• Het Grote Musicaltopic
    Hey sister, go sister, soul sister, flow sister~


    Welkom in het grote Musicaltopic! Hier waar je andere theatre kids kunt ontmoeten, waar je kunt gushen over je nieuwe favoriete obsessie die je net hebt ontdekt, waar je kunt klagen over alle tranen die je tijdens Act 2 bent verloren, en waar je in het algemeen heerlijk kunt kletsen over het magische verschijnsel dat musical heet.

    Het bleek dat er toch meer theatre kids schuilgingen hier op Q dan iedereen had gedacht, dus het werd hoog tijd voor ons eigen topic. Nu hebben we ons eigen domein hier online :3 Vertel ons wat meer over jouw avonturen met musicals!
    - Wat is jouw top drie? (Vragen naar iemands nummer 1 is voor velen een onmogelijke vraag)
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?


    Bucks and mares, cubs and does, welcome to our show of shows! Voordat ik de hele site laat crashen met alle gifjes die ik wil toevoegen, ga ik dit topic maar gewoon de aether in slingeren. Theatre kids, unite!


    Dramatic

    RSK schreef:
    (...)

    what budget? lmao

    My point exactly.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wat is jouw top drie?
    - Mamma Mia
    - Footloose
    - Lion King

    Naar welke musicals ben je geweest?
    Uhm, ondertussen stiekem toch al best veel. Als kind kon ik met korting van die last minute kaartjes krijgen bij het locale theater dus dat was leuk voor van die reizende producties. Waarvan ik het nog weet, ongeveer op volgorde:
    Doornroosje (K3), Mamma Mia!, Footloose, Legally Blonde, Urinetown, High School Musical, Lion King (London), Alice in Wonderland (K3), Moeder, ik wil bij de revue (volgens mij), Sister Act, the Bodyguard, TINA, Zondag in het Zuiden. En nog een aantal amateurproducties van niet-Encanto, niet-Lion King, Mamma Mia, Sister Act en The Greatest Showman

    Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    Footloose

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 14:31 ]

    Wat is jouw top drie?
    Wicked, SIX, Het was Zondag in het Zuiden
    Naar welke musicals ben je geweest?
    godddd ik heb het geheugen van een goudvis. maar tenminste Tarzan, Wicked, Next to Normal, SIX, Aïda, Ti Ta Tovenaar, Mamma Mia, Jersey Boys, en een amateurproductie van West Side Story.
    Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    alleen een concert van wende op het moment, maar ik ga waarschijnlijk weer kaartjes voor SIX kopen voor mijn partner.
    Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    ik huil niet zo snel, dus daar kan ik niet per se antwoord op geven :Y)
    Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    All You Wanna Do uit SIX, Wait for It uit Hamilton, Take Me or Leave Me en Light My Candle uit RENT, For Good uit Wicked, en waarschijnlijk nog eindeloos andere musicalnummers als ze alleen al voorbij komen


    because i knew you, i have been changed for good

    Oh yes, dankje voor het maken van dit topic! (:

    - Wat is jouw top drie? (Vragen naar iemands nummer 1 is voor velen een onmogelijke vraag)
    Tanz der Vampire
    Les Mis
    Beetlejuice
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    Uhm, deze lijst is beschamend lang. Maar in elk geval:

    lion king, frozen, les mis, aida, alladin, book of mormon, matilda, company, sister act, frozen, hsm, tanz, wicked, phantom, beauty and the beast, beetjeluice, hadestown, the office, time travellers wife, guys and dolls, rebecca, chicago, rocky horror, murder ballad, sweeney todd, soldaat van oranje, high school musical, dolfje, kikker, fiddler, cats, we will rock you, everybody talking about jaimy, pretty woman, 3 biggetjes, hoe overleef ik, mary poppins, rent, little women.

    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    Passend bij de vraag eerder in dit topic over de 3 biggetjes, ik ga daarheen met mijn moeder.
    En daarnaast ga ik in elk geval nog La Manche, Frozen, en in Hamburg ook nog naar Tanz, Hercules en Frozen.
    Edit: en ik vergeet JCS in mei. At this rate is het geen wonder dat mijn lijst zo lang is xD
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    Ik huil niet zo snel bij musicals, dus bij nog geen enkele echt.
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    Zoals ik in het andere topic al zei, verschilt dit erg maar momenteel veel met Legally Blonde nummers.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 17:45 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    *opent dit topic terwijl ik chill in m'n defying gravity hoodie*

    NICE


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Toreador schreef:
    Wat is jouw top drie?
    Wicked, SIX, Het was Zondag in het Zuiden
    Naar welke musicals ben je geweest?
    godddd ik heb het geheugen van een goudvis. maar tenminste Tarzan, Wicked, Next to Normal, SIX, Aïda, Ti Ta Tovenaar, Mamma Mia, Jersey Boys, en een amateurproductie van West Side Story.
    Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    alleen een concert van wende op het moment, maar ik ga waarschijnlijk weer kaartjes voor SIX kopen voor mijn partner.
    Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    ik huil niet zo snel, dus daar kan ik niet per se antwoord op geven :Y)
    Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    All You Wanna Do uit SIX, Wait for It uit Hamilton, Take Me or Leave Me en Light My Candle uit RENT, For Good uit Wicked, en waarschijnlijk nog eindeloos andere musicalnummers als ze alleen al voorbij komen


    All You Wanna Do & Wait For It zijn echt bangers! Zitten beiden in de top van mijn fave musical liedjes


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.


    - Wat is jouw top drie?
    God wat een lastige vraag, pfoeeeeee. Jezus zegt hahahahahaha. Uuuuuh…
    1. Wicked
    2. Les Misèrables
    3. Billy Elliot/Anastasia/Come From Away

    - Naar welke musicals ben je geweest?
    Professionele producties: Sesamstraat Live (mijn eerste musical, in 2005, ik weet het nog heel goed want ik mocht die dag afzwemmen voor m'n zwemdiploma C en dat moest ik afzeggen doordat ik naar die musical moest), Wicked (NL), 2x Wicked (West End), The Bodyguard, Billy Elliot, Bridges of Madison County, Vals de Musical, Anastasia, Diana & Zonen, Come From Away, Les Misèrables, AIDA.

    Amateurproducties: The Wizard Of Oz, Shrek, Jungle Boek, De Kleine Zeemeermin, How To Succeed In Business Without Really Trying (1x genderbend, 1x 'normaal'), Rebecca, 9-to-5 (2x).

    Oh en ik ben in 2018 twee dagen naar West End Live geweest! Dat was ZO gaaf, holy shit! De hele dag door allemaal officiële musicalproducties die een paar nummers doen. Heel tof. Fantastisch. Sowieso een aanrader OH EN HET IS GRATIS!!!!

    Verder heb ik in coronatijd de Musical Online edities (met Nederlandse cast) van Dear Evan Hansen en Mean Girls gezien.
    Eugenius! werd in coronatijd ook live uitgezonden door ik dacht de BBC, dus die heb ik toen ook gezien.

    Ben ook 2x naar een musicalnummer-concert van Unsound Mind geweest, niet echt musical maar wel verschillende musicalnummers (en er was een soort Playbill).

    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    Het staat nog een beetje op losse schroeven, maar heb het plan om met een last-minute ticket naar Murder on the Orient Express te gaan (maar dat weet ik pas de dag zelf na 12:00 uur ;))

    Verder ga ik in juni amateurproducties van High School Musical de Musical en The Addams Family (2x) zien. De kaartverkoop daarvoor is alleen nog niet gestart, hahaha.

    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    Dat was denk ik toch bij Bridges of Madison County! Totaal onverwacht dat ik daar heen ging, wist ook helemaal niet waar het over ging, was een €10,- last minute ticket in het theater in Wageningen op Koningsnachtavond (daarom waren er denk ik nog zoveel tickets beschikbaar). Maar die musical raakte me echt in m'n hart.

    Bij Anastasia moest ik ook wat traantjes wegpinken bij Zoektocht Door De Tijd.

    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?

    Heb je ff… dat is een hele lijst…

    Naughty (Matilda), Non-Stop (Hamilton), Defying Gravity (Wicked), Morgen Is Vandaag (Soldaat van Oranje), Als Wij Niets Doen (Soldaat van Oranje), Mijn Leven Is Van Mij (Elisabeth), Dit Ben Ik (Diana & Zonen), Zoektocht Door De Tijd/Journey To The Past (Anastasia), Anybody Have A Map? (Dear Evan Hansen), Waving Through A Window (Dear Evan Hansen), Requiem (Dear Evan Hansen), You Will Be Found (Dear Evan Hansen), Close Every Door To Me (Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat), Elektricity (Billy Elliot), Stars (Les Misèrables), One Day More (Les Misèrables), Don't Shoot For The Stars (Shoot Higher) (Eugenius!), Shine A Light (Heathers), I'd Rather Be Me (Mean Girls), Six (SIX), The Wall In My Head (Everybody's Talking About Jamie), Me And The Sky (Come From Away)…

    Ben er vast nog een heleboel vergeten 🙃


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly


    Ik bedacht me ineens: we hebben een Q-musicaljam afspeellijst nodig.

    Dus voor de mensen met Spotify: feel free to join and to add your favourite music HIERRRRR

    Can't wait om los te gaan op iedereens favoriete musical nummers en zo ook nieuwe nummers te leren kennen!!!(yeah)

    Edit: heb mezelf nog even ingehouden om te voorkomen dat ik straks de hele playlist van inhoud heb voorzien (zip)

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 20:12 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Mijn favoriete topic!!!!

    - Wat is jouw top drie?
    Sowieso staat fier op 1 Les Miserables. Ondertussen 5 keer live gezien (toen ik 11 was de eerste keer in Nederland, op mijn 23e verjaardag ein-de-lijk in Londen, afgelopen jaar 3 keer weer in Nederland/België). Kan zo ongeveer 98% van de Engelse versie meeblèren. :Y) Vind verder heel veel onwijs leuk, dus ik kan niet echt kiezen. :'D

    - Naar welke musicals ben je geweest?
    The Lion King is geweldig (ook twee keer gezien), vorig jaar genoten bij SIX, een jaar of twee terug The Book of Mormon gezien (ook héérlijk; spierpijn van het lachen), Wicked op Broadway was ook héél vet! Jaren terug Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat gezien. Ik vergeet vast een hoop. Vroeger met mijn ouders ben ik superveel naar het theater geweest (Nijntje de musical, anyone?????)!

    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    Komend weekend in De La Mar! Geen musical, maar wel theater. Komedie over een bankoverval. Can't wait.

    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    Les Miserables. Sowieso. Vorig jaar extra zakdoeken meegenomen toen ik 'm zo vaak (weer) zag. Vanaf het moment dat SPOILERS Eponine doodgaat tot en met de staande ovatie lopen janken.

    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    Zo veel... Niet per se dansen, wel zingen. De hele soundtrack van zo ongeveer alle bovenstaande musicals, maar ook The Greatest Showman, Legally Blonde. Genieten.


    EDIT: Ik vergeet helemaal mijn op een na favoriete musical (en film!!!): Billy Elliot. Gezien in Londen op m'n 12e en later ook in Nederland. Goud waard.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 20:46 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    I was summoned!!

    - Wat is jouw top drie? (Vragen naar iemands nummer 1 is voor velen een onmogelijke vraag)
    Hm, waarschijnlijk dan toch Wicked, Les Miserables en Cats!

    - Naar welke musicals ben je geweest?
    Te veel om te tellen, haha. Favorieten waren in ieder geval bovenstaande drie, Hamilton in Londen, Elisabeth, Soldaat van Oranje, Sweeney Todd, Spring Awakening, The Rocky Horror Picture Show (lokale productie in de VS), Jersey Boys, Next to Normal, Sunset Boulevard, Evita, Jesus Christ Superstar, Footloose, Xanadu, Book of Mormon

    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    SIX in december weer, verder nog niet zo veel dit jaar! Eigenlijk wil ik heel graag naar Londen dit jaar, om naar Phantom of the Opera te gaan (die wil ik echt heel graag live zien).

    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    Soldaat van Oranje!

    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    Pfoe, wat niet?
    - Alles van Heathers
    - Heel alleen van Les Mis
    - Alles van Wicked
    - Alles van Jersey Boys
    - Alles van Footloose
    - Alles van Next to NOrmal


    Omnia mutantur, nihil interit

    Derks schreef:

    - Wat is jouw top drie?
    God wat een lastige vraag, pfoeeeeee. Jezus zegt hahahahahaha. Uuuuuh…
    1. Wicked
    2. Les Misèrables
    3. Billy Elliot/Anastasia/Come From Away

    - Naar welke musicals ben je geweest?
    Professionele producties: Sesamstraat Live (mijn eerste musical, in 2005, ik weet het nog heel goed want ik mocht die dag afzwemmen voor m'n zwemdiploma C en dat moest ik afzeggen doordat ik naar die musical moest), Wicked (NL), 2x Wicked (West End), The Bodyguard, Billy Elliot, Bridges of Madison County, Vals de Musical, Anastasia, Diana & Zonen, Come From Away, Les Misèrables, AIDA.

    Amateurproducties: The Wizard Of Oz, Shrek, Jungle Boek, De Kleine Zeemeermin, How To Succeed In Business Without Really Trying (1x genderbend, 1x 'normaal'), Rebecca, 9-to-5 (2x).

    Oh en ik ben in 2018 twee dagen naar West End Live geweest! Dat was ZO gaaf, holy shit! De hele dag door allemaal officiële musicalproducties die een paar nummers doen. Heel tof. Fantastisch. Sowieso een aanrader OH EN HET IS GRATIS!!!!

    Verder heb ik in coronatijd de Musical Online edities (met Nederlandse cast) van Dear Evan Hansen en Mean Girls gezien.
    Eugenius! werd in coronatijd ook live uitgezonden door ik dacht de BBC, dus die heb ik toen ook gezien.

    Ben ook 2x naar een musicalnummer-concert van Unsound Mind geweest, niet echt musical maar wel verschillende musicalnummers (en er was een soort Playbill).

    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    Het staat nog een beetje op losse schroeven, maar heb het plan om met een last-minute ticket naar Murder on the Orient Express te gaan (maar dat weet ik pas de dag zelf na 12:00 uur ;))

    Verder ga ik in juni amateurproducties van High School Musical de Musical en The Addams Family (2x) zien. De kaartverkoop daarvoor is alleen nog niet gestart, hahaha.

    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    Dat was denk ik toch bij Bridges of Madison County! Totaal onverwacht dat ik daar heen ging, wist ook helemaal niet waar het over ging, was een €10,- last minute ticket in het theater in Wageningen op Koningsnachtavond (daarom waren er denk ik nog zoveel tickets beschikbaar). Maar die musical raakte me echt in m'n hart.

    Bij Anastasia moest ik ook wat traantjes wegpinken bij Zoektocht Door De Tijd.

    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?

    Heb je ff… dat is een hele lijst…

    Naughty (Matilda), Non-Stop (Hamilton), Defying Gravity (Wicked), Morgen Is Vandaag (Soldaat van Oranje), Als Wij Niets Doen (Soldaat van Oranje), Mijn Leven Is Van Mij (Elisabeth), Dit Ben Ik (Diana & Zonen), Zoektocht Door De Tijd/Journey To The Past (Anastasia), Anybody Have A Map? (Dear Evan Hansen), Waving Through A Window (Dear Evan Hansen), Requiem (Dear Evan Hansen), You Will Be Found (Dear Evan Hansen), Close Every Door To Me (Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat), Elektricity (Billy Elliot), Stars (Les Misèrables), One Day More (Les Misèrables), Don't Shoot For The Stars (Shoot Higher) (Eugenius!), Shine A Light (Heathers), I'd Rather Be Me (Mean Girls), Six (SIX), The Wall In My Head (Everybody's Talking About Jamie), Me And The Sky (Come From Away)…

    Ben er vast nog een heleboel vergeten 🙃


    Je bent naar West End Live geweest?!? Awesome!
    Dat staat ook nog op mijn bucketlijst, goed om te horen dat het een aanrader is dus (:

    En ik zal ook niet te veel aan die Spotify lijst toevoegen trouwens.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2024 - 23:55 ]


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    RSK schreef:
    (...)

    Ik zou zeggen je kan altijd bij ons blijven slapen maar dat is ook weer 2u met de trein vanuit Antwerpen hahaha


    is wel een goed excuus om jouw kant op te komen 😎 maar dat hele pop-up theater is drama met bus en dan moet ik nog half uur lopen ofzo dus slaat gewoon nergens op

    ze zijn wel een theater in nederland aan het maken voor 40 - 45 dus heb hoop dat de andere producties ook komen 👀


    --

    Derks schreef:

    Oh en ik ben in 2018 twee dagen naar West End Live geweest! Dat was ZO gaaf, holy shit! De hele dag door allemaal officiële musicalproducties die een paar nummers doen. Heel tof. Fantastisch. Sowieso een aanrader OH EN HET IS GRATIS!!!!


    West End Live is echt een droom om heen te gaan!! Plan elke keer mijn trips net fout waardoor ik het mis :(


    --

    filosofie schreef:
    Zijn jullie al naar de k3 musical geweest. De 3 biggetjes?


    Ik ga deze vrijdag ! 🩷🐷

    Mijn lijstje met musical love komt vanavond😊


    You could rattle the stars.

    Guys. Ik zat op Bumble en iemand had iets opgeschreven als "meezingen op Les Mis" dus ik wilde al swipen en had mn eerste bericht al gepland

    En toen zag ik dat ie rookte. 😭😭😭😭😭😭


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.