• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 15:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Woensdagmiddag

    Merrin


    Merrin liet zijn hoofd hangen. Hij wist niet of hij daar nog in geloofde. "Het is zo dat een kwartier hier, een uur in het verleden is. Dus als ik er nu naar kijk, zou hij al zo’n twee weken weg zijn." Had Adam twee weken de tijd nodig om weer terug te keren? Of was er iets in het verleden gebeurd dat hij niet durfde terug te keren? Of misschien kon hij wel gewoon niet terugkomen om een of andere reden en zou Merrin nooit weten wat er met hem gebeurd was. Die gedachte was zo beangstigend, dat hij hem driftig uit zijn hoofd schudde. "Ik kan alleen maar hopen dat hij de weg terug vind," zei hij droevig.
          Dat was nog het meest verschrikkelijke, de onmacht. Niet weten waar Adam was, niet in staat achter hem aan te gaan. Hij had een tijdje geprobeerd met Adams gave te oefenen in de simulator, maar de gave van zijn vriend was onmogelijk moeilijk. En daarnaast zou hij niet eens weten wáár hij dan heen zou gaan. De aarde draaide al miljoenen jaren rond. Als hij naar het tijdperk van de dinosaurussen zou gaan, zou hij 225 miljoen jaar terug moeten. Kon Adam ook zo ver terug springen? Of alleen terug naar de tijd waarin mensen leefden? Al was dat ook wel een bijzondere, want dan had hij NOG steeds bijna 25 miljoen jaar te onderzoeken. Onmogelijk natuurlijk!

    [ bericht aangepast op 27 maart 2023 - 22:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Woensdagmiddag


    Azrael


    ‘Oh,’ zei Azrael zacht. Dat was inderdaad wel een probleem, als die jongen eigenlijk al twee weken vastzat. Wat zou ervoor kunnen zorgen dat iemand niet terug naar zijn eigen tijd kon? Eén verklaring lag voor de hand, maar die durfde hij niet te opperen. Daar dacht Blue waarschijnlijk al vaak genoeg aan. De jongen zag er zo vreselijk triest uit dat Azrael toch aarzelend een hand op zijn schouder legde. ‘Wat ongelofelijk rot.’ Het was zo nietszeggend… maar hij moest toch íéts zeggen? ‘Ik weet dat je hoofd er waarschijnlijk niet naar staat… maar zijn er dingen die je een beetje kunnen afleiden?’ Misschien kwam die tijdreiziger wel nooit meer terug en Blue kon al die tijd niet onder een boom blijven zitten. ‘Een spelletje ofzo? Niet – dat ik een hoop spelletjes ken,’ gaf hij toe, maar hij vond Blue wel een type dat van spelletjes hield. ‘Ik heb kaarten in mijn tas? En anders kan ik ook wel wat halen.’ Hij merkte dat hij begon te ratelen en kneep gauw zijn lippen op elkaar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagmiddag

    Merrin


    Merrin glimlachte klein. Hoewel Azrael en hij (nog) geen vrienden waren, vond hij het wel lief dat de jongen hem probeerde op te vrolijken. En om een of andere reden kon hij dat beter hebben van Azrael dan van alle andere panthers om hem heen, die soms deden alsof hij een klein zielig vogeltje was. "Kunnen we iets actiefs doen?" vroeg hij met een mondhoek opgetrokken. "Zwemmen, of weer pingpongen?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Woensdagmiddag


    Azrael


    De gedachte om Blue in zijn zwembroek te zien, liet hem blozen. Hij wist zeker dat hij zijn blik niet van de jongen af zou kunnen houden en dat voelde wel heel verkeerd nu zijn vriend vermist was. 'Uhm, pingpongen klinkt goed. Ik zal mijn batje halen.' De enige twee tafels die er waren, waren vlak voor de school, dus ze konden elkaar niet mislopen. Hij peinsde er niet over om Blue mee te nemen naar zijn campus, dat was vragen om een nare ervaring.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagmiddag

    Merrin


    "Heb je er ook eentje voor mij?" vroeg hij met een klein glimlach. "Laatst was voor mij voor het eerst dat ik het weer in een lange tijd deed, dus ik heb geen eigen." Merrin kwam overeind, toch ergens wel opgelucht dat hij iets te doen had. Dat hij voor even zijn hoofd kon afleiden, al haalde dat het gapende gat in zijn borst niet weg.


    It's never gonna happen, Guys.

    Woensdagmiddag


    Azrael


    'Nee,' moest hij bekennen. 'Maar we kunnen wel even langs het winkeltje lopen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagmiddag

    Merrin


    "Klinkt goed," zei Merrin met een knikje. Als hij dit vaker wilde doen, dan was het toch wel handig om er eentje te hebben. "Rhino-house eerst dan? En dan het winkeltje?" vroeg hij de jongen voor hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Woensdagmiddag


    Azrael


    'Ik neem je liever niet mee daarnaartoe,' antwoordde Azrael en hij keek een beetje beschaamd naar beneden. 'Dus anders haal jij een batje in de winkel en haal ik de mijne op? Dan zien we elkaar bij de pingpongtafels.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagmiddag

    Merrin


    "Oh," zei hij lichtelijk verrast, maar ook ongemakkelijk. Het Rhinos house was niet iets waar hij graag kwam, maar samen met Azrael was het vast niet erg geweest. En hij was niet bang ofzo. Misschien wilde de jongen wel gewoon niet met hem samen gezien worden.
          Het voelde gewoon gek om alleen weg te lopen, maar dat kwam waarschijnlijk doordat hij en Adam alles samen deden. Dus het was onwennig om dat nu alleen iets te regelen "Oke dan, tot zo." Merrin wierp Azrael even een kort glimlachje toe en begon dus maar alleen naar het winkeltje te lopen.

    [ bericht aangepast op 4 april 2023 - 20:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Donderdag


    Cherry


    Cherry was weer terug op haar eigen kamer. In haar eentje. Daar baalde ze van, want ze hield wel van mensen om zich heen en daarnaast vond ze het ook een beetje… eng. Ze had de afgelopen twee dagen veel met Rai en Azrael gepraat en uiteindelijk had ze met Vision gebroken. Die ontkende alles wat de andere twee gezegd hadden, maar Vera had gezegd dat hij loog. Met een zucht keek ze naar haar handen. Ze schiep voor zichzelf een bak chocolade-ijs en glimlachte flauwtjes, al betwijfelde ze of het knagende gevoel diep binnen in haar erdoor weg zou gaan.
          Vision was kwaad geweest toen ze het had uitgemaakt.
          Hij zei dat hij haar wel terug zou krijgen, dat ze het toch wel weer zou vergeten, dat hij het haar wel líét vergeten.
          Ze kreeg het koud, ze had geen zin meer in koud ijs en zette het naast zich neer.
          Als ze het aan Rai vroeg, zou hij het dan erg vinden om bij haar op de kamer te slapen? Hij was haar beste vriend… Andersom zou ze het zo doen. Ze dacht wel dat het de situatie misschien erger zou maken, maar Rai had een gevaarlijke gave. Als het moest, kon hij haar beschermen.
          Omdat ze niet langs Visions kamer durfde te lopen, stuurde ze een berichtje naar Rai of hij naar haar toe kon komen.

    [ bericht aangepast op 18 april 2023 - 16:29 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Donderdag

    Rai



    Het was haast vreemd om naar Cherry haar eigen slaapkamer te lopen, zo lang sliep ze al bij Vision. Maar verdomme, Rai was maar wat blij dat ze eindelijk van die manipulatieve lul af was. Eindelijk, na zo lange tijd, zag Cherry ook in wat voor lul Vision eigenlijk was, dat hij helemaal niet goed voor haar was. En hij zou er werk van maken dat ze zich dat elke dag herinnerde.
          Rai klopte eerst even bij haar deur aan, waarna hij ietwat aarzelend zijn hoofd om de hoek stak. Rai glimlachte vriendelijk toen hij Cherry op haar bed - haar eigen bed- zag zitten. "Je wilde dat ik hierheen kwam?"

    [ bericht aangepast op 19 april 2023 - 21:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Donderdag


    Cherry


    Cherry glimlachte, toch ietwat onzeker verstrengelde ze haar handen in haar schoot. 'Ik vroeg me af... Zou jij misschien een paar nachten hier kunnen slapen?' Ze boog haar hoofd toen de schaamte zich aan haar opdrong. 'Ik ben bang voor hem,' fluisterde ze. 'Nu hij gedreigd heeft dat hij me toch wel terug zal krijgen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Donderdag

    Rai



    Rai voelde een blos naar zijn wangen stijgen toen hij de vraag van Cherry begreep. Ze wilde slapen, samen. In één kamer. Rai kreeg al zweethandjes van het idee. Hij schudde even met zijn hoofd, in de poging de blos van hem af te slaan en ging gehaast naast zijn beste vriendin, toen ze haar hoofd boog. "N-n-natuurlijk wil ik dat," zei hij zacht. Rai aarzelde even, maar sloeg toen voorzichtig zijn arm om Cherry haar schouders.
          "I-i-ik begrijp wel d-dat je bang voor hem kan zijn. Dat ben ik met tijden ook wel geweest. Vooral omdat hij dreigde om tussen jou.. en mij te komen." Rai glimlachte even kort naar Cherry. "Maar m-maak je maar geen zorgen. Ik en Az zullen goed voor je zorgen." Rai slikte even een brok in zijn keel weg. "En die M-merrin vast ook wel." Rai wreef even over Cherry haar arm heen. "Hee, en als je het echt eng vindt, Az slaapt toch niet. Dus hij kan wel oppassen. Ook al kan ik dat ook wel hoor! Ik zal er gewoon voor zorgen dat hij je met geen vinger meer aanraakt. En wij beschermen ook je geheugen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Donderdag


    Cherry


    Dat was natuurlijk ook zo. Azrael kon niet slapen en ze wist dat hij niet goed met zijn kamergenoot overweg kon. 'Dat is een goed idee, dank je!' Ze trok haar beste vriend in een omhelzing en kuste zijn wang.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdag


    Vision



    Hij zou die gore klootzak wel krijgen. Door hem was hij Cherry kwijt.
          Terwijl al die brave Panthertjes netjes in de schoolbanken zaten, was Vision hun campus binnengegaan. De kamer van die nicht vond hij door overal de kledingkasten open te trekken. Zodra hij een rek vol afzichtelijke blouses vond, wist hij dat hij goed zat. Een rilling ging door hem heen. Als hij straks uit dit homonest vandaan was, moest hij zich eerst maar flink schrobben.
          Hij keek om zich heen. Alles was netjes opgeruimd. Hij had geen idee wat hij hier zou kunnen vinden waarmee hij dat jong kon vertrappen, maar hij moest hier op zijn minst rondkijken. Hem wat beter leren kennen. Zijn zwaktes vinden.
          En dus begon hij de laatjes open te trekken, zocht hij tussen de papieren, tussen de boeken.
          Een schetsblok hield zijn aandacht vast. Hij bladerde erdoorheen – en zijn hand verstilde toen hij iets heel ranzigs aantrof. Toch liet het een grijns om zijn lippen ontstaan.

    Eerst het kopieerapparaat. Voor zekerheid zorgen.
          Daarna zakte hij bijna handenwrijvend op de bureaustoel neer, wachtend tot de gedaantewisselaar nietsvermoedend naar binnen kwam lopen.


    Every villain is a hero in his own mind.