• Beste Quizlettertjes,
    Er moet me nu toch wel echt even iets van mijn hart. Quizlet is een site waar snel hypes en rages ontstaan.. Maar graag wil ik een zekere rage een stap voor zijn. De afgelopen weken zie ik steeds meer Pro-ana profielen/teksten/foto’s opduiken. Niet alleen ik, maar ook de andere moderators en het reglement van Quizlet zijn hier streng tegen. Het is niet normaal als je andere aanspoort tot ziek worden, of er zelfs de spot mee drijft omdat het gewoon maar voor de lol doet om reactie uit te lokken! Ik ben is wat op die profielen rondgekeken en het is eerder reactie uitlokken dan wat anders.
    Bij deze zijn jullie gewaarschuwd. Ik wil geen kreng uithangen of what ever. En ik ben niet de maker en eigenaar van de site. Maar ik zal er alles maar dan ook écht alles aan doen om die rotzooi van de site af te houden. En alsjeblieft.. Geef ze geen aandacht.. Ook niet gaan zeggen ‘dus jij bent daar trots op?:8’ in gastenboeken/fotoboeken/pb’s. De meeste doen het om aandacht te trekken.
    Natuurlijk is quizlet een site waar iedereen elkaar hoort te respecteren.. En waar vrijheid van meningsuiting natuurlijk ook mag. Maar iemand aansporen tot ziek worden? Dat is in deze maatschappij sowieso strafbaar! Dus wees alsjeblieft verstandig en hou er gewoon mee op! Diegene over wie het gaat, weten dat uiteraard zelf wel.
    Ik hoop dat de rest van jullie hier een beetje verstandig mee omgaat en een pro-ana profiel meld bij een moderator als hij/zij er een tegen komt.
    Alvast bedankt voor jullie medewerking.

    Groetjes KirstenSnaps

    ===
    Wat is pro-ana?
    Op pro-ana sites wordt anorexia gezien als levenswijze en wordt deze ziekte verheerlijkt. Meisje van al 11 jaar geven elkaar daar tips over hoe te laxeren, hoe over te geven en doen afvalwedstrijden tot de dood hen scheidt.


    Wie du mir, so ich dir.

    (...)

    eet je die boontjes daarna ook lekker op ? (:


    Wahahahaha die is goed x'D


    never say goodbye.

    Anorexia is niet ziek. Het is een ziekte en eraan lijden is vreselijk, maar bij mensen die eraan lijden is het meestal geen vrijwillig keuze. Pro-ana daarin tegen kun je wel voor kiezen, al zijn het meestal meisjes die zo negatief over zichzelf denken dat ze blij zijn dat iemand zegt dat ze mooi zijn, ook al is het op zo'n site. Eerlijk gezegd vind ik dat mensen die duizende onbekende vrienden op hun hyves hebben en internetfamous geweldig vinden ook zulke types. Het draait allemaal om onzekerheid en ik vind dat je daar niet zo over kan oordelen. Wel ben ik het eens met dat dat hier op Q zeker niet kan. Maar het is zeker niet ziek. Ziek is als je zonder geweten mensen verkracht of iets dergelijks.

    Zo en dat vind ik ervan. ^^


    Elegance is refusal.

    en alweer zo'n geniaal topic van Kirsten :Y)

    (...)

    eet je die boontjes daarna ook lekker op ? (:



    denk je da je stoer bent?!
    echt grappig hoor
    pfffffffffffff
    wordt meo van u
    probeer ook ff wa uit te legge,
    ga je zo dom reagere
    Pukkelding

    'x


    dress me, i'm your mannequin.

    Ik vind het ziekelijk als iemand Anorexia wilt om stoer te doen ofzo. Ik bedoel maar, wie doet dat :8. Iemand die aandacht te kort komt, kan heus wel zeggen dat ie wat aandacht wilt, want iedereen wilt af en toe wat meer aandacht, maar door zo te doen krijg je negatiefe aandacht ivp te zeggen dat je aandacht wilt [/aandacht gewoon vragen vind ik positieve aandacht, maar door zoiets als Anorexia vind ik negatieve aandacht :8]

    En dát is míjn mening.

    xoxo'


    I'll live every second like it is my last one <3

    dit is fout


    Alles heeft zijn eind maar een worst heeft er twee.

    Als je écht anorexia hebt, doe je er niet stoer over. Vaak durf je niet eens te vertellen dat je het hebt, áls je al wil zien dat je ziek bent.


    Protège moi de mes désirs.

    erg. o.x


    None but ourselves can free our minds.

    ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
    heb er spreekbeurt achtig iets over gehouden voor nederlands, en moest dus ook naar die sites voor info enalles. maar het is gwn níét normaal.


    ' Bombing for peace, is like fucking for virginity .

    hier ben ik het dus echt helemaal met je eens die mensen die op pro-anna zitten zijn ziek


    /

    in die regels staat dat het mag zolang je andere mensen niet aanspoort
    miss is dat van sommige niet eens de bedoeling
    maar ik snap mensen wel
    ze willen hun verhaal vertellen, ik heb zelf ook pro-ana
    je wilt dat vertellen maar niet aan mensen die dicht bij je zijn want dan moet je weer eten en dus dik worden

    (...)

    eet je die boontjes daarna ook lekker op ? (:


    omg geniáál :Y):X


    ' niks is wat het zijn moet '

    Als je écht anorexia hebt, doe je er niet stoer over. Vaak durf je niet eens te vertellen dat je het hebt, áls je al wil zien dat je ziek bent.

    idd.

    ik HAD anorexia.nu ben ik op het randje van anorexia...ik wil nooit meer anorexia.
    mischien is het raar dat ik het zomaar zeg alof het me nix kan schellen maar het kan me heel veel schellen en de messte denken ook van, dat ik het vezin maar dat is niet zo ...als me vriendin er niet was geweest was ik nu bijna dood geweest (maar 11 november 2008 pleegde ze wel zelfmoord)

    ik vind het ook niet normaal

    Je bent in mijn ogen niet wijs als je dat als iets goeds ziet:S


    To fight is to life and to life is to fight