• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    Wie du mir, so ich dir.

    (...)

    niet alle dunnen mensen hoeven anorexia te hebben dat moet je niet vergeten;)
    maar het is natuurlijk niet normaal dat mensen het op een site zetten en zkr niet op een site waar veel jongeren op zitten!!!


    Nee maar daar staken de botten echt uit Ö,o

    Ik ken iemand dat het heeft, en iemand dat net is opgenomen in het ziekenhuis..
    Maar zo van die profielen zijn toch niet altijd om mensen aan te sporen om dat ook te krijgen?
    Het is een ziekte maar het helpt voor die persoon niets om dat van het profiel te halen,, het helpt wel voor anderen die de tekst zouden kunnen lezen,, maar zo van die rages,, mensen die deze volgen om erbij te horen zijn blind.
    Anorexia is echt niet om mee te lachen.

    Ik ben er tot nu toe nog geen tegengekomen >.<


    No growth of the heart is ever a waste

    idd.
    één van mijn beste vriendinnen was pro-ana. -ze is eraan overleden- En ze wist dat ik wou afvallen, -gewoon, normaal- Maar ze zei ook tegen me; Begin er nóoit aan. Het is een hell als je eenmaal begonnen bent, en je komt er niet meer zomaar vanaf.

    Dus, ze moedigen niet áltijd aan. En de meeste houden het ook verborgen, dus wss zijn (de meeste) profielen daarmee, gewoon hardstikke fake.


    Protège moi de mes désirs.

    omg!! da's wel erg!! (gwn pro-ana profielen he x'D)
    ik bedoel, wie doet dit nu? maar goed, ik zal dus nooit aandacht daar aan schenken en zal het melden als ik zo'n profiel zie :Y)


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Da's kut! ;S


    death to the one at the end of the serenade.

    Ik wil even iets zeggen :Y)
    Hypes ontstaan inderdaad snel op Quizlet. Maar anorexia gaat echt wel geen hype zijn/worden. Geloof me, anorexia krijgen is niet "En vanaf nu ga ik niet meer eten". Het is gecompliceerder.
    Maar je hebt inderdaad gelijk dat die soort profielen hier niet thuishoren! En als ik eentje tegenkom, zal ik het wel melden : ). Maar weetje , volgens mij zijn die profielen een beetje fake, want je hebt echte pro-ana sites. Dus waarom zou iemand hier een pro-ana profiel maken? Juist, een faker die aandacht wilt ;]


    Life is a fashionshow, the street is our catwalk.

    Ik vind die ziekte echt extreem erg.Als je dan die foto's ziet.Iewll!!

    Goed dat het verboden is!


    People who are meant to be together always find each other in the end.

    AMEN(A)

    Go Kirsten! idd. anorexia is een ziekte, niet iets om trots op te zijn.


    Don't just dream, make them come true.....&#9829;

    gelukkig heeft die mentaliteit van : hoe magerder hoe mooier hier nog neit toegeslaan , hou het alsjeblieft zo _O_

    eerlijk gezegd vind ik het best sneu voor hen , waarom willen ze zo mager zijn ?

    andacht , omdat ze te 'dik?' waren , controle?

    ik zou geen flauw benul hebben


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Sommige meiden hebben gewoon een zwakke persoonlijkheid en vallen al snel in zulke gevaarlijke dingen. Daarom één goede tip; als je weeet dat iemand zwak is, pest haar dan niet (of hem) zij zijn de gemakelijkste prooien voor anorexia en boulimia!

    ik moet een tydschrift maken over pro-ana en ik me op één van die sites aangemeld om een meisje te intervieuwen,
    serieus,
    als ik het niet voor school zou doen,
    dan klikte ik die sites gewoon weg!


    Pro-Ana is een leefstyl voor meiden die dunner willen worden en daardoor elkaar aansporen tot byna zelfmoord, laxeermiddellen, zichzelf snijden, bij pro-ana wordt Ana zegmaar hun 'bf'.
    Mensen moeten blij zijn met hun lichaam en elke dag geen 2 sneedjes brood eten. Als je eenmaal aan Pro-Ana begonnen bent kan je er niet meer uit. Het is een hel.


    Gewoonweg ZIEK.


    Bonnie Delilah Hadise Jalessa Samantha.


    we've only said goodbye with words

    wow O.O
    das echt vet ziek!
    gadver.


    Could it be that if I would just Be, True Love, Peace and Communion would come Naturally?

    Nog niet tegengekomen,

    maar in ieder geval doe ik er echt niet aan mee
    + je wordt er echt niet mooier op x)


    Vertrouw nooit een naakte melkboer.