• Heyhey,

    Na het reflecteren over 2022 (Geef 2022 een cijfer) is het nu tijd om ons te focussen op 2023!

    Zelf ben ik niet zo van de goede voornemens, maar doelen zetten vind ik iets anders omdat je daar een bepaalde tijdspanne voor nodig hebt en daar is een nieuw jaar nu eenmaal ideaal voor. (wbw)

    Daarom vroeg ik me af of jullie doelen hebben die je graag wilt behalen dit jaar? En zo, wat zijn die dan?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    De brief aan mezelf is er nog steeds niet helaas, maar bij deze mijn (voorlopige) lijstje:

    - Halve marathon uit lopen & wekelijks lopen
    - Wekelijks zwemmen
    - In de winter maanden wekelijks op de rollen fietsen
    - Een verre reis maken
    - Minstens één keer per maand een nieuw restaurant ontdekken met mijn vriend
    - Een bepaald bedrag sparen
    - Een huis kopen met mijn vriend (maar enkel als we iets vinden waar we echt van overtuigd zijn)

    Mijn leven is op veel gebieden momenteel vrij stabiel, en dat wil ik liefst dit jaar zo houden.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    5 km aan één stuk door kunnen hardlopen. Ik zit al dichterbij mn doel dan een jaar terug!


    - Stabiel worden.
    2022 heeft me genoeg geterroriseerd.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Eindelijk een tattoo laten zetten, meer schrijven en hopelijk verhuizen!


    Alleen maar tranen van geluk

    - een psycholoog vinden & aan mezelf werken
    - weer beginnen schrijven
    - het leesniveau van mijn leerlingen omhoog krijgen, al is het maar met 1 puntje

    - meedoen aan de IQ-test van Mensa. Mijn IQ is al getest, maar om mijn brein ervan te overtuigen dat ik niet valsgespeeld heb, wil ik er nog eentje doen. Ik moet alleen wel een jaar wachten na de vorige...


    Mhm?

    2Krull4U schreef:
    5 km aan één stuk door kunnen hardlopen. Ik zit al dichterbij mn doel dan een jaar terug!



    IK HEB HET GEDAAN! Zaterdag vond ik ineens de motivatie om het te proberen en ja hoor!! zo trots!!!

    wohoo


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Voorlopig heb ik er maar twee:
    - Het sporten weer oppakken en voor eind juni een paar kilo's afvallen. Mijn mamabuikje mag er nu wel langzaam vanaf haha.
    - Meer bezig zijn met schrijven en minder met mijn telefoon. Er zijn een paar schrijfwedstrijden waar ik aan wil meedoen en het wordt eens tijd dat ik er ook echt voor ga i.p.v. alleen maar te denken dat ik graag mee wil doen.


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    AliceLeBlanc schreef:
    Voorlopig heb ik er maar twee:
    - Het sporten weer oppakken en voor eind juni een paar kilo's afvallen. Mijn mamabuikje mag er nu wel langzaam vanaf haha.
    - Meer bezig zijn met schrijven en minder met mijn telefoon. Er zijn een paar schrijfwedstrijden waar ik aan wil meedoen en het wordt eens tijd dat ik er ook echt voor ga i.p.v. alleen maar te denken dat ik graag mee wil doen.


    Oh welke wedstrijden? Als ik dat mag vragen (blush)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Oh welke wedstrijden? Als ik dat mag vragen (blush)


    De wedstrijd "Verraad" - van uitgeverij LetterRijn
    En de wedstrijd "Wat een nacht" - van uitgeverij Moonreaders

    Ze staan op verschillende websites, maar ik kijk altijd bij Schrijven Online (en hier natuurlijk! :D)


    If you look before you jump, maybe you jump never.

    2Krull4U schreef:
    (...)

    IK HEB HET GEDAAN! Zaterdag vond ik ineens de motivatie om het te proberen en ja hoor!! zo trots!!!

    Wat goed! *O*


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Beter laat dan nooit, maar ik ben heel slecht met doelen stellen over het algemeen. Voornamelijk omdat ik het nooit haal, maar we doen gewoon een nieuwe poging:
    - Meer schrijven (door mee te doen aan SOTY forceer ik mezelf het vol te houden weer). Ik mis het echt en wil toch ooit het 'eigen boek uitgeven' van mijn bucketlist af kunnen strepen.
    - Minimaal 6 boeken lezen dit jaar.
    - Samen gaan wonen met mijn vriend. Uiterlijk 31 oktober krijgen we de sleutel van ons huis C: Hij woont al alleen, maar we hebben nu samen een huis gekocht, dus yeey!
    - Meer sporten/Gezonder doen? Dit is iets dat hopelijk beter lukt als ik samen woon en we elkaar dan motiveren om te sporten, want ik haat de sportschool echt en heb te weinig ruimte op een slaapkamer om ballet te kunnen oefenen of te kunnen trainen. In addition to that, meer fruit eten. Ik ben dit jaar heel goed begonnen, maar dat is al een stuk minder nu eigenlijk, oeps.
    - Naar de Q-meeting gaan!

    En eigenlijk meer eentje voor 2024 alvast maar: naar een psycholoog gaan. Waarom niet dit jaar? Ik wil eerst samen gaan wonen, gezien ik denk ik wel wat professionele hulp kan gebruiken na die stap. Zulke grote veranderingen zijn niet chill

    [ bericht aangepast op 20 feb 2023 - 23:03 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik heropen 348 dagen na de laatste reactie weer even dit topic omdat ik heel benieuwd ben hoe het afgelopen is met iedereens doelen voor 2023. ^^

    Mijn eigen terugblik:
    - Halve marathon uit lopen & wekelijks lopen -> geen halve marathon gedaan, maar wel regelmatig gelopen (uitgezonderd enkele periodes met blessures)
    - Wekelijks zwemmen -> vrij goed volgehouden, behalve tijdens de 4 maanden dat het zwembad onverwacht dicht was voor reparaties :W
    - In de winter maanden wekelijks op de rollen fietsen -> volgehouden in het begin van het jaar, maar in november/december helaas niet gelukt
    - Een verre reis maken -> niet gelukt, maar die staat al concreet op de planning voor deze zomer
    - Minstens één keer per maand een nieuw restaurant ontdekken met mijn vriend -> gelukt
    - Een bepaald bedrag sparen -> ook gelukt!
    - Een huis kopen met mijn vriend (maar enkel als we iets vinden waar we echt van overtuigd zijn) -> niet in geslaagd, want weinig huizen gevonden waar we van overtuigd waren :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Voor 2023 is het te laat, maar voor 2024:

    - Tijd maken om te schrijven
    - Minder stressen over letterlijk alles

    [ bericht aangepast op 3 feb 2024 - 19:33 ]


    The soul needs autumn.

    Catmint schreef:
    Beter laat dan nooit, maar ik ben heel slecht met doelen stellen over het algemeen. Voornamelijk omdat ik het nooit haal, maar we doen gewoon een nieuwe poging:
    - Meer schrijven (door mee te doen aan SOTY forceer ik mezelf het vol te houden weer). Ik mis het echt en wil toch ooit het 'eigen boek uitgeven' van mijn bucketlist af kunnen strepen.
    - Minimaal 6 boeken lezen dit jaar.
    - Samen gaan wonen met mijn vriend. Uiterlijk 31 oktober krijgen we de sleutel van ons huis C: Hij woont al alleen, maar we hebben nu samen een huis gekocht, dus yeey!
    - Meer sporten/Gezonder doen? Dit is iets dat hopelijk beter lukt als ik samen woon en we elkaar dan motiveren om te sporten, want ik haat de sportschool echt en heb te weinig ruimte op een slaapkamer om ballet te kunnen oefenen of te kunnen trainen. In addition to that, meer fruit eten. Ik ben dit jaar heel goed begonnen, maar dat is al een stuk minder nu eigenlijk, oeps.
    - Naar de Q-meeting gaan!

    En eigenlijk meer eentje voor 2024 alvast maar: naar een psycholoog gaan. Waarom niet dit jaar? Ik wil eerst samen gaan wonen, gezien ik denk ik wel wat professionele hulp kan gebruiken na die stap. Zulke grote veranderingen zijn niet chill


    Terugblikkie werpen dan maar en ik kan tbh zeggen dat ik alle 4 de dingen heb gedaan!
    - Ik heb vorig jaar voor het eerste jaar weer echt geschreven. SOTY is niet gelukt, maar heeft wel geholpen ter motivatie!
    - Ik heb 13 boeken gelezen, wat het dubbele+ is van wat m'n doel was hier.
    - Aan het einde van het jaar heb ik beslist om nog een extra uur ballet in de week te gaan doen. Dit doe ik pas sinds januari 2024, maar heb wel de keuze in 2023 gemaakt, dus vind dat het telt.
    - En ik ben naar de Q-meeting geweest!!!!

    Also, ik heb eind 2023 zelfs al de stap gezet om naar een psycholoog te gaan, sooooooo yay voor mezelf.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen