• Hallo allemaal!

    Na 3 ongesteld loze jaren heb ik afscheid genomen van mijn mirena.
    Nu moet ik over een dag of 4 ongesteld worden, en voordat ik mijn spiraal liet zetten gebruikte ik altijd een menstruatie cup en dat beviel me heel goed.
    Ik heb alleen geen idee meer welke, en het kan natuurlijk dat er in de 3 afgelopen jaren heel wat opties bij zijn gekomen.

    Dus: hebben jullie aanbevelingen?


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik gebruik zelf geen cup, ik gebruik Snuggs menstruatie ondergoed, ook een aanrader :Y)
    Maar als je alleen een cup wilt dan zijn er vast anderen hier die je er meer over kunnen vertellen (krul)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik gebruik zelf geen cup, ik gebruik Snuggs menstruatie ondergoed, ook een aanrader :Y)
    Maar als je alleen een cup wilt dan zijn er vast anderen hier die je er meer over kunnen vertellen (krul)


    Werkt dat ondergoed goed? Ik zie daar wel eens reclames van voorbij komen, maar ben er beetje bang voor dat het doorlekt of raar gaat ruiken ofzo of dat je het er niet uitgewassen krijgt (ben die pads en tampons beetje beu eigenlijk als ik heel eerlijk moet zijn). Dus ben wel benieuwd naar echte ervaringen eigenlijk ^^


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik heb altijd de OrganiCup (heet nu geloof ik AllMatters) gebruikt. Helaas weigert m'n vagina die dingen nu, krijg ze er sinds een jaar of 2 er niet meer in. Plus ik vond de cup nooit zo chill met dagjes weg/studie/werk omdat je daar geen wasbak in het toilethokje had (of met bijv een boswandeling helemaal geen toilet) en dan is het verrekt onhandig, want als dat ding vol zit (bij mij binnen 2 uur) dan verbreekt het vacuüm en wordt het een bloedbad.

    Dus heb er gemengde gevoelens over, voor thuisgebruik vond ik 'm wel fantastisch, alleen past 'ie er op de een of andere manier niet meer in…


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Catmint schreef:
    (...)

    Werkt dat ondergoed goed? Ik zie daar wel eens reclames van voorbij komen, maar ben er beetje bang voor dat het doorlekt of raar gaat ruiken ofzo of dat je het er niet uitgewassen krijgt (ben die pads en tampons beetje beu eigenlijk als ik heel eerlijk moet zijn). Dus ben wel benieuwd naar echte ervaringen eigenlijk ^^


    Jaa echt heel fijn! Ik heb geen super heftige menstruatie en ik gebruik de hugger, ik ben nog nooit doorgelekt en ik gebruik hem met sporten, slapen, werken, shoppen, etc etc. Ik kan echt gewoon leven zoals ik normaal doe met door deze onderbroeken. Geen aan je maand billen plakkend maandverband meer met sporten en wat al niet _O_
    Uitwassen kan soms best even duren als je veel hebt gebloed, ik doe het altijd onder de douche/in het bad en dan wring je het gewoon uit tot er geen bloed meer uitkomt, daarna of ergens hangen om te drogen of gelijk de wasmachine in.
    Ruiken doet het ook niet, sure je ruikt het misschien een heel klein beetje als je zelf naar de wc gaat want je bloed ruikt gewoon altijd, maar als je de kleren aanhebt ruik je helemaal niks (krul)



    You were born original, don't die as a copy.

    Catmint schreef:
    (...)

    Werkt dat ondergoed goed? Ik zie daar wel eens reclames van voorbij komen, maar ben er beetje bang voor dat het doorlekt of raar gaat ruiken ofzo of dat je het er niet uitgewassen krijgt (ben die pads en tampons beetje beu eigenlijk als ik heel eerlijk moet zijn). Dus ben wel benieuwd naar echte ervaringen eigenlijk ^^


    Ik vroeg me dat ook al een tijdje af. En ze zijn zo duur om gewoon eens uit te proberen 8D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb dezelfde die Derks had, de OrganiCup. Vind het echt wel een prima ding, al heb ik ook wel issues met heftig bloeden op dag 1 en 2, dan heb ik aan de cup niet genoeg en draag ik toch ook maandverband. Vanaf dag 3 gaat alles weer prima en doet de cup wat 'ie moet doen en merk ik eigenlijk niet meer dat ik ongesteld ben, dus da's wel heel erg fijn!


    Dramatic