• Een vriendin/nicht van mij heeft al 2,5 jaar problemen(echte shit, geen kleine pieterige dingetjes) met een jongen. En al 2,5 jaar zeg ik tegen haar dat ze hem moet bannen uit haar leven. Al die tijd zegt ze dat ze dat doet, maar telkens naar een week laat ze hem terug in haar leven. Iedere keer breekt hij haar weer opnieuw. (al die tijd ging het over vriendschap) Ik ben er iedere keer geweest om haar op te vangen en uit dat dal te trekken. Zij heeft nooit zoiets voor mij gedaan. En nu is ze een soort van samen met die jongen. Dus als het misgaat (en die kans is groot) ga ik er niet zijn om haar op te vangen en te steunen. Beter gezegt ik laat haar in die put zitten. Klinkt hard, ik weet het. Ik heb het tegen haar gezegt, en nu heeft ze het lef om te zeggen dat ik een slechte vriendin ben. Nou, stik erin samen met die *** jongen van haar.

    Ik ben toch geen slechte vriendin?

    [ bericht aangepast op 2 maart 2010 - 20:47 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Een vriendin hoort te waarschuwen en te steunen en niet zelf in te gaan grijpen. Dus je handelt goed. Als die vriendin van je niet wil luisteren en zelf ook niets voor je terugdoet, hoeft ze ook niets meer van jou te verwachten.
    Ze komt haarzelf nog wel tegen en dan denkt ze terug aan al die waarschuwingen.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    je bent geen slechte vriendin, maar misschien ligt het bij haar heel wat ingewikkelder bij die jongen. Dus eigenlijk is het ook niet best om zoiets te zeggen.


    Cowards die many times before their deaths.

    slecht?! jij?! echt niet. lees je eigen verhaal maar. dan zie je dat je dat echt niet bent. je ving haar áltijd op zodra ze viel. en als ze nu valt moet ze zelf opstaan. Het zal wel goed komen


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Dealer schreef:
    Zeker niet.
    Ik vind haar, zo te horen, een slechte vriendin.


    Wrinkled linen and half tinted sunnies.

    Nee je bent zeker geen slechte vriendin! Maar ik vind niet dat je haar moet laten vallen. Ze zal niets geloven van wat jij over die jongen zegt, of misschien op het moment zelf, wanneer je het haar vertelt, erover stilstaan, maar wanneer hij terug contact zal zoeken, valt ze weer als een blok voor zijn woorden. Ik weet hoe het zit, hoe een jongen je kan beïnvloeden. Na anderhalfjaar ben ik er nog steeds niet van mijn gevoelens af, maar ik ben wel wijzer geworden. Denk ik toch, want zelf nu weet ik niet of ik hem weer zou kunnen bannen, moest hij plots terug komen. Als hij haar plots weer zal laten vallen, gaat ze niemand meer hebben en dat zal hard voor der aankomen. Maar ze komt waarschijnlijk wel weer terug naar jou. Laat haar niet helemaal vallen, want ze beseft niet of maar half waar ze mee bezig is.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.


    All this dampness is damp.

    Sway schreef:
    je bent geen slechte vriendin, maar misschien ligt het bij haar heel wat ingewikkelder bij die jongen. Dus eigenlijk is het ook niet best om zoiets te zeggen.

    Klopt, maar Sentiment kan daar toch niet de hele verantwoording over dragen? Ik bedoel, ze is vijftien of zestien jaar oud. Het leven van die vriendin, hoe dierbaar ze ook is, is niet het enige leven. Ze heeft haar eigen leven en haar eigen toekomst nog.
    Mijn punt is: Ze takelt zichzelf op met het onmogelijke maar omdat je een goede vriendin wil zijn blijf je je bekommeren om de ander (logisch!). Maar soms loopt het spoor dood en dat blijkt aangezien haar vriendin maar weigert te luisteren.

    Bij voorbaat sorry voor onwetendheid...

    Eigenlijk zou ik ook geen oplossing weten hiervoor. Soms moeten mensen er zelf achterkomen dat ze ernaast zitten, hoewel diegenen dan weer een enorme lijdensweg verder zijn. Maar goed, wat valt eraan te doen?

    [ bericht aangepast op 3 maart 2010 - 18:40 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Nee, je bent geen slechte vriendin. Ik bedoel, ze heeft niet naar je geluisterd, de eerste keren. Ze had hem meteen uit haar leven moeten zetten. Ik denk dat als ze weer uit elkaar gaan, ze wel naar je toe komt.


    Destroy what destroys you.