• Wie is er voor de herinvoering van de doodstraf?
    Waarom?


    Niet geschoten is altijd mis..

    ik vind dat voor diermishandeling en mensen handel veel hoger moet:O
    bv laatst een man kreeg maar 6 maanden voor mensenhandel:O


    Het leven is te kort om je bezig te houden met dingen die je ongelukkig maken.

    Ik ben er absoluut tegen.
    Levenslang of de doodstraf.. Wat is het verschil? Je straft iemand al veel genoeg door diegene levenslang op te sluiten.


    -

    LALALALALA schreef:
    Ik vind dat de straffen voor dierenmishandeling een heel stuk zwaarder moeten worden. De doodstraf hoeft van mij niet, als mensen echt heel erge dingen hebben gedaan mogen ze zich de rest van hun ellendige leven kut voelen in de gevangenis. Ik ben liever dood, dan dat ik voor de rest van m'n leven in de gevangenis zit. Waarom denk je dat zoveel mensen in de gevangenis zelfmoord plegen????

    Ja, dat bedoel ik.
    Agreeeee.

    Aan de andere kant.. Die mensen die een ongelofelijke aanslag plegen en opgepakt worden en veroordeeld worden tot de doodstraf.. Dat is wel hun eigen schuld. Moet je maar geen aanslagen plegen en normaal doen.
    Maar ik ben toch tegen.


    -

    Ik ben voor de doodstraf.
    Kerels zoals Kim De Gelder (remember Dendermonde?) & Mark Dutroux zouden meteen afgemaakt moeten worden.
    & gevangenissen kosten bovendien de overheid handen vol geld.
    Duss ik ben voor =)


    /

    tegen!
    stel je voor diegene blijkt later onschuldig!
    stel je dan ook nog eens voor dat die persoon kinderen heeft! hallo?! we leven wel in 2009 hè!


    x


    ItWasn'tMe..x

    100 % voor.
    1. Mensen die iemand vermoorden met een reden die niet goed te praten is, kunnen we niet gebruiken in de maatschappij.
    2. Mensen die gestoord zijn zoals die kindermoordenaar die dat kinderdagverblijf is binnengevallen is, zijn beter dood af.
    3. Er is toch een tekort aan cellen.
    4. Als jij iemands leven verwoest (en dan heb ik het nog niet over de pijn en het verlies van de geliefden van het slachtoffer) moet jij daar ook voor gestraft worden. Oog om oog, tand om tand.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    BC13 schreef:
    Tegen. Mensen moeten boeten voor hun daden, maar niemand heeft het recht om iemand anders het leven te ontnemen.


    Dus jij vindt dat mensen zoals Kim De Gelder & Mark Dutroux zomaar mogen blijven leven?
    Mark Dutroux leidt momenteel een luilekker leventje in de gevangenis en krijgt alles wat hij wil.
    'k Ga niet akkoord met jou ;D
    Overheden mogen van mij wel het recht hebben om mensen te vermoorden.


    /

    Cherished schreef:
    nee tegen.
    niets geeft ons het recht het leven te nemen van iemand.


    Vind ik ook. Dan ben je net zo erg als de misdadiger zelf.


    " I'm not your boyfriend, baby. "

    Tegen. Als mensen elkaar de doodstraf geven voor moorden, dan moeten zij ook de doodstraf krijgen en de mensen die dat doen ook enz. enz.
    Maar dan is er iig geen sprake meer van overbevolking :')


    I clicked my heels and wished for you.

    Tegen, ik vind dat iedereen een tweede kans verdient, en zelfs als het moet soms een 3de.


    A. ikmisje.

    YOUxLOSE schreef:
    (...)

    Dus jij vindt dat mensen zoals Kim De Gelder & Mark Dutroux zomaar mogen blijven leven?
    Mark Dutroux leidt momenteel een luilekker leventje in de gevangenis en krijgt alles wat hij wil.
    'k Ga niet akkoord met jou ;D
    Overheden mogen van mij wel het recht hebben om mensen te vermoorden.


    Een luilekkerleventje in de gevangenis ? Die mensen zitten daar hele dagen in een hok zo groot als mijn kast.


    A. ikmisje.

    Tegen, mensen levenslang opsluiten lijkt me toch wat erger, met doodstraf kom je er toch makkelijker vanaf.


    Michael Jackson: dance, sing and rest in peace!

    Voor, als je iemand vermoord, vind ik dat jezelf ook dood mag.

    Tegen, doodstraf is te makkelijk. Laat die mensen gewoon rotten in hun cel, bij doodstraf ben je er gelijk vanaf.


    Life is hard and then we die