• Welkom bij Story of the Year 2024!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY of voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2024.
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of een andere mod.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.
    Dit jaar zal Catmint het topic mee opvolgen en levendig houden.

    Waar vind ik de winnaar van afgelopen jaren terug?
    Vorig jaar heeft er helaas niemand zijn verhaal afgerond. Alle winnaars vind je in het archief.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Verboden Liefde
    Elentiya met Gevleugeld en Gekooid
    [3973/7069 (3096 woorden geschreven)]
    MeIinoe met Entangled hearts
    [3/3 (0 woorden geschreven)]
    Lorem met Shattered
    [0/1367 (1367 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid
    Vanparys met Windstil
    [6701/16269 (9568 woorden geschreven)]
    Frodo met Onder Vuur
    [7632/14546 (6914 woorden geschreven)]
    Klaar met Constructies van het Heden
    [2014/2014 (0 woorden geschreven)]
    inktzwart met Those Who Get Away With Lies
    [0/0 (0 woorden geschreven)]
    Satoru met The Queen's Spider
    [2808/8881 (6073 woorden geschreven)]
    Grace met Zout Water
    [2803/3961 (1158 woorden geschreven)]
    Ken_ met Drift
    [988/1784 (796 woorden geschreven)]
    Laleah met The Veil of Magic
    [2594/10390 (7796 woorden geschreven)]
    Ringwraith met Als het licht sterft
    [946/15547 (14601 woorden geschreven)]
    Basim met The Varangian Way
    [1417/1417 (0 woorden geschreven)]
    Caverna met Pizza Salami
    [0/10224 (10224 woorden geschreven)]
    Silverwalker met Clerical Error
    [0/3178 (3178 woorden geschreven)]
    FOTY
    Thema Verboden Liefde
    LynnBlack met At Your Service
    [1755/19349 (17594 woorden geschreven)]
    amberkishatu met Disguised Desires | Harry Potter
    [1610/5278 (3668 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid


    Meer info over de thema's vinden jullie hier!

    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast op 9 april 2024 - 22:06 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 24 maart 2024 - 14:07 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Satoru schreef:
    Misschien is het wel handig om de story met regels etc. een keer up te daten, die loopt ondertussen zo'n 2 jaar achter op sommige plekken ^^

    Terechte opmerking, we gaan er naar kijken!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    omg mt, ik zie dit nu pas vreemd genoeg ondanks gisteren nog laat op te zijn geweest en mijn story klaar te hebben gemaakt buuut i first want to write my prologue before i put it in here

    edit: i changed my mind lol i'm posting it

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 16:12 ]


    obsessive rage


    Onder Vuur



    “Some people are lost in fire.
    Others are molded by it.”






    Als erfgename van de koning, heeft Isabelle alles wat een kroonprinses zich kan wensen. Een groot kasteel, Dieners om haar te assisteren en bovenal een prins om mee te trouwen. Toch is Isabelle allesbehalve gelukkig en moet ze haar uiterste best doen om haar porseleinen masker hoog te houden.
    Op de avond van Isabelle's huwelijk gebeurt er iets waardoor ze zich niet langer kan verstoppen. Een brand, een moord, een ontsnapping.
    En Isabelle's masker valt af.


    Klik hier



    Deelname aan SOTY 2024 - Thema Eenzaamheid/verbondenheid
    Start op 14/02/2024
    © Frodo/Bes Ceyssens

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 15:43 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)


    ieeeeeeeeeee can't wait to read thiss



    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 15:39 ]


    help

    My story broke Q :W

    Update: Marthe fixed it, yay

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 15:44 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    My story broke Q :W


    That's how u know it's good

    Hey you fixed it!


    help

    MT!
    Ik wil een poging proberen te wagen dit jaar, als ik een leuk/origineel idee weet te bedenken jfjgfj


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    edit: wacht ik heb een ander verhaal waarmee ik makkelijker kan starten, dit is een net wat te groot project hahahaha give me a second

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 17:21 ]


    obsessive rage



    Gevleugeld en Gekooid
    STORY OF THE YEAR — VERBODEN LIEFDE



    367 jaar geleden sloten Mens en Fae een overeenkomst, een dat de twee volkeren zou doen samenwerken en in goede harmonie laten samenleven. Magie hetgeen hen uiteindelijk verbond…

          Drieëntwintig jaar geleden werd Neirin als pasgeboren Fae baby bij haar vader achtergelaten. Haar moeder verbannen, uit de geschiedenissen gewist voor een onvergeeflijke daad; het vervloeken van de Konings laatst geboren kind. Onwetend met de geschiedenis die zij achter zich heeft of wie haar moeder werkelijk is, groeit Neirin op tot een jonge volwassen vrouw die leeft van haar kunstwerken en magie.

          En dan ontmoet zij Theo. De jongen met de donkere schaduwen in zijn ogen, de onrustige kleuren waar zij zo naar toegetrokken wordt en meer van wil zien. De twee leren elkaar kennen op een bijzondere dag en vinden alles in elkaar wat ze dachten in het verleden te zijn verloren.
    Maar dan haalt de geschiedenis hen in, komt de waarheid van hun volkeren boven water en zet deze hun opgebouwde relatie op gevaarlijke losse schroeven.


    [ bericht aangepast op 3 feb 2024 - 23:32 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ooooh zie dit nu pas, maar ik ga m'n best doen iets uit te werken!!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dag 1 en het topic is nog steeds up to date. (nerd)
    Dit jaar gaan we echt ons best doen om alles wat beter bij te houden. Maxime (Catmint) is zo vriendelijk geweest om een kijkje te nemen naar de story en daar alvast wat gedateerde zaken aan te passen. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Dag 1 en het topic is nog steeds up to date. (nerd)
    Dit jaar gaan we echt ons best doen om alles wat beter bij te houden. Maxime (Catmint) is zo vriendelijk geweest om een kijkje te nemen naar de story en daar alvast wat gedateerde zaken aan te passen. ^^


    Fijn dat we inderdaad niet nu al 2 jaar te laat zijn met inleveren ^^ Lekker bezig! Ik had nog twee kleine dingetjes gevonden, volgens mij is dan weer alles kloppend:
    - In hoofdstuk 1 en 2 staat nog Quizlet bij bullet point 7 en 5 respectievelijk
    - De FAQ heeft bij vraag 1 nog de datums van 2 jaar terug.

    Ledecky schreef:
    Dag 1 en het topic is nog steeds up to date. (nerd)
    Dit jaar gaan we echt ons best doen om alles wat beter bij te houden. Maxime (Catmint) is zo vriendelijk geweest om een kijkje te nemen naar de story en daar alvast wat gedateerde zaken aan te passen. ^^


    look at u being on fire


    help

    Ik heb een vraagje dat ik niet direct in de story zag staan, sorry (en vooral sorry als ik het over het hoofd gezien heb)! Hypothetisch, is het toegestaan zowel aan FOTY als OPOTY (deze afkorting klinkt grappig tbh) deel te nemen? Niet dat ik het direct van plan was, maar het was een vraag die in me opkwam toen ik over de regels ging omdat ik me meen te herinneren dat het enkele jaren geleden ook een vraag was. Gewoon ter opheldering van de regels. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    Ik heb een vraagje dat ik niet direct in de story zag staan, sorry (en vooral sorry als ik het over het hoofd gezien heb)! Hypothetisch, is het toegestaan zowel aan FOTY als OPOTY (deze afkorting klinkt grappig tbh) deel te nemen? Niet dat ik het direct van plan was, maar het was een vraag die in me opkwam toen ik over de regels ging omdat ik me meen te herinneren dat het enkele jaren geleden ook een vraag was. Gewoon ter opheldering van de regels. (:


    Bedoel je hiermee deelnemen met 2 verschillende stories?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien