• Is even wat meer leven in het forum blazen

    Je bent nooit te oud om te leren, toch?

    2023 is al bijna door midden, wat gaat dat toch hard. Voor je het weet liggen de pepernoten alweer in de winkel. :|

    Hoe heb jij je dit afgelopen halfjaar ontwikkeld? Wat heb je geleerd? Wat waren je doelen?


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik ben zelf 2023 begonnen met een nieuwe baan. Ik heb geleerd dat vasthouden aan alles dat makkelijk is, niet altijd het beste voor jezelf is. Buiten de box stappen heeft mijn ogen geopend. Ik ben in dit halfjaar daardoor meer gegroeid dan ik de afgelopen 3 jaar ben. (blush)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Ik ben vorig jaar begonnen aan een stage binnen de game industrie en ben ervoor naar de UK verhuisd, en dat heeft me echt zoveel geleerd over mezelf en ook hoe ik tegen de wereld aankijk. Het laatste half jaar ben ik zo veel gaan ondernemen in mijn eentje en ik zie nu ook veel beter in dat Nederland ook toffe dingen heeft waar ik nooit gebruik van maakte omdat het 'gewoon' was. Ik verhuis volgende week terug naar Nederland om remote bij het bedrijf te blijven werken en ik heb nu al allemaal plannen voor wat ik ga doen in de steden en natuurgebieden waar ik het grootste deel van mijn leven in de buurt van woonde, maar altijd wegzette als saai.

    Je weet pas wat je mist als het er niet is, I suppose :Y)

    [ bericht aangepast op 24 mei 2023 - 17:56 ]


    Caution first, always.

    Mijn doel was meer aan mijzelf denken en dat lukt redelijk. Op mijn werk heb ik mijn grootste onzekerheden op tafel gelegd en krijg hierbij enorm fijne coaching vanuit mijn leidinggevende. Mijn collega's helpen mij waar ze kunnen en qua grenzen aangeven ben ik nog druk aan het groeien.

    In tegenstelling tot een half jaar geleden weet ik wanneer ik overprikkeld raak, kan dit voorkomen en herkennen, ik spreek thuis mijn angsten en gedachtes sneller uit waardoor er minder piek momenten zijn. Ook kan ik enorm genieten van kleine dingen.

    Qua werk gerelateerd zit ik nog steeds helemaal op mijn plek en ik krijg van veel ouders hele lieve en fijne woorden terug. Qua prive ben ik nog flink zoekende en voel ik mij de laatste tijd vriendloos en waardeloos dus that sucks.

    Ook ben ik sinds anderhalve maand gaan aquafitten. Dit lukt enorm goed door het water en vanwege de hoge gemiddelde leeftijd voel ik mij ontzettend fit en lenig ;)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Goeie vraag :).
    Ik had op 1 januari maar 1 doel voor mezelf gesteld en da's 3000 euro sparen. So far so good.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ben nooit de grootste fan geweest van in de spotlight staan en knopen doorhakken, maar ik merk dat het steeds makkelijker gaat.

    Ik ben hier echt wel blij mee, want de eeuwige twijfelaar uithangen is nooit echt ideaal.

    Ik heb sinds begin dit jaar een newfound love voor lezen en schrijven en andere creatieve dingen. Door studie is daar een best dikke muur tussen gekomen - zowel door gebrek aan tijd als te veel vrije tijd die ik heel vaak met vrienden gamend doorbracht i.p.v. iets alleen te doen, omdat ik niet graag alleen ben. Door 'writing on a dark academia train' video's op youtube kan ik echter wel alleen zijn, omdat ik me kan focussen. En ik probeer een halfuur tot een uur voor het slapen te lezen nu.

    Niet echt persoonlijk ontwikkeling, maar ik ben terug hobby's aan het oppakken die ik had laten liggen omdat gamen makkelijk was.

    Daarnaast ben ik sinds ik brandweer training heb gevolgd voor mijn werk meer gaan letten op op tijd naar huis gaan. Sinds oktober 2021 werk ik bij een bedrijf en ik werkte daar in de productie afdeling, waardoor het vrij normaal was om om 7.40 aanwezig te zijn, zodat je je in kon lezen voor het ochtendoverleg, en dan per ongeluk door te gaan tot 17.30 of later soms. Dit had wel eens dringende redenen zoals hoge druk achter productie en dat er dan iets kapot ging waar dingen voor geregeld moesten worden of emissieproblemen, maar veelal was het gewoon de flow van dagdagelijkse zaken die me op het werk hielden. Dat mijn twee collega's zelf ook tot makkelijk 17.00 of later bleven zitten zorgde er ook niet voor dat je elkaar op attendeert dat het tijd is.
    Net voordat mijn training begon hebben ze echter een reorganisatie doorgevoerd, waardoor mijn functie niet meer onder productie, maar onder de technische/project afdeling valt en ik dus ook een ander kantoor heb dat niet meer bij de controlekamer zit. Aan de ene kant ontzettend K, want je weet bijna niks meer, aan de andere kant lijkt er wel een drempel te zijn dat operators vragen komen stellen of problemen komen dumpen - wat zowel goed als slecht is.
    Deze week heb ik nog geen overuren gedraaid en ergens ben ik nerveus voor m'n loonstrookje, maar aan de andere kant is dit niet meer dan normaal. Ik heb geen slecht salaris en mogelijk wordt het nog beter, dus overuren zijn geen must voor mij. En ondanks dat ik mijn avond nog steeds vaak indeel dat ik beneden zit om TV of tiktok te kijken tot het eten en daarna pas hobby's ga doen, voelt het wel fijner. Niet meer snel-snel naar huis fietsen, omdat het eten eigenlijk al bijna klaar was en aanschuiven terwijl ma en zusje al zitten te eten om daarna naar boven op te rotten om eindelijk tijd voor mezelf te maken en me dan schuldig voel als ik een uur op tiktok spendeer.
    Ik ben echt niet te beroerd om over te werken, maar het is wel fijner zo. Andere mind-set, meer tijd voor mezelf en me minder schuldig voelen over 20 minuutjes op Q typen ipv aan een verhaal.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Pfoe, ik heb afgelopen half jaar denk ik wel alles gezien qua downs, maar erger dan 2022 was het niet (gelukkig).

    Ik heb het idee dat ik langzaam weer op begin te krabbelen, ben ook bezig met m'n rijbewijs en dat gaat best wel lekker! 5 lesjes gehad nu, en ik zit comfortabel achter het stuur, als de auto afslaat weet ik meteen wat ik moet doen om 'm weer aan de praat te krijgen zonder in paniek te raken, dus dat is helemaal top.

    Verder houd ik m'n maandelijkse fotoboekjes nog aardig goed vol, en ben ik ook weer terug in m'n leesflow gekomen. Ik leen nu 7 boeken per week bij de bieb en dat gaat ook weer lekker. Ik krabbel weer op!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly