• Welkom bij Story of the Year 2024!


    Altijd al een boek willen schrijven? Dat kan! Story of the Year helpt je daarmee. Elk jaar heb je keus uit verschillende genres of thema's en kan je leuke Quizlet-prijzen winnen. Dit jaar heb je de keuze tussen twee thema's. En dat niet alleen! Ook dit jaar is er de categorie Fanfiction of the Year! (Naar het idee van Ringwraith.)
    Waar wacht je nog op? Werk een idee bij het bijbehorende thema uit en schrijf je in! Je mag voor FOTY of voor SOTY inschrijven.


    Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year 2024.
    Let op! Voor Story of the Year gelden iets andere regels dan voor Fanfiction of the Year.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan Ledecky of een andere mod.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.
    Dit jaar zal Catmint het topic mee opvolgen en levendig houden.

    Waar vind ik de winnaar van afgelopen jaren terug?
    Vorig jaar heeft er helaas niemand zijn verhaal afgerond. Alle winnaars vind je in het archief.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaars krijgen 150 credits ter beloning van hun harde werk.
    • De winnaars hun story krijgt de titel 'Story van het Jaar' of de titel 'Fanfiction van het jaar'.
    • De winnaars mogen een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.


    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 20.000 – 40.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Iedere deelnemer die zijn story op tijd weet af te ronden, zal 50 credits krijgen.

    Hoe ziet mijn inzending er uit?
    - (Boekcover)
    - Korte samenvatting
    - Thema
    - SOTY of FOTY
    - Link naar geactiveerde story
    Voorbeeld:
    Catch me if you can is een verhaal geschreven door Square



    Marit is niet het type dat goed stil kan blijven zitten als er iets aan de hand is. Wanneer haar beste vriendin plotseling verdwijnt, grijpt ze iedere kans die ze krijgt om zich nuttig te maken met beide handen aan. Het is een beetje ongelukkig dat deze kans toevallig de vorm heeft van een wilde reis kriskras door Nederland en Duitsland in het gezelschap van een jongen die ze nauwelijks kent, maar ze is niet kieskeurig. Toch begint ze weer aan de wijsheid van haar eigen beslissingen te twijfelen zodra het lijkt alsof de Maltesers opraken - de heksen en demonen die ze tegenkomt dragen er daarna alleen nog maar toe bij dat ze zich steeds vaker afvraagt waar ze in vredesnaam aan is begonnen. Fantasyfilms zijn opeens een stuk minder betoverend als je er midden in zit.

    Genre: Fantasy


    Lees meer


                     
    OPOTY
    Thema Verboden Liefde
    Elentiya met Gevleugeld en Gekooid
    [3973/7069 (3096 woorden geschreven)]
    MeIinoe met Entangled hearts
    [3/3 (0 woorden geschreven)]
    Lorem met Shattered
    [0/1367 (1367 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid
    Vanparys met Windstil
    [6701/16269 (9568 woorden geschreven)]
    Frodo met Onder Vuur
    [7632/14546 (6914 woorden geschreven)]
    Klaar met Constructies van het Heden
    [2014/2014 (0 woorden geschreven)]
    inktzwart met Those Who Get Away With Lies
    [0/0 (0 woorden geschreven)]
    Satoru met The Queen's Spider
    [2808/8881 (6073 woorden geschreven)]
    Grace met Zout Water
    [2803/3961 (1158 woorden geschreven)]
    Ken_ met Drift
    [988/1784 (796 woorden geschreven)]
    Laleah met The Veil of Magic
    [2594/10390 (7796 woorden geschreven)]
    Ringwraith met Als het licht sterft
    [946/15547 (14601 woorden geschreven)]
    Basim met The Varangian Way
    [1417/1417 (0 woorden geschreven)]
    Caverna met Pizza Salami
    [0/10224 (10224 woorden geschreven)]
    Silverwalker met Clerical Error
    [0/3178 (3178 woorden geschreven)]
    FOTY
    Thema Verboden Liefde
    LynnBlack met At Your Service
    [1755/19349 (17594 woorden geschreven)]
    amberkishatu met Disguised Desires | Harry Potter
    [1610/5278 (3668 woorden geschreven)]

    Thema Verbondenheid/Eenzaamheid


    Meer info over de thema's vinden jullie hier!

    Wat betekenen de cijfers onder mijn aanmelding?
    Het eerste getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de op een na laatste telling was geschreven.
    Het tweede getal: het aantal woorden dat er in totaal bij de laatste telling was geschreven.
    Tussen haakjes het aantal woorden dat er dus in de afgelopen maand is geschreven. Daaruit maken wij op wie de spot heeft verdiend.

    Elke eerste dag van de maand wordt er een telling gehouden.

    Let op: Om de wedstrijd ordelijk te houden worden lege stories twee weken na aanmelding van de lijst geschrapt wegens inactiviteit. Het is mogelijk om je story weer in te dienen als deze weer actief is.

    [ bericht aangepast op 9 april 2024 - 22:06 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 24 maart 2024 - 14:07 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Coryo schreef:
    (...)

    inkarnate!


    Oee, dankjewel!
    ik zie nu pas dat ik mijn bericht hier schreef en niet in het ljh-topic, sorry knorry!

    Elentiya schreef:
    (...)

    You know where to find me! Also, gooi wat droge rijst op een wit vel en teken eens langs de rijst af met een potlood. Dat kan soms ook echt een mooie landkaart geven, met eilanden als je wil!


    I might come and stalk you! 😏 en oee das ook een goeie!

    [ bericht aangepast op 3 feb 2024 - 7:53 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.


    ───◇ ◈ ◇───

    𝔗𝔥𝔢 𝔔𝔲𝔢𝔢𝔫'𝔰 𝔖𝔭𝔦𝔡𝔢𝔯

    ───◇ ◈ ◇───


    SOTY 2024 | Connection/Loneliness

          enze only had vague memories of his past, glimpses of a life that could have been, appearing solely in dreams just to be forgotten again at daybreak. Though, he did not have time to reminisce on these weird fantasies. His job was simple; wake up, complete his daily training and go to sleep. Nothing else mattered and Renze knew better than to get distracted by silly thoughts. It wouldn't be long now before he could finally start serving his full duties, his training almost complete. This last test would allow him to demonstrate to the Queen he was ready. And Renze was ready, he knew this in his very core.

    Failure was not an option. Get in, deliver and get out. His first fully solo job. A simple job to mark his rite of passage. He had trained years just to stand here, determined to finish what he had been forced into. Yet, Renze knew he had failed when he looked straight into those bright blue eyes. Only now recognising the name he had long forgotten.

    Trigger warnings: Death, murder, violence, amnesia, becoming inhuman.

    [ bericht aangepast op 16 maart 2024 - 16:38 ]

    Wat fijn dat er al zoveel aanmeldingen zijn!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.






    Meer dan zestig jaar geleden verdween Mary's tweelingzus. Volgens de lokale autoriteiten het zoveelste slachtoffer van de woeste golven van de zee. Nu, wanneer haar botten steeds brozer worden en de golven woeliger, maakt Mary een laatste reis naar het eiland waar alles begon. Hopend om afscheid te kunnen nemen van de enige persoon die haar ooit echt begreep.

    Wanneer Ronan zijn lippen op de hare drukt, is Erin verloren. Er ontwaakt iets diep binnenin, een verlangen dat haar overspoelt en onder duwt. En elke keer Erin eraan toegeeft, voelt ze zich verder verwijderd van haar familie. De tijd dringt om een keuze te maken. En hoewel Erin het niet wil toegeven, heeft ze die keuze in haar hart eigenlijk al gemaakt. De lokroep van de zee wordt steeds luider en moeilijker te weerstaan...

    I have sea foam
    in my veins,
    I understand the
    language of
    waves



    🌊 Story of the Year 2024 (verbondenheid/eenzaamheid)
    🌊 Mythologie, selkie
    🌊 Aesthetic pagina



    The soul needs autumn.

    Heb drie vragen, sorry! (Als jullie liever hebben dat ik ze via pb stel, doe ik dat zo even, maar ik dacht dat het goed zou zijn mocht iedereen er direct antwoord op hebben):

    1. Geldt de "geen kleurtjes"-regel ook voor een kleur geven aan je volledige tekst (over alle hoofdstukken heen)? Ik wilde het dit kleur geven, dus iets lichtgrijs (kan ik nog wat aan aanpassen, maar het zou sws iets tussen zwart en grijs zijn, geen gekke kleuren - wil het gewoon esthetisch mooi maken, als dat mag).

    2. Idem ivm de "geen kleurtjes" regel. Geldt die voor de inleiding van hoofdstukken? Had graag mijn inleidingen gebruikt om de titel van het hoofdstuk op mooiere wijze weer te geven (zie voorbeeld onder spoiler aan het eind van deze post).

    3. Geldt de 'geen url-linken' voor linken die naar het verhaal intern/de hoofdstukken linken? Was wat aan het brainstormen over de exacte vorm van mijn verhaal en mijn initieel idee was om het eerste hoofdstuk te gebruiken als roadmap voor de rest van het verhaal. Beetje moeilijk uit te leggen zonder te veel te spoilen, maar als in dat het eerste hoofdstuk eigenlijk een lange bedenking is van mijn hoofdpersonage en de vervolghoofdstukken telkens dieper ingaan op één van die bedenkingen. In die vorm (opnieuw, weet nog niet direct of ik het wil gebruiken, maar het was iets waaraan ik dacht) leek het me leuk die bepaalde zinnen waarin de bedenkingen uitgedrukt worden om te vormen tot links naar de desbetreffende hoofdstukken. (Idee erachter is vooral dat het naar alle waarschijnlijkheid geen chronologisch verhaal wordt, en dat de hoofdstukken dus geen noodzakelijke volgorde zouden hebben, waardoor het wel leuk zou zijn gewoon het eerste hoofdstuk te kunnen lezen en door te klikken naar eender welk hoofdstuk men wil lezen eens het verhaal af is - kreeg het idee vooral door een vak elektronische literatuur dat ik ooit opgenomen heb.) Ik ging ervan uit dat de regel origineel bedacht is om links naar pagina's extern aan het verhaal e.d. te vermijden, maar ik ben het niet zeker, en wilde het even vragen.

    In elk geval sorry voor de vele vragen, wil gewoon niets doen dat niet toegelaten is. (:



    CONSTRUCTIES

    van het HEDEN
    eerste hoofdstuk


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik wil ook een verhaal inschrijven, maar ik ben zo slecht met het maken van covers en wat not en ik heb iets specifieks in mijn hoofd en beeeeeeh (bat)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Ik wil ook een verhaal inschrijven, maar ik ben zo slecht met het maken van covers en wat not en ik heb iets specifieks in mijn hoofd en beeeeeeh (bat)

    Oh iets heel specifieks hebben maakt het altijd extra moeilijk. Cover is niet verplicht gelukkig Though I assume saying this doesn't help with wanting one anyways ;)

    Satoru schreef:
    (...)
    Oh iets heel specifieks hebben maakt het altijd extra moeilijk. Cover is niet verplicht gelukkig Though I assume saying this doesn't help with wanting one anyways ;)


    Alhoewel ik het waardeer (': Veranderd dat inderdaad niet zoveel aan het heel graag willen haha.
    Zeker niet als ik al die geweldige mooie layouts hier zie! Ik ben daar nooit zo handig mee geweest/nooit mee geoefend :W


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Alhoewel ik het waardeer (': Veranderd dat inderdaad niet zoveel aan het heel graag willen haha.
    Zeker niet als ik al die geweldige mooie layouts hier zie! Ik ben daar nooit zo handig mee geweest/nooit mee geoefend :W


    Columns doen altijd wonderen in forum layouts ^^ Een leuk, niet standaard, font erbij en je hebt al snel iets dat er redelijk uniek uitziet. Dit topic is een goede rescource om mee te beginnen.

    SPECS schreef:
    (...)

    Alhoewel ik het waardeer (': Veranderd dat inderdaad niet zoveel aan het heel graag willen haha.
    Zeker niet als ik al die geweldige mooie layouts hier zie! Ik ben daar nooit zo handig mee geweest/nooit mee geoefend :W


    Ik ben er zelf ook een hele poos aan bezig geweest, als'k je een tip kan geven: ga naar een random RPG topic en druk op de quote-knop van een karakterlayout dat je mooi vindt, dan kan je de codes e.d. even bestuderen. Dat is hoe ik ontdekt heb hoe ik tekst in superscript moet zetten, of enorm groot kan maken. En m'n cover heb ik gewoon op Canva ineen geflanst met elementen die ik vond viben met mijn verhaal, die site is heel gemakkelijk te gebruiken voor noobs (such as myself).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    SPECS schreef:
    (...)

    Alhoewel ik het waardeer (': Veranderd dat inderdaad niet zoveel aan het heel graag willen haha.
    Zeker niet als ik al die geweldige mooie layouts hier zie! Ik ben daar nooit zo handig mee geweest/nooit mee geoefend :W


    Im just a perfectionist who hyperfocuses on anything i set my mind to and who *has* to do it myself if I can't find something that exists already

    Anyway join us xoxo


    help

    Klaar schreef:
    (...)

    Ik ben er zelf ook een hele poos aan bezig geweest, als'k je een tip kan geven: ga naar een random RPG topic en druk op de quote-knop van een karakterlayout dat je mooi vindt, dan kan je de codes e.d. even bestuderen. Dat is hoe ik ontdekt heb hoe ik tekst in superscript moet zetten, of enorm groot kan maken. En m'n cover heb ik gewoon op Canva ineen geflanst met elementen die ik vond viben met mijn verhaal, die site is heel gemakkelijk te gebruiken voor noobs (such as myself).


    Is superscript hetgeen dat er voor zorgt dat de tekst van jouw titel zo mooi onder elkaar staat?

    @SPECS, ik ben iig ook geen held met codes voor een lay-out en wil er (of durf er eerder) niet te veel mee te rommelen omdat ik er anders echt ruzie mee kan krijgen, maar spiek soms inderdaad ook even bij een random post hoe de codes daar in elkaar zitten en of er nog iets moois/leuks uit valt te halen. ^^
    Do join us!!


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Elentiya schreef:
    (...)

    Is superscript hetgeen dat er voor zorgt dat de tekst van jouw titel zo mooi onder elkaar staat?

    @SPECS, ik ben iig ook geen held met codes voor een lay-out en wil er (of durf er eerder) niet te veel mee te rommelen omdat ik er anders echt ruzie mee kan krijgen, maar spiek soms inderdaad ook even bij een random post hoe de codes daar in elkaar zitten en of er nog iets moois/leuks uit valt te halen. ^^
    Do join us!!


    Ja, basically (denk ik) plaatst het de tekst die je in superscript zet een half punt hoger. Op deze manier. Dus heb gewoon de tweede lijn ('van het heden') in superscript gezet en er dan mee blijven sjoemelen tot ik had wat ik wilde (als je met grote lettertypes werkt, beginnen ze te overlappen). Je kan het ook een half punt lager zetten, als je wil. Je kan ook meerder keren superscript in één lijn gebruiken, alsvolgt (heb het hier twee keer gebruikt), waardoor de tekst nog hoger komt te staan. Ik geloof dat dat ook is hoe Marthe haar titel heeft ontworpen (maar ben het niet zeker, moet je even aan haar vragen). Maar ik ben er ook geen held in en probeer meestal maar wat tot er wat uitkomt, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    (...)

    Ja, basically (denk ik) plaatst het de tekst die je in superscript zet een half punt hoger. Op deze manier. Dus heb gewoon de tweede lijn ('van het heden') in superscript gezet en er dan mee blijven sjoemelen tot ik had wat ik wilde (als je met grote lettertypes werkt, beginnen ze te overlappen). Je kan het ook een half punt lager zetten, als je wil. Je kan ook meerder keren superscript in één lijn gebruiken, alsvolgt (heb het hier twee keer gebruikt), waardoor de tekst nog hoger komt te staan. Ik geloof dat dat ook is hoe Marthe haar titel heeft ontworpen (maar ben het niet zeker, moet je even aan haar vragen). Maar ik ben er ook geen held in en probeer meestal maar wat tot er wat uitkomt, haha.


    Oh super bedankt voor de uitleg al! Hehe, ik ga hier eerst eens mee rommelen bij een oude story of rol van me en kijken wat ik voor elkaar krijg. Waar ik me nu soms vooral een een beetje aan stoor als ik met m'n lay-outs bezig ben is dat vanaf een bepaalde grootte de letters lijken te worden afgesneden van boven of onder, geen idee hoe dat komt.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Elentiya schreef:
    (...)

    Oh super bedankt voor de uitleg al! Hehe, ik ga hier eerst eens mee rommelen bij een oude story of rol van me en kijken wat ik voor elkaar krijg. Waar ik me nu soms vooral een een beetje aan stoor als ik met m'n lay-outs bezig ben is dat vanaf een bepaalde grootte de letters lijken te worden afgesneden van boven of onder, geen idee hoe dat komt.


    Klopt het dat dit gebeurt als je ze in een "plaats"-tag (zoals center, justify, etc.) zet? If so, dan moet je een extra enter/witregel toevoegen tussen [center.] en het woord dat je wil groot wil hebben.

    Maar dit wordt misschien langzaam een beetje off-topic ^^ Dus ivm de vragen over dit topic: een dedicated topic ervoor.

    [ bericht aangepast op 3 feb 2024 - 23:06 ]