• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 aug 2023 - 21:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    'Waarom ga je híér dan ook rennen?' vroeg Fox. 'Met zoveel bomen. Terwijl we hier niet eens meer mogen komen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    ”Alsof jij nooit de regels overtreedt,” kaatste Yrla terug met een halve grijns.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2023 - 11:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Nou ja, nu Fire óók een schokband om krijgt als ik bij het overtreden van die regels betrapt wordt, ben ik wel voorzichtiger,' antwoordde Fox. Hij liet zijn blik over Yrla heen glijden. Hij zag er vermoeid uit, met overduidelijke zorgen in zijn ogen. 'Maar goed. Je was hier vast niet voor je lol. Was je aan het stress-rennen, ofzo? Ik moet dat soms ook. Een stuk rennen of vliegen, als ik onrustig of gestrest ben.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    ”Het was ook niet de bedoeling geweest te verdwalen, maar gewoon vanmiddag terug te keren met de anderen,” zei hij lichtelijk geïrriteerd. Yrla wist heus wel wat de gevolgen waren en dat hij niet de enige was die de pineut was als ze betrapt werden. Het was nu niet alsof hij dit Jester toewenste. Zijn laatste vraag negeerde Yrla dan ook, Fox had toch al zijn conclusie getrokken.
          Fox knikte alleen, waardoor het even stil tussen hen viel. De stilte stond toe dat Yrla zijn gedachten weer op volle toeren begonnen te draaien. Hij moest straks terug naar Nish. Hoe moest hij zich gedragen? Hoe moest hij uitleggen dat hij was weggerend? Hij kon de reden niet zeggen, dat zou hun vriendschap verpesten. Hij wist niet eens of hij zelf wel klaar was voor deze waarheid. Het voelde ergens nog steeds alsof Yrla iets deed wat verboden was, wat verkeerd was.
          Zijn ogen gingen naar Fox. Yrla kende hem niet anders dan hij op jongens viel, hij was.. eigenlijk altijd zo al geweest. "Heb je het altijd al geweten?" flapte hij eruit.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2023 - 13:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Euhm, wat? Dat ik op die manier moet ontstressen?' Het was al een tijdje geleden dat ze het daarover hadden, maar hij had geen idee waar het anders over kon gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla voelde een hoogrode blos naar zijn wangen stijgen. Hij wist niet hoe hij zichzelf moest uitleggen. Maar hij was nu toch al begonnen en stiekem wilde hij ook wel wat dingen weten. En Fox was nu eenmaal, nou ja, in zijn ogen de meest gay-persoon in hun midden. “Dat je… op jongens viel?” vroeg hij zonder Fox aan te kijken. Hij durfde absoluut niet diens gezicht te zien, terwijl hij zichzelf zo klein voelde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Hoe ik wist dat ik op jongens viel? Nou, ik werd verliefd. Op een jongen.’ Grinnikend sprong hij over een dikke tak heen. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar Yrla. Had hij het dan toch goed opgepikt? Had Yrla gevoelens voor Nish? Wat zulke dingen betrof had zijn intuïtie hem nog nooit in de steek gelaten. Er brandden wel tien plagende opmerkingen op zijn lippen, maar hij hield zich in, wist ook wel dat dit een spaarzaam kwetsbaar moment was voor Yrla en dat hij toch wel erg met zijn geaardheid overhoop moest liggen als hij dat aan hém vroeg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla wist zich geen houding te geven bij de woorden van Fox. Hij werd verliefd... op jongens. Maar dat, dat had geen logica voor hem. "Gewoon zomaar? Hoe wist je dan dat.. dat je verliefd was op hem?"
          Als hij nu dan op Nish viel -als dat zo was-, was hij dan ook opeens gay? Maar hij was ook op meiden gevallen, dat wist hij zeker. Dat klopte dan toch niet meer? Nee, nee zijn gevoel moest het dan toch bij het verkeerde eind hebben. Want hij was niet verliefd, dat voelde gewoon weg... Verkeerd... Of hoorde dat erbij? Omdat het niet normaal was?
          "Voelde... dat ook wel eens verkeerd?" vroeg hij aarzelend. Hij hoopte dat hij Fox nergens mee beledigde, want Yrla had het idee dat hij op glad ijs bevond. Maar Yrla kon geen andere neutrale partij bedenken aan wie hij dit soort dingen kon vragen.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2023 - 15:11 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Nou. Ik denk dat zulke gevoelens bij iedereen verschillend zijn. Maar als ik verliefd ben, kan ik amper ergens anders aan denken. Vlinders in je buik, constant dagdromen dat hij je zoent… Aanrakingen zoeken. Nou ja, ik kon er niet echt omheen. En ik kan ook best snel verliefd worden, overigens.’ Hij was al tot over zijn oren op Kris verliefd geweest voor hij überhaupt zijn naam wist en ook bij Adam en Jester en de vele kleine crushes ertussendoor was het vrij rap gegaan. ‘En of het verkeerd voelde? Hmm. Nou ja, wel nadat Kris weg was, natuurlijk. Toen voelde het als vreemdgaan, als ik gevoelens voor een ander kreeg en daar wat mee deed.’ Hij bestudeerde Yrla’s gezicht. ‘Maar jij bedoelt vast of ik vond dat ik op een meisje verliefd hoorde te worden?’ Die onzin had hij tenslotte Adam op de mouw geprobeerd te spelden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla was in eerste instantie stil. Kon hij aan andere dingen denken dan Nish? Of zocht hij echt contact. Dat nou ook weer niet echt. Hij was graag in Nish buurt, maar dat kon gewoon als vriend ook toch? Yrla had niet echt het gevoel dat het zo voor hem werkte, zoals Fox het beschreef. Dus misschien was het allemaal wel niet zo erg en had hij dat gevoel van net zich maar verbeeld. "Misschien," zei hij zacht, terwijl hij Fox woorden over dacht. "Heb jij je dat... wel eens afgevraagd? Of dat moest. Of.. dat je een meisje leuk vond?" Yrla zweeg even. "Kan dat?" vroeg hij aarzelend, want dat was eigenlijk de grootste vraag die in hem brandde.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2023 - 17:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Tuurlijk kan dat. Ik heb ook weleens meisjes leuk gevonden. Ik heb notabene met Vienna gedatet,’ zei hij met een grijns. ‘En met Cherry. Ik ben er niet echt op verliefd geweest,’ gaf hij toe. ‘Maar ik zie niet in waarom dat niet had kunnen gebeuren. Al heb ik wel een voorkeur voor jongens, denk ik. Misschien is het bij jou andersom. Voorkeur voor meiden, maar met… hier en daar een uitzondering?’ Een klein grijnsje speelde om zijn mondhoeken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla wist niet eens dat Fox met Vienna had gedate. Of misschien had hij het niet belangrijk genoeg gevonden om het te onthouden. Dat kon ook nog.
          Fox antwoord maakte hem wel lichtelijk onrustig. Ergens was het prettig te weten dat het beide kon, maar… hier en daar een uitzondering, dat klonk helemaal raar toch? Blijkbaar was hij raar. Misschien nog wel een grotere freak dan als hij gewoon Gay was geweest. Dit was helemaal gek…
          Maar misschien, misschien had hij deze gevoelens zich wel inderdaad gewoon aan laten praten, en viel hij gewoon op meisjes, maar was hij voor nu toch gewoon in een van hun vallen getrapt. Lieten ze hem denken dat hij iets voor Nish voelde.
          Konden ze dat? Gevoelens bij hem los maken die niet klopten. Naar zijn idee kon alleen Romeo met gevoelens kloten en hij verwachtte niet dat die hier iets mee te maken had. Plus daarnaast had hij nog nooit met iemand hierover gepraat en voor zo ver hij wist, flirtte Nish niet met hem.
          Gefrustreerd haalde Yrla een hand door zijn haar heen. Hij wist niet meer wat hij moest denken. Of voelen! En het feit dat er achter in zijn hoofd een stemmetje bleef verklaren dat hij een complete freak was, hielp daar ook niet echt bij.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2023 - 18:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    'Ik heb wel een jongen leuk gevonden die wél erg struggelde met zijn gevoelens en zelfs geloofde dat hij daardoor een mislukt experiment was. Die zichzelf beschadigd heeft om zichzelf te straffen,' zei Fox voorzichtig. 'En ik weet dat we nou niet echt de beste vrienden zijn, maar soms is dat juist fijn. Ik vermoed dat je daarom hier ook tegenover mij bent begonnen, in plaats van tegen Nish of Jester. Dus nou ja, je mag best hardop zeggen wat er door je hoofd gaat. Of dat ik je er wat over vraag, als dat makkelijker is. Dan kunnen we proberen... samen de chaos uit te pluizen? Ik bedoel, het is nog best een eind lopen,' vervolgde hij met een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna wist niet wat ze hoorde. Even staarde ze Fersephone ongelovig aan. Even dacht ze dat ze het verkeerd gehoord had, maar Fersephone vervolgde al. "Al mag je alleen mee als je me niet in tien verschillende dingen stopt en me overal mee heen sleept." Vienna grinnikte. Er waren maar weinig plekken waar ze Fersephone mee heen kon slepen, maar het idee dat ze even iets anders kon doen met iemand samen.
          Safira was erg aardig en misschien kon dat ook wel uitgroeien tot een goede vriendschap, maar echt dingen buiten het Panthers house zouden ze nooit kunnen doen. Dus greep Vienna met beide handen het aanbod van Fersephone aan. Gewoon maar iets doen om even weer een normale dag te voelen, want sinds de dag dat Fayr haar buitensloot leek geen een van die dagen dat nog. Vienna wist zich behoorlijk staande te houden, maar af en toe had ze toch nog een zwak moment dat ze zachtjes huilde in de hoek van haar kamer, omdat ze zich absoluut geen raad wist met haar beste vriendin. Iets waardoor ze zichzelf een nog slechtere vriendin voelde. "Heel graag," zei ze dan ook met een kleine glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Na curfew

    Yrla



    Hij sprak over Adam. Dat bracht meteen weerzin in hem naar boven. Hij wilde absoluut niet vergeleken worden met de jongen, zeker niet omdat het grootste gedeelte van Adams problemen zijn schuld waren geweest. En hijzelf, hij mocht daar dan niet zo zielig over doen, vond hij zelf. Niet als hij het een ander had aangedaan. En waarschijnlijk was er ook gewoon niets aan de hand, maar maakte hij zich dingen gewoon wijs. Omdat blijkbaar haast iedereen om hem heen op hetzelfde geslacht leek te vallen.
          Yrla probeerde niet te lang stil te staan bij de tijdreiziger. Hij liet zijn blik even over de jongen naast hem heen gaan, die verdomd veel slimmer was dan hij van de jongen verwacht had. Hij had dan ook niet echt het idee wat Fox nu van hem verlangde. Als hij verwachtte dat hij zijn hart hier open en bloot voor hem neerlegde, kon hij de ontzettende Rambam krijgen. Al was hij misschien ook wel een van de weinigen die het echt zou begrijpen. Vienna was een goede luisteraar, hielp hem goed, maar hij wist ook dat zij de laatste was bij wie hij terecht kon als het echt waar was. Als die gevoelens zou hebben voor Nish. Gevoelens die nu ineens heel ver weg leken, nu hij gewoon weer even tot zichzelf was gekomen.
          "Het feit dat ik tegen een boom aanrende, had niets te maken met het feit dat ik mezelf wat aan wilde doen," kon hij het ergens niet laten zich te verdedigen. Dat was wel zo belachelijk, hij begreep zulke mensen niet echt. Wat hielp het nou? De pijn werd alleen maar erger. Yrla schopte een steen weg voor zijn voeten en haalde zijn schouders op. "Ik ben bang dat ik ze beledig als ik mijn gedachten uitspreek," ging hij verder op wat Fox zei, zonder er verder over na te denken wat hij nu precies zei. Maar goed, het was nu eenmaal de waarheid.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2023 - 19:47 ]


    It's never gonna happen, Guys.