• De stelling van vandaag luidt:
    Graffiti is vandalisme, geen kunst.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    ligt eraan hoe het is gedaan.


    It's heavy but you are not the only one


    Oneens,
    Ik vind graffiti mooier als een schilderij van Van Gogh of van Rembrandt van Rijn. Graffiti kan ook kunst zijn, vind ik. Er zijn ook veel mooie werken bij. Dus Oneens.

    [ bericht aangepast op 25 okt 2009 - 0:18 ]


    .

    Eens
    Ookal is het mooi gedaan, ze hebben er niet om gevraagd. Je zou het zelf toch ook niet leuk vinden als iemand op je muur van je kamer een lelijk graffiti erop zet?

    [ bericht aangepast op 25 okt 2009 - 0:20 ]


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Het principe dat mensen het op plekken gaan bewerken waar dingen staan die niet gebruikt worden, vind ik geen vandalisme.
    En als het dan nog mooi is, kan je het zeker kunst noemen.
    Daarbij vind ik ook dat mensen snel een oordeel over graffiti hebben terwijl ze niet naar de kunst van hetgeen zelf kijken.


    -

    Ligt eraan hoe het gedaan is, waarom het gedaan is én waar het gedaan is. En of het op een legale plaats gespoten en getekend is, want die zijn er ook, legale graffitiborden/muren. En of iets kunst is, dat kan denk ik enkel ieder persoon voor zich beantwoorden.

    Natuurlijk voldoet het woord 'kunst' aan bepaalde richtlijnen als je aan de kunstacademie zou deelnemen. Maar buiten dat gezever en die strenge lijnen zou ik zeggen. Ieder vind en zoekt zijn eigen kunst, alles wat die persoon zelf mooi vind, behoort ook tot kunst.


    Wie du mir, so ich dir.

    Oneens,denk ik.


    your eyes are like stars in the night.

    Esemesje schreef:
    ligt eraan hoe het is gedaan.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Hangt er vanaf. je hebt hele mooie dingen. Maar ook dingen die heel lelijk zijn. Ik vind dat je het alleen mag spuiten als je het echt goed kan.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ja precies wat Nerveus zegt. Je heb mensen die alleen hun naam maken maar er zijn ook mensen die er een heel kunstwerk van maken. Somige digen zijn wel mooi gemaakt.

    Oneens, ik vind wel dat je er toestemming voor moet vragen, anders is het vandalisme. Het meeste graffiti vind ik zeer mooi, dus ik vind wel dat het kunst is.
    Jammer dat het op de meeste plaatsen illegaal is.


    - hoi ;D

    Het meeste is inderdaad troep. Ik bedoel; een handtekening? How cares, want niemand weet dat ie van jou is!
    Een nieuw schoolgebouw staat nu al onder de tags, terwijl het nog niet eens open is!
    Er zijn slechts enkelen die prachtige boodschappen kunnen maken met graffiti. Zolang het een goede boodschap heeft en er toestemming voor is gegeven, is het geen probleem.


    I want my bloody cheese now!^^

    Oneens. Ik vind het er altijd mooi uitzien, en leuk om naar te kijken. Maar dat is mijn mening. Ik snap best dat andere mensen er anders over denken.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Kunst.

    Geen beargumentatie, het is gewoon kunst.


    Life is an art, not a science.

    Oneens.


    Happiness hit her like a train on a track

    Oneens!


    Never run out of reasons to smile...