• Mijn vader is dus overleden, (bekend) en nu heb ik laatst mijn eerste onvoldoende (van alle groepen)gehaald op school. Nu kwam ik pas thuis met een 8+ voor taal en een 8 voor woordenschat. Mijn moeder zag het en ik krijg als antwoord 'Esmaye, dat kan je gewoon beter!' Ik vind het niet eerlijk als ze dat zegt. 'Je doet het expres! Je maakt expres fouten!' Dat is dus absoluut niet zo! Ze blijft doordrammen en ik voel me zo onzeker. Ik vind het gewoon niet eerlijk, want ik doe zéker mijn best! Ondanks dat mijn vader is overleden.

    Heeft iemand een oplossing? Want ik zie het somber in.


    -

    Omdat je vaak negen en tienen haalt, is de lat bij je moeder erg hoog. Zodat de teleurstelling groter is als je een lager cijfer haalt.

    Jij kan ook een keer je dag niet hebben of het een keer niet zo goed weten, maar een acht is nog altijd beter dan een onvoldoende!
    Misschien wil ze door het overlijden van je vader het beste van jou. En dat je goed studeert, zodat je later een goede baan krijgt.


    Think before you act.

    Sorry als je dit verkeerd ziet, maar ga nou niet zeuren(ik wilde zeiken zeggen) dat je moeder niet luistert. Denk jij dat jouw moeder het makkelijk vindt na het verlies van haar man om alles alleen te doen? Nee!
    Natuurlijk, jullie vinden het allebei moeilijk. Hij was jouw vader en haar man. Laat je moeder het nog even verwerken en praat eens RUSTIG(zonder geschreeuw, zonder gedram enz.) over school en dat je tijd nodig hebt om alles te verwerken.
    Ze snapt het wel en wilt heus wel luisteren, maar het is niet zo dat zij het niet hoeft te verwerken en jij wel.
    Ik denk dat ze gewoon wilt dat jij veel tienen haalt voor je vader...


    Het is anders dan het lijkt.


    -