• Ik was net een beetje doelloos op LinkedIn aan het scrollen, toen ik ineens deze schrijfwedstrijd tegen kwam. Het klinkt allemaal heel tof, maar ik ben zelf geen fantasy/sci-fi schrijver dus ik ga niet meedoen. Dacht: op Q zijn er wel een heleboel schrijvers in deze categorie, dus laat ik 't delen.

    Even gekopieerd van die site:

    1| WALKURE schrijfwedstrijd
    VUURSPUWERS
    Ben jij een Fantasy en/of SciFi auteur? Dan zijn wij op zoek naar jou! Of beter gezegd, naar jouw verhaal. Wie weet win jij de WALKURE 2024, prijs voor het korte verhaal in het fantastische genre.

    Schrijf een verhaal voor de Fantasy/SciFibundel VUURSPUWERS
    Thema: is gelijk aan de titel, vuurspuwers in de breedste zin van het woord (wees creatief!)

    De jury kiest maximaal vijftig verhalen voor de longlist. Deze schrijvers zijn 2 maart 2024 gast tijdens de WALKURE dag van Godijn Publishing in Theater het Hof in Arnhem. Tijdens deze dag worden de vijfentwintig gepubliceerde verhalen bekendgemaakt en ontvangen alle longlistauteurs een kort juryverslag.

    Voorwaarden:
    Het verhaal bevat tussen de 2.500 en 3.000 woorden.
    Deelnemen is mogelijk vanaf 18 jaar en ouder.
    Deadline voor het insturen van het verhaal: dinsdag 1 november 2023, 08.59 uur.
    Verhalen zijn geschreven in de Nederlandse taal.
    Geen kinder- of jeugdverhalen.
    Verhalen zijn niet opgemaakt met TABS.
    De titel van het verhaal is niet VUURSPUWERS, dit is de titel van de verhalenbundel.
    Uiterlijk in december maken wij de longlist bekend.
    De shortlist wordt in maart 2023 bekendgemaakt tijdens de WALKURE dag.
    Verhalen zijn niet eerder gepubliceerd.
    Winnende verhalen worden niet binnen zes maanden, na publicatie, elders ook gepubliceerd. Een langere periode is niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd.
    Het prijzenpakket van de nummer 1 t/m 3 wordt alleen persoonlijk uitgereikt tijdens de WALKURE dag in 2024. Ben je de winnende schrijver, maar niet aanwezig? Dan gaat de prijs naar de volgende auteur.
    Voor iedere aanwezige gepubliceerde auteur ligt de bundel VUURSPUWERS klaar tijdens de WALKURE dag. Deze wordt NIET nagestuurd.
    Er wordt vooraf niet gecommuniceerd met winnende deelnemers, de uitslag blijft ook voor de winnaars geheim tot en met maart 2024.
    Maximaal twee inzendingen per deelnemer.
    Verhalen kun je insturen naar: info@godijnpublishing.nl.
    GP heeft het recht om kleine redactiewijzigingen te doen, als dit wenselijk is.
    De verhalen worden anoniem gejureerd.
    Door deelname aan de wedstrijd ga je akkoord met plaatsing van jouw inzending in de verhalenbundel VUURSPUWERS.
    Zijn er onduidelijkheden, neem dan contact op met GP.
    Wat kun je winnen naast een publicatie in de bundel?

    1e prijs: de WALKURE AWARD, prijs voor het korte verhaal in het fantastische genre, de verhalenbundel en een shoptegoed van 50 euro in onze webshop
    2e prijs: de verhalenbundel en een shoptegoed van 25 euro in onze webshop
    3e prijs: de verhalenbundel en een shoptegoed van 25 euro in onze webshop
    Alle andere gepubliceerde auteurs ontvangen de verhalenbundel VUURSPUWERS
    Prijzen worden persoonlijk uitgereikt en niet nagestuurd


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Deze deadline al verstreken ;)
    Ik heb wel meegedaan, ze hebben elk jaar een ander thema binnen de fantasy. Er zijn ook wedstrijden in andere genres (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Deze deadline al verstreken ;)
    Ik heb wel meegedaan, ze hebben elk jaar een ander thema binnen de fantasy. Er zijn ook wedstrijden in andere genres (:


    Oh, huh? Ik zag het op LinkedIn voorbij komen met dat je kon meedoen t/m 14 januari? Gek hahahaha maar okay, jammer


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly