• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 15:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Donderdag

    Rai



    Rai voelde de blos tot in zijn tenen trekken. De afdruk van Cherry haar kus brandde als een malle op zijn wang. Toch ging er ook een vlaag van teleurstelling door zijn buik heen, hoewel hij blij was dat Cherry geholpen werd, vond hij het ook wel jammer dat Azrael zijn plek naast Cherry in zou nemen. Maar het was voor het goede doel toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdagmiddag

    Merrin


    Merrin had niets van zijn lessen meegekregen die dag. Zijn mentor was flink woest op hem geweest, omdat zijn gave weer ouderwets haperde. Maar zonder Adam kon hij zich gewoon niet concentreren. En met de dag werd Merrins wanhoop groter. Sinds de dag ervoor zaten er grijze plukken door zijn haar verweven en hoe groter zijn wanhoop werd, hoe meer grijs er op zijn hoofd groeide. Hoewel Jester had gezegd dat hij niet meer alleen mocht lopen, kon Merrin het allemaal niets meer schelen. Zonder Adam was er namelijk toch niet veel aan.
          Toen hij zijn kamer binnen kwam, was het eerste wat hem opviel een schim aan zijn bureau. Voor heel even sprong zijn hart op, tot hij de donkere huid van Vision herkende. Merrins humeur kelderde direct in het vriespunt. "Wat the fuck moet je in mijn kamer?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag


    Vision



    Vision trok zijn wenkbrauwen op. Zulke taal had hij niet van die slappeling verwacht.
          'Jij hebt je bemoeit met zaken die je niet aangaan. Het leek me niet meer dan redelijk dat ik me dan ook met jouw relatie bemoei.'

    [ bericht aangepast op 21 april 2023 - 8:23 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdagmiddag

    Merrin


    Merrin begon te lachen. Een soort van spottende lach, iets wat voor hem heel vreemd aanvoelde, zeker na alle wanhoop en verdriet van die week. “Nou, laat ik het je makkelijk maken. Die is er al de hele week niet. En niets wijst er op dat hij nog terugkomt.”
          Merrin probeerde de hoop nog niet op te geven, maar dat hoefde Vision niet te weten. Al werd het wel steeds moeilijker. Meermaals op een dag ging er door zijn hoofd hoeveel dagen Adam nu vast zat in het verleden. Zebediah had de hele week niets van zich laten horen, dus dat Adam daar was leek hem stug. Dus Adam moest al 20 dagen weg zijn. Wat deed hij in die 20 dagen? Was hij dood? Zat hij ergens gevangen waar hij zijn gave niet kon gebruiken? Merrin wist het niet… Merrin had altijd gedacht dat Adam terug zou komen, dat dat altijd mogelijk was. Maar nu had hij zelfs geen idee waar de jongen was, in welke tijd. Misschien wilde hij zijn gave wel niet gebruiken. Dat idee schudde Merrin van zich af. Onzin.
          Merrin keek naar Vision. Wat hij gezegd had, was wel waar. Niets wees erop dat Adam nog terug zou komen. En dat idee, dat Adam nooit meer terug zou komen, groeide met de dag. En Merrin wanhoop groeide daarin mee.

    [ bericht aangepast op 21 april 2023 - 7:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag


    Vision


    Dat kind was er niet?
          Nou, dat verklaarde waarom die nietsnut tegenover hem achter zijn vriendin aan had gezeten.
          ‘Dat snotjong heeft zichzelf vast van kant gemaakt omdat hij samen was met zo’n mislukkeling als jij.’ Vision trok het tekenblok uit het half geopende laatje en draaide een van de ranzige tekeningen naar de Panther toe. ‘Misschien moeten we deze maar door de school hangen. Als een soort in memoriam. Zodat-ie herinnerd kan worden als die smeerlap die hij was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdagmiddag

    Merrin


    Merrin grinnikte. Hij kon er niets aan doen, maar hij moest lachen om Vision zijn bewering. Puur omdat hij er zo ontzettend ver naast de waarheid was. Als er iets was wat hij zich niet kon voorstellen, was dat Adam zelfmoord zou plegen - omdat hij samen was met hem. Adam zou juist alles in de wereld doen om bij hem te blijven, zelfs na een week van elkaar gescheiden geweest te zijn was hij daar nog heilig van overtuigd. Adam hield van hem en zou alles doen om terug te komen. Die gedachte hield Merrin op de been.
          Merrin zijn lachen verstomde echter toen hij de tekeningen zag die Vision uit de la trok. Adam had die tekeningen van hen gemaakt en waarschijnlijk ging hij niet echt blij worden als ze door de school te hangen kwamen. Hij had ze zelfs zo spannend gevonden dat hij ze niet eens aan Merrin zelf had laten zien. Het waren mooie tekeningen en Merrin kreeg het er warm van elke keer dat hij ernaar keek. Soms pakte hij ze deze week er gewoon bij, puur voor dat warme gevoel. Het gevoel dat Adam er nog was.
          Merrins ogen gingen naar Vision. Waarschijnlijk wilde hij hier iets voor terug. Om het niet te doen. Na jaren gepest te zijn door de andere panthers, herkende hij een ander uit duizenden. Dus wat hoopte Vision dat hij zou doen? Hem smeken dat hij de tekeningen niet op zou hangen door de school? DAT NOOIT. Merrin merkte dat er woede van onderin zijn buik op kwam zetten. Hij was hier zo klaar mee... Telkens dat gezeik. En dus zette Merrin een stap opzij, zodat de deuropening vrij was. "Ga je gang," zei hij alleen maar. Adam zou waarschijnlijk niet blij met hem zijn - als hij nog terug kwam. Maar goed, het waren mooie tekeningen. En het zou waarschijnlijk sneller voorbij zijn als hij Vision zijn gang liet gaan, dan dat hij naar zijn pijpen ging dansen. -Wat hij dus echt niet ging doen.-


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag


    Vision


    Vision trok zijn wenkbrauwen op. Wat – was die flikker hier trots op ofzo?
          Als iemand Cherry op deze manier zou vernederen, zou hij de dader op zijn minst in de fik steken. Maar goed, hij hield dan ook van Cherry. Voor deze klungel was die andere flikker waarschijnlijk niets meer dan een reet om te naaien.
          Geen wonder dat hij nu zo makkelijk op zíjn vriendin wilde overstappen.
          Met het tekenblok stond Vision op en liep naar de deur. ‘Prima.’ Zijn lippen krulden om in een donkere grijns. ‘Ik zal er voor zorgen dat niemand je billenmattie ooit nog vergeet.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdagmiddag

    Merrin


    Merrin voelde buikpijn opkomen. Het was niet dat hij hier trots op was of zoiets. Maar hij wilde er gewoon niet aan toegeven. Hij wilde niet weer naar iemands pijpen dansen om dingen te voorkomen of zich in rare bochten moeten wringen om maar aardig gevonden te worden. Vernederd worden was hij onderhand wel gewend aan, maar dat andere had hij gewoon totaal geen zin meer in.
          Merrin zuchtte. Hij had Cherry gewoon geholpen en dit bewees maar weer eens hoe grote klootzak Vision was. Hij zou de andere Panthers wel vragen of ze hem hielpen het weg te halen. Yrla was snel genoeg, die kon de halve school zo leeg halen als het moest. Of misschien kon hij Jester vragen of hij Vision die avond nog wilde overtuigen om de tekeningen terug te geven. Misschien kon hij samen met die Nish de kamer van Vision binnendringen en de tekeningen gewoon terug halen. Was er iemand met een teken-gave ofzo. Misschien kon hij Adams gezicht in dat van Vision veranderen. Dan zou hij Adam sparen, Vision compleet voor schut zetten en zichzelf boeide hem niet. Merrin lachte vreugdeloos, zoiets bestond helaas niet.
          Nee, hij zou het Jester wel vragen. Ook al voelde dat ook ergens een beetje laf, omdat hij het zelf niet kon oplossen. Maar hij had geen idee wat hij zelf kon doen. Het enige waar hij mee kon dreigen, was in een kat veranderen (want verder dan dat kwam hij niet met Fox gave). Of een dreun geven misschien, maar dat zou Vision ook lachwekkend vinden. Of Cherry vernederen, wat hij nooit zou doen. Al kon hij wel dreigen om dit alles aan Cherry bekend te maken. Zou Vision daar gevoelig voor zijn? Hij kon het proberen. Merrin voelde in zijn broekzak of hij zijn iNet bij zich had en draaide zich toen haastig om naar de gang. Misschien zou het lukken en als het hem niet lukte, moest hij zichzelf vooral tijd kopen. Tijd dat hij Jester kon zoeken en hem vragen of hij hem wilde helpen.
          Pas buiten kwam hij Vision tegen. "Vision, wacht!" Hijgend kwam hij achter de jongen tot stilstand. "Ik heb me bedacht." Hij keek fel op naar Vision. "Adam heeft niets te maken met wat dit ook tussen ons is. Ik wil die ene tekening terug waar hij zo goed op staat."

    [ bericht aangepast op 21 april 2023 - 10:52 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag


    Vision


    Visions mondhoek boog omhoog. Zie je wel.
          'Zorg dat Cherry weer samen met me wil zijn, zeg dat je haar leugens hebt verteld. Daarna praten we wel verder.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdagmiddag

    Merrin


    Merrin trok een wenkbrauw op. "Zijn jullie uit elkaar dan?" Merrin grinnikte. "Zag ze je eindelijk voor de lul die je bent." Pas daarna besefte hij wat hij gezegd had. Hij slikte nog net op tijd de woorden Ik weet niet of ik daar nog wat aan kan doen in, voor hij zijn eigen ruiten echt ingooide. Iets wat hem niet zou helpen. "Ik wil wel zeker weten dat je de tekening hebt, waar ik het over heb. Waar ik zelf op sta, kan me namelijk geen barst schelen. Maar Adam heeft hier niets mee te maken. Ik ga pas moeite steken in een gesprek met Cherry als ik weet of je die tekening hebt.” Merrin hield zijn hand strak in zijn broekzak. Onderweg naar beneden had hij al een gesprek met Onyx opengezet en liet hij de camera lopen door zijn vinger op de opneemknop te houden. Hij was al zo slim geweest om te bedenken dat een video op zijn iNet alleen maken, waarschijnlijk niet handig genoeg was. Vision kon hem zo overmeersteren en zijn iNet kapot maken. Angstvallig hield hij de knop vast en dan straks haalde hij hem uit zijn broek en zette Vision vol in beeld. Dat moest hem vast helpen. Vision moest alleen nu de goede tekening laten zien.

    [ bericht aangepast op 21 april 2023 - 16:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag


    Vision


    Vision kneep zijn ogen iets toe. Waren er dan nog meer plekken waar dat jong van die vunzige tekeningen bewaarde? Hij trok de losse vellen eruit, wierp er een vlugge blik op en voelde zijn maaginhoud omhoogkomen. Smeerlappen. Toch schoof hij de tekening die de jongen leek te bedoelen – waar hij zelf achter zijn vriend zat en diens lul vasthield, pal voor de “camera” – liep naar de Panther toe en schoof het papier in z’n gezicht. ‘Deze? Hou maar, om je eraan te herinneren dat ik het meen. Je krijgt tot morgen, daarna verspreid ik een stapel kopieën door de school.'

    [ bericht aangepast op 21 april 2023 - 15:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vrijdagmiddag

    Merrin


    Merrin probeerde het nare gevoel te onderdrukken. Zijn hand trilde in zijn broekzak. Hoewel hij zich heel dapper had gevoeld, toen hij achter Vision aan rende, durfde hij nu niet meer zo goed. Wat als het nu niet werkte? Wat als hij juist Vision alleen maar bozer maakte en daarmee vooral Adam in verlegenheid bracht? Zijn twijfel duurde te lang, want Vision had de tekening al laten vallen en zijn kans was verkeken.
          Denk, Merrin. Denk. "Ik zal met Cherry praten," zei hij haast plechtig. "Maar ik heb wel meer dan een dag nodig om haar te overtuigen, sinds het niet alleen mijn 'leugens' zijn die je tegen je hebt. Ik wil minstens het weekend."

    [ bericht aangepast op 21 april 2023 - 16:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vrijdag


    Vision


    'Best,' bromde Vision. 'Als je het maandag nog niet gefikst hebt, is het te laat.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Onyx


    ‘We hebben zojuist ontdekt dat ze mensen in marionetten kan veranderen.’ Hij knikte naar Sarah. ‘Dus ik waarschuwde dat ze dat maar beter voor zich kan houden, want als Zebediah erachter komt dan wordt het straks ook voor de jonkies één groot feest.’ Hij leunde naar achteren in zijn stoel terwijl hij omhoog keek naar zijn vriend. ‘Dus toen heb ik haar maar verteld over Zebediahs kruistocht, zag zij een link met het Trojaans paard en besloten we dat we over die analogie wel ons essay konden schrijven. Een betere mogelijkheid krijgen we niet om uitgebreid ons verhaal te vertellen. Dus, yay or nay?’


    Jester Madcap



    Jester keek verrast tussen de twee heen en weer, en blies langzaam een adem uit. 'Shit, dat is wel gedurfd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ringwraith schreef:
    Dinsdag voor het ontbijt

    Nish


    Samen met het meisje – Lily, leerde hij – liep Nish terug naar de campus van de Panthers. Hij was net de voordeur door toen hij Onyx en Jester tegenkwam.
          ‘Zeg, Jes en ik zijn nog niet toe aan adopteren hoor,’ zei Onyx met opgetrokken wenkbrauwen.
          ‘Ik hoopte dat je haar in slaap kon brengen. Azrael wilde haar aan het bestuur afgeven, maar… nou ja.’ Hij keek de jongens aandringend aan, niet van plan haar lot hardop uit te spreken. ‘De enige die haar terug kan brengen is Zebediah zelf, dus misschien dat Yrla hem later vanmiddag kan bellen zodat hij… zijn pakketje weer ophaalt en thuis aflevert.’ Hij keek heen en weer tussen de jongens, hun reactie peilend. .
          Onyx stemde schouderophalend in.


    Jester Madcap



    Jester twijfelde. 'Daargelaten hoe Yr dan moet uitleggen hoe ze bij hem terecht is gekomen, je wil haar naar hem terugsturen?' Hij keek even naar het meisje, en ze staarde hem met grote ogen terug aan. Hij wreef in zijn nek. 'Ik vraag me af of ze dan weer thuiskomt,' besloot hij onhandig. Maargoed, waar kon ze anders heen? Het kind afleveren bij het bestuur was vragen om problemen en een vermist kind dat nooit meer boven water kwam, maar bij Zebediah idem dito.
          Toen keek hij op. 'We kunnen ook hulp aan Cackle vragen. Dat hij haar terugbrengt naar de bewoonde wereld--de boomhut is niet zo ver bij m'n huis vandaan. Zijn huis.' Hij blikte even vragend opzij naar Onyx.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.