• GREENSTONE, 1633
    RollentopicPraattopic 1 & 2Speeltopic


    Dertien jaar geleden klom de Schotse familie Ackerman aan boord van de Mayfair, op zoek naar land waar ze een nieuwe thuis konden stichten: land waar geen monsters waren, land waarmee ze de macht van de Gemeenschap konden veilig stellen en uitbreiden, en waar ze hun kinderen veilig konden trainen zonder dat weerwolven of vampiers hen het leven zuur maakten. Alleen was een kleine groep vampiers hen voor. Zij wilden ook een nieuwe thuis, een veilige haven; hun leider was al eeuwenlang vastberaden om die voor hen te zoeken omdat in Europa geen plek meer bleek te zijn.
          De Gemeenschap wilde niet ophoepelen. Hoe konden ze dat ook? Vampiers hadden het recht niet om zomaar een stuk land te claimen. De Eerste Kolonie had al zo'n groot grondgebied in Europa - konden ze de rest van de wereld niet alleen laten?
          In de laatste dertien jaar zijn de spanningen opgelopen en hebben zich twee kampen gevormd: de Gemeenschap van Jagers, die ondertussen uitgebreid waren tot dertien families met de Ackermans aan het hoofd, en het groepje vampiers dat zij 'de rebellen' dubden, onder leiding van de legendarische, gevreesde vampier Helias Vanparys. Noord versus zuid, met enkel een rivier die hen van elkaar gescheiden houdt. Geen van beiden is gelukkig met het grondgebied dat ze hebben en willen de ander weg. Een gulden middenweg lijkt onbestaand, zeker wanneer het nieuws de oceaan oversteekt en Greenstone stilaan een haven wordt voor gevluchte piraten. Sommigen van hen zijn Europese vampiers die deel willen uitmaken van de nieuwe kolonie in Amerika. Anderen zijn vampiers die uit zijn op bloed en van de chaos gebruik willen maken. Dan zijn er de Jagers, die hun soortgenoten willen bijstaan - maar ook de Jagers die alleen zijn en de mogelijkheid zien om die institutionele Community onderuit te halen. Ten slotte is er de groep die liever onbekend blijft; weerwolven, gewone burgers en piraten die Greenstone opzoeken om de onbekendheid op te zoeken tussen al die andere bovennatuurlijke wezens die toch te veel kabaal maken om nog andere stemmen op te merken. In ieder geval begint de spanning een hoogtepunt te bereiken; zowel in Greenstone zelf als op zee, waar schepen met bovennatuurlijke bemanningen strijden voor hetgeen waarin ze geloven. Of gewoon voor de lol. Niemand die het echt duidelijk lijkt te weten. Niemand die weet hoe dit wetteloze stukje grond ooit verder zal komen dan één bloederige slachting.




                                                    Lore

    Je kan alle informatie over de wereld terugvinden in de lorestory. Alle informatie over vampiers, weerwolven, jagers en hun geschiedenis staat beschreven. Je kan uiteraard ook een mens spelen, maar dan is het alsnog handig om misschien even de geschiedeniscomponenten te lezen om me te zijn met de geladen onderwerpen.
    Mocht je nog ergens vragen hebben, stel ze gerust!



                Personages & invulijstjes
    Vampiers

    Naam
    Echte leeftijd (maximum 600)
    Fysieke leeftijd
    Paramount & eventuele Subjects
    Groep & positie (deel van Helias' groep of rogue?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Krachtbeheersing & skills
    Geschiedenis (leg ook even uit waarom ze naar Greenstone gekomen zijn)
    Extra
    Relaties

    Weerwolven

    Naam
    Leeftijd
    Groep & positie (zin om een roedel te maken? Ga ervoor, maar bespreek het even met de groep (: )
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Krachtbeheersing & skills
    Geschiedenis
    Extra
    Relaties

    Jagers

    Naam
    Leeftijd
    Groep & positie (deel van de Gemeenschap? Welke familie; familiehoofd of niet? Algemene leider van de Gemeenschap in Greenstone is een Ackerman!)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Wapens & skills
    Geschiedenis
    Extra
    Relaties
    Mensen

    Naam
    Leeftijd
    Groep & positie (Hoe ligt jouw personage in de algemene maatschappij van Greenstone?)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Skills
    Geschiedenis
    Extra
    Relaties

    Forbidden characters/faceclaims from canon
    - Helias Vanparys (Niclas Gillis)
    - Thorne Madison / T. Magen (Anton Lisin)
    - Freya Ackerman (Pyper America Smith)
    - Clark Ackerman (Boyd Holbrook)
    - Egorov Vasilyev (Finn Cole)
    - Holden Ackerman (Cillian Murphy)
    - Lev Vasilyev (Ivan N)
    - Nora Quill (Starlie Cheyenne Smith)


                                              Rollen                                         
    Vampiers
    ⛧[P2] — Helias de Beaumanoir Vanparys (451/20-28?) — RSK | Marthe
    ⛧[P5] — Katherina Vasileiou (166/28) — Hammock | Selena
    ⛧[P4] — Nessa Craven (372/28) — drow | Sasha
    ⛧[P7] — Azrael Ishtari (75/26) — Barbarian
    ⛧[P5] — Madalena Belfiore (181/23) — calIiope | Daisy
    ⛧[P7] — Daphne (125/24) — Perchabeth | Anna
    ⛧[P7] — Adrian Vynall (284/43) — Moskowitz | Xanthe
    ⛧[G tot 26/2/24] — Thorne Madison (701/17) — Frisk | Liesje
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam

    Weerwolven
    ⛧[P5] — Farah Fenrir Parker (25) — Frodo | Bes
    ⛧[P5] — Sofia Cortez (AGE) — Saureus | Lisa
    ⛧[P7 tot 26/2/24] — Calian Reed (37) — Mijita | Maia
    ⛧[P4] — Robert Frankson (24) — amberkishatu | Amber
    ⛧[P7] — Lachlan Carmichael (25) — inktzwart | Rhys
    ⛧[G tot 22/2/24] — Voornaam Naam (AGE) — Vespera | Naam
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam
    Jagers
    ⛧[P1] — Reed Ackerman (27) — Moskowitz | Xan
    ⛧[P2] — Mikhail Sergei Vasilyev (26) — Satoru | Mexx
    ⛧[P5] — Elizabeth Lavely (AGE) — Hammock | Selena
    ⛧[P4 tot 26/2/24] — Fiona 'Finn' Ackerman (27) — RSK | Marthe
    ⛧[P7] — Celeste Girard (26) — calIiope | Daisy
    ⛧[G tot 26/2/24] — Voornaam Naam (AGE) — Frisk | Liesje
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam



    Mensen
    ⛧[P4] — Antigone Lamb (19) — inktzwart | Rhys
    ⛧[P5] — Carwen Weasmer (25) — drow | Sasha
    ⛧[P7] — Tamanend (21) — Satoru | Mexx
    ⛧[P8] — Thomas Crake (33) — Greenfeld | Lene
    ⛧[P] — Voornaam Naam (AGE) — User | Naam





                                                    Regels
    - Don't be a bitch
    - Bespreek gevoelige onderwerpen met je tegenspelers & duid trigger warnings aan boven je post
    - Reservatie blijft 10 dagen staan, daarna wordt die automatisch verwijderd
    - Als je langer dan 45 dagen niet antwoordt, wordt je personage automatisch verwijderd. Ik kom niet smeken.
    - Je kan zowel Engelstalig als Nederlandstalig schrijven, maar spreek misschien even af wat handig is voor je tegenspeler.
    - Topics worden aangemaakt door Coryo of Moskowitz. Stuur ons gerust een berichtje als we het niet meteen moesten zien!
    - Have fun!
    ©2024 RSK, Frisk & Moskowitz.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2024 - 10:40 ]


    help

    Satoru schreef:
    Ik vraag me ook wel af wat leider Ackerman denkt als hij de huidige twintigers bekijkt in zijn hunter community, de helft van de tijd zijn ze elkaar aan het aanvallen of random mensen die blijkbaar iets gedaan hebben.


    "boys will be boys"


    help

    Satoru schreef:
    Ik vraag me ook wel af wat leider Ackerman denkt als hij de huidige twintigers bekijkt in zijn hunter community, de helft van de tijd zijn ze elkaar aan het aanvallen of random mensen die blijkbaar iets gedaan hebben.


    Je moet toch wat in 1633 zonder netflix of rpg’s om aan te schrijven.


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    Someone comes running into the hunter workshop "Misha, we need help-"
    "Who is fighting who and where now?" Misha interrupts with a sigh, shaking his head like the clear dad of the bunch of twenty-something year old hunters as he is. He safely puts away his work and starts walking towards the rest of the town, knowing the explanation will follow during their short journey.

    RSK schreef:
    (...)

    "boys will be boys"


    honestly 1633, it's killed or be killed, zeker in greenstone


    "I wonder if life smokes after it fucks me"

    Satoru schreef:
    Someone comes running into the hunter workshop "Misha, we need help-"
    "Who is fighting who and where now?" Misha interrupts with a sigh, shaking his head like the clear dad of the bunch of twenty-something year old hunters as he is. He safely puts away his work and starts walking towards the rest of the town, knowing the explanation will follow during their short journey.


    Finn: DID I HEAR MURDER????


    help

    Moskowitz schreef:
    (...)
    "Eliza, I swear to whatever's holy, stop trying to stab me!"
    Reed, probably.


    Satoru schreef:
    (...)
    "You going be nice with weapon. If I have take you holding weapon apart from other person, I will take weapon back. You get no new weapon."


    That scene in my mind
    *Eliza running to Reed*


    drow schreef:

    NESSA

    craven



    - Best friend
    - Friend vampire group - m/f
    - She will probably want to maintain good contact with all prominent figures in town
    - Ex-fling with whom there is still unfinished business
    - Crush (Is there someone of Eastern European origin?)
    - People she hunted/drank from
    - People he fought with in the past
    - Hunters/werewolves she hates

    - Someone she blackmailed
    - Friend with benefits

    Always open to discuss anything else in DM.


    Feel free to use Robert for this :D


    "I wonder if life smokes after it fucks me"

    Excuse me for the following spam, but these are the options i saw from the proposals:

    And a link to my relationship lists is here.

    AZRAEL

    Barbarian schreef:

    Azrael Ishtari


    Mijn jonge Engelse vampiertje Azrael is echt net nieuw in Montandon gearriveerd, dus ik zoek op dit moment vooral een paar relatiedingetjes die we samen in de rpg kunnen gaan uitwerken!
    link naar rol

    - Iemand die hem wel ziet zitten
    - Iemand die op hem jaagt (mag ook een partnerduo zijn bijvoorbeeld. Wie weet weten ze somehow van het feit dat Azzie ontsnapt is bij zijn Lady in Plymouth? Kunnen we overleggen)
    - Bedpartner(s) Carwen, Nessa
    - Iemand die hij diep zal haten en zal willen bijten/vermoorden (again, kunnen we leuk samen bespreken!) Carwen
    - Iemand die door hem gebeten zal worden in de rpg (in welke setting dan ook. Sexy? Scary? Both? Let's talk) Carwen
    - Een frenemy
    - Iemand die hem doet denken aan zijn ex (niet positief lol) [n]Carwen Nessa[/b]
    - Een Christen die hij zal proberen te corrupten en tot het Satanisme zal willen verleiden
    - Iemand die door zijn muurtje gaat willen breken
    - Something else? Laten we bespreken wat leuk zou kunnen zijn!



    LENA
    calIiope schreef:


    MADALENA
    BELFIORE

    • A close/best friend Nessa
    • A vampire she previously met in Europe
    • A vampire who knows her paramount Nessa
    • A vampire through whom she got in Helias' group Nessa
    • A vampire she doesn't get along with at all
    • Someone to speak Italian with and/or someone she's teaching Italian
    • Someone she did trust with her past Carwen
    • Someone who betrayed her trust
    • Someone who stole/read her diary Carwen Nessa
    • Someone who is trying to unnerve her but it isn't really work (yet) Nessa
    • Someone she's indebted to Nessa
    • A dancepartner Carwen
    • A fling/hook-up/crush Nessa
    • A human to drink/fed from
    • A human (or perhaps werewolf/hunter, to make things interesting) she helped out Carwen
    • A werewolf/hunter she gets along with well
    • A human she kinda wants to kill cause they're a shit person or a human with a friend/family member she kinda wants to kill for the same reason
    • Open to anythinggg





    ELIZA & KAT
    Hammock schreef:
    Wanted:

    for Eliza:
    - trainingbuddy
    - She volunteers to be a murderer, so if you have someone dead in your story. She can be the one c:
    - Maybe a drinking buddy? Carwen, or maybe Nessa but since she is a vampire.... probably not...
    - A rival
    - A mentor (someone she looks up to)
    - if you know something else, come stalk me i wont bite c:

    for Kat:
    - Also volunteers to be a murderer c:
    - A crush or someone whom she has a soft spot for, or someone she dates? Nessa, Carwen
    - A good friend Nessa, Carwen
    - if you have another ideas, come stalk me c:


    SOFIA
    Saureus schreef:
    Sofia staat ook! Ik ga morgen haar lay-out fixen en misschien nog wat kleine dingen toevoegen
    Zal dan ook proberen om de relaties die we al bedacht hebben op te schrijven hehe

    Mocht iemand nog ideetjes hebben, hmu!
    Haar lijstje:
    - Een char die een ouder/sibling/vriend heeft die dood is gegaan door een beet van de alfa (Sofia's vader)?
    Ik zoek iemand die dit dus heeft, waarbij Sofia die persoon uit hun leiden heeft verlost hehe
    - Een jager waarin ze in het verleden een confrontatie mee heeft gehad
    - One night stand en/of romantische drama - Finn, more is always welcome Carwen
    - Iemand die haar heeft laten inzien dat wat haar vader doet niet helemaal oké is
    - miss iemand die ze in haar wolvenvorm per ongeluk heeft aangevallen
    - A bestie!
    - Friendsssss
    - Ze zal niet echt mensen als vijanden zien, maar misschien mensen die ze niet mag (Helias you are on this list as well) Nessa


    Let me know what you think, and I would love to chat more about the relationships between our characters. 🩶


    call me if you get lost



    CELESTE

    GIRARD

    • Close friend Elizabeth
    • Training buddy Elizabeth
    • Someone who reminds her of her little brother
    • Someone who is trying to get close to her but Celeste isn't having any of it
    • Someone whose secret she is keeping
    • Someone she can just be quiet and have a comfortable silence with Mikhael
    • Someone she punched in the face/fought with
    • Someone she shoved under the bus (or, I guess horse to stay time accurate)[/s] to benefit from it herself
    • Someone who is intimidated by her
    • Someone who knows about her nightmares Carwen
    • Soft spot/someone she feels protective over
    • Girl/guy with whom she cheats on her boyfriend Carwen (because fu) Finn
    • Idiot boyfriend Carwen
    • A vampire/werewolf she kinda gets along with, much to her own confusion Katherine
    • A vampire/werewolf she helped out/didn't murder and is now indebted to her
    • A hunter whom she helped patch up after they got injured
    • A hunter/human who is kind of worried about all the night hunts/patrols she takes on
    • A drinking buddy
    • An ex (wouldn't have been anything serious)
    • Cat-and-mouse game Azrael
    • Open to anythinggg

    [ bericht aangepast op 15 feb 2024 - 21:32 ]


    darling, you can't let everything seem so dark blue

    calIiope schreef:


    CELESTE

    GIRARD

    • Close friend
    • Training buddy Elizabeth
    • Someone who reminds her of her little brother
    • Someone she fought with
    • Someone who is trying to get close to her but Celeste isn't having any of it
    • Someone whose secret she is keeping
    Someone she can just be quiet and have a comfortable silence with
    • Someone she punched in the face
    • Someone she shoved under the bus (or I guess horse to stay time accurate) to benefit from it herself
    • Someone who is intimidated by her
    • Soft spot/someone she feels protective over
    • Girl/guy with whom she cheats on her boyfriend Carwen (because fu)
    • Idiot boyfriend Carwen
    • A vampire/werewolf she kinda gets along with, much to her own confusion Katherine
    • A vampire/werewolf she helped out/didn't murder and is now indebted to her
    • A hunter whom she helped patch up after they got injured
    • A hunter/human who is kind of worried about all the night hunts/patrols she takes on
    • A drinking buddy
    • An ex (wouldn't have been anything serious)
    • Open to anythinggg


    I nominate Misha. Be welcome to just hang out as he works in silence.

    Robert Frankson


    I had some ideas for relations, feel free to let me know if something fits for you. Always open to discuss more.


    - Someone Robert feels very protective over :Sofia
    - A vampire/hunter he really hates : Nessa , Reed (80% hate)
    - Bedpartners/ past flings
    - A hunter who killed his dad (which is 10 years ago)
    - Clients of his blacksmith shop ( who take or don't take advantage of his bad economics skills)
    - (future or current ) Romantic interests (with tension) (all genders)
    - People he fights with / got into a fight with : Nessa , Reed


    [ bericht aangepast op 16 feb 2024 - 11:27 ]


    "I wonder if life smokes after it fucks me"


    Reed Holden Ackerman

    〚Relationships〛


    People that are already spoken for
          - Misha/bestie-partner
          - Finn/twin-ex-partner
          - Farah/alliance between them to overthrow current pack alpha, Reed's in denial about his crush on her too, he needs to get his head out of his ass
          - Eliza/Rival, kinda, and training buddy (a la Kuina/Zoro)
          - Sofia/ The one who attacked him in the woods, he does not know what she looks like
          - Helias/ Reed thinks he's a stuck up/conceited person, he also trusts him as a person as far as he can throw him, but he is tolerant to say at best towards him because of the common goal they share.

    Still looking for
          - Someone he has hunted before
          - Someone that absolutely hates or loathes his guts
          - Someone who eggs him on just for the fun of it
          - Someone he gossips with or gives him all the tea
          - Someone with a one-sided crush
          - Someone who he might have helped in the past
          - Someone who got caught in one of his brawls
          - ...

    If you see something you like, shoot me a message or add me on Discord!
    @cripdep



    GOOD HEART.
    BAD TEMPER.

         

    [ bericht aangepast op 13 feb 2024 - 21:56 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik heb Finns persoonlijkheid af en zou graag wat oudere relaties afkloppen voordat ik aan haar verleden begin, dus als iemand ideeën heeft; shoot!


    help

    Barbarian schreef:

    Azrael Ishtari


    Mijn jonge Engelse vampiertje Azrael is echt net nieuw in Montandon gearriveerd, dus ik zoek op dit moment vooral een paar relatiedingetjes die we samen in de rpg kunnen gaan uitwerken!
    link naar rol

    - Iemand die hem wel ziet zitten
    - Iemand die op hem jaagt (mag ook een partnerduo zijn bijvoorbeeld. Wie weet weten ze somehow van het feit dat Azzie ontsnapt is bij zijn Lady in Plymouth? Kunnen we overleggen)
    - Bedpartner(s)
    - Iemand die hij diep zal haten en zal willen bijten/vermoorden (again, kunnen we leuk samen bespreken!)
    - Iemand die door hem gebeten zal worden in de rpg (in welke setting dan ook. Sexy? Scary? Both? Let's talk)
    - Een frenemy
    - Iemand die hem doet denken aan zijn ex (niet positief lol)
    - Een Christen die hij zal proberen te corrupten en tot het Satanisme zal willen verleiden
    - Iemand die door zijn muurtje gaat willen breken
    - Something else? Laten we bespreken wat leuk zou kunnen zijn!



    ik heb een suuuper christelijke antigone die een corruption arc kan gebruiken


    obsessive rage

    Daphne is bijna af! Ik heb nog wat problemen met de lay-out, maar ben zo moe na vandaag dat ik me daar morgen (vrije dag) over ga buigen!