• Welkom bij Story of the Year 2024!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY of voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2024.
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of een andere mod.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.
    Dit jaar zal Catmint het topic mee opvolgen en levendig houden.

    Waar vind ik de winnaar van afgelopen jaren terug?
    Vorig jaar heeft er helaas niemand zijn verhaal afgerond. Alle winnaars vind je in het archief.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Verboden Liefde
    Elentiya met Gevleugeld en Gekooid
    [3973/7069 (3096 woorden geschreven)]
    MeIinoe met Entangled hearts
    [3/3 (0 woorden geschreven)]
    Lorem met Shattered
    [0/1367 (1367 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid
    Vanparys met Windstil
    [6701/16269 (9568 woorden geschreven)]
    Frodo met Onder Vuur
    [7632/14546 (6914 woorden geschreven)]
    Klaar met Constructies van het Heden
    [2014/2014 (0 woorden geschreven)]
    inktzwart met Those Who Get Away With Lies
    [0/0 (0 woorden geschreven)]
    Satoru met The Queen's Spider
    [2808/8881 (6073 woorden geschreven)]
    Grace met Zout Water
    [2803/3961 (1158 woorden geschreven)]
    Ken_ met Drift
    [988/1784 (796 woorden geschreven)]
    Laleah met The Veil of Magic
    [2594/10390 (7796 woorden geschreven)]
    Ringwraith met Als het licht sterft
    [946/15547 (14601 woorden geschreven)]
    Basim met The Varangian Way
    [1417/1417 (0 woorden geschreven)]
    Caverna met Pizza Salami
    [0/10224 (10224 woorden geschreven)]
    Silverwalker met Clerical Error
    [0/3178 (3178 woorden geschreven)]
    FOTY
    Thema Verboden Liefde
    LynnBlack met At Your Service
    [1755/19349 (17594 woorden geschreven)]
    amberkishatu met Disguised Desires | Harry Potter
    [1610/5278 (3668 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid


    Meer info over de thema's vinden jullie hier!

    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast op 9 april 2024 - 22:06 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 24 maart 2024 - 14:07 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Renna schreef:
    (...)
    Ik dennnnk dat de mods het topic eerst alleen in de mod-omgeving hadden gepost zonder uitslag nog, gisteravond, en dat hij vandaag ook voor ons online is gekomen toen de uitslag bekend was? Lijkt mij het meest logische hahahahahah

    Leuke thema's!! Heb zelf niet de ambitie om mee te doen, maar ben wel heel benieuwd wat jullie er allemaal voor moois van gaan maken :D


    Nee, we zijn heksen :Y)

    dit klopt volledig, echt heel slim!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    ik heb hem stiekem al een week klaarstaan in de hoop dat er een passend thema werd gekozen oeps

    Eens zien of het me dit jaar wel lukt, hihi


    help

    Ik heb een vraagje,
    Vorig jaar was het mogelijk in het Engels te schrijven? Hoe zit dat dit jaar? Want ik zie daar perse niets over. (Of ik ben blind, dat kan ook)


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Ik heb een vraagje,
    Vorig jaar was het mogelijk in het Engels te schrijven? Hoe zit dat dit jaar? Want ik zie daar perse niets over. (Of ik ben blind, dat kan ook)


    Moet je titel perse (geheel) in het Nederlands zijn?
    Nee, dit hoeft niet. Je titel mag woorden uit andere talen bevatten of in een andere taal zijn.


    :Y)



    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Moet je titel perse (geheel) in het Nederlands zijn?
    Nee, dit hoeft niet. Je titel mag woorden uit andere talen bevatten of in een andere taal zijn.


    :Y)



    Ik denk dat de vraag ook sloeg op het verhaal zelf, niet enkel op de titel. (:
    Maar we staan verhalen in het Engels ook dit jaar opnieuw toe. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Ik denk dat de vraag ook sloeg op het verhaal zelf, niet enkel op de titel. (:
    Maar we staan verhalen in het Engels ook dit jaar opnieuw toe. ^^


    Oh! Ik had gewoon volledig over het feit gelezen dat het alleen om de titel ging, oops :W


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik dacht ik bijt de spits af





    𝖂𝖎𝖓𝖉𝖘𝖙𝖎𝖑
    𝖂𝖎𝖓𝖉𝖘𝖙𝖎𝖑
    STORY OF THE YEAR | VERBONDENHEID/EENZAAMHEID




    𝒲anneer Calçadar de jarenlange oorlog tegen Windergaard eindelijk overwint, is de prijs hoog. Te hoog. De magie die Calçadar doorheen de millennia tot middelpunt van de wereld omtoverde, verdwijnt.

    23 jaar na een hoopvol huwelijk tussen Calçadars toenmalige kroonprinses en bondgenoot Valeda’s lievelingsprins rust alle hoop op de schouders van hun zoon Kai. Hij moet Calçadars redding zijn; zou de magie van het land opnieuw opwekken en haar bevrijden van die steeds dieper wordende sociaaleconomische crisis. Alleen blijkt tijdens Kais kindertijd al snel dat ook hij geen greintje magie bezit.

    Hoewel Calçadars bevolking hun jonge kroonprins niet per se minder gaat liefhebben, is de teleurstelling onoverkomelijk. Verwachtingen veranderen, maar worden allesbehalve kleiner. De last op Kais schouders wordt zwaarder, en wanneer schandelijke staatsgeheimen en doofpotacties boven water komen, bereikt hij een breekpunt. Hij wordt een diplomatische ramp, maar Kai verzet zich er niet tegen. Hij verwelkomt het als een oude bekende.



    Trigger warnings voor depressieve gedachten, geweld, light spice (idk what else to call it ok; seksuele inhoud i guess), death and destruction, sad boy being sad


    help

    Ik ga het idee waar ik rond de kerst en oud en nieuw enthousiast over was maar mee gewacht had tot soty zou komen maar weer eens wat nieuw leven inblazen ^^

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 11:49 ]

    Coryo schreef:
    Ik dacht ik bijt de spits af



    𝖂𝖎𝖓𝖉𝖘𝖙𝖎𝖑
    𝖂𝖎𝖓𝖉𝖘𝖙𝖎𝖑
    STORY OF THE YEAR | VERBONDENHEID/EENZAAMHEID




    𝒲anneer Calçadar de jarenlange oorlog tegen Windergaard eindelijk overwint, is de prijs hoog. Te hoog. De magie die Calçadar doorheen de millennia tot middelpunt van de wereld omtoverde, verdwijnt.

    23 jaar na een hoopvol huwelijk tussen Calçadars toenmalige kroonprinses en bondgenoot Valeda’s lievelingsprins rust alle hoop op de schouders van hun zoon Kai. Hij moet Calçadars redding zijn; zou de magie van het land opnieuw opwekken en haar bevrijden van die steeds dieper wordende sociaaleconomische crisis. Alleen blijkt tijdens Kais kindertijd al snel dat ook hij geen greintje magie bezit.

    Hoewel Calçadars bevolking hun jonge kroonprins niet per se minder gaat liefhebben, is de teleurstelling onoverkomelijk. Verwachtingen veranderen, maar worden allesbehalve kleiner. De last op Kais schouders wordt zwaarder, en wanneer schandelijke staatsgeheimen en doofpotacties boven water komen, bereikt hij een breekpunt. Hij wordt een diplomatische ramp, maar Kai verzet zich er niet tegen. Hij verwelkomt het als een oude bekende.



    Trigger warnings voor depressieve gedachten, geweld, light spice (idk what else to call it ok; seksuele inhoud i guess), death and destruction, sad boy being sad



    Oooooh interessant!!!! Ben erg benieuwd hoe het omarmen uitpakt tegenover het proberen te redden van een reputatie, zoals veel vaker geschreven wordt. Heel veel succes met het schrijven!!! (blush)

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 11:54 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Catmint schreef:
    (...)


    Oooooh interessant!!!! Ben erg benieuwd hoe het omarmen uitpakt tegenover het proberen te redden van een reputatie, zoals veel vaker geschreven wordt. Heel veel succes met het schrijven!!! (blush)


    Jaa, ben er zelf ook benieuwd naar want ik heb heel veel ideëen en nog niet zo heel veel gepland op papier hahaha (buiten worldbuilding en algemene thema's dan). Normaal ben ik wel echt een planner, dus ik kijk ernaar uit om gewoon eens te schrijven en te zien wat er gebeurt, hihi. Hoop dat ik aan mijn eigen verwachtingen kan voldoen 🥲

    Dankjewel! 💛


    help

    @Marthe: Omgggg, so excited for this one *O*


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Coryo schreef:
    (...)

    Jaa, ben er zelf ook benieuwd naar want ik heb heel veel ideëen en nog niet zo heel veel gepland op papier hahaha (buiten worldbuilding en algemene thema's dan). Normaal ben ik wel echt een planner, dus ik kijk ernaar uit om gewoon eens te schrijven en te zien wat er gebeurt, hihi. Hoop dat ik aan mijn eigen verwachtingen kan voldoen 🥲

    Dankjewel! 💛


    Oeehhh van planner naar pantser is wel een grote stap! Ik ben nog niet echt goed in het planner stukje zelf, maar begin wel meer een plantser te worden ipv alleen een pantser, haha.

    Hoop dat het lukt en je aan je verwachtingen gaat voldoen inderdaad!! (Maar moet vast goedkomen ;) )

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 12:10 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Misschien is het wel handig om de story met regels etc. een keer up te daten, die loopt ondertussen zo'n 2 jaar achter op sommige plekken ^^

    Catmint schreef:
    (...)

    Oeehhh van planner naar pantser is wel een grote stap! Ik ben nog niet echt goed in het planner stukje zelf, maar begin wel meer een plantser te worden ipv alleen een pantser, haha.

    Hoop dat het lukt en je aan je verwachtingen gaat voldoen inderdaad!! (Maar moet vast goedkomen ;) )


    Jaa, zou graag ook meer plantser worden ipv enkel planner hahaha. Maar Kai schrijft zichzelf, dus ik wil die flow vooral volgen, anders komt hij niet tot zijn recht 😊

    Doe je dit jaar ook mee? Ben benieuwd naar je inzending if yes!


    help

    Coryo schreef:
    (...)

    Jaa, zou graag ook meer plantser worden ipv enkel planner hahaha. Maar Kai schrijft zichzelf, dus ik wil die flow vooral volgen, anders komt hij niet tot zijn recht 😊

    Doe je dit jaar ook mee? Ben benieuwd naar je inzending if yes!


    Klinkt wel cool en denk dat het ook logischer is als hij zo'n chaos is en zich in chaos bevindt in het verhaal!

    Ik twijfel nog, heb wel iets wat zou kunnen aansluiten, maar ben nog bezig met m'n story van SOTY vorig jaar die ik graag af zou willen maken voordat ik iets anders begin, maar ik ben hier sowieso voor de hype en levendigheid! Ongeacht of ik mee doe ^^

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 12:52 ]


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen