• De stelling van vandaag luidt:
    in een klas met meer dan 25 leerlingen, krijgen de leerlingen niet die aandacht die ze verdienen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Nou... Ik zit in een klas met 6 mensen ofzo, soms krijg je teveel aandacht, andere momenten juist totaal niet of de verkeerde...
    Maar ik vind dat een klas maximaal 20 leerlingen moet hebben, das ook beter handelbaar voor leraren.


    Your make-up is terrible

    idd x)
    ik zit nu in een klas met 3 leerlinge en ze helpe veel meer en geve meer aandagt dan toenek me 18 leerlinge zat
    k soms geve ze te veel aandagt ma ze bedoele et altij wel goe :D


    What happened in the crew stays in the crew ^^

    Klopt
    Ik zit al 4 jaar in een klas met veel mensen.
    Vorig jaar 21, laagste van de 4 jaar.
    En er zit ook nog eens een kind met autisme bij me die het meeste van de aandacht opeist.
    Ik kreeg gwn nooit aandacht
    en ik had 3 vakken waarin ik slecht was.
    Die ik dus alle drie heb verkloot waardoor ik nu dus naar een andere richting moet.
    Hoezo oneerlijk?


    Don't walk away and leave without a reason.

    Eens en onees, het ligt ook aan de leraren. Als hun het aankunnen, ik zou denken max 21 ofzo...
    Ik zit nu in een klas met zijn 27 vorig jaar 28


    Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!

    Ik denk dat dat vooral ligt aan de leerling zelf. De ene heeft meer aandacht nodig dan de ander.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens.
    Ik vind dat dat ligt aan de leerkracht en de leerling.Hoe meer je je hand opsteekt, hoe meer je kan antwoorden.En de leraar beslist toch nog altijd wie hij aanduid?
    Ik zit met 24 in de klas en ik heb nog steeds veel aandacht.omdat ik gewoon veel mn hand opsteek en alles weet xd


    - hoi ;D

    Hmm.
    Ik denk dat het gewoon aan het vermogen van een leerling ligt. De een heeft namelijk een wat grotere achterstand dan de ander.
    Er zijn kinderen die ik ken met een achterstand die bijles kregen - misschien is dat een suggestie?


    -

    Bwah..ik zat vorig jaar in een klas met 31 leerlingen en soms is dat idd te veel, maar op andere momenten kan dat net heel erg fijn zijn.


    Live for something or die for nothing

    Ik zit in een klas met 26 dat is echt véél te veel. Constant lawaai en lastige leerkrachten omdat niemand zwijgt. Sommige lessen hebben we maar met 14 lln en dat is echt veel beter.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2009 - 12:15 ]


    You're a star in heaven.

    Eens, vorig jaar zat ik in een klas met 32 leerlingen en that's way too much !
    De leerkrachten konden niet zo goed omgaan met zoveel leerlingen =S


    But love's a malady without cure

    Eens, vorig jaar zat ik in een klas met 32 leerlingen en that's way too much !
    De leerkrachten konden niet zo goed omgaan met zoveel leerlingen =S


    But love's a malady without cure

    Eens.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Hangt van de leerkracht af, maar als je in een klas van meer dan 25 zit, heb je wel vaak van die momenten waarop je met je vingers zit te draaien omdat de leerkracht iets voor de derde keer moet uitleggen omdat iemand het niet snapt. En in een kleine klas kan je ook vaker babbelen met je buur omdat als iedereen dat doet, dan is het niet eens half zo luid als een klas van 25 dat zou doen.

    Wij zaten in een klas met 31 kinderen, nu weet ik niet. Maar toen kregen we opzich bij sommige leraren genoeg aandacht. maar bij de andere verkeerde.. Tjah vaage scholen ook ^^


    Love is nature, Nature is Peace. <33

    Ja, mee eens. Een docent kan beter aan bijvoorbeeld 15 kinderen uitleggen dan aan 40. Ik zat op de basisschool in een klas van 39. Wel heel gezellig. En nu zit ik in een klas van ongeveer 30. In klas 1 en 2 ook al. Ik ben grote groepen gewend, dus ik weet niet beter.

    [ bericht aangepast op 25 aug 2009 - 13:01 ]


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.