• Het Grote Musicaltopic
    Hey sister, go sister, soul sister, flow sister~


    Welkom in het grote Musicaltopic! Hier waar je andere theatre kids kunt ontmoeten, waar je kunt gushen over je nieuwe favoriete obsessie die je net hebt ontdekt, waar je kunt klagen over alle tranen die je tijdens Act 2 bent verloren, en waar je in het algemeen heerlijk kunt kletsen over het magische verschijnsel dat musical heet.

    Het bleek dat er toch meer theatre kids schuilgingen hier op Q dan iedereen had gedacht, dus het werd hoog tijd voor ons eigen topic. Nu hebben we ons eigen domein hier online :3 Vertel ons wat meer over jouw avonturen met musicals!
    - Wat is jouw top drie? (Vragen naar iemands nummer 1 is voor velen een onmogelijke vraag)
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?


    Bucks and mares, cubs and does, welcome to our show of shows! Voordat ik de hele site laat crashen met alle gifjes die ik wil toevoegen, ga ik dit topic maar gewoon de aether in slingeren. Theatre kids, unite!


    Dramatic

    Tahani schreef:
    Guys. Ik zat op Bumble en iemand had iets opgeschreven als "meezingen op Les Mis" dus ik wilde al swipen en had mn eerste bericht al gepland

    En toen zag ik dat ie rookte. 😭😭😭😭😭😭


    that's tragic

    Wij hadden gisteren onze premièreconcerten van Oliver! en Phantom met de muziekschool en hoewel mijn hyperkritische brein nog steeds vindt dat er meer beweging op het podium mag zijn, was het best goed hehe


    help

    kaartjes voor six in november zijn nu officieel :Y)


    because i knew you, i have been changed for good

    Eheheheheh wat leuk om al jullie antwoorden te lezen!! <3

    Derks schreef:

    Ik bedacht me ineens: we hebben een Q-musicaljam afspeellijst nodig.

    Dus voor de mensen met Spotify: feel free to join and to add your favourite music HIERRRRR

    Can't wait om los te gaan op iedereens favoriete musical nummers en zo ook nieuwe nummers te leren kennen!!!(yeah)

    Edit: heb mezelf nog even ingehouden om te voorkomen dat ik straks de hele playlist van inhoud heb voorzien (zip)

    LIEFDE HIERVOOR YAS, ik ga zo eens speuren welke nummers ontbreken die er wat mij betreft écht inmoeten heheheheh

    Tahani schreef:
    [...]
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    The Lion King is geweldig (ook twee keer gezien), vorig jaar genoten bij SIX, een jaar of twee terug The Book of Mormon gezien (ook héérlijk; spierpijn van het lachen), Wicked op Broadway was ook héél vet! Jaren terug Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat gezien. Ik vergeet vast een hoop. Vroeger met mijn ouders ben ik superveel naar het theater geweest (Nijntje de musical, anyone?????)!

    YES!! Nijntje de musical was mijn allereerste musical, via een kleurplaten-actie had ik de hoofdprijs gewonnen: drie tickets naar Nijntje de musical, dus op mijn vierde verjaardag (heel toevallig ook die dag) zat ik voor het eerst in het theater, en het heeft zo veel indruk gemaakt dat ik nog steeds weet hoe Nijntje uit een boom kwam geklommen. En de muziek zongen we thuis ook nog heel vaak, zo had je mijn favoriete nummer "Limonade met een wortel". Ik dacht echt, dat is een wonderlijke combinatie van eten. Was toch best teleurgesteld toen het in werkelijkheid niet anders smaakte dan... waterige limonade. Met wortel.
    The good old days hahahahahah

    RSK schreef:
    (...)

    that's tragic

    Wij hadden gisteren onze premièreconcerten van Oliver! en Phantom met de muziekschool en hoewel mijn hyperkritische brein nog steeds vindt dat er meer beweging op het podium mag zijn, was het best goed hehe

    Ik vind het toch wel zo awesome dat je daaraan meedoet!! Lijkt me echt geweldig om deel uit te maken van zoiets moois

    Toreador schreef:
    kaartjes voor six in november zijn nu officieel :Y)

    Congraaats!! ProngsPotter en ik zijn vorig jaar in september geweest en het was echt een van de beste avonden uit m'n leven, dus heel veel plezier alvast! <3


    Dramatic

    Renna schreef:
    (...)
    Ik vind het toch wel zo awesome dat je daaraan meedoet!! Lijkt me echt geweldig om deel uit te maken van zoiets moois


    Nahw, I was only part of the choir haha, maar mijn vriend mocht Raoul spelen in Phantom (:

    Zal eens zien of ik een stukje kan delen als we beeldmateriaal hebben, maar het filmen liep gisteren een beetje fout oepsie. Volgens mij is het donderdag wel professioneel gefilmd.


    help

    RSK schreef:
    (...)

    Nahw, I was only part of the choir haha, maar mijn vriend mocht Raoul spelen in Phantom (:

    Zal eens zien of ik een stukje kan delen als we beeldmateriaal hebben, maar het filmen liep gisteren een beetje fout oepsie. Volgens mij is het donderdag wel professioneel gefilmd.

    Wat siiick!! Als je beeldmaterial kunt delen dan zou ik het heel vet vinden om te zien 🥰


    Dramatic

    Renna schreef:

    (...)
    Congraaats!! ProngsPotter en ik zijn vorig jaar in september geweest en het was echt een van de beste avonden uit m'n leven, dus heel veel plezier alvast! <3
    haha mijn vriendin en ik zijn vorig jaar ook al geweest, maar gaan nu dus nog maar een keer :) laura dawn pyatt's boleyn heeft mijn leven veranderd :$


    because i knew you, i have been changed for good

    Ik las vandaag een uitzonderlijk goeie review over de musical Je, Anne en die musical komt naar Veenendaal (dichtstbijzijnde locatie voor mij) dus ik ga even kijken of het haalbaar is om een (goedkoop) kaartje te fixen (nerd)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    -Wat is jouw top drie?
    The Lion King, Mama Mia, Sister Act.
    - Naar welke musicals ben je geweest?
    The Lion King, Sister Act, De Soldaat van Oranje, Mama Mia.
    - Heb je nog theaterbezoekjes gepland staan?
    Ja! Dit weekend ga ik naar London en kan ik eindelijk Wicked zien. Ik wil er oprecht al tien jaar naartoe!
    - Bij welke musical moest je het hardst huilen?
    Ik denk niet dat ik ooit heb gehuild bij een muscial... kan nog komen!
    - Met welk nummer zing of dans jij het hardst mee als je alleen thuis bent?
    Alles van de Lion King, ik ben er heel vroeger als 4-jarig kind naartoe geweest, daarna nog een keer toen ik 11 was, en toen nog een keer toen ik 16 was. Het zit zo ontzettend ingebakken en zo verstrengeld in mijn opgroeien dat ik niet meer zonder kan.


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Kom erachter dat in Veenendaal vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling (mits niet uitverkocht) voor jongeren onder de 26 alle kaartjes €10,- zijn! En daar komen dit jaar 2 musicals (Je, Anne en Saturday Night Fever) dus ik ga dat in de gaten houden!

    Hier in Ede is dat voor het theater ook, €10,- voor een ticket als je onder de 25 bent en dan vanaf de week voor de voorstelling te koop.

    Bij DeLaMar is het voor CJP/studenten/onder ??? jaar dan 50% korting vanaf 12:00 uur de dag van de voorstelling. Bij Orpheus is het volgens mij 3 dagen van tevoren en dan ook 50% korting.

    The more you know :Y) onze liefde is al duur genoeg, dus pak mee wat je kunt.

    Oh en mocht je (gratis) een maand (of langer) meespelen met de VriendenLoterij dan kun je voor €12,50 een Podium Cadeaukaart t.w.v. €25,- kopen :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Kom erachter dat in Veenendaal vanaf een uur voor aanvang van de voorstelling (mits niet uitverkocht) voor jongeren onder de 26 alle kaartjes €10,- zijn! En daar komen dit jaar 2 musicals (Je, Anne en Saturday Night Fever) dus ik ga dat in de gaten houden!

    Hier in Ede is dat voor het theater ook, €10,- voor een ticket als je onder de 25 bent en dan vanaf de week voor de voorstelling te koop.

    Bij DeLaMar is het voor CJP/studenten/onder ??? jaar dan 50% korting vanaf 12:00 uur de dag van de voorstelling. Bij Orpheus is het volgens mij 3 dagen van tevoren en dan ook 50% korting.

    The more you know :Y) onze liefde is al duur genoeg, dus pak mee wat je kunt.

    Oh en mocht je (gratis) een maand (of langer) meespelen met de VriendenLoterij dan kun je voor €12,50 een Podium Cadeaukaart t.w.v. €25,- kopen :)



    ooh dat is wel echt zo nice, en goede manier om mensen aan te moedigen het een kans te geven!


    --

    Jongens, aangezien Aida blijkbaar definitief gaat stoppen: is het de moeite waard om nog snel heen te gaan?

    [ bericht aangepast op 7 maart 2024 - 13:06 ]

    Frey_ schreef:
    Jongens, aangezien Aida blijkbaar definitief gaat stoppen: is het de moeite waard om nog snel heen te gaan?

    Ik zou hem voor de muziek en in elk geval een aantal acteurs wel aanraden, al zou ik er -op basis van wat ik anderen heb horen zeggen- niet heengaan als je de originele productie hebt gezien en daar fan van bent.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Frey_ schreef:
    Jongens, aangezien Aida blijkbaar definitief gaat stoppen: is het de moeite waard om nog snel heen te gaan?


    Ik ben er heen gegaan omdat ik een van de vertalers van de nieuwe versie ken, dus ik vond dat ik moest gaan. Normaal gesproken zou ik niet zo snel gaan, het verhaal sprak mij voorheen niet echt aan. Ik vond het echter wel heeeeeel gaaf!!! Ik zat op de eerste rij (CJP €20,- HEHEHEHEHEHE) en had echt een 4D-effect en kon alle gezichten goed zien. Op basis daarvan zou ik zeggen: gaan! Zang is echt héél goed, en ik ben echt fan geworden van bepaalde spelers door Aida.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ik vond het begin van aïda wat rommelig / onduidelijk, en het favoriete lied van mijn partner is uit de show gehaald in de nieuwe versie, maar de show is best leuk!

    verder gaan mijn zusje en ik waarschijnlijk (eindelijk, lol) kaartjes kopen voor soldaat van oranje, ter ere van de verjaardag van onze moeder :Y)


    because i knew you, i have been changed for good

    Dank jullie wel voor de input, klinkt wel als de moeite waard :Y)