracht het naar haar hals. In één haal sneed ze haar keel door. Met zijn voet gaf Zebediah haar een zetje, zodat ze in het water viel en het water rood begon te kleuren alsof een haai haar te pakken had gekregen.
          ‘Vaarwel, Maaya.’ Ze spartelde nog zwakjes, maar zonk algauw. ‘Zo’n slecht einde is het niet, toch? In de naam van de liefde?’
          Met een tevreden grijns draaide hij zich om naar Fort, die zijn blik had afgewend.
          ‘We kunnen terug.’

    [ bericht aangepast op 7 jan 2023 - 11:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin was haast verbaasd te zien dat Toph zonder enig morren het toneel verliet. Hij wilde naar de jongen glimlachen, maar door zijn vraag bevroor zijn blik. Beschaamd wendde hij zijn blik af en keek naar zijn vingers op zijn schoot. "Uhm ja.. M-m-maar ik wil het er liever niet over h-hebben."


    It's never gonna happen, Guys.

    Donderdagavond

    Yrla



    De hele dag was als een waas aan hem voorbij gegaan. Hij had geprobeerd zo ver mogelijk van Merrin vandaan te gaan zitten, alle opmerkingen van Jenyx en Toph zoveel mogelijk genegeerd. Tot zijn verbazing was op gegeven moment zelfs Vienna naast hem komen zitten in de les en die had op haar beurt zelfs een keer naar Toph gesnauwd dat haar gezeik nu wel eens klaar was. Het was stiekem opluchtend geweest dat het meisje haar beste vriendin het zwijgen op had gelegd. Het was al erg genoeg om Merrin naast Adam te zien zitten. Wie weet wat voor dingen die twee nu uitspookten.
          Met een grom pakte hij een van de flessen van Cherry van het nachtkastje en nam een fikse slok. Het ding was na twee slokken al leeg, tot ergernis van Yrla. Niet liever wilde hij de pijn vergeten, net zoals ze gisteravond hadden gedaan. "Denk je dat Cherry nog meer van dat spul heeft?" vroeg hij aan Fox. Yrla keek over zijn schouder naar zijn vriend. Hij was wel blij met Fox, dat hij er nog was. Op de lessen na (waar Fox niet bij kon zijn) had hij zich nog geen moment echt alleen gevoeld en Fox was een zeer goede afleiding voor zijn gebroken hart. "Ik kan nog wel zo'n avondje als gisteren gebruiken."
          Ze hadden gisteren flink wat gedronken en waren met zijn tweeën voor de tweede film die ze hadden gekeken in slaap gevallen. Het had in ieder geval even geholpen Merrin en die vieze flikker die zich in hun relatie had gemengd te vergeten.

    [ bericht aangepast op 6 jan 2023 - 19:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam onderdrukte een zucht. Het kwam in hem op om te zeggen dat niemand Onyx’ polsen had doorgesneden – tenzij Vienna dat vanaf een afstand met een onzichtbaar mes had gedaan – maar hij vermoedde dat ze net dan wel anders gereageerd zou hebben. En dus liep hij maar zwijgend met Jester mee, blij dat die hem in ieder geval aanmoedigde om iets te doen.


    Every villain is a hero in his own mind.