• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    Wie du mir, so ich dir.

    Best wel erg maja ge kunt er eigenlijk nie veel aan doen é

    pro-ana is zo NIETcool!!!
    gewoon een beetje vel over je beenderen...
    das kei-lelijk:S
    ik snap echt niet wat sommigen door zo mooi aan vinden:(
    XxLilly(H)


    ♥ Bitch ♥ Babe In Total Control of Herself

    Pro-Ana word heel vaak gezien als "een spelletje" of "onschuldig". Daarom beginnen veel -ook al jongere- kinderen er aan. Nou, Pro-Ana is toch even erg als anorexia?


    Red Bill geeft je vleugels <3

    ik wil dit graag helpen stoppen, zoiets kan niet.


    I did not hit you. I just high-fived your face.

    Pro-Ana word heel vaak gezien als "een spelletje" of "onschuldig". Daarom beginnen veel -ook al jongere- kinderen er aan. Nou, Pro-Ana is toch even erg als anorexia?


    phaha, je forumsigne is zo funny xD


    I did not hit you. I just high-fived your face.

    We hebben er eentje van quizlet geschopt. Die wilde er niet mee stoppen dus zagen we geen andere uitweg.

    Ik wil even iets zeggen :Y)
    Hypes ontstaan inderdaad snel op Quizlet. Maar anorexia gaat echt wel geen hype zijn/worden. Geloof me, anorexia krijgen is niet "En vanaf nu ga ik niet meer eten". Het is gecompliceerder.
    Maar je hebt inderdaad gelijk dat die soort profielen hier niet thuishoren! En als ik eentje tegenkom, zal ik het wel melden : ). Maar weetje , volgens mij zijn die profielen een beetje fake, want je hebt echte pro-ana sites. Dus waarom zou iemand hier een pro-ana profiel maken? Juist, een faker die aandacht wilt ;]
    Ik ga er ook vanuit dat die profiele fake zijn. Maar.. Aangezien hier veel jongen meisjes op de site zitten. Sommige van hen voelen zich niet goed of zelfs ontzettend slecht. Voor hen kan zo'n profiel doorslag gevend zijn om aan zoiets te beginnen. En natuurlijk is het gecompliceerder dan gewoon beginnen, maar er zijn er genoeg die het voor elkaar krijgen. Dat heb ik zelf wel al ervaren.


    Wie du mir, so ich dir.

    Grappen maken over anorexia is té laag bij de grond, sommige kinderen vechten voor hun leven vanwege dat en dan gaan er mensen zo doen..

    Triest


    Love is overrated

    OMG
    Hoe kom je op het iedee,
    'Hé Laten we Doen wie het meest afvalt,Tot de dood,Alswedstrijdje leuk hé?'
    Nee,Dude,Ik hou deze Vetrolletjes liever
    xox


    I'm locked away inside this grave

    Pro-ana is vet lelijk man.


    Life is hard and then we die

    OMG
    Hoe kom je op het iedee,
    'Hé Laten we Doen wie het meest afvalt,Tot de dood,Alswedstrijdje leuk hé?'
    Nee,Dude,Ik hou deze Vetrolletjes liever
    xox
    Nou, het is niet zozeer voor de lol. Deze jongeren(meestal meisjes) kampen oa met een ontzettend laag zelf beeld waardoor ze erin verzeild raken. Het slecht voelen over jezelf, het alsmaar willen afvallen. En dan gaan ze zich afvragen of er nog andere mensen zijn, die zijn als hen. Omdat ze zich meestal totaal niet begrepen voelen door 'normale' mensen En dan vinden ze die op bijv. pro-ana sites


    Wie du mir, so ich dir.

    ummmmmmmm
    ik doe m'n spreekbeurt over anorexia
    en man ik ben de dunste van de klas en eet nu al geen keokjes meer in de pauze (zit in groep 8!) ja srry dan maar dan wil je gewoon dun zijn en je wilt ook gezien worden en niet ow dat stuudje of da mens. ik hoef heus geen aandacht ofzo en heb geen anorexia maar heb nu al de naam anorexiakind! en ik weet t ook soms niej meer want dan denk je pfffffff je wil toch leuk enmooi zijn! en aan de andere kant heee bitch waar ben je mee bezig!
    kwou ff me verhaal kwijt.
    en hulp hoef kniej en aandacht ook nije
    dop me eigen boontjes wel


    dress me, i'm your mannequin.

    owja anorexia is geen ziekte maar een eetstoornis!!!!!!!!!!!!!


    dress me, i'm your mannequin.

    Annouk(theXprincess) vreet wat! Je bent eng! Ik wil een goede vriendin niet kwijt aan zo'n stomme eetstoornis. JIJ VERGELIJKT JE MET MODELLEN DOMBO!!

    'x Joyce


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    ummmmmmmm
    ik doe m'n spreekbeurt over anorexia
    en man ik ben de dunste van de klas en eet nu al geen keokjes meer in de pauze (zit in groep 8!) ja srry dan maar dan wil je gewoon dun zijn en je wilt ook gezien worden en niet ow dat stuudje of da mens. ik hoef heus geen aandacht ofzo en heb geen anorexia maar heb nu al de naam anorexiakind! en ik weet t ook soms niej meer want dan denk je pfffffff je wil toch leuk enmooi zijn! en aan de andere kant heee bitch waar ben je mee bezig!
    kwou ff me verhaal kwijt.
    en hulp hoef kniej en aandacht ook nije
    dop me eigen boontjes wel


    eet je die boontjes daarna ook lekker op ? (:


    -