• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • Energieschilden
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia •The Alder• Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey •The Oak• Mentaal binnendringen
    •Robin • The pine Tree -> The Alder • Boogschieten
    • Kassander • The Alder • Telepathie

    • Afgestudeerd •
    •Ryan •Panther •Portalen maken
    • Onbekend • Buffalo • onbekend
    •Melody •Rhino•Banshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast door een moderator op 27 aug 2023 - 21:44 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla trok een monhoek op, niet goed wetende wat hij met Fox woorden precies moest op het moment. Hij was plotsklaps erg moe en wilde vooral zijn bed in en even de emoties uitstellen voor nog een dag. Gelukkig kwamen ze eindelijk op die open plek aan. Fox veranderde voor zijn neus in een enorme vogel en Yrla kon niet anders dan onder de indruk zijn. Met een beetje gestuntel kroop hij zenuwachtig op Fox rug, voor de jongen afzette en de lucht in schoot.
          Met dat ze dichterbij het Panthers house kwamen, namen zijn zenuwen als een malle toe. Hij wist niet eens hoe hij zichzelf uit moest leggen. Tegenover Fox was nog wel aardig te doen geweest en de jongen was slimmer dan hij leek, dus een paar dingen had hij goed geraden. Maar tegenover Nish en Jester? Hij wist nu al absoluut niet welke woorden hij moest gebruiken. Zonder problemen kwamen de twee bij het panthershouse aan. Voor ze echter naar binnen stapten, greep Yrla Fox bij de schouder. "Bedankt..." zei hij met een knikje. "Voor beide dingen,.." vervolgde hij aarzelend.
          Daarna stapte hij naar binnen. Er was gelukkig niemand, toen hij terug de gang in kwam. Boven in de gang nam hij afscheid van Fox, eerst zijn eigen kamer inlopend, ergens hopend dat Nish er zou zijn. De kamer was angstvallig leeg, zelfs leger dan hij vanmiddag herinnerde. Ergens luchtte het op dat Nish er niet was, aan de andere kant zat er een naar gevoel in zijn maag. Yrla zijn oog viel op het briefje dat op het bureau lag.

    Yr,

    Ik heb het gevoel dat we toch een beetje ruimte nodig hebben, dus ik blijf voorlopig bij Damon.
    -Nish.


    Verslagen liet de jongen zich vallen op het bed. Opeens drongen tranen langs zijn ogen omhoog. Had hij het dan toch flink verpest. Zelfs voor hij de waarheid nog aan Nish kon vertellen, nam Nish al afstand van hem. Blijkbaar had hij het die middag goed verkloot, anders had Nish wel op hem zitten wachten hier. Hij begreep niet zo goed waar het mis ging. Gisteren was de jongen ook al naar Damon gevlucht, toen ze die avond niet zo lekker uit elkaar gingen. En hij begreep heus wel dat hij een klootzak was dat hij Nish had laten staan in het bos, maar ze hadden er in ieder geval over kunnen praten toch?
          Blijkbaar had Damon gewonnen, was hij om een of andere reden de betere vriend.
          Yrla trok zijn knieën op, begroef zijn gezicht erin en voor hij het wist, liepen stille tranen over zijn wangen heen.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2023 - 15:28 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AVOND


    Onyx


    Eerder vandaag had Nish gezegd dat hij Yrla wat ruimte wilde geven en dat hij voorlopig bij Damon zou pitten. Het had hem doen terugdenken aan de periode dat hij zelf ook ergens anders was gaan liggen, al had hij Jester toen enorm gekwetst. Het hele ruimte-verhaal klonk hem dan ook nogal onnozel in de oren en hij dacht dat Nísh vooral degene was die ruimte nodig had.
          Zodra Fox dan ook liet weten dat hij terug was, stond hij op om toch even bij Yrla te checken. Hij verstarde zodra hij die in tranen op zijn bed aantrof en hij vloekte binnensmonds. Had hij Yrla dan toch al eerder moeten zoeken? Hij dacht dat die gewoon – wist hij veel, Yrla-dingen aan het doen was. Had Zebediah hem gevonden, wist die van zijn dubbelspel?
          ‘Hé.’ Hij zakte op de rand van Yrla’s bed neer. ‘Wat is er man?’

    [ bericht aangepast op 5 sep 2023 - 15:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla schrok van Onyx. In eerste instantie bevroor de jongen compleet, maar het was nu toch al te laat. De jongen had het nu toch al gezien. Yrla veegde zijn tranen af aan zijn mouwen en legde zijn hoofd op zijn armen neer. Yrla was leeg. HIj stak het briefje wat Nish had geschreven had toe.
          "Ik ben een complete puinhoop. En zelfs als ik er niet eens mijn best voor doe, weet ik dingen kapot te maken." Hij lachte even spottend om zichzelf.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2023 - 16:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AVOND


    Onyx


    Onyx trok een mondhoek op. 'En ik maar denken dat dat mijn ding was.' Hij las het korte briefje dat Nish had achtergelaten. Een beetje dramatisch, misschien. Zegt degene die met zijn gitaar de muur te lijf ging. 'Nish denkt dat-ie auditie doet voor een soap, geloof ik.' Al had hij zelf ook geen flauw idee hoe hij gereageerd zou hebben als Jester destijds bleek te walgen van homo's. Waarschijnlijk was-ie dan snel over die gevoelens heen. 'Maar is het überhaupt waar? Heb je moeite met z'n hele... gay-zijn-gebeuren of is dit het klassieke voorbeeld van hele verkeerde conclusies trekken?' Hij kon überhaupt niet inzien hoe iemand daar "last" van kon hebben, maar misschien kon Yrla dat onbegrip verlichten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    ”Heb ik wat?” vroeg Yrla verrast. Hij moest de vraag van Onyx twee keer over zich heen laten komen, maar hij kwam gewoon even niet binnen.


    It's never gonna happen, Guys.

    AVOND


    Onyx


    'Om de een of andere reden heeft hij dat in zijn hoofd gehaald. Dat je niet met z'n geaardheid kan dealen. Dat je daarom ervandoor ging, omdat je hem niet met een jongen kan zien. En nu voelt ie zich ongemakkelijk of gekwetst of blabla en vindt ie het makkelijker om maar bij Damon te gaan bivakkeren.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Wow. Yrla zijn hoofd duizelde een beetje van de conclusie die Nish blijkbaar had getrokken uit zijn vlucht. Aan de ene kant positief, want Nish was klaarblijkelijk oblivious voor zijn ware gevoelens voor de jongen (wat hem best even opluchtte), aan de andere kant wist Yrla niet wat hij hoorde. Al had Onyx een punt, waarschijnlijk zou hij op dit moment Nish niet met een andere jongen kunnen zien, alleen het idee al voelde hij lichtelijke jaloezie opspelen.
          "Ik heb Nish nog nooit met een andere jongen gezien," zei hij dan ook verrast. "Met wie zou ik hem gezien moeten hebben dan?" Had Nish een vriend? Had hij dat ergens gemist in de afgelopen dagen of zoiets? Zoveel hadden ze elkaar niet gesproken, dus hij vroeg zich af of hij hints had gemist. Nish had wel gezegd dat hij Damon leuk had gevonden, maar hij had daarbij ook gezegd dat de gevoelens niet wederzijds waren. Of waren ze nu toch samen?
          Yrla schudde zijn hoofd, hij begreep er in ieder geval niets meer van. "En wel, ik hoop niet dat ik nog steeds als de klootzak overkom die homo's haat. Ik heb namelijk nogal mijn best gedaan me daaroverheen te zetten. Alleen uhm..." Yrla kuchte even. "Bepaalde opmerkingen schieten nog wel eens in het verkeerde keelgat, maar dat is niet echt haat. En oke, ik zal toegeven dat als jullie openlijk voor mijn neus gaan staan bekken, ik daar nog best oncomfortabel van wordt." Yrla keek even op naar Onyx naast hem en toonde hem een soort schuldbewuste grijns.


    It's never gonna happen, Guys.

    AVOND


    Onyx


    Onyx begon er alleen maar minder van te snappen. Hoe had die gast níét meegekregen dat Nish en Damon een zogenaamde relatie hadden?
          'Als je niet de benen nam door die opmerking van Damon, waarom ging je dan wél weg?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla had geen zin zijn verhaal nog een keer te doen, maar nu dan tegen Onyx. “Zoals ik zei, ik zit nogal met mezelf in de knoop,” begon hij aarzelend. Yrla zocht even koortsachtig naar woorden. “Het was zeg maar net als laatst toen jij een opmerking maakte. Maar dat lag ook niet perse aan jou.. ofzo. Maar uhm… soms heb ik gewoon nog wel strijd in mijn hoofd.”
          Yrla hoopte maar dat hij vaag genoeg was en tegelijkertijd duidelijk genoeg zodat Onyx niet door zou vragen


    It's never gonna happen, Guys.

    AVOND


    Onyx


    'Ja, precies. Dus toen Damon zei dat je met je fikken van z'n kerel moest afblijven toen jullie elkaar zo love-struck stonden aan te staren, knapte er wat en ging je ervandoor. Dus dan snap je wel waarom Nish denkt dat je geen fan bent van dat hele gebeuren tussen hem en Damon, toch? Of van het feit dat hij überhaupt een vriend zou hebben. Daarom is ie weg. Omdat ie denkt dat dat... kortsluiting bij je veroorzaakt, zeg maar.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish aarzelde. Moest hij met Onyx meelopen? Er hing duidelijk niet echt een fijne sfeer tussen de twee broers, maar hij wist dat hij dat verder ook niet kon forceren. Daar kwam nog bij dat Yrla net out of the blue was weggestormd en het ook niet goed voelde om dan maar naar huis te gaan.
          ‘Ik blijf nog even op Yrla wachten.’
          Damon maakte geen aanstalten om weg te gaan en Nish zakte op een boomstam neer. Hij vroeg zich af hoe zijn vriend dit hele gebeuren met zijn broer ervaren had, maar vermoedde dat hij dat zelf – op het oppervlakkige “fucking ongemakkelijk” na – ook nog niet echt wist. Ze waren nu in elk geval geen vreemden voor elkaar en Onyx had hem broertje genoemd, dus dat was in elk geval iets.
          Ze wachtten een kwartier. Een half uur.
          Na een uur gaf Nish het op; waarschijnlijk was Yrla überhaupt niet van plan om hierheen terug te komen. Even overwoog hij om hem op te bellen, maar dat idee liet hij ook maar varen. Dat werd vast ongemakkelijk. Alles leek tegenwoordig ongemakkelijk.
          ‘Nou, voorlopig slaap ik wel bij jou,’ bromde Nish terwijl ze terugliepen. Hij voelde zich enkel nog ongemakkelijk bij het idee dat hij de hele tijd in Yrla’s kamer moest zijn.
          Toch wat nerveus ging hij Yrla’s slaapkamer binnen, maar de jongen was er niet. Nish pakte wat van zijn spullen bij elkaar, schreef na even aarzelen toch maar een briefje en ging toen terug naar Damon.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    Yrla wist niet zo goed hoe hij Onyx moest antwoorden. Hij voelde dat hij haast begon te zweten. “Ik heb Damon niet horen roepen?” Zei hij aarzelend. “Er.. gebeurde iets anders. Iets in mijn hoofd… dat had niets met hen te maken.” Al begreep hij nu dat Nish ergens boos op hem was, al was het om de totaal verkeerde redenen. Hij zou Nish zo wel een bericht sturen, hopelijk loste dat al een deel tussen hen op. Al wist hij zich ook niet hoe het nu verder moest met Nish, want ondanks dat de situatie vandaag niet aan hen had gelegen, zou hij nooit fan zijn van hun relatie.
          In een poging niet verder erop in te gaan, sloeg hij het gesprek over op een andere weg. “Maar wacht?! Zijn Damon en Nish samen? Ik dacht dat Nish zei dat Damon geen interesse in hem had.” De woorden proefden zuur in zijn mond, en hij merkte dat zijn hele lichaam hoopte dat dit gewoon een of andere zure grap was.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2023 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AVOND


    Onyx


    'Het is maar wat je onder samen verstaat,' antwoordde Onyx schouderophalend, die dit toch iets vond wat Nish zelf lekker mocht gaan uitleggen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Na curfew

    Yrla



    "Geen fan van het idee?" vroeg hij aarzelend aan Onyx. Misschien vond hij het maar niets dat Nish met zijn broertje datete.


    It's never gonna happen, Guys.

    AVOND


    Onyx


    'Niet echt, aangezien hij liever met iemand anders zou zijn,' kon Onyx toch niet nalaten te zeggen, met een scheve grijns.

    [ bericht aangepast op 5 sep 2023 - 22:05 ]


    Every villain is a hero in his own mind.