• Veel van jullie zullen denken 'daar komt ze weer met haar gezeik!' Maar ik heb een vraagje voor jullie. Als jullie downloaden, rippen en al die zooi (want dat doet écht iedereen, behalve diegene waarvan hun computer anders naar de klote gaat), voelen jullie je dan nooit schuldig?

    Ik bedoel je doet iets tegen de wet. Iets wat illegaal en verboden is. En nee ik download niet, want als iedereen van de brug af springt doe jij dat dan ook? Ik in ieder geval niet.

    Ik heb het wel gedaan, maar ik kan dat gewoon niet meer. Alle gekopieërde cd's die ik al had heb ik ook al allemaal weggegooid. Omdat ik weet hoe oneerlijk de muziekindustrie is. Verschillende vrienden van mij zitten in de muziekindustrie en van hen hoor ik veel verhalen. Zoals 7% van de opbrengst delen met zijn vieren en de rest gaat naar de 'bovenbazen'. Als je download onder het mom van 'ze verdienen toch wel genoeg' dan denk maar is na over het volgende.

    Er is een jongen die zich al 5 jaar uit de naad werkt en tot op heden is hij nog steeds geen miljonair, terwijl hij wereldwijd beroemd is. Waarom? Nou.. dat komt dus oa door onzin als die 7% regels en je kunt je afvragen waardoor dat nog meer komt.

    Dus om weer even terug te komen op de vraag, nu je dit alles zo leest. Voel je je nu nog niet schuldig? Of misschien niet een heel klein beetje?

    En nee ik dowload echt niet voor de mensen die me niet geloven.

    EDIT: Iedereen die zich aangevallen/ beledigd voel, what ever.. Geef gerust je mening want ik ben wel benieuwd naar waarom wel of niet en of het goede doordachten redenen zijn. Maar als de commentaren maar gewoon netjes blijven zonder ruzie te maken :')

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 19:56 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Ik download enkel aparte liedjes [of bijvoorbeeld liedjes die niet op een cd staan ofzo :'D], geen hele cd's want die koop ik gewoon.
    En nee, ik voel me nooit schuldig. :X Maar nu je er over begint..

    [ bericht aangepast op 7 aug 2009 - 19:40 ]


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    ik voel me niet schuldig nee en ook niet na dit gelezen te hebben,als ik eerlijk ben vind ik dat ze als ze zo tegen downloaden zijn ze toch ook nt zo goed youtube kunnen verbiedne en alle download programma's lekker uit de lucht moeten halen.


    We can only learn to love by loving.

    Nee, ik voel me niet schuldig. Zelfs niet een klein beetje :X


    -

    Maskerade schreef:
    ik voel me niet schuldig nee en ook niet na dit gelezen te hebben,als ik eerlijk ben vind ik dat ze als ze zo tegen downloaden zijn ze toch ook nt zo goed youtube kunnen verbiedne en alle download programma's lekker uit de lucht moeten halen.
    Met youtube is niks mis ^^, want daar staat (meestal) niets illegaals, en als het er al staat proberen ze dat wel tegen te gaan.


    Wie du mir, so ich dir.

    Genius schreef:
    Nee, ik voel me niet schuldig. Zelfs niet een klein beetje :X
    Ö Schaam je :Y)


    Wie du mir, so ich dir.

    We doen niks tegen de wet het is toegestaan om liedjes voor eigengebruik te downloden.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Bijna al mijn muziek is gedownload.

    Ik wil alleen maar de muziek kopen die ik écht helemaal geweldig vind. Tot nu toe heb ik dat alleen nog maar gedaan met Alexander en Fraülein Wunder, maar als genoeg geld heb, ga ik de andere albums die ik écht wil wel kopen. Ook al heb ik ze illegaal op mijn pc staan.

    En van die 7 % weet ik, dat heb je me ooit al eens verteld. Maar ik wil mijn geld alleen maar uitgeven aan de muziek die ik echt heel erg leuk vind. En als ik, zoals tot nu toe altijd, niet genoeg geld heb, download ik ze wel. Maar ooit koop ik het wel.

    ik voel me niet schuldig. Ik wil gewoon weten hoe het liedje klinkt, dus eerst donwloaden en luisteren. Als t echt leuk is koop ik het album. En nouja, gwn ff chill muziek wil ik niet al te veel moeite voor doen.


    "Let them eat cake!"

    Eigenlijk niet.. Maar ik kopieer geen cd's.. en ik koop ook wel cd's hoor, maar de meeste liedjes download ik ja..
    en ik bedoel, hij hoeft toch ook geen miljonair te worden.. er zijn veel mensen die zich uit de naad werken er er gewoon bijna niets voor terug krijgen.. Je kiest er zelf voor om de muziek industrie in te gaan, dus dan moet je ook de gevolgen ingaan, vind ik.. dat klinkt misschien hard, maar downloaden kun je toch niet tegen gaan.. net zoals drugs..


    Je moet worden wie je bent.

    Ja, tuurlijk voel ik me wel eens schuldig. En ik denk al lang niet meer dat ze er genoeg aan verdienen. Want de hele wereld is aan het downloaden.
    Daarnaast, als je voor elk singletje bijna 2 of 3 euro moet gaan betalen, is dat wel een beetje te veel van het goede.
    Maar de hele wereld heeft computers. Ik ken niemand die geen computer in huis heeft staan. De cd speler wordt veel minder vaak gebruikt. Iedereen doet alles via de computer.
    Als ze nu gewoon alle download programma's betaald gaan maken, dan krijgen de muziekanten en alle hoge bazen ook geld. Ook al is er tussen die twee een groot geld verschil.


    Music is the new sex

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Met youtube is niks mis ^^, want daar staat (meestal) niets illegaals, en als het er al staat proberen ze dat wel tegen te gaan.

    Maar het is wel heel makkelijk om van youtube iets te downloaden..


    Je moet worden wie je bent.

    Nee.

    Ik download alleen nog geen niet uitgekomen dingen en wacht tot de release.

    En ik voel me ook niet schuldig want ik ga wel naar concerten (:

    Net zoals Genius, geen klein beetje :X En dat is eigenlijk wel erg.


    -

    daarnaast, niet om het een of ander, maar dan zou je eigenlijk youtube ook niet moeten gebruiken. Want dat zie ik als hetzelfde als downloaden.

    Sprinkles schreef:
    Eigenlijk niet.. Maar ik kopieer geen cd's.. en ik koop ook wel cd's hoor, maar de meeste liedjes download ik ja..
    en ik bedoel, hij hoeft toch ook geen miljonair te worden.. er zijn veel mensen die zich uit de naad werken er er gewoon bijna niets voor terug krijgen.. Je kiest er zelf voor om de muziek industrie in te gaan, dus dan moet je ook de gevolgen ingaan, vind ik.. dat klinkt misschien hard, maar downloaden kun je toch niet tegen gaan.. net zoals drugs..
    Als je je bedenkt dat je hele leven plots veranderd en maar 2 weken vakantie hebt in het hele jaar en je daar eigenlijk zelf geen zeggenschap over hebt gehad?.. Dan misschien wel. En dat kun je wel, daar zijn gewoon alleen veel mensen met gezond verstand voor nodig, meer helaas zijn die er nog niet zo veel, of niet veel meer, hoe je het ook wilt zien.


    Wie du mir, so ich dir.