• De stelling van deze week luidt:
    Plantaardig eten moet de nieuwe norm worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Oneens.
    Maar ik vind wel dat het zijn plek moet krijgen in een evenwichtig en gebalanceerd dieet. Elke dag vlees (of gevogelte of vis) is niet nodig. Misschien 50/50?
    Zelf eet ik gemiddeld 3-4 dagen per week vegetarisch (en zeker niet altijd plantaardig want melk, eieren,...)

    Ik denk dat vooral minder vleesconsumptie de norm moet worden.


    The soul needs autumn.

    Oneens. Ik hou best wel van m'n vlees, maar ik kan een goeie pastasaus zonder vlees ook waarderen (gewoon lekker basic garlic en oil ofzo weet je, is ook gewoon goeie poeier). Zeker omdat ik echt een kieskeurige eter ben wat betreft m'n groentes, dus gewoon vlees i.p.v. 'hier eet wat extra groente die je niet lekker vindt' is wel fijn.
    Daarentegen ben ik wel voorstander van investeren in 3D-printed meat of dat soort variaties. Het is volgens mij al een soort van proven techniek, dus waarom niet investeren daarin als de bevolking zoveel groter blijft worden en we de veestapel willen verminderen?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Oneens. Ik ben wel van mening dat er meer ruimte moet zijn voor plantaardige gerechten. Ik zelf houd van vlees, maar tegenwoordig eet ik bij pasta's of rijst gerechten geen vlees meer en ik mis dat in zulke gerechten eigenlijk niet. Als meer mensen dat zouden doen, denk ik dat je al een heel eind komt.


    You could rattle the stars.

    Oneens.
    Mensen moeten zelf kunnen bepalen wat ze wel (of niet) willen eten. Er wordt al zoveel bepaald.
    Je kan mensen er wel op attenderen wat eventuele gevolgen zijn van (te veel) vlees blijven eten, maar laat dit ieder zijn / haar eigen keuze blijven.