• Hoi allemaal!

    Ik help een vriendin van mij met haar kleinschalige onderzoek over Nederlandstalige boeken. Veel jongvolwassenen in Nederland lezen tegenwoordig vaak in het Engels, en laten vertalingen of boeken van Nederlandse bodem steeds sneller links liggen—zoals onder andere ikzelf, lol. Ze loopt stage bij een uitgeverij en is benieuwd naar de redenen van lezers om in het Nederlands of andere taal te lezen. Om haar te helpen aan nog meer data van haar doelgroep, deel ik haar onderzoek (met haar toestemming) ook even hier op Q!

    Wat zijn jullie leesvoorkeuren?☺️ Digitale zonnestraaltjes voor iedereen die het formulier wil invullen, hahaha. Het duurt zo’n vijf minuutjes!
    Google forms: Klik!

    ☀️☀️☀️☀️


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ingevuld!


    obsessive rage

    ingevuld!


    because i knew you, i have been changed for good

    Superfijn al die reacties!! ☀️☀️☀️☀️ Zet de vragenlijst ook gerust door naar andere lezers in jouw eigen kringen; hoe meer antwoorden, hoe betrouwbaarder de peiling☺️


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ingevuld!


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    ProngsPotter schreef:
    Superfijn al die reacties!! ☀️☀️☀️☀️ Zet de vragenlijst ook gerust door naar andere lezers in jouw eigen kringen; hoe meer antwoorden, hoe betrouwbaarder de peiling☺️


    Zal hem vanavond wel even op FB delen. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Van welke doelgroep wil ze vooral antwoorden? Dan kan ik dat erbij zetten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    Done! Ik vrees dat ik een van de weinigen ben die veel Nederlands werk leest. xD
    Ben benieuwd naar de resultaten!


    Hmmm, weet ik niet, bij de bieb tref ik ook veel Nederlands aan eigenlijk. Maar onder "jonge lezers" is het wellicht wel anders… al is bijvoorbeeld Mel Wallis de Vries ook wel heel groot in Nederland. Net als Mirjam Mous, Carry Slee, Francine Oomen enz enz.

    Je bent ongetwijfeld wel een van de weinigen die ZOVEEL Nederlands werk leest ;)

    [ bericht aangepast op 24 feb 2024 - 23:44 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Done! Ik lees idd ook 99% in het Engels dus hopelijk is mijn antwoord nuttig :Y)


    Caution first, always.

    Ringwraith schreef:
    Van welke doelgroep wil ze vooral antwoorden? Dan kan ik dat erbij zetten.


    Echt lezers in het algemeen, niet echt leeftijd of genre gebonden☺️


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Echt lezers in het algemeen, niet echt leeftijd of genre gebonden☺️


    Oké top! Ik zit in een actieve FB groep maar de meesten zijn wel 30+, haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)

    Oké top! Ik zit in een actieve FB groep maar de meesten zijn wel 30+, haha.


    Is helemaal prima hoor ik!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ingevuld! 😊


    That is a perfect copy of reality.

    Ingevuld :)


    Inspiration can hit you any time

    Ingevuld (:


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"