• Mijn vader is dus overleden, (bekend) en nu heb ik laatst mijn eerste onvoldoende (van alle groepen)gehaald op school. Nu kwam ik pas thuis met een 8+ voor taal en een 8 voor woordenschat. Mijn moeder zag het en ik krijg als antwoord 'Esmaye, dat kan je gewoon beter!' Ik vind het niet eerlijk als ze dat zegt. 'Je doet het expres! Je maakt expres fouten!' Dat is dus absoluut niet zo! Ze blijft doordrammen en ik voel me zo onzeker. Ik vind het gewoon niet eerlijk, want ik doe zéker mijn best! Ondanks dat mijn vader is overleden.

    Heeft iemand een oplossing? Want ik zie het somber in.


    -

    Praat met haar over dit? Op een rustig moment

    zeg dat tegen je moeder;)


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    @ krullie.
    Dat heb ik al gedaan, maar het helpt niet. Ze blijft het volhouden.


    -

    OK, ik moet dit ff zeggen, ik vind die punten héél goed! Mss is je moeder nog verdrietig over je vader en is het daarom dat ze zo doet.

    BTW, ik denk dat iedereen wel eens een onvoldoende haalt, maar je dan gewoon beter inzetten voor de volgende toets daarvan


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    @ AngelXWings

    Al gedaan, helpt niet, ze luistert/gelooft me niet.


    -

    relax take it easy. en praat er eens over op 't juiste moment en als ze 't dan niet inziet dan moet je maar een met de schoolpsycholoog gaan praten of 't CLB of whatever

    @ MCRmadness

    Oh, dankjewel! Ja dat is het probleem ook niet, ik haal goede cijfers. Maar ik haal meestal [/egomoment] 9's en 10'en dus dan reageert ze heel fel op een acht. Kijk, als ik nou een onvoldoende had, dan had ze kunnen zeggen 'Dat kun je beter'


    -

    @ SacredRose

    Bedankt! Ik zal het eens proberen.


    -

    Dat is wel echt erg vind ik... Gaan zeiken bij een 8... Ik vind dat je gewoon moet zeggen dat je het niet leuk vindt als ze dat zegt.

    Een 8 is toch niet om boos op te worden? :S Daar hoort ze heel blij mee te zijn voor jouw.


    I live for the applause, you will die for it.

    stap naar de leerkrachten met problemen , het klinkt raar, maar zij helpen je egt erdoor, ik zit nu bij mijn hulp titularis een uurtje te babbelen en het lucht op, alles wat ik thuis niet kan zegge, kan ik daar zeggen, mss is dit iets voor jou!


    Your Butt is Mine!

    @ Eldrazor

    Ja ik snap het ook niet x|


    -

    ik geloof wel in jou ookal ken ik je nauwelijks toch geloof ik in je

    Praat er voer met je moeder en praat mss ook is met iemand andrs stort alls is uit bij iemand ? x] xS


    A. ikmisje.

    @ Paranoid

    Ik snap dat ook niet, inderdaad,


    -