• Wie is er voor de herinvoering van de doodstraf?
    Waarom?


    Niet geschoten is altijd mis..

    Tegen. Straks is iemand onschuldig o_O
    En ik vind dat wij het recht niet hebben om iemand dood te maken, ook al heeft diegene iets heel ergs gedaan


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Nee, ik wil geen mensenlevens afnemen, wat ze ook gedaan hebben.
    Ik zou ze eerder laten martelen tot ze zélfmoord plegen. :X

    Ik blijf tegen. Ze zitten wel gevangen en dan maakt zo'n tv'tje geen verschil.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Aan de andere kant denk ik wel:
    wie ben jij om het leven van iemand weg te nemen? o.o'


    ok

    Miauw schreef:
    Tegen. Straks is iemand onschuldig o_O
    En ik vind dat wij het recht niet hebben om iemand dood te maken, ook al heeft diegene iets heel ergs gedaan
    En als je 100% kan bewijzen dat hij het gedaan heeft?


    Niet geschoten is altijd mis..

    En wat Attached en Miauw en Prodigy zeggen, daar sluit ik me ook bij aan.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Nee, mijn mening is nu veranderd.
    Tegen de doodstraf. :'D


    ok

    aan de ene kant voor aan de andere kant tegen.
    Als er op deze manier enkele moorden voorkomen kunnen worden omdat een persoon geëxucuteerd wordt is het misschien wel nuttig.. aan de andere kant het zal maar net je man zijn die verdacht i maar achteraf onschuldig was, daar zit je dan als weduwe omdat er een paar fouten in het onderzoek zijn gemaakt.. jezus ik moet nu al bijna huilen :x ik vind dat zo erg..


    Fighting for peace is like fucking for virginity ©CT

    Emotionless schreef:
    (...)En als je 100% kan bewijzen dat hij het gedaan heeft?

    Dan nog heb je het recht niet om iemand zijn leven te nemen.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Emotionless schreef:
    (...)Daar heb je ook een punt. Je moet je niet verlagen tot hun niveau.

    Inderdaad. Het is onmenselijk iemand te vermoorden, ik zou niet willen dat onze staat zich schuldig zou maken aan zoiets laags.

    Weetje, doodstraffen zijn zielig, de gemakkelijkste uitweg.
    De wereld is van een lastige persoon af, gaat zo weer verder met draaien. Niemand die nog moeite om die persoon moet gaan doen. En voor de persoon zelf is het zo ook helemaal gemakkelijk. Hij komt van de jaren in gevangenschap vanaf, hij vertrekt gewoon van deze wereld.

    Lekker gemakkelijk.

    Emotionless schreef:
    (...)Doutroux ziet niet af, Hij heeft een hele eigen afdeling in de gevangenis. Hij heeft alle luxe die je kan hebben in de gevangenis.

    Ja, in de gevangenis.
    Daar kan ie wegkwijnen van zijn eigen gedachtes.
    Niet als hij dood is.

    Wat mijn idee is, misschien gemener dan martelen en of gevangenis/doodstraf, Is dat er een soort van 'bewoonbare zone word gemaakt'. En daaromheen een Demilitarized zone. Iedereen die buiten dat gebied komt word met geweld teruggezet. Als ze kwaadwillend doen met geïmproviseerde wapens is het recht er om hun neer te schieten. Hoe komen ze aan voedsel levensmiddelen? Op rantsoen. Laat die mensen naast elkaar leven.


    Niet geschoten is altijd mis..

    Ik vind dat de straffen voor dierenmishandeling een heel stuk zwaarder moeten worden. De doodstraf hoeft van mij niet, als mensen echt heel erge dingen hebben gedaan mogen ze zich de rest van hun ellendige leven kut voelen in de gevangenis. Ik ben liever dood, dan dat ik voor de rest van m'n leven in de gevangenis zit. Waarom denk je dat zoveel mensen in de gevangenis zelfmoord plegen????


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Tegen. Mensen moeten boeten voor hun daden, maar niemand heeft het recht om iemand anders het leven te ontnemen.


    I got my gun cocked tight and I'm ready to blow.