• De stelling van vandaag luidt:
    Graffiti is vandalisme, geen kunst.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    soms... ik was in barcelona en daar hadden ze michael jackson als in Thriller gemaakt mat zijn geboorte datum en wanner hij dood is gegaan... dat ding was echt super mooi


    you were born original don't die as a copy

    Soms wel, soms niet.


    Just a simple "I love you" (:

    eens en oneens..
    Persoonlijk heb ik het niet zo op Graffii, maar dat komt denk ik meer doordat ik meestal de slechte werken zie. Dat irriteerd me dan ook mateloos omdat het op de meest mooie gebouwen staat -.-
    Maar, ik snap wel dat de mooie werken kunst kunnen wezen. Als het echt heel mooi is gemaakt enzo, dan is het wel beter dan van Gogh en die andere schilders.


    I Need To Shot Someone

    Oneens, als het mooie graffiti tekeningen zijn is het kunst [vind ik] maar als het alleen maar gekladder is bij snelwegen enzo vind ik het wel vandalisme.


    You are beautiful, you are love.

    ooooooneeens :'$


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Grafitti is kunst.


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    oneens :)

    Oneens. Als Van Gogh of Picasso vroeger op openbare plaatsen geschilderd had, dan zou dat toch ook kunst zijn? Waarom graffiti dan niet?

    Ik vind Graffiti juist heel mooi altijd...
    Maar als je het overal zomaar neer spuit zou je het onder vandalisme kunnen gooien jah...
    Misschien moeten ze gewoon wat meer graffiti muren in NL :O
    En op sommige gebouwen het maar gewoon toe laten (A)


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    Soms wel, soms niet.


    Life is hard and then we die

    Wrong, het is mooi om te zien. Maar, dan moet het niet in de winkelstraat op ramen of zoiets gebeuren want dat kan niet. Maar verder vind ik hel heeeel mooi <3


    If you're ever feeling lonely just look at the moon, someone, somewhere is looking right at it too.

    Hangt ervan af, hoe het eruit zien. En natuurlijk van de persoon die het beoordeelt. De een vind iets anders weer 'kunst' dan een ander. Ik ben meer indeels oneens. Je moet graffiti wel even uit de losse hand doen, en dat vind ik al meer dan genoeg om onder 'kunst' te verstaan.


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    Moeilijk,
    het ligt eraan. Soms vind ik het echt heel mooi en echt kunst. Maar soms trekt het ook gewoon nergens op en is het echt lelijk.

    KirstenSnaps schreef:
    Ligt eraan hoe het gedaan is, waarom het gedaan is én waar het gedaan is. En of het op een legale plaats gespoten en getekend is, want die zijn er ook, legale graffitiborden/muren. En of iets kunst is, dat kan denk ik enkel ieder persoon voor zich beantwoorden.

    Natuurlijk voldoet het woord 'kunst' aan bepaalde richtlijnen als je aan de kunstacademie zou deelnemen. Maar buiten dat gezever en die strenge lijnen zou ik zeggen. Ieder vind en zoekt zijn eigen kunst, alles wat die persoon zelf mooi vind, behoort ook tot kunst.


    ok

    Oneens
    Als het met aandacht is gemaakt en het ziet er mooi uit vind ik het kunst.
    Als het echter met een spuitbus snel gekrabbeld is, vind ik het wel vandalisme.
    Maar over het algemeen vind ik graffiti wel kunst. Want ik kan zoiets mooi niet maken.:9~


    dress me, i'm your mannequin.